Projekt T-40AM

(07-12-2015, 23:37 PM)Lapik Kirjutas:  Põllumehe kaubamajas on T-25 jaoks tahhomeeter olemas, küll Ursuse kaubamärgiga. Poolakad on omakorda venelaselt snitti võtnud. Tunnilugeja reduktor on sama T-25-DT-75, võib-olla ka võimsamatel


Ää aja jama.
T25l on tunnilugeja reduktor ehk mehaaniline lugeja d21 mootori küljes 3 poldiga ja ca 7x7x7 cm suurune, dt75 smd mootoritel on ta suure ümariku flantsiga küljes. Minusilmis küll tegu samadega pole. Altaiga pole kursis.

Kohe kindlasti ei saa kõigil vene masinatel sama olla. Kuna d21 mootoril on 1800 pööret smd aretab kindlasti rohkem (mälu järgi 2200) ja rusil on samamoodi 2200 pööret. Ehk teisisõnu töötunni pikkus on nihu.
mtzil on tunnilugeja ka teisel pool mootorit. Mis tähendab et tunnilugeja on 180kraadi pööratud näiduga. Kunagi omasin sellist lugejat lauapeal. 
Jumz oma madalate pööretega vaevalt sama tunnilugejat jällegi omab.


Vaja oleks ikka seda õiget tunnilugejat/tahhomeetrit mis käib õigele masinale, mingeid ursuseid ei soovitaks. Universaalsed asjad ei ole pikaajalised ega täpsed.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Siinkohal ei pidanud silmas tunnilugejat ennast (nagu T-40 tehasest külge sai) vaid tahhospidomeetri reduktorit - kataloogid laulavad kõik sama juttu  - sobib JuMZ, MTZ, LTZ jne
Vasta

Tahhomeeter ikka sobib ikka sobib kõigile traktoritele sest ajam on nukkvõlli või kõrgsurvepumba otsast ja need pöörlevad kõigil 4-taktilistel mootoritel väntvõllist poole aeglasemalt.
Vasta

(08-12-2015, 01:26 AM)Lapik Kirjutas:  Siinkohal ei pidanud silmas tunnilugejat ennast (nagu T-40 tehasest külge sai) vaid tahhospidomeetri reduktorit - kataloogid laulavad kõik sama juttu  - sobib JuMZ, MTZ, LTZ jne

Kas JUMZi ajam teistpidi ei käi tulenevalt sellest et asub mootori teisel küljel? 

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Vasakul-paremal asumine ei muuda pöörlemissuunda.Analoogia TD-20 starteriga ei päde,seal asub starter käigukasti pool,sellest siis.
Vasta

Küsimus starteri releede kohta. Mis täpselt selle jupstüki ülesanne on ning kuidas ta peaks olema süsteemi ühendatud? Milline relee PM kaubamajast tuleks valida, üks näide: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...=1&lang=et

T-40 peale sai poolteist aastat tagasi selline starter: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...20&lang=et

Hetkel mul relee üldse puudub, aga näikse, et kaubanduses neid pakutakse.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(14-12-2015, 15:04 PM)saarrand Kirjutas:  Küsimus starteri releede kohta. Mis täpselt selle jupstüki ülesanne on ning kuidas ta peaks olema süsteemi ühendatud?
...

Hetkel mul relee üldse puudub, aga näikse, et kaubanduses neid pakutakse.

Lülitav relee vähendab lüliti koormust. Suvaline 30A autorelee on täiesti piisav, et starterit kannataks juhtida mikrolülitiga. Juba 4. aastat Hübriidrussi puhul. Cool  Relee juhtahelat siis lülitab starterilüliti ja voolu tõmbereleele annavad relee ühendatavad jõuklemmid.

Viidatud relee võiks olla tarvitatav, kontrolli skeemi! Relee lisamine tekitab juurde ühe rikkevõimaluse Toungue
Vasta

See müüdav spets "starteri relee" on ilmselt lisaklemmidega mis katkestavad relee juhtimise mootori töötamise ajal.  Kui korralik lüliti on siis pole seda releed vajagi.
Vasta

(14-12-2015, 17:16 PM)tanel. Kirjutas:  See müüdav spets "starteri relee" on ilmselt lisaklemmidega mis katkestavad relee juhtimise mootori töötamise ajal.  Kui korralik lüliti on siis pole seda releed vajagi.

Nii palju kui olen kaasaegsetel mootoritel neid starteri "kaitsereleesid" siis on nad kõik saatanast. Mida keerukam ning rohkemate funktsioonidega seda kallim kuid ajapikku hakkavad segast panema. 99% juhtudel olen need ahelast eemaldanud . 

Pole ju raske süütevõti selgeks õppida. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Kõige standardsem vene traktoril kasutatav starteri lüliti kannatab ka vabalt 50+ amprit seega jätaks ise igasugused releed paigaldamata.. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Vaatasin, et olen vahepeal siia teemasse piltide lisamisega kitsi olnud. Suvel, saunaehituse aegu, oli pikem paus sees, kus traktori juurde üldse ei jõudnud, aga nüüd pimedatel pikkadel õhtutel saab jälle omajagu aega veedetud töökojas. Septembris said kabiini detailid keevitatud ja puhastatud ning omale selga kruntvärvi ja mõni nädal hiljem ka sinise värvi. Traktorile said ka uuema tüübi tagumised veljed muretsetud, kus kilbid ei ole lahti polditavad. Seega ühed kasutuskõlbulikud veljed on tegelikult üleliiga, kuigi üks on hetkel MTZ-82 all ajutiselt. Aga kui kellelgi huvi 2 velje vastu, siis andke teada!
Paar nädalat tagasi tegin ka hüdrosilindrile tihendite vahetuse, lisaks läks külge uus vars, kuna vana vars oli totaalselt kulunud.
Nüüdseks on tagumised poritiivad juba traktori küljes, samuti akukast, kütusepaak ja kabiini põhi. Eelmine talv uurisin, millest teha tagumistele poritiibadele alla uued kummipuksid (originaale ei ole saada) ning lõpuks tegin need sõnnikukraabi kummist labadest. Sai täitsa hea lahendus, kahjuks jäi täpne pilt enne külge monteerimist tegemata.
Järjekorras ootab veel hüdrojagaja remonti ja armatuur pisut putitamist, siis saab tagumise osa kokku. Pisut nokitsemist veel ja hakkab juba vaikselt looma!

                   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

kas kasutasid hüdrosilindri tihendamiseks miskit remontkomplekti?
Kui keeruline tegevus see oli?
Vasta

(18-12-2015, 08:32 AM)pannkook Kirjutas:  kas kasutasid hüdrosilindri tihendamiseks miskit remontkomplekti?
Kui keeruline tegevus see oli?

Silindri remondiks on olemas remondikomplekt, hind 3 - 4€ vahemikus, mitte rohkem. Kõik muu on lihtne, silindri kolvi kahe plastrõnga vahetamine on pisut keerulisem, ise lahendasin selle nii, et panin kolvi pliidile sooja ja ka plastikrõngad panin kuuma vette, et kergemini peale läheks. Lihtsalt tuleb ettevaatlik olla, et neid ära ei lõhu peale panemisel. 
Samuti pead pöörama tähelepanu sellele, mis silinder sul peal on. Minu traktoril on MTZ silinder, kolvi läbimõõt 100mm. Kataloog väidab, et originaalis peaks olema 90mm läbimõõduga kolb. Ehk siis ilmselt on sul remontima hakates lihtsam võtta enne lahti ja siis poodi komplekti järgi minna.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Tänapäeval pole poes enam 90 läbimõõduga silindreid saada,saada on 75 ja 100 läbimõõduga. Küll aga on saada remontkomplekte.
Vasta

Pühade ajal veetsin mõnda aega jälle töökojas. Paikka sai kabiin ja enamik sellega seonduvaid detaile. Peab kohe mainima, ega lihtsalt see montaaz just ei käinud. Mingil seletamatul põhjusel ei sobi kabiini kinnitused päris täpselt ja vajavad pisut modifitseerimist. Sama lugu on uste ettesättimisel. Lõpuks nad siiski ette said, kõrvalistuja poolne sai väga hästi, juhipoolne nii hästi ei sobinud, aga tuleb rahule jääda. Ega ta mõni Mersu ei ole!
Mõned pildid ka hetkeolukorrast:
               

Ventilaatoril paigaldasin keskel asunud katte tikkpoldid serva, et saaks uuema tüübi kattevõrgu peale panna. Vanema tüübi võrku (keskelt kinnitustega) ei ole kuskilt leidnud.
   

Sisselaske kollektorit paigaldama asudes tabas pisike üllatus jälle. Riiulis olev kollektor ei sobi, kuna sellele on eelsüüte küünla kõrval mingisugune vlantsiga torujupp (midagi eelsüütega seoses?) ja minu masinal jääb õlipumbast tulevale torule see ette. Minu traktoril mootori mark D-37M!

Õlidest on olnud palju juttu, aga mida oleks mõistlik kallata tagasilda ja külgülekannetesse? Ise arvan, et õli ei tohiks liiga vedel olla, TAD-17i aga jääb vist liiga paksuks? Masin leiab kasutust rohkesti, aga seda peamiselt siiski soojal ajal.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

25le panen TSP-15k käigukasti ja ülekannetesse. Piisavalt viskoosne, et hammasrataste küljes püsiks ning lisaks säilitab ka suurte miinuskraadide juures voolavuse.
Vasta

Mul on 75W-140 Castrol enne seda oli 75W-90. Kuna traktor aastaringses kasutuses siis ka -20 pole kummagi õliga probleeme olnud käikude lülitamisega ja suvel soojaga on uue õliga kast vaiksem. 
Veiko
PS Ei leki peale õli vahetust ka kuskilt kuigi on vanad tihendid.

MTJ.EE
Vasta

Peale aastavahetuspidustusi veetsin aega jälle töökojas. Traktori küljest eemaldusid nii roolivõim kui ka esisild. Oskab keegi kommenteerida, mismoodi näeb välja roolivõimus tihendite vahetus? Uued tihendid roolivõimendi kolvil on nii laia servaga, et nende sissepanek vähemalt külmas töökojas esialgu ei õnnestunud. Tuleb uuesti proovida. Kasulikud õpetussõnad ei teeks siinkohal paha.
Esisillast. Kas esisilla keskreduktorist väljatuleva võlli välimises otsas ei olegi laagrit (kohas kus väll läheb üle kardaaniks)? Ei ole veel lahanud, aga kataloog näitab seal olema puksi, mida ei ole saada. Millele esisilla külgreduktorites tähelepanu pöörata? Naabrimees ütles, et kahtlaselt kuiv on mul seal see olukord (mitte midagi ei leki)...

Hetkeseis umbes selline: 


   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Tihendid paneksin keevasse vette ja kolvile puhuriga sooja. Peaksid peale minema ja ka sooja õliga kõik kokku. Metalli pingutamisega oleks ettevaatlik kipub külmaga hapraks minema nagu akukingad.
Vasta

(04-01-2016, 15:06 PM)Harrastaja Kirjutas:  Tihendid paneksin keevasse vette ja kolvile puhuriga sooja. Peaksid peale minema ja ka sooja õliga kõik kokku. Metalli pingutamisega oleks ettevaatlik kipub külmaga hapraks minema nagu akukingad.

Tihendite kolvile saamine ei olegi probleem, probleem on kolvi panemisel korpusesse, tihendid oleks justkui pisut suured, jäävad kolvi sissesurumisel vahele ja kui edasi suruda lõikab serva naksti maha. 
Kuidas need tihendid seal olema peavad, mul oli niimoodi et kolvil oli ÜKS lapik rõngas ja üks O-rõngas ja teises otsas samuti. Komplektis on aga 4 lapikut rõngast, seega eeldan, et kaks lapikut rõngast on servades ja nende vahel on o-rõngas. Mõlemas kolvi otsas siis samamoodi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne