Probleem sadamates on tekkinud sellest, et mendid on nüüd meil ju ka "piirivalvurid" aga nad pole seda sisuliselt teps mitte!
Sadam on kinnine territoorium ja ikkagi siini ka PIIRITSOON, erisus, kus kehtivad sadama OMANIKU reeglid. Jah, LS kehtib, nagu ka mujal kinnistel territooriumitel nagu koduõu, ringrada jne, et täis ei tohi olla ja kellegi alla ajamine on ikkagi avarii jne aga millega ja kuidas seal tara taga liigeldakse, määrab siiski territooriumi valdaja! Ja piiritsoonides ning vabatsoonides suisa riiklikult seadustega...
Vanasti oli piirivalvur piiri valvaja, kes kontrollis, et mistahes kaubad, siinkohal siis liiklusvahendid, ei oleks a) varastatud ja oleks b) legaalsete omandust tõendavate paberitega. Mingi registreeritus ja/või vastavus Teeliiklusele polnud nende asi ja sisuliselt pole ka. Kuni piiritsooni "lõpuni" ei ole see ühegi liiklusmiilitsa asi, on sel vahendil ülevaatus, numbrid jms peal, võib sellega tulevikus teepeal sõita jne. Ja Tallinna Vanasadama reisterminaalide territooriumid on siiani ka reaalselt PIIRITSOONID, sest sinna käib sisse väljaspoolt EU'd saabuv laev Piiterist. Aiaga piiratud ja KONTROLLITUD pääslate kaudu ligipääsetaval territooriumil ei saa olla miilitsatel mitte ühte küsimust ka peale kainuse. Kahjuks aga mõistuse puudus on mentlas totaalne...
Jään ootama, millal ajupuudulikud tulevad Laitse Rallyparki, Auto24 Ringile, rallikrossiradadele jne autode registreerimist ja kindlustust kontrollima! Ja teiste SADAMATE kinnistele territooriumitele näiteks paaditreiladele (rannatreilerid) ja ratastel kiilplokkidele trahve tegema. Masendav lauslollus Eesti Politseis, ment on ikka tõesti ka Aafrikas ment!!!
EDIT: Kehtiv Liiklusseadus:
Tsitaat:Käesolevas seaduses ei käsitleta liiklusena liikumist ja paiknemist teel, mis on suletud liikluseks võistluste ja massiürituste läbiviimiseks, Politsei- ja Piirivalveameti ning Päästeameti korraldusel või teehoiu või muul sellisel eesmärgil.
Sadam on vastavalt
Sadamaseadusele see "muu eesmärk", kus PEAMINE eesmärk on TURVALISUSE tagamine, mistõttu on sadama territoorium suletud tavainimestele ja ka tavaliiklusele. Ja sealt mõistete alt:
Tsitaat:sadamarajatis – sadama maa-alal või akvatooriumil (edaspidi mõlemad koos sadamaala) turvanõuete täitmiseks määratud laeva ja sadama vahelise koostöö ja liidese koht, mis hõlmab vajaduse korral ka sadama territooriumi, akvatooriumi ja sissesõiduteed;
Ning vastavaltr sellele Seadusele määrab ka liiklemise korra (turvanõuete täimiseks hädavajalik toiming) Sadamas sadama TURVAÜLEM läbi turvaettevõtja!!!
Kahjuks on Eestis iga suvaline tont-ment ju turvaülem, seaduslooja, kontrollija ja täideviija ühes isikus... ja kõige targem pealeselle!
Aga taiatsu on äge