Mootoriõli ja VW TDI
#1

Juhtus selline asi, et kodu lähedal lahkus vahejahuti aluse tihendi ootamatu lekke tagajärjel mootorist õli. Sai masina liikuma aitamiseks algselt traktori mootorisse mõeldud õli hädaga sisse kallatud. Viimase liitri vana õli lasin välja ja panin riiulist uue õlifiltri ka. Jahuti tihend läks küll hetkel doonormootori küljest, ehk selle peab nagunii poest tooma ja uuesti vahetama. 
Nüüd olen segaduses(segadus tekkis võrreldes õlide pakendeil olevaid standardeid);
- kas jätkata sama õliga mis nüüd sisse läks - traktori õli Sisse läks 10w-40.
- vahetada õli mõne volksu tehase heakskiidetud õli vastu.
Nimelt on selle traktori õlil standardid märksa kõrgemad kui tolle ajastu (VE pumbaga ehk enne pumppihusteid) volksu standardeile vastavatel sõiduautodele mõeldud õlidel. Samas liitri hind märksa odavam(ostan ka 20-se kanistriga).
Kas oleks väga rumal mõte sellega jätkata? Endale tundub, et halba see õli teha ei tohiks?
Vasta
#2

(03-01-2016, 22:24 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Kas oleks väga rumal mõte sellega jätkata? Endale tundub, et halba see õli teha ei tohiks?

Sõltub sellest, kui vihaselt ja kui kaua plaanid seda katelt kütta. Rahulikult asju ajades võiks too Rimula ju järgmise plaanilise vahetuseni vastu lüüa... Samas puudub antud õlil klonksvaageni klass ning MB 228.3 on ka üsna madal.

Aga kui pada värskelt priimana kokku laotud ja plaan autoga sõita järgmised 7 aastat, siis vaheta kindlasti viisakama vastu välja.

Mina oma autol vastu pakaseid vahetaks välja. Kusjuures too Rimula kõlbab hõredamas pajas ju veel tarvitada.
Vasta
#3

See volkswaageni specs puudub sel tõesti ja MB omadesse pole süvenenud, aga samas API järgi on enamus volksu VW 505.00 standardile vastavaid diisli õlisid  vananenud CF-4 standardiga. Samas sisse läinud Rimula standard on CJ-4 ehk nö viimane sõna. Ja CJ-4 peaks sobima vanemate standarditega õlide, nagu CF-4, asenduseks.
Segane värk...
Vasta
#4

no  kolkswaagenil  on  vist  need hüdrotõukurid ,  kuidas  need  asjale  vaatavad  ?
Vasta
#5

Õli ei ole minuarvates koht kuskohast nüüd kokku hakata hoidma,võib hiljem kätte maksta.
Täpsustaks, et mis aasta vw ga tegu. Õli kvaliteedist ja normidest rääkides, loeb pikemal kasutusel kas on pump pihustid või ei ole. Õlidel on kirjas kas sobib pump pihustiga mootorile või ei.(Numbrit ei mäleta). Samuti ei osanud tuttav õlimüüja kommenteerida ,et mis on ppihustiga mootorile mõeldud mootoriõlis paremat.
Samas kui on vaja teelt ära sõita, siis mina lähtun sellest et ükskõik millise õliga on parem kui ilma õlita Big Grin

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#6

(04-01-2016, 00:53 AM)zurik Kirjutas:  Õli ei ole minuarvates koht kuskohast nüüd kokku hakata hoidma,võib hiljem kätte maksta.
Täpsustaks, et mis aasta vw ga tegu. Õli kvaliteedist ja normidest rääkides, loeb pikemal kasutusel kas on pump pihustid või ei ole. Õlidel on kirjas kas sobib pump pihustiga mootorile või ei.(Numbrit ei mäleta). Samuti ei osanud tuttav õlimüüja kommenteerida ,et mis on ppihustiga mootorile mõeldud mootoriõlis paremat.
Samas kui on vaja teelt ära sõita, siis mina lähtun sellest et ükskõik millise õliga on parem kui ilma õlita Big Grin

Tegelikult polegi küsimus kokkuhoius. Küsimus on selles, kas parem on õli, mis vastab tootja nõuetele (VW 505.00), aga omab madalamat kvaliteedisertifikaati API järgi(CF-4 vs CJ-4) või õli, mis ei oma küll VW standardit, aga vastab märgatavamalt kõrgemale sertifikaadile API järgi. Viskoossuse jätaks teemast praegu välja. VW 505.00 vastavaid õlisid on väga erinevate viskoossustega saadaval.
Ehk siis ketserlik küsimus- kas kallim on alati parem?
Volksu õlide klassifikatsioon ja muu juurde kuuluv- http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
Vasta
#7

see rimula, traktori mootoris saab tundubalt suuremat valu kui volksu mootoris, kulumise koha pealt ei tohiks miskit paha teha, kuidas aga muud imepeened asjad nagu tõukurid sellele vaatavad on iseasi. 20 000 töötundi selle õliga, autol teeb see 1 000 000km ja mootor seest nagu uus. Tean tuttavat kes oma 2,5 diisel omegas ka ainult seda kasutab, kuna kättesaadav õli
See suurelt jaolt on ainult müügimeeste jutt, et ei tohi kasutada, viskoossus ja temperatuuri taluvus peavad vastama nõutud normidele
Vasta
#8

(04-01-2016, 06:26 AM)maisalup Kirjutas:  see rimula, traktori mootoris saab tundubalt suuremat valu kui volksu mootoris, kulumise koha pealt ei tohiks miskit paha teha, kuidas aga muud imepeened asjad
...

Siit võib vahe sisse tulla küll: vähesed traktorid on nii kitsaste õlikanalitega, nagu mahlapaki mahuga sõiduautomootorid.

Nagu mainiti: iga õli on parem õlita karterist (kui mootor just kuivkarteriga loodud pole).

API klassifikatsioon on USA tarbeks. Tuletan meelde, et seal on kõik asjad suured ning õlil pole vajadust olla nii võimekas pugeja.

Teoorias on API CJ kõigile enne 2007 toodetud mootoritele piisav.
http://www.api.org/Certification-Program...Categories

Siinkandis poest õli ostes tasub kaeda pigema ACEA klassifikatsiooni. Esimene ettejuhtuv selgitav leht:
http://lukoil-lubricants.com/info/classification/00007/

ACEA enda kodulehelt vastavat tabelit kiiresti ei leia. Rimula andmelehel olev ACEA E7 on piisav, et kusiaineta käivasse mootorisse valada. Kas 10W täna piisavalt vedel on, jäägu omaniku otsustada.

Praktikas võib esineda teatud ekstsesse lisaainestuses ja selle iseloomu kokkusobivuses mootoriga. Iseküsimus, kas klonksvaageni klassifikatsioonita õli ikka on süüdi mootori ikaldumises jahutusvedelikuta sõitmisest...
Vasta
#9

 Kõige õrnem asi TDI juures on minumeelest turbo, kui traktori oma on vähemnõudlikum siis saaks sellest vahe tulla. Samas, kui inimesed väidavad et traktori õli pesuomadused praktikas on hoopis paremad siis ei saa aru miks ei peaks kõlbama. Ma saaks aru kui keegi tahaks Kama3e õli panna, siis oleks asi kahtlane.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#10

Kui soovid pumppihustitega mootorit edasi kasutada liikumises ,siis ikka Vw 504.00  /507.00.Tunded ja oletused jäta välja.Kui katsetada soov siis võib ka tanki õli panna kuigi kirjandust on odavam tutkida.
Vasta
#11

(04-01-2016, 14:24 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Kui soovid pumppihustitega mootorit edasi kasutada liikumises ,siis ikka Vw 504.00  /507.00.Tunded ja oletused jäta välja.Kui katsetada soov siis võib ka tanki õli panna kuigi kirjandust on odavam tutkida.

 Kui PD TDI on siis muidugi aga teema algataja rääkis PD eelsest TDIst:
Tsitaat:Nimelt on selle traktori õlil standardid märksa kõrgemad kui tolle ajastu (VE pumbaga ehk enne pumppihusteid) volksu standardeile vastavatel sõiduautodele mõeldud õlidel. Samas liitri hind märksa odavam(ostan ka 20-se kanistriga).
 

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#12

kui tihti te oma PD TDI mootoritel õli vahetate? ma ise olen 15000 või kord aastas katsunud teha, 2 aasta jooksul pole kõige odavama õliga mootoris veel midagi juhtunud... http://www.gulfoil.ee/es/toodete_tutvust..._5w30.html

kas peaks õli marki vahetama või intervalli lühemaks tegema?
Vasta
#13

(04-01-2016, 14:24 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Kui soovid pumppihmitmootorit edasi kasutada liikumises ,siis ikka Vw 504.00  /507.00.Tunded ja oletused jäta välja.Kui katsetada soov siis võib ka tanki õli panna kuigi kirjandust on odavam tutkida.

Ei ole pumpdüüsidega midagi pistmist sel mootoril nagu ka teema alguses mainitud sai. Ei igatse ka nendega mootorit. Praegune VE pumbaga teeb korralikult häälestatuna igas mõttes silmad ette. 
Sellele 81kw mootorile annab tehas nõudeks VW 505.00. 
Seni olen kasutanud 5w- 40 õige standardiga õli. 
Päris naljakas loos on see, mida autopoes tööl olev tuttav,kel nii mõnigi koolitus selja taga , selle 505.00 kohta ütles.
Lause kõlas umbes nii- no see 505.00 on nii algeline õli, et sellise õli leidmine, mis sellele ei vasta näitajate poolest on üpris raske tänapäeval. See 505.00 on tänapäeva õlide kõrval ju päris solk.
Vasta
#14

http://www.texacobaltic.eu/et/texaco_hea_teada.html

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#15

Sõida rahulikult selle õliga, see õli vastab samuti vähemalt VW 502.00/503.01/505.00 nõuetele.
Vasta
#16

See õli vastab volvo VDS 3 nõudele,minu firma kasutab seda õli nii hüdrotõukuritega kui ka pumppihustitega mootoritel, järelikult ei saa see nii hull olla.(juba aastaid). Kuid kui õlidest rääkida, siis mingil põhjusel liigitatakse suurte masinate ja sõidumasinate õlid eraldi. Põhjusi võib olla mitmeid ja oletada võib paljut, kuid kui tahad teemaga ise süvitsi minna siis on selline raamat nagu "automootori õlid ja määrdeained". See raamat seletab asja lahti kõrgkooli tasemel mis ,miks ja millepärast. Sealt peaksid saama objektiivsed vastused oma küsimustele. http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=13990 

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#17

Mitte, et see konkreetse juhtumi juures midagi muudaks aga kommenteeriks seda uuema ja vanema õli võrdlust- et kui täidab palju kõrgemaid norme siis sobib madalama normiga õliga käivale autole ka. Võib juhtuda, et just ei sobi. Õlid ei ole viimase 10 aasta jooksul oma määrimisomaduste poolest mitte ilmtingimata paremaks läinud. Põhjus on väga lihtne: Erinevad heitgaasi ja loodushoiu normid on pidevalt karmimaks muutunud. Kordi on vähendatud näiteks erinevate metalliühendite, nagu tsinkoksiid, sisaldust. Sama aine ei meeldiks ka praegustele tahmafiltritega autodele. Mida uuem õli, seda vähem on sellel varu nn. ekstreemseteks tingimusteks. Kuna õlikile ei talu enam sellist koormust nagu enne, siis on enamus autotootjaid olnud sunnitud üle minema nn. topsidega klapitõukuritelt rulltõukurite/nookurite peale (eks ole ka teisi põhjuseid). Olen natuke kokku puutunud võidusõidu asjadega ja üks tuntud nukkvõlli tootja seletas konkreetselt, et selliseid jamasid nagu praegu nad 10 a tagasi ei tundnud. Soovitas kasutada nn. classicute õlisid. Võidusõidu õlid ei vasta tavaliselt mitte mingile tänapäeva normile- eesmärgiks on maks. määrida ja mitte normi täita.  (motul jne.).
Lisan siia kirja, mille saatis mulle üks tõsine võidusõidu tigu-taldriku tootja:

We advise to use Syntix 75W140. This oil is a better alternative for the Castrol SAFX-J. For about 5 years ago the Castrol was the best gearoil to use, but after they have been taken over by BP they downgraded the oil quality. We strongly disadvise the Castrol especially for the short gear ratio's like you have.


Kõigepealt saf-xj muudeti, siis tehti selle asemel Syntrax, mida kärbiti veelgi. Vana saf-xj moodi asja saab nüüd võidusõidu õlina teise nime all (tõenäoliselt veidi muudetud ikkagi) ja mujalt tellides. Eesti maaletooja seda kätte ei saa.
VW grupi tehase koolitustel korrutatakse pidevalt, et õli on sisuliselt konstruktsiooni element ja mootor tehakse vastavalt sellele- enam lihtsalt ei pääse teistmoodi...
Üks näide veel: Ka Porschel oli vaja teha eraldi Classic õli oma vanematele õhkjahutusega autodele- uute õlide seast polnud sobivat võtta.

Aga ega ma ei taha väita, et kõik ainult kehvemaks läheb. Küllap teiset otsast asi ikka edasi ka areneb, lihtsalt loodushoiu nimel muudetakse pigem konstruktsiooni, et ei peaks kasutama kole kallist kõrgtehnoloogilist õli. Ja õli tehakse täpsem konkreetsele vajadusele mõeldes.
Vasta
#18

Panen siia kah ühe huvitava lingii:
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Vasta
#19

Ei taha enam loomkatset jätkata ja seoses sellega tõin garaazi kolm kanistrit Shell Helix HX7-ga. 5W-40 siis.
Kõik kolm põhimasinat saavad uue õli.
Vasta
#20

Need Zn ja muude lisandite normide muutused on selles suhtes kõigi õlide jaoks juba ammu toimunud, nii et ei ole mõtet loota, et nüüd mingile üksikule vanemale vw standardile vastav õli oleks parem kui mingi tänapäevaste traktorite standarditele vastav. Standardite bisness on veel omaette bisness ja nende puudumine potsikult ei tähenda automaatselt mittevastavat õli, vaid ennekõike seda, et õlitootja ei pidanud vajalikuks oma sihtgrupile seda standardit müüa. Mingisse vanasse diiselautosse, mille iga õlivahetus maksab juba 5-10% auto turuhinnast, valab kainelt mõtlev inimene sisse seda, mis ta kõige parema hinnaga kätte saab.
Mis puudutab võidusõidu õlisid, siis tänapäevased tavaclised automootori õlid on kõike muud kui sobilikud võidusõiduks. Eesmärkideks on dpf-id, tihedamad katalüsaatorid, väiksem kütusekulu, egr-id, ülipikad välbad jne. On muidugi olemas Zn, P, S kokteilid lisandite näol, et asendada kõik see, mis välja korjatud on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne