Postitused: 334
Teemad: 4
Liitus: Jul 2004
Maine:
1
Mul teemaga kaudsemalt seotud küsimus. Nimelt mul maal vedeleb kunagine Liiga Mosse mis on ARKi poolt ajutiselt arvelt kustutatud, kuna juba aastaid pole kindlustust ega ülevaatust, kuid auto on ikkagi minu nimel. Nüüd tahaks ta metalliks ära viia jalust aga auto tehnilinepass on aegade hämarusse kadunud. Kuidas käituda, kas peaks kõige pealt ARKist uue passi sebima või saab ka kuidagi lihtsamalt selle toimetuse ära tehtud?
Postitused: 2,171
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
Ehk sealt saad täpsema vastuse... ametnikud ikkagi
http://www.mnt.ee/foorum/index.php/forum
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
Ajan siin ühele aastaid seisnud masinale jalgu alla ja kuna nö. "projektid" on ise arvelt maha võetud, siis see oli suveni arvel, kuni tuli teade registrikande peatamisest. Huvitav on see, et septembris tegin talle läbi neti kindlustuse, et elektriku ja keevitaja vahet sõita ning ÜV ära teha ning see õnnestus. Jäin kahjuks tegemistega jänni ja kui nüüd kindlustus läbi sai, siis uut teha enam ei saanud. Miskid kalad seal, kui selline kindlustus siiski üks kuu võimalik oli.
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(31-10-2015, 22:17 PM)krossifänn Kirjutas: Eriti palju lugeda ei lasta kui huvi suurem siis käi pappi välja
http://pluss.postimees.ee/3381653/seisev...stimees.ee&utm_medium=button_article&utm_content=3381653&utm_campaign=fb_social
Pole mõtet raha välja käia, paber Zeitungist lugesin et kogu müsteerium seisnes selles et Zaparellil ja Tallinna trammil oli sama VIN kood.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 468
Teemad: 16
Liitus: Feb 2013
Maine:
6
(31-10-2015, 22:17 PM)krossifänn Kirjutas: Eriti palju lugeda ei lasta kui huvi suurem siis käi pappi välja
http://pluss.postimees.ee/3381653/seisev...stimees.ee&utm_medium=button_article&utm_content=3381653&utm_campaign=fb_social
Eesti Liikluskindlustuse Fondi andmebaasist sai 49-aastase sõiduki ZAZ-965A omanik teada, et talle kuuluva sõidukiga juhtunud õnnetuste katteks on ta saanud tuhandeid eurosid remondiraha. Foto: Erakogu
Suur oli Lõuna-Eesti naise üllatus, kui selgus, et tema aias seisev Zaporožets on elanud Tallinnas aktiivset varjuelu. Registri andmetel on auto sattunud nelja avariisse ja kindlustused on selle remonti matnud tuhandeid eurosid.
Nagu paljud asjad elus, sai seegi lugu alguse puhtast juhusest. «Minu sõbrale fabritseeriti ühes kindlustuses avarii, milles ta ei ole osalenud. Hakkasin siis ka ise Eesti Liikluskindlustuse Fondi lehelt vaatama, mida nad minu auto kohta kirjutavad. No tule taevas appi!» ahastas Räpina elanik Marju.
Tõepoolest, kui uskuda avalikku liikluskahjude päringut, on Marju kirsipunane Zaporožets olnud omaniku teadmata aktiivne pealinlane. Aastatel 2005–2008 sattus maanteemuhk seal tervelt nelja avariisse.
Näiteks väidab register, et 2005. aasta 19. detsembril põrutas Marju autole otsa BMW 525. Viimase kindlustusandja kandis seejärel Zaporožetsi remondiks üle kuni 2000 eurot. Sama kordus sama ka 2007. ja 2008. aastal, kui sapakaga otsisid lähikontakti Audi, Fiat ja Škoda. Ka siis remonditi autot kokku suurema summa eest, kui on selle turuväärtus.
Loo muudab kurioosseks asjaolu, et tegelikult seisab väidetav avariiveteran juba 2004. aastast liikumatuna ühes aias. Isegi kui masinale elu sisse puhuda, on ainuüksi selle Tallinna jõudmine ebatõenäoline. 1966. aasta auto on uunikum, selle mudel on sama, millega sõitsid Ervin Abel ja Lia Laats komöödiafilmis «Siin me oleme!».
«Ma ei saa aru, mis toimub, kes keda petab ja mida tehakse?» imestas Marju, kes pole enda sõnul mingit remondiraha saanud, kuigi tahaks uunikumi meeleldi sõidukorda teha.
Registrit pidav liikluskindlustuse fond harutas olukorra lahti. «Selgitus oli endale ka uskumatu, et selline asi saab üldse olla. Sellel sõidukil on sama VIN-kood, mis ühel Tallinna trammil,» paljastas fondi juhatuse liige Lauri Potsepp.
Seega – samal ajal kui hooletud juhid pealinnas ühissõidukit rihtisid, sai õnnetused oma nimele sama kerenumbriga Räpina maanteemuhk.
Potsepa sõnul on eksitusel kaks põhjust. Esiteks oli mõlemal sõidukil lühike, kuuekohaline VIN-kood, mis pimeda juhuse läbi kattusid. Kui mõlemad sõidukid olnuks arvel liiklusregistris, poleks andmebaasis ka sel juhul eksitust tekkinud. Trammi aga registris polnud. See kanti 2009. aastal maha ja saadeti metallilõikurisse.
«Kuna seos sõidukiga luuakse otsingu käigus esimese sammuna, siis välja kuvatakse auto, mitte trammi kohta käivat infot,» seletas Potsepp. Probleem olevat tema sõnul seotud vaid konkreetse andmebaasiga ja mingeid alusetuid rahalisi kohustusi see kellelegi põhjustada ei saanud.
Nüüdseks on Marju auto seos trammiga andmebaasist eemaldatud. Tõsiasi on aga, et sama lühikese VIN-koodiga sõidukeid on Eestis veel ja nende kattumine on samuti võimalik.
Kuidas siiski olla kindel, et tegu pole massiivse kindlustuspettusega? Kui Tallinna Linnatranspordi ASi töötajad Postimehe palvel arhiivikladedelt tolmu pühkisid, selgus sealt, et Marju autoga sama kerenumbrit kandis 1981. aastal toodetud tramm Tatra KT4.
Just tramm oli see, millele Škoda Octavia ühel 2008. aasta õnnetul veebruaripäeval Põhja puiestee ja Kotzebue tänava ristis otsa põrutas. Remondiraha läks linnale, aga veidi pärast seda saadeti tramm lõplikult hingusele ja müüdi vanametalliks.
Kindlustusseltsid kinnitasid, et ka ülejäänud kolm varasemat avariid on tegelikult juhtunud trammi, mitte Zaporožetsiga.
«Seni polnud meie poole ükski inimene sellise probleemiga pöördunud,» sõnas Potsepp. Täiesti välistada seda aga ei saa. «Et sama VIN-kood on mitmel sõidukil, tuleb ikka ette.»
Vanur «õnnetustes»
Aeg Koht
25.02.2008 Tallinn
02.10.2007 Tallinn
04.09.2007 Tallinn
19.12.2005 Tallinn
Allikas: LKF
Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
Kas keegi teab, mis aja jooksul see sundkindlustus selga tuleb?
Ma tean, et kui mingi masin enda nimele teha, millel kindlustust pole, siis tuleb kohe juurde punaselt karjuv lause "kindlustus vajalik" vms. Mina olen sellise masina kohe samal päeval ajutuiselt arvelt maha võtnud.
Üks aga ostis siin mingi paar kuud tagasi veoka, mina nr järgi muudkui vaatan, lkf lehel on siia maani punane kiri juures:
"Liikluskindlustuse lepingu sõlmimise kohustus on täitmata. Sõiduki suhtes kehtib sundkindlustus. Sundkindlustust tuleb vältida, sest see on tavalisest liikluskindlustusest märkimisväärselt kallim ja kahju põhjustamisel esitab LKF põhjustajale 640-eurose tagasinõude. Kui sõidukit ei kasutata, tuleb sõiduk liiklusregistrist kustutada."
Millal see siis lõpuks täitmisele läheb? Kuidas või kas temaga ühendust võetakse?
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Kui oma nimele tegin siis kuu aega oli aega teha leping, või arvele võtsin. Läks aga üle ja saingi mingi kõige kallima tariifi alusel. See oli aga juba 2a tagasi
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
nõnnamoodu. sain siis oma litaka ka kätte.
juuni keskel sai riigimetall ark-is kenasti minu nimele vormistet.
ark-is kindlustusest juttu ei tehtud ja omal ka see sunnivärk meelde ei tulnud.
mõte oli nagu alati, et teen kindlustuse siis kui teedele sõitma plaanin minna.
täna sain üleaedse käest tähtkirja teate. no viiskend versta sõitu ja kiri käes.
lkf kirjutas, et kuna ma polnd ise teind, siis tehti vägisi kuuks ajaks.
võtsin kätte ja helistasin.
sain kirja saatnud neiu kenasti toru otsa ja vestlesime.
selgub, et kindlustuse oleksin pidanud tegema kolme päeva jooksul peale registreerimist.
nad olla mulle kirja ka saatnud. posti saamine on mul väga juhuslik ja küllap siis läks saadetis
kuskile mujale. aga see mu isiklik probla ja siia teemasse ei puutu.
emaile nad ei saada, kuna rahvastikuregistris polevat seukseid andmeid.
see, et riik mulle eesti.ee aadressile saadab, ei pidavat miskit tähendama.
no tont temaga. a põhi point on see, et täna saadud arve on esitatud takkajärgi "teenuse" eest.
saaks siis vähemalt kalli hinnaga kuu aega kindlustustki, aga ei. arve koostamise hetkel on "kindlustuskaitse" juba lõppenud.
ja selle arvega on nüüd kõik klaar. aasta jooksul keegi rohkem ei tüüta.
maakeelne kokkuvõte on siis selline, et "teenus" on ikka lollidelt raha kätte saamiseks. kui tahetaks reaalselt kindlustust müüa, siis loomulikult võiks kohe ark-is vastava info edastada. kasvõi suuliselt.
või siis rahvastikuregistri meiliaadressile kasvõi automaatteavituse saata. no lõppeks võiksid kasvõi helistada. numbrit teavad küll.
aga kuna tegelikult inimest kätte saada ei soovita, siis ongi tegu lollidelt raha ää võtmise "teenusega".
ilmselt on "seadusandja" arvestanud, et väänatud litakas on enam-vähem selline, mille loll veel suudab ää maksta. nüüd antakse aasta hingamisaega (ja unustamisaega mõistagi ka) ja siis väänatakse järgmine.
lugupeetud moderaator võib nüüd postituse jälle kui sisutühja ja teemasse mitte puutuva kustutada.
ega see asja ei muuda. sundkindlustuse sisteem on raha teenimiseks tehtud.
kogu muu jutt on paljas sõnavaht.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Ma tegin mitme "riigi rauaga" nii,et peale ümbervormistust kohe, järgmine päev ajutuselt arvelt maha ja ei mingeid jamasid LKF või sundkindlustusega.
Ma saan aru,et idee oli paandunud liiklushuligaane ohjeldada aga hetkel on seadus liiga ühes suunas kallutatud.
Postitused: 1,456
Teemad: 216
Liitus: Jun 2004
Maine:
103
Selgitan ksf dieseli juhtumi valguses, et kindlustuskaitse automaatse liikluskindlustusega ehk "sundkindlustusega" oli selle perioodi eest, mille kohta see määrati. Kuna just registreeritud mootorsõidukile tuleb see teha kohe, siis alates registreerimisest. Kuivõrd kindlustuskaitse peab olema kogu aeg, siis on lihtsalt juhuse ja posti liikumise kiiruse küsimus, et auto omanik automaatse liikluskindlustuse teatise nö tagantjärgi kätte sai. Teadmine, et auto peab olema kindlustatud, peab paraku olema igal sõidukiomanikul, kes on oma sõiduki liiklusregistris registreerinud. Kui on soov kasutada seadustest tulenevaid erisusi, tuleb need endale selgeks teha. Kui ei ole soovi sõidukit kasutada, siis on mõistlik see kohe registrist kustutada. Sõiduki liiklusregistris registreerimisega deklareerib sõiduki omanik sisuliselt riigile, et soovib sõidukit teeliikluses kasutada. Muul põhjusel ei ole tegelikult liiklusregister üldse vajalik. Näiteks omandit ei saa tõendada liiklusregistri kandega.
Kuivõrd sõidukile tehti automaatne liikluskindlustus Liikluskindlustuse Fondi poolt, mitte liikluskindlustuse kindlustusseltsis, siis ei rakendu liikluskindlustuse seaduse § 6 lg 1, mis sätestab viimase kindlustuslepingu lõppemisest 12-kuulise vabastuse liikluskindlustuse sõlmimiseks. Selle asemel rakendatakse pärast esimese 30 päeva möödumist Liikluskindlustuse Fondi järgmist automaatse liikluskindlustuse perioodi, milleks on 90 päeva (LKindlS § 65). Kui Liikluskindlustuse Fondi töötaja selgitusest jäi teistssugune mulje, siis on see ebaõige. Kas selgitati valesti või sai küsija valesti aru.
Kohustuslik liikluskindlustus ei ole tegelikult loodud liiklusohutuse parandamiseks ega ka liiklusrikkujate ohjeldamiseks. Vastupidi - kui ma tean, et minu tekitatud kahju hüvitab nagunii keegi teine (kindlustusselts), siis ei motiveeri see mind kuidagi õiguskuulekamalt käituma. Õiguskuulekus sõltub lisaks sisemisele õigustundele ikka sellest, kuidas ma omal nahal tunnen tagajärgi - olgu siis oma auto remondikulude või kellelegi teisele kahju hüvitamise näol. Liikluskindlustuse eesmärk on tegelikult liiklusõnnetuse tagajärjel kahju saanud isikutele kahju hüvitamine ning kahju saajate õiguste kaitse olukorras, kus kahju tekitajal ei ole võimalust või tahtmist tekitatud kahju hüvitada. Kuivõrd enamasti on liiklusõnnetused ikka õnnetused, st juhuse tõttu toimunud ettenägematud sündmused, siis ei ole tegelikult ka ülikorralik juht kaitstud selle eest, et ta võib osutuda liiklusõnnetuse põhjustajaks või vastutab ta suurema ohu allikana tekitatud kahju eest sootuks süüd omamata. Seega on liikluskindlustust vaja ennekõike korralikel inimestel, sest järgneva loeteulu esinemisel kannatanule küll kahju hüvitatakse, kuid liiklusõnnetuse põhjustajalt nõutakse hüvitatud kahju tagasi:
- puudus juhtimisõigus, sh püüavad (sageli edukalt) kindlustused tagasinõudeid esitada kehtivuse kaotanud juhiloa või tervisetõendi tõttu
- ületas lubatud alkoholi piirmäära 0,2 promilli või oli narkootilise või psohhotroopse aine tarbimise tõttu joobeseisundis
- tarvitas alkoholi või narkootilisi aineid pärast liiklusõnnetust
- lahkus liiklusõnnetuse sündmuskohalt
- põhjustas õnnetuse tahtlikult
- kasutas ülevaatust mitteläbinud sõidukit küll kindlustuslepingu alusel, kuid mitte ettenähtud korras (st mitte TÜV punkti, Maanteeametisse või remondikohta sõitmiseks, vaid muul põhjusel)
- ületas lubatud kiirust vähemalt 41 km/h
- eiras politsei antud peatumise märguannet
Siinse foorumi lugejad üldjuhul selliseid rikkumisi toime ei pane ja on üle keskmise paremad autojuhid, mistõttu on just meie jaoks vajalik liikluskindlustus. Maksab meie väikesed eksimused kinni ja tagab, et süüdlase maksejõuetuse korral saame ikka mingi hüvituse. Mõistliku hinnaga saab liikluskindlustus olla vaid siis, kui sellel süsteemil on palju maksjaid ning võimalikult vähe kahjujuhtumeid.
Unustamisel ja tähelepanematusel on alati tagajärjed. Muidugi oleks tore, kui kusagil istuksid inimesed, kes pidevalt meelde tuletavad, kui midagi ununeb tegemata. Täiskasvanud inimesed võiksid siiski ise oma kohustusi meeles pidada. Kui aga midagi ununeb, siis tegelikult on ju meeldetuletamise süsteem olemas. Kahjuks küll tasuline, aga kes siis peaks kinni maksma nende meeldetuletajate töö, kes kõigile Eesti inimestele igapäevaselt kõiki vajalikke asju meelde tuletavad.
Vabandan oma moralseeriva tooni pärast. LKF ei oleks saanud sentigi raha nõuda, kui ksf diesel oleks ilma mingit raha maksmata kustunud auto ajutiselt registrist. Nüüd sai ksf diesel meeldetuletuse, mille saatmine oli paraku tasu eest.
Ksf dieselil soovitan auto ajutiselt registrist kustutada, kuna siis ei saa keegi sundkindlustust määrata.