Akude tark laadimine
#41

(25-01-2016, 21:38 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Ühe dioodiga poolperiood alaldi peaks selleks sobilikum olema-25 korda sekundis saab pinge peale ja 25 korda pirn tühjendab. Muidu on sellise alaldi pulsatsioon kahjulik aga vbolla aku taastamisel tõesti teeb midagi.
[Pilt: 770px-Halfwave.rectifier.en.svg.png]

50 korda ja 50 korda ikka
http://lmgtfy.com/?q=50hz

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#42

(25-01-2016, 21:38 PM)Tegelane5 Kirjutas:   . Muidu on sellise alaldi pulsatsioon kahjulik aga vbolla aku taastamisel tõesti teeb midagi.

Säärast loksutamist pruugivad targemad taastefunktsiooniga laadijad. Abi on sellest pikast seismisest peetiläinud akude elustamisel rasketehnikal. Lühist, väljalanegnud aktiivainet vms. füüsilist viga loomulikult nii ei ravi... Aga kombainidel ja muul liikurtehnikal kipuvad akud ää koolema seismise tõttu. Säärastel puhkudel on küll asjast abi olnud. Hooaja alguses äärmiselt nadilt esinenud aku on peale mudimislaadimist hoopis erksamalt tööle hakanud.

Ma ei tea, milline mudel austet Gravityl on pruukida, kuid 7 A välja andev 7600 XS laadib pealejäänud tuledest pea 8 V tühjenenud 100 Ah akut kolm ööpäeva enne, kui täieks tunnistab. Optima Punapead üle ööpäeva, 75Ah Varta hõbeakut kah üle ööpäeva. Pisikese laadijaga Suuri Purke täites tuleb aega andaWink
Vasta
#43

Ei tea, kas see laadija õigustab ennast, on kellegil kogemusi? Hind peaaegu olematu nagu ka väljundpinge Big Grin

https://www.osta.ee/pulseeriv-akulaadija...82610.html

Päris cteki või mõnd muud kallima margi toodet ei raatsi osta, ei ole vaja nii tihti akusid laadida. 
Vasta
#44

Vanasti soovitati 5w pirniga aku tühjaks lasta ja siis madala vooluga täis laadida ja korrata-kas see on nüüd tabuks kuulutatud?Paadi elektrimootorit kasutasin ikka niikaua kui jõudis vedada.
Vasta
#45

(26-01-2016, 11:30 AM)ahtos Kirjutas:  Vanasti soovitati 5w pirniga aku tühjaks lasta ja siis madala vooluga täis laadida ja korrata-kas see on nüüd tabuks kuulutatud?Paadi elektrimootorit kasutasin ikka niikaua kui jõudis vedada.

Tänapäeval minnakse poodi ja ostetakse uus aku,mitte ei laadita... Big Grin
Vasta
#46

Tänapäeval saab aku eest kuusakoskist 50 senti kilost, pooltel akudel korke enam peal ei ole(saab jah lahti lammutada kuidagi, aga kes see viitsib akut nagu konservi avada?) ja vajaminevate voolude ja aku suuruse suhe on selline, et kui aku on ikka poolpidune, siis läheb see 0.5 euri/kg käiku.
Vasta
#47

(26-01-2016, 11:30 AM)ahtos Kirjutas:  Vanasti soovitati 5w pirniga aku tühjaks lasta ja siis madala vooluga täis laadida ja korrata-kas see on nüüd tabuks kuulutatud?Paadi elektrimootorit kasutasin ikka niikaua kui jõudis vedada.

Tõsiselt sulfateerunud akut sellega ei päästa. Aga parema puudumisel ergutab akut küll, eriti pikalt seisnud isendit. Meetodi puuduseks on see, et tühjenemine toimub väikese voolutugevusega. Mis tähendab, et aku võimest starteri tarbeks Tõsisemat Voolu pakkuda siiski sotti ei saa. Selleks on akutestrid või klemmipinge mõõtmine reaalselt autot käivitades.

Targa laadija eeliseks on võimalus laadida aku täis ka nigelama pigega asukohas. Lihtsal trafolaadijal jääb natuke volti puuduWink
[Pilt: ohms-law-illustrated.gif]

Kui akulaadijat vaid paar korda elus vaja läheb, võib ju hiinakaga katsetada. Enamasti need töötavad. Aga kui akulaadijast tõesti midagi sõltub, siis peaks end tõestanud tegijate toodetesse investeerima. Cool

Huvitav oleks teada, kelle sisu selles Hechti kestas tegelikult peitub. Mõned asjad olla tarvitamiskõlbulikud... Siinkohal tuletan meelde, et arvestamata kadusid (need on alati) kulub viidatud tootega tühja 120 Ah akut laadides üle 4 ööpäeva, reaalselt kogu töönädal...
Vasta
#48

Ma paneks selle teise konjakipudeli raha ka kõrvale ja ostaks c-teki. Oluliselt kvaliteetsema olemisega kui need teised sarnase disainiga koopiad. Mis ei tähenda, et see ainuke normaalne laadija oleks, aga teistel kvaliteetsetel tootjatel pole vajadust c-teki disaini kopeerida. Väiksem tark laadija saigi selle mõttega muretsetud, et võiks aku rahulikult kuhugi laadima unustada ilma eriliselt kartmata, et aku või laadija või terve elamine otsa saab. Kaks vana head starti on ikkagi ka töökojas olemas ja vajadusel annavad hagu. Sadamas oli enamik laadijaid c-tekid ja polnud nendega erilisi probleeme, nii et võib soovitada. Seal oli neid suuri ja väikeseid ning laadisid need igas mõõdus tavalisi pliiakusid ja agm-e ning mõnel oli terve talv otsa laadija järgi.
Vasta
#49

(26-01-2016, 14:16 PM)v6sa Kirjutas:  Kui akulaadijat vaid paar korda elus vaja läheb, võib ju hiinakaga katsetada. Enamasti need töötavad. Aga kui akulaadijast tõesti midagi sõltub, siis peaks end tõestanud tegijate toodetesse investeerima. Cool

Huvitav oleks teada, kelle sisu selles Hechti kestas tegelikult peitub. Mõned asjad olla tarvitamiskõlbulikud... Siinkohal tuletan meelde, et arvestamata kadusid (need on alati) kulub viidatud tootega tühja 120 Ah akut laadides üle 4 ööpäeva, reaalselt kogu töönädal...
 Vbolla on tegu u nagu noname arvutitoitekatega mis kõik enamvähem sama skeemiga on. Automaailmas kah mingi 1A vigur müügis. Ja tundub et külmad ilmad on laadijate ärile hästi mõjunud.
 1A tundub kuidagi vähe, OK kui tark elektroonika kütab koguaeg 1A vooluga võiduka lõpuni siis vbolla. 

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#50

Esimese hooga ei taibanud automaailma lehele vaadatagi... Sirvisin, jäi veel üks laadija silma, 4A. Äkki kellegil sellega kogemusi? Hetkel hea hinnaga. 
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...0a_akudele
Ingliskeelne kirjeldus...
http://bentoncharger.com/products/29/ECO-4.0-12V-4A
Vasta
#51

(26-01-2016, 17:05 PM)Mato Kirjutas:  Esimese hooga ei taibanud automaailma lehele vaadatagi... Sirvisin, jäi veel üks laadija silma, 4A. Äkki kellegil sellega kogemusi? Hetkel hea hinnaga. 
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...0a_akudele
Ingliskeelne kirjeldus...
http://bentoncharger.com/products/29/ECO-4.0-12V-4A

Jutt on paljulubav. Cool See 3V pealt alustamise võimekus on hea - saab tühjale akule ka elu pakkuda. Siitekk alla 7 V tavaliselt tööle hakata ei suvatse, miskine hiinakas keeldus juba 10 V pealt laadima hakkamast. Hoidelaadimine ja pulsslaadimisega taastamine on asjalikud. Iseasi, et puudub võimalus funktsiooni valida... Kui see peaks oluline olema. Rolleyes

Omast kogemusest võin öelda, et kui keegi toob oma laiba mulle laadida ja ma lasen siiteki sellele taastelaadimise programmiga peale, siis ööpäev kulub reeglina ära. Kui aga panna lihtsalt laadima, saab loetud tundudega hakkama. Ehk see pulsslaadimine nõuab aega.

Kinnitamata on väited, et lahtiühendamata aku pulsslaadimine kuidagi sõiduki pardaelektroonikale halvasti mõjuks. Aga kahtlasi kokkusattumisi on kirjeldatud...
Vasta
#52

Sai tellitud selline asi:[Pilt: 115298917.jpg]
Vasta
#53

(27-01-2016, 00:36 AM)Veskioja Kirjutas:  Mul kasutusel mingi vana teisemaailma sõja aegne,seieritega igast kolakas,igaksjuhuks ei hakka pilti lisama,vbl.mõni võib saada rabanduse. Wink See kannatab ka käivitamist,kui kaitsme läbi kõrvetab,tuleb see asendada uue keevitus traadi jupiga...

Rabandust keegi vast ei saa, kuid säärased jäiga karakteristikuga kastid võivad saamatu või lihtsalt hooletu kasutaja akud pallideks keeta Rolleyes
Vasta
#54

(26-01-2016, 17:05 PM)Mato Kirjutas:  Esimese hooga ei taibanud automaailma lehele vaadatagi... Sirvisin, jäi veel üks laadija silma, 4A. Äkki kellegil sellega kogemusi? Hetkel hea hinnaga. 
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...0a_akudele
Ingliskeelne kirjeldus...
http://bentoncharger.com/products/29/ECO-4.0-12V-4A

endal täpselt seesama, paar sugulastki samad ostnud ja kõik on rahul. Ise laadisin ühe ammu surnukstunnistatud exide aku ilusti töökorda, roheline mullike ilmus peale ja pinged voolud korras. Praegu monteerisin selle laadija omale statsionaarselt kapotialla, kuna autol on miski anomaalia ja suva hetkel tõmmatakse aku tühjaks, aga kuna nii kodus kui töökohas on post maas, kus 2 tundi enne sõitu lülitub pinge pistikusse, siis on alati aku täis ja ülelaadimismuret pole (iga päev siis 2x2h laadimist).
Vasta
#55

(26-01-2016, 23:38 PM)_rein_ Kirjutas:  Sai tellitud selline asi:

Jaga siis kommentaari ka peale mõningast kasutamist - tundub edev riistapuu olema.

Huvitav, kuidas ekraan  miinus paarikümne juures käituma hakkab...
Vasta
#56

Egas see ctek ka mingi über asi pole. 5A -ne näiteks lajatab (vahel) "auto" režiimis 15+V laadida, kui arvab et kuuseis seda soosib. Just vanemate ja minekuperi akude puhul seda täheldanud, vandenõu akumüüjatega?
"Recond" -ga olen proovinud poolsurnud akusid värskendada, akutest näitab pärast kenasid numbreid, aga elus jääb särtsu vajaka.


Vasta
#57

(27-01-2016, 23:02 PM)hulgus Kirjutas:  Egas see ctek ka mingi über asi pole. 5A -ne näiteks lajatab (vahel) "auto" režiimis 15+V laadida, kui arvab et kuuseis seda soosib. Just vanemate ja minekuperi akude puhul seda täheldanud, vandenõu akumüüjatega?
"Recond" -ga olen proovinud poolsurnud akusid värskendada, akutest näitab pärast kenasid numbreid, aga elus jääb särtsu vajaka.

Ma ei tea, mihandnde siitekk Sul on, aga minu omal on "lumehelbe " asendis pinge seni olnud lubatud 14,7 ja tavalisel laadimisel 14,4 V. Aga ega ma iga kord mõõda ka, eksole Big Grin Ootuspärane on pinge tõus näiteks siis, kui laaditava aku sisetakistus on oodatust väiksem. Mis juhtub näituseks ümbrikuta plaatidelt väljalangemise tõttu akupurkide põhjas plaate sildava aktiivaine abiga. Aga ei ole üldse võimatu ka tarkvaraline rike, kuna siitekis elab sees üks kahtlane sajajalgne...

Kas jääva vooluga laadimise etapis suure sisetakistusega aku puhul laadija pinget tõstab, võiks kommenteerida keegi neid loomakesi paremini tundev.

Siiteki laadimise tsüdeemist saab aimu siit, lk. 10: http://smartercharger.com/wp-content/upl...000_us.pdf


Surnud aku on surnud aku, ei tee ükski laadija sellest uut. Küllap on ka paremaid laadijaid, aga mina olen oma karbiga rahul. Kui ainult krokude plastkatted nii haprad ei oleks Sad Ning traktori rattalt mitu korda mahakukkumisel murdub kinnituskruvi pesa lahti. Õnneks on pesal piisavalt pikkust ja pikem kruvi tõmbab irve jälle kriipsuks.
Vasta
#58

(28-01-2016, 10:34 AM)v6sa Kirjutas:  
(27-01-2016, 23:02 PM)hulgus Kirjutas:  Egas see ctek ka mingi über asi pole. 5A -ne näiteks lajatab (vahel) "auto" režiimis 15+V laadida, kui arvab et kuuseis seda soosib. Just vanemate ja minekuperi akude puhul seda täheldanud, vandenõu akumüüjatega?
"Recond" -ga olen proovinud poolsurnud akusid värskendada, akutest näitab pärast kenasid numbreid, aga elus jääb särtsu vajaka.

Ma ei tea, mihandnde siitekk Sul on, aga minu omal on "lumehelbe " asendis pinge seni olnud lubatud 14,7 ja tavalisel laadimisel 14,4 V. Aga ega ma iga kord mõõda ka, eksole Big Grin Ootuspärane on pinge tõus näiteks siis, kui laaditava aku sisetakistus on oodatust väiksem. Mis juhtub näituseks ümbrikuta plaatidelt väljalangemise tõttu akupurkide põhjas plaate sildava aktiivaine abiga. Aga ei ole üldse võimatu ka tarkvaraline rike, kuna siitekis elab sees üks kahtlane sajajalgne...

Kas jääva vooluga laadimise etapis suure sisetakistusega aku puhul laadija pinget tõstab, võiks kommenteerida keegi neid loomakesi paremini tundev.

Siiteki laadimise tsüdeemist saab aimu siit, lk. 10: http://smartercharger.com/wp-content/upl...000_us.pdf
 Selle pdf faili järgi saab öelda et 15+ voldiga lajatamine peaks olema 'recond' ehk siis taastamise faas, vbolla 'auto' asendis läheb laadija sellesse reziimi iseseisvalt?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#59

(28-01-2016, 12:54 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Selle pdf faili järgi saab öelda et 15+ voldiga lajatamine peaks olema 'recond' ehk siis taastamise faas, vbolla 'auto' asendis läheb laadija sellesse reziimi iseseisvalt?

See PDF kehib vaid mudeli Multi XS 7000 kohta. Teistes juhendites ei ole laaadimisgraafikut nii selgelt toodud. Ning me ju ei tea, milline mudel austet hulgusel säärase püüdlikkusega hiilgab Cool
Vasta
#60

Kel on tõsisem akuasjanduse huvi, siis autondusest selle kohta ei leia suurt midagi. Kui, siis ökoelamise saitidelt aga konkurentsitult tugevaim info liigub nii teadmistes, tehnoloogias kui ka laadijates merenduses. Kindlasti ka lennunduses aga see on vist vähelevinud hobi Big Grin Merenduses ja justnimelt purjetamises on kasutusel kõik erinevad laadimisviisid, kõik erinevad akude tüübid, see on elutähtis ja sestap on seal ka tugevaim tootearendus, laialdasemad praktilised kogemused, ülisuur "tarbijate" hulk üle maailma jne. Lisaks on veepeal kasutusel kõik erinevad pinged ja hertsid + veel igasugused muud voolud elektriajamites. Tulles just Saksast suurimalt veehobi messilt, siis ainult väikelaevanduse elektripool võtab enda alla... ma ei tea, tuhandeid ruute messipinda, kui mitte veel rohkem! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne