Isevalmistatud kaevekopp
#1

Kopp

Kõva vana! Huvitav, kuidas ta seda massinat edasi liigutab ja kas esikäpad mülkas maasse ei vaju ka?
Vasta
#2

arvatavasti kopaga lükkab ennast vaikselt tagurpidi edasi Smile
Vasta
#3

Nii lihtne et võib öelda - geniaalne. Tuleb end raamidest välja mõelda ja voilaa! Oleks foorumlane, ma annaksin plusse mida siit harva tilgub.

EDIT: Virutasin Soovist pildid ja riputasin siia, kuulutus võib kaduma minna
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2600386
Mulle meeldib veel see moodne palgihaarats kopa küljes, kahjuks lõpetamata.
PS siit saaks uue teema, ehk leiaksime konstruktori ka lõpuks üles. Tundub olevat selline mees, kes siin aegajalt kaasa suudaks rääkida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

(23-07-2014, 10:29 AM)wax Kirjutas:  arvatavasti kopaga lükkab ennast vaikselt tagurpidi edasi Smile
Prantsusmaal, Hispaanias , Austrias .... mägedes kasutatakse analoogseid ekskavaatoreid , mis on oluliselt suuremad. Kusagil on mul foto Chamonix raudtee ehituselt ja seal on selline ekskavaator mägiraudtee trassi kaevamas. Jalad on muidugi palju võimsamad ja jalgu saab ka kuigipalju liigutada.
Vasta
#5

(23-07-2014, 10:22 AM)Envir Kirjutas:  Kopp

Kõva vana! Huvitav, kuidas ta seda massinat edasi liigutab ja kas esikäpad mülkas maasse ei vaju ka?

piltidel paistab, et käppasid on tehtud mitut moodi
kord on sirged kord nurgaga (võrreldes pilti garaazi ees ja töömaal)
ise vaatasin kah, et sirgele käpale mõjuv jõud võiks selle kergelt banaaniks väänata tundusid pahas asendis olevat.
Vasta
#6

Täitsa tehasetootena olemas ammu juba- http://www.soov.ee/tartumaa/Vaike_ekskav...9.htm?ca=1&w=3&last=1
Vasta
#7

Vasta
#8

hüdromootoritega veetavad lindid mingile uaz või muule sellisele masinale alla. 2kangiga sõidad pöörad ja ülejäänutega kaevad... Pole vaja ulmelisi käigukaste, saab hakkama kerge kaaluga ja väheste komponentidega. Uaz raam oleks paraja pikkusega, mahuks see kopp ilusti peale ja paraja pikkuse kaaluga et ei kaalu tagaotsa üles. Roomiku laiused vastavalt vajadusele, äge oleks kui saaks kopaga külje lendu ja poltidega laiemaks-kitsamaks liigutada et treilerile ja kraavi peale ilusti mahub.. Mootor vast ka alates 20hp, liiga võimas pole hea kuna annab jälle lisakaalu. 
Sellise plägas on kaal ja kandepind olulised 
Vasta
#9

Ma soovitaks Meelise poole pöörda kui tal muidugi aega oleks!!!! Muidugi am ei tea foorulase elukohta see on lihtsalt soovitus. Tean mida tähendab labidaga muda loopida. Oma metsa kraavid kokku 250m olen ise käsitsi süvendanud ca 5a jooksul. 

Veel pole maha löödud
Vasta
#10

Sellise soopeal aitab ainult kraavikallaste lageraie ja roomikekskavaator...  
 
Kolme paari ratastega sõitsin isegi mööda selliseid kraave kuid siis tuli ikkagi perved puudest lagedaks teha.
8-14 tonnine ekskavaator 21tonnise alusvankri peal oleks väga pro, profiiliga saa ilusad kaldad ning ka üleliigsed kännud kannatab ära matta. 

Sellised väiksed kopad ei ole võimelised end seal kuidagi edasi liigutama.
Vb mäletate et ka mul oli kunagi PE 0.8 nn ämmavihtleja pandud raami peale ning oli traktori haakes. Sai soos tööd teha küll aga tootlikus oli alla igasugust arvestust.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

Ikka päris lodu tundub olevat. Peaks äkki roomikutele mõtlema hakkama? Ksf! Donn on asja ju suurepäraselt, et mitte öelda täiuslikult ette ära teinud. 
Üks mõttepoeg edasi arendamiseks või maasse tampimiseks. Vertikaalne, ülevalt lisarulliku abil kõrvale kallutatud transportöör, mis alumises otsas tõmbaks koppadega muda kaasa, veaks selle üles ja kallaks kõrvale maha. Nõuaks väga aeglast edasiliikumist, aga ei pea ju kohe põhjani kaevama. Võib kraavi mitu korda läbi sõita ja iga korraga kasvõi 20-30cm maha freesida. Kui sügavat kraavi pole vaja, siis võib olla midagi kartulirootori laadset. Tahab kõvasti pauerit ja scheisset lendab mis hirmus, aga lihtsam ikka kui lapjuga rookida.
Rabas töötanud rasketehnika mehed oskavad kindlasti 100 x paremini kirjeldada nii protsessi kui masinaid.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#12

börsis olid kasutatud roomikus müügis 
http://www.kuldnebors.ee/search/tooriist...d=55494180&pob_action=show_post&pob_cat_id=10796&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et&search_evt=onsearch&search_O_string=roomik
Vasta
#13

(15-11-2015, 19:52 PM)maisalup Kirjutas:  hüdromootoritega veetavad lindid mingile uaz või muule sellisele masinale alla. 2kangiga sõidad pöörad ja ülejäänutega kaevad... Pole vaja ulmelisi käigukaste, saab hakkama kerge kaaluga ja väheste komponentidega. Uaz raam oleks paraja pikkusega, mahuks see kopp ilusti peale ja paraja pikkuse kaaluga et ei kaalu tagaotsa üles. Roomiku laiused vastavalt vajadusele, äge oleks kui saaks kopaga külje lendu ja poltidega laiemaks-kitsamaks liigutada et treilerile ja kraavi peale ilusti mahub.. Mootor vast ka alates 20hp, liiga võimas pole hea kuna annab jälle lisakaalu. 
Sellise plägas on kaal ja kandepind olulised 

Ilmselt parima hinna-kvaliteedi suhtega soovitus.

UAZ asemel võib pruukida suvalist raamil neliveolist. Saska ämmavihtleja on õbluke ja kestab vaid kerget tööd tehes. Kerge alusvanker ei lasegi rasket tööd ette võtta Big Grin

Kui tahad ise teha ämbliku, siis arvesta kahte asja. Esiteks: kaal on Su vaenlane ja mõistusega toimetades kestab muda tõsta üsna õhuke materjal.

Teiseks liigub sügavas mudas iga asi oluliselt paremini tõmmates, kui lükates. Joonista mastaabis ruudulisele paberile skeem ja vaata summavektori suunda - see peab olema ülespoole... Ämblikku tagurpidi trügides suundud mutta.

Huvitav, kuidas säärane ämblik liiguks tandemis autoratastele tõmmatud traktorirehvist lõigatud roomikutel? Võiks pinnal püsida päris hästi, kuid juhitav vist eriti ei ole. Rolleyes
Vasta
#14


Mingi hetk näitab kuda ratastega masin pehmel maal püsib.
Ilmselt liigub ta seal seni kui maa nii pehmeks muutub et kopaga toetada pole enam kuhugi.
Vasta
#15

Ma leidsin blocketist ülikõva apastraadi, mida oleks tõesti kohe ja endal vaja. Vaja vaid 3K uutrubla kokku saada... Toro enda trakats on ka kõva asi, sinna saab veel igatsugu muid vigureid külge pookida muruniidukini välja aga spetsiaalne kaevekopp - seda pole küll enne näinud! Esilaadurid on tavalised aga kopp??? Sahk, lumepuhur ja muudki mudru kauba pääle kaasas. 
[Pilt: 4231173852.jpg]
EDIT. õige link Wink Aga enne polnud paat vaid purjekas, millest sai ühel mehel pallitiir alguse! 
Vasta
#16

Paadi pilt on...

EDIT: ok, ok, purjepaat. Küll võib tähte närida Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

Kui seda kaeve agregaati nüüd vaadata siis ei tohiks olla raske seda ka ise teha. Mast on lihtne 4kant toru, silindrit külge keevitada pöörde süsteem ka ja peaks toimima. Siis saab selle ükskõik kuhu külge istutada (näiteks TZ-4k-14). Huvitav palju hüdropumbal miinimum tootlikust peaks olema, et seda normaalselt toita. Ei ole tähele pannud, kas siin foorumis keegi pole sarnast ise teinud?
Vasta
#18

(17-11-2015, 10:23 AM)fanatt Kirjutas:  Kui seda kaeve agregaati nüüd vaadata siis ei tohiks olla raske seda ka ise teha.
...

Ongi lihtne. Piisava tugevusega võimalikult kergest materjalist profiilidele vajalikesse kohtadesse vajaliku kontaktjoonega kinnituskõrvad külge ja ongi olemas. Cool

Keeruline on anda sõnale "piisav" säärane materjali paksus millimeetrites, et sõnapaar "võimalikult kerge" kah passiks. Toungue
Vasta
#19

Silmajärgi vaadates pakuks, et 30cc  pump sellisele ja jääb varu ülegi. 
Vasta
#20

aga alati on võimalus teha hardox400 või mõnest muust sellisest heast metalli sulamist ja saab õhemaks konstrui, või lennuki alumiiniumist... 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne