Küsimused T-40 kohta

Selline hõõrdunud koht? Mina olen tingituna suurest laiskusest (ei ole viitsinud jootma hakata, kuigi oskan, vähemalt kunagi oskasin) sellise koha traadikeevitusega uuesti jämedaks kasvatanud. Peaasi, et auku sisse ei põleta, muidu pole aimugi, milline siil võib toru seest hiljem välja näha. Kas nii tohib ja mida hüdraulikagurud arvavad, seda ka ei tea, aga asi on toimima saadud.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Terv.

Paar muret t-40 kohta. Ehk on lootust abi saadaWink Lisan kohe ära, et ei ole mingi remondimees ega mingi põllumees. Kasutan traktorit vabal ajal maal, näiteks metsaväljavedu, lume lükkamine jms. Traktor sai ostetud 2.5a tagasi ja siiamaani naq paugupill, jõudu on ja käivitub väga hästi(isegi külmaga, õhu sisselaske küünal on peal ja töötab)

1) Hiljuti hakkas mootor sinist suitsu välja ajama ja sööb õli, lisaks pritsib õli väljalaskekollektorist välja. (varsti on 1 traktori pool mustaks värvitudBig Grin) On ka näha, et mootori ühe silindri ja väljalaskekollektori tihendi vahelt lekkib mingit õli sugust ollust. Põhjagaasiga kohapeal sinine suits kaob ära, aga vahepeal nagu "tuksub" sinist. Kui on koorem taga ja liigud mäest üles põhjagaasiga, siis tuleb enamjaolt must/hall segu(see ma saan aru on norm?)

Üks tuttav mehaanik soovitas sihukest nippi: Gaas põhja niikaua kui seisma jääb (kinni kiilub), ütles, et ei tee mootorile halba ja hiljem läheb käima. Ma ei ole julgenud sihukest lahendust veel testida, mis teie sellest arvate?

2) Teine probleem on esisilla lukuga. Kui tagasild läbi libiseb, siis tuleb esisild ilusti taha, aga vahepeal parempoolne ratas ei taha lukku minna, samas on vasak ilusti lukus. (mis seda põhjustada võib?)

3) Kolmas on siduriga seotud, hakkas suhteliselt hiljuti libisema. Kas seda annab kuidagi peale regullida või uus sidur sisse? Lisaks Olen märganud, et vahepeal ei tule siduripedaal täitsa üles, tuleb umbes 80% üles, mispeale traktor sõidab mingi ~5m ja peale seda tuleb ise lampi täiesti üles koos piduri pedaaliga. Mida see võib tähendada?

Suured tänud abi eest Smile

Võin ka homme pilte lisada.
Vasta

1. Kas on klapiga midagi nihu või on õlirõngas kutu. Nii ehk naa tuleb lahti kiskuda. Remondimehele soovita uut ametit.

2. ...

3.Sidur on kutu ja vajab vahetust. See, et pedaalid kinni jäävad on põhjustatud pedaalivedru nõrkusest ja selle võlli, kus peal pedaalid liiguvad, määrdeaine puudumisest.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kas pöörtel ka õli pillub või ainult tühikäigul? 
Tean üht 20aastat vana 240hj case traktorit millel tühikäigul pidi olema vähemalt 1200 pööret peal muidu pildus õli summutajast, kui töötas siis õli ei tarbinud, pildunud. Ja käib see siiani ning on üks eeskujulikumaid tööloomi..
Klapisääre tihend otsa saanud vast, õlirõngas ei tohiks nii kiirelt ja järsult saba anda
Vasta

Klapisääre tihendeid pole neil mootoritel,arvatavasti klapi juhtpuksid kulunud või õlirõngas katki.
Vasta

Tänan vastuste eest!

nr2 all mõtlesin ühesõnaga seda silmas, et esisilla differ ei lukusta (aind vaska ratas käib ringi kohapeal)

Tühikäigul ta õli ei pritsi, käsi jääb igastahes puhtaks, kui kõvamaid pöördeid saab siis hakkab õli lendama nagu niagara juastBig Grin
Vasta

Mina pakun 90% tõenäosusega, et märg ollus kollektori juures on põlemata kütust. Variant , et õli on diiselkütusega saastunud või  pihusti rike. 

Isiklikult pole ma veel kohanud diiselmootorit,mis ajaks summutajast õli välja. See ollus on alati olnud õli ja diisli segu. 

Lihtsaim variant on vahetada mootori õli ning siis koormust anda, et "põletaks" puhtaks. Pikalt külmalt/väikse koormusega töötamine ka saastab õli kütusega ära. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(24-12-2015, 01:29 AM)AntsPants Kirjutas:  Tänan vastuste eest!

nr2 all mõtlesin ühesõnaga seda silmas, et esisilla differ ei lukusta (aind vaska ratas käib ringi kohapeal)

Tühikäigul ta õli ei pritsi, käsi jääb igastahes puhtaks, kui kõvamaid pöördeid saab siis hakkab õli lendama nagu niagara juastBig Grin

Sel preparaadil difrilukku ei ole. Kumbagi poolt veetakse eraldi. Seega parema poole veo puudumisel on parema poole hamasmuhv või põrklink puruks. Silda tuleb lahata.

Mootori kinnilaskmine rikub alati mootorit. Soovitan selle "asjatundja" teenuste kasutamist tõsiselt kaaluda. Samas pool tunnikest rasket tööd põhjagaasiga põletab muidugi nii kollektorid kui summuti seest puhtaks. Ära siis ehamata, kui vahepeal leegi summutist välja lööb - säilita külma närvi ja jälgi olukorda. Summuti elab selle üle, kuid lähedalolevad esemed võivad süttida... Mootori seiskamine süttinud summuti leeki kohe ei kustuta.

Pihustirike on tõenäolisim - see võib küll tekkida äkki ja sümptomiks on muu hulgas "haukumine" tühikäigul. Pihustite kontroll, vajadusel otste vahetus ja reguleeriumine on niiikuinii paslik vähe töötaval traktoril iga paari aasta tagant teha.
Vasta

(23-12-2015, 21:38 PM)AntsPants Kirjutas:  Terv.

Paar muret t-40 kohta. Ehk on lootust  abi saadaWink Lisan kohe ära, et ei ole mingi remondimees ega mingi põllumees. Kasutan traktorit vabal ajal  maal, näiteks metsaväljavedu, lume lükkamine jms. Traktor sai ostetud 2.5a tagasi ja siiamaani naq paugupill, jõudu on ja käivitub väga hästi(isegi külmaga, õhu sisselaske küünal on peal ja töötab)

1) Hiljuti hakkas mootor sinist suitsu välja ajama ja sööb õli, lisaks pritsib õli väljalaskekollektorist välja. (varsti on 1 traktori pool mustaks värvitudBig Grin) On ka näha, et mootori ühe silindri ja väljalaskekollektori tihendi vahelt lekkib mingit õli sugust ollust. Põhjagaasiga kohapeal sinine suits kaob ära, aga vahepeal nagu "tuksub" sinist. Kui on koorem taga ja liigud mäest üles põhjagaasiga, siis tuleb enamjaolt must/hall segu(see ma saan aru on norm?)

Üks tuttav mehaanik soovitas sihukest nippi: Gaas põhja niikaua kui seisma jääb (kinni kiilub), ütles, et ei tee mootorile halba ja hiljem läheb käima. Ma ei ole julgenud sihukest lahendust veel testida, mis teie sellest arvate?

2) Teine probleem on esisilla lukuga. Kui tagasild läbi libiseb, siis tuleb esisild ilusti taha, aga vahepeal parempoolne ratas ei taha lukku minna, samas on vasak ilusti lukus. (mis seda põhjustada võib?)

3) Kolmas on siduriga seotud, hakkas suhteliselt hiljuti libisema. Kas seda annab kuidagi peale regullida või uus sidur sisse? Lisaks Olen märganud, et vahepeal ei tule siduripedaal täitsa üles, tuleb umbes 80% üles, mispeale traktor sõidab mingi ~5m ja peale seda tuleb ise lampi täiesti üles koos piduri pedaaliga. Mida see võib tähendada?

Suured tänud abi eest Smile

Võin ka homme pilte lisada.
1) Variante on mitmeid. Pihusti, klapp, klapivedru, kolb, rõngad, juhtpuks (sääre tihendeid pole), õli jne. Enne kui oma silmaga näinud ei ole ei julge kindlat diagnoosi anda.

Mehaanikule võid anda siis proovikivi. Teed kirjaliku lepingu, et LASEME SIIS MOOTORI KOKKU ja kui midagi juhtub, siis tema remondib koos oma rahadega. Vaata siis kui kindel oma sõnades on  Rolleyes  . Suusõnaline kokkulepe ei ole väärt midagi.
Vaata ka karterituulutus üle. Äkki on kinni paakunud.

2) Võid maapeal katsetada, kui ratta üles tõstad. Äkki pooltelg katki või midagi muud sellist. Diffris sees lukku pole, on täitsa tavaline differ. Äkki on nurkülekandes sees hoopis midagi pahasti. Eeldab siis seda, et veo all poolteljed käivad ringi, kuid ratas ei käi.

3) Sidurit saab maha regullida.  Smile ehk siis äkki on survelaager pinges ja sidur on kogu aeg lahutatud asendis. (saab sellele läheneda salongis hooratta koja peal olevast luugist) 
Tavaliselt selline äkiline siduri libisema hakkamine vihjab ikkagi ketta koostöö lepingu lõpetamist või kehvemal juhul on siduri korviga midagi jutunud.
Pedaalide koos üles tulemine vihjab sellele, et võllid kiiluvad kinni. Piduri pedaal on ju siduripedaaliga sama võllipeal.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

2) Kurat, tahaks suurte tähtetega kirjutada: T-40-l EI OLE ESISILLAS DFERENTSIAALI, sellest järeldub, et ei ole ka lukku Cool.
eespool anti juba soovitus, võta lahti ja näed, mis teha annab, mis mitte. Samuti puuduvad nurkülekanded.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Kui sillas pole diffrit siis kuda on lahendatud see,et pööramisel k'ib uks pool silda kiiremini kui teine...Differ ju seda võimaldabki,et rattad saaksid eri kiirustel liikuda voi olen millestki valesti aru saanud.
Vasta

Klassikalise esidifri asemel on keskmises koonusülekandes tirrid, nagu nüüd enamusel jalgratastel. Mõlemal poolteljel oma. Kaheotsaline põrklink, et ka tagurpidi sõites oleks vedamine. Geniaalne, pole vaja blokeeringut juurde mõelda. Üks ratas saab kiiremini liikuda kurvis või teistega pehmes veidi läbi libisedes. Et aeglasemat veeretatakse lukustunud tirri abil, kiirem veereb päripidi vabajooksu põrksidurist plõks-plõks üle hüpates vastavalt läbitud teele.
Vasta

Seltsimehed,kellel pole mingit ettekujutust T-40-ne vedava esisilla ehitusest,siis siin on teile üks hea õppevideo,eriti tähelepanelikult võiks vaadata alates 4.00-st. Seal väga ilusti näha esisilla peaülekande ehitus. https://www.youtube.com/watch?v=yEnVWTv7...wl&index=5
Vasta

Üks film ütleb rohkem kui sada pilti. 
Minu eilne reaktsioon oli ehk pisut kärsitu, aga rääkida 40-e esisilla difrist on sama kui rääkida eMMilise tagumisest difrist (mida kohtab siinses foorumis pea igas vastava alajaotuse postis). Võib ju tunduda tähenärimisena, aga mõlemal juhul tegu lihtlabase nurkülekandega.
Kes tahab pilte/jooniseid uurida, siis link T-40 
kataloogile: vene keeles 
elktriskeemile: skeem
esisillale: vedav esisild
traktorile: http://tractor-t40.ru/
lingid süsteemidele vasakul servas, pilt ka juures.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Ärge targutage, T-40am esisillas on diferentsiaal täiesti olemas. See, et T-40'nel on differ teistsuguse ehitusega kui sõiduautol, ei tee diffrist veel nurkülekannet. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(25-12-2015, 18:36 PM)viplala Kirjutas:  Ärge targutage, T-40am esisillas on diferentsiaal täiesti olemas. See, et T-40'nel on differ teistsuguse ehitusega kui sõiduautol, ei tee diffrist veel nurkülekannet. 

Eks kirjuta, mis see diferentsiaalülekanne siis on. Natuke teen hinna alandust: lisaks nurkülekandele on ka kaks põrksidurit Cool

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(26-12-2015, 00:47 AM)metsakohin Kirjutas:  
(25-12-2015, 18:36 PM)viplala Kirjutas:  Ärge targutage, T-40am esisillas on diferentsiaal täiesti olemas. See, et T-40'nel on differ teistsuguse ehitusega kui sõiduautol, ei tee diffrist veel nurkülekannet. 

Eks kirjuta, mis see diferentsiaalülekanne siis on. Natuke teen hinna alandust: lisaks nurkülekandele on ka kaks põrksidurit Cool

Ma viskasin huvi pärast T-40 õpikusse pilgu peale, seal täitsa kenasti asi lahti seletatud. Põrksidur kuulub muide diffri osade hulka T-40'nel. Soovitan õpikuga tutvuda, kui huvi on. Ma ei viitsi seda siia ümber trükkida.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Differentsiaal on see jumpstükk mille abil saavad väljundid erineva kiirusega pöörelda. See ei mängi rolli mille abil lõpptulemus saavutatakse - kas kaldhammastega planetaaride või selle jalgratta-stiilis süsteemi abil(ei tea tõesti mis seal sees toimub)
Vasta

Hariv video asub siin:

https://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc#t=404

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Põrklink mehhanism diferentsiaali ülesandes on see.Kasutet masinal võivad ka mõlemad lingid vedada,siis pöördel purustab välimine ratas maapinda.Aitab hetkeks tagurdamine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne