Uunikute 15. Talveralli 2016 pildid, videod, järelkaja

Hai,

et kodanikud punasest Commodorest tänavad ka, nii korraldajaid kõigepealt, kui ka kaasvõistlejaid, täitsa laheda ja silmaringi avardava esmaelamuse eest! 
(...või noh, kunagi ammu, vist aastal 2003 lausa, sai küll ja isegi sama sohvriga naljaviluks korra ka mingi Tln rahvaralli nimeline üritus kaasa tehtud...aga need vist päris võrreldavad siiski pole ja ega sellest kunagisest ausalt öeldes ei mäletanud ka enam mitte halligi! )

Meil oli rooliga siis kokkulepe, et ennem siiski kõrvalistmel tähistama ei hakka, kui päris kindel pole, et ikka finishisse ka jõuame. Aga õnneks sattus kaart siiski kohe õigetpidi kätte ja kohtade leidmisel väga ämbrit ei kolistanudki, AKPd tõidki vist ainult ühe miinuspunkti. Seega võis peale lõunapausi küll endale juba lubama hakata...samas peab ralli autori kiituseks(laituseks?) ütlema, et ega väga ka mahti polnud võtta, kogu aeg mingi kella/kalkulaatori/triipmasteriga pusserdamine käis, manustamised pidi kõik ikka kuhugi 2+ km pikkustele lõikudele jätma...ja spets pealvõtupausideks polnud ka nagu väga aega üle Smile

Siin tänaks muidugi ka kodanike, kes eelmises teemas sellele moblaäpile vihjasid! See tegi elu ikka palju kergemaks, kui et kõike distantse veel omakorda 1,132 rehviveaga läbi korrutada vms...lisaks veel avastasin esmakordselt kõrvalistmel viibides, et sinna polegi ju seda hodomeetri numbrit eriti näha!
Samas muidugi selle mobla puutetundlikusega sai ka omajagu nalja, ega keegi ju mingile telehvonialusele ei mõelnud ka enne üritust ja see nendel treppis teelõikudel ikka kippus mööda autot lendama...ning loomulikult seda kuskilt jälle üles korjates sai pidevalt kogemata emb-kumb läbisõit nullitud ja "arva-ära-mitu-km-oli" mäng algas taas Big Grin

Lisakatse muidugi jäi meil pärastpoole vähe hinge kriipima. Sai seal siis möödasõiduga tegeleda ( Supp, jälle sina!? Big Grin ) , kuid lisaks veel finishijoonele maandudes tuli vähemalt oma kümmekond sekundit oodata, kuni ajavõtubussist mingi sagina lõpetuseks ka legend ajaga laekus. Meid lihtsalt hakkas pärast mingi kahtluseuss närima, et äkki läkski päriselt midagi sassi (möödasõiduga?), sest aja järgi tundus lihtsalt see veidi imelik, et kui meie tüürimees oli eessõitjast juba umbes raja poole peal, või võibolla veidi ka hiljem mööda saanud ( ehk siis minuti tagasi sõitnud), kuid siis lõpuga ainult 2-3 sek võitu lisandus? Aga noh, samas ega sellest 1300kilost olematust kaalujaotusest ja üherattaveost mingit imet ka ei oodanud...seega peaasi, et tervelt jooneni jõudis!

Motoristile veel vihjeks niipalju, et sul ka nagu viitsimist ehitada tundub olema, võta siis järgmine aasta mingi kümmekond aastat vanem ront istumise alla, saad parema lähtekoha... lisaks veel ise ja ka teistele vaheldust veidi. Sest nagu aru sain, siis lähtuti veidi ka sellest, et vanemad/aeglasemad ette? Meil näiteks oli nii, et peale teist-kolmandat AKP-d kuskil juba olimegi tihtilugu täitsa esimesed, sai paar korda lausa kividelt/tahvlitelt lundki maha pühitud, et vastuseid leida. 
Samas enamus aega oli ka meil eessõitjaks üks vähe popimaks tehtud UAZ ja lõpupoole ka üks tuletõrje ZIL...ma küll ei ütleks, et need kuskilt otsast aeglased oleks olnudWink Ning kui oligi vaja kellelgi tempot vähe kohida või lisada, siis sai minu arust ka ikka kuidagi suunatulede ja kontrollpunktidega seda asja täitsa mõistlikult lahendada.

PS! Niipalju oli ka ikka asi õnneks "päris motosport" meil, et Märjamaal tuli ka väike veerandtunnine tehnohoole läbi viia...metsavaheteedest tahtsid sumbuti püksid siis kangesti kollektori küljest irduda ja salongi ajas juba pikemat aega päris ebameeldivat möla ja heitgaasi. Aga õnneks leidus piduri peasilindrit hoidmast üks täpselt sobiv ja oma algsel kohal töiesti mõtetu mutter, seega probleem sai kenasti ja kestvalt lahendatud!

Aga kena jätkuvat järelkajamist kõigile teistelegi, mis muud Smile
Vasta

Meeskond 944 jäi üritusega rahule ja täname korraldajaid. Kaarti üldiselt lugeda oskame, kuid see 50 m ristmikuni Teenuse asulas (seal, kus pilti tehti KP 23 - STENHUSEN) ajas vist kuuli kokku ja sõitsime üle silla enda arvates õige teeristini ja kuna seal oli üks tee vasakule, siis sai tehtud tagasipööre ja siis asulast läbi ja teisele poole ajama. Huvitav, et legend kattus isegi järgmise ristmikuga Smile. Seal sai siis aega viidetud.

Enne lõunat läks ka auto vist näljaseks ja käis teepervelt hagu korjamas
   
see juhtus vist https://www.youtube.com/watch?v=7BTW_8jdQXA 1.44 juures paremal pool tee ääres.
Kolmandaga käis ratas ringi ja "karkasi käsista", kuid n.ö. ralli vaimus teine sisse ja sama soojaga hangest välja. Jätkasime peatumata. Seega jäi tee ääres seisnud politseiniku hämmeldunud pilk alguses arusaamatuks. Lõunapaiga parklas esiotsa vaadates hakkasin sellest aru saama Smile.

Kuna esistange lükkas radiaatori mootori poole, siis roolivõimu ratas näris radiaatori lõdviku läbi ja värvis lume punaseks. Ega siis midagi, kiskusin kaika lõugade vahelt ära ja tõmbasin stange tagasi. Nüüd tuli mõelda, et kuidas voolik lappida. Kuna kohaliku autopoe sulgemiseni oli 15 minutit jõudis sealt osta jahutusvedelikku, kuid vooliku lappimiseks toru poes ei olnud. Proovisin lisaks töökoda asulasse sisse sõites vasakul tee ääres. Koht oli just suletud, kuid peale minu oli seal veel hädalisi. Töötaja kurtis, et oleme suletud ja seda, et tema ei saa oma autot teha, kuid tuli siiski vastu ja aitas mind hädast välja, tänan! Asjalik mees mõõtis lõdviku ära ja leidis vanaraua hunnikust vana amordi, lõikas selle lahti, eemaldas õli ja kolvi ning nüüd sai lõigata sobiva tüki toru lõdviku lappimiseks. Lahendus kiire ja korralik. Toruga lapitud lõdvik auto külge tagasi, jahutusvedelik sisse ja õhutamine. Kogu protsess võttis natuke rohkem kui ühe tunni, seega läksime vist lõuna maksimaalsest ajast üle. Edasi autoga tehnilise probleeme ei olnud.

Eelpool mainiti koledaid plastikust autosid, siis siin sai üks kaigast.

Teed olid tõesti põnevad. Eriti meeldisid 90 kraadised kurvid, mis ei paistnud lumes välja, ehk tee sulandus ümbrusega kokku ja siis oli üllatus suur. Põnevad olid ka keset teed jäiseks lihvitud roopad. Kui lund oli peal, siis oli pidamine väga hea, kuid sellistele roobastele sattudes tahtis lõhkuma minna.

Ja plastikautodega vaevanägemisest, kaks nädalat enne üritust
   
sai siis plekitahvlist taastatud. Legaalselt ülevaatuselt ilusti läbi.

Kes siis järgmisel aastal korraldab?
Vasta

Tahaks ka vinguda aga ei näe mõtet. Minuarust pole ei sigull, audi coupe, moskvich jms ka uunikum. Tõelised uunikumid olid kohal ja hea oli vaadata neid, mina oleks kuss ja õnnelik, et rajale lasti. Kui järgmine aasta ei saa võin ka mitte tulla...

Muus osas üritusega ülimalt rahul! Ja taksos oleks tahtnud ise ka istuda aga meie talle järgi ei jõudnudki. Möödasõitudeks olid meil kõik vajalikud võimalused olemas ja venima ei pidanud sunniviisiliselt kuskil. Tundub, et kiiremad autod tuleks saata eraldi starti ca tund peale teisi, siis saab ajad normi sõita ja ei jää kedagi jalgu.

Ma ei mõista, miks on vaja nii kuri olla, kui keegi ees on. Oma "mitte uunikumil" sai signaal korda tehtud enne sõitu ja seda polnud muul ajl vaja, kui ainult pealtvaatajate tähelepanu äratamiseks...
Vasta

Ma ka kiidaks pigem võiduajajate autode valikut! Lõpuks ometi polnud iga teine auto mingi igav sigull või mosse, mis nädal varem kusagilt garaazist välja aetud ja siis kuidagi käima pandud, et saaks läbi kulgeda. Ma saan aru küll, et täpselt 30+ inimestele on need ülimad nostalgiapillid, aga tegelikult on need vene rahvaautod ikka täiesti igavad endised laiatarbekäsnad. Ei ole nendega põnev sõita, ega neid ka vaadata. Ma olen ka ühel rallil sigulliga käinud. Enne seda sai mootor üle käidud ja ajastukohaste "tuuningjuppidega" kaasa aidatud ning siis sai ka maksimumi igast kurvist võetud, sest ausalt sügavalt pohhui oli selle auto heaolust. Olid ju veel Ladad Maanteeameti tipus veel loetud aastad tagasi.

See aasta oli ainult põnevat/huvitavat/korraliku vene tehnikat. Sõber Ken musta 05-ga, millel Ronal Turbod all, auto seibideks käinud ja värvitud, topelt Dellortod jne. Mõned masinad, mis Brundza enda ka kadedaks oleks teinud ja siis lihtsalt tõesti ülikorralikud vene tehnikad, mitte mingid "enam-vähem" suvaline vanapapi 06 või AZLK 2140 talveralli tarbeks uute rehvidega. 

MR2 oli väga äge! Vahva oli vaadata, kuidas see asi kurvidest ja KP-dest minema pühkis. Ainuke auto, mille järgi põgusalt sõites ei pidanud kurvidest välja kiirendades hoogu maha laskma Big Grin
Vasta

Ka meekond nr 6 tänab korraldajad vahva talveralli eest.

Meie jaoks oli kolmas kord ,teine finišeerimine ning lõpuks saime ka kalasabale korralikult pihta.
Crown pidas ennast eeskujulikult üleval ning ühtegi tehnilist viperust seekord ei olnud.

Veel hakkas huvitama ,et mis see smile lisakatse aja lõpuks peaks küll tähendama Smile
Vasta

(24-02-2016, 00:19 AM)Myrka00 Kirjutas:  Võtaks siis ka korra sõna. Võin julgelt öelda, et olin üks lenduritest ja eks ikka häiris kui pidin kellegi taga venima. Kuulge HALLOOO kas me sõitsime 320 km superkrossi või nö orienteerumist? See üritus on mõeldud, et fun-i saaks. Ei õigusta siin ühtegi mööda sõitu, ega ka mööda mitte laskmist. Kui keegi vähegi juhendit loeb, siis A ja O on ristsõna ja hiljaks jäämisega on karistuspunktid ka väiksemad. Mind täiesti huvitaks kui palju oli neid, kes lugesid legendi 100% õieti ning lahendasid ristsõna ilma ühegi veata ning tänu sellele poodiumist ilma jäid, et keegi pidurdas? Tervel trassil kehtivad liiklus eeskirjad, seega tglt ei tohiks olla ka mingite eksimuste tagasi sõitmist. Loomulikult sõidetakse tagasi ja julgen vabalt käe tõsta, et olen seda ka ise praktiseerinud (päris mitu seika, mis normaalsuse piiridest võivad välja minna) kuid kedagi talverallil taga kiruda? Kiitkem vaffat üritust ning ärgem loopikem üksteise pihta siin sopaga.

Autode valiku kohta ütlen seda, et minu arvates ei olnud esimest korda vga julma sigullide ja mossede ülekaalu. Vaid oli masinaid millel oli küll plastik stange, kuid siiski klassika, retro jne...(maitse asi). Ja nagu Priitki ütleb määrab, kes ka selle roolis on. Olin ise ka seekord vb laisk ja ei kippunud Gaz 51-ga või LC BJ40-ga rajale. Aga kui palju MR2-si te tänava pildis näete?

Kusjuures sellel rallil praktiliselt üle 90 km/h sõita väga kohti nagu ei olnudki, ise võin käe südamele panna, et üle 85 km/h ei näidanud spidokas kordagi (ok, Vigala kandis oleks saanud hullu panna kuid seal ei olnud põhjust). Eelmine aasta paar lõiku 120-130km/h tuli korduvalt spidokale tekitada... Sad
Vasta

Vahva lugeda,seekord ei osalenud,kuid siin kirjutatust loen,et Motoristi härra on omale ikka väga palju õhku sisse hinganud ja mida ei suuda enam välja puhuda. See,et korraldasid ühe Tähesõidu ei tee sind veel meistersportlaseks. Madallendu olen harrastanud minagi Talveralli ajaloos päris palju,kõigist kellest vaja olen mööda saanud,pole pidanud siin pärast vinguma,et miks keegi mööda ei lase. 
Suudsid ühest E1-st sõitva pilli teha,so what me kõik teeme neid kuid nii ülesse me end keegi siin ei upita.Mul ka neid youngtaimer opeleid küllalt.
Massinate väljasõit Hiiumaal ongi seepärast parem,et selline keskmise kiiruse ja aja taga ajamine puudub,tahad sõida 200 trass läbi,tahad sõida 20-nega.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

põle küll kunagi Talverallile jõudnud, aga teeperve võtmises võin sõna võtta küll, ehk siis kaks korda olen ilma teeperve võtmatagi ära vajunud ja hiljem kõrvalist abi vajanud kraavist välja saamisega- tundmatul kitsal külavaheteel võib olla vabalt sahk laiem kui tee ja ei ütle mitteüks kurat, kus see teeperv lõppeb ja kraav algab, vähem kurjustamist ja liiklusviha ja rohkem sõbralikkust , peace!
Vasta

eks nende autodega on nagu on, minule oli see 11. talveralli ja 6. auto millega ma sõitnud olen seal
esimene ralli oli bmw e21, see oli suht ok masin aga ilmnesid teatud tehnilised probleemid, mis tegid ralli piisavalt huvitavaks, teine massin oli mu volvo 243 - ja ütleme, et sellega oli igav sõita, sest see oli heas korras ja natuke liiga kaasaegse juhitavusega, järgmisena sõitsin aastaid 78a volvo 343ga "LY on libu", vot see oli raju auto, olematude kw-ga kannatas kehval teel arendada hirmutavaid kiirusi, siis tuli 80a alfa giulietta ja jällegi masin millega kehvades oludes on oskajal juhil (mida mina ei ole) arendada soovikorral ulme kiirust ning juhitavus oli super, ning seejärel wartburg -no krt, see oli isegi parem kui alfa ehk kui oleks olnud normaalsed pidurid ja heas korras tehnika, siis 150+ kmh sital teel pole üldse mingi probleem (muidugi juhi taha jääb, sest ma pole väga riskialdis)
see kordne fiat oli aga hoopis teisest maailmast ehk võibolla hoopis teisest ajastust, paraku pole mul ka tagamootoriga masina sõidukogemust ning massin oli nn tulitera uus ehk ma plnud taga millimeetritki sisuliselt sõitnud aga hirmus tahtmine oli sellega taverallile tulla ja proovida
eks tal on veel midagi vaja ehitada, sest pidureid muidugi polnud ja tagasiteel koju väga üle 80kmh ei taha kiirendada, ning nagu mainitud oli libedaga kergeninaga väga kole sõita, kuigi sillastend sai tehtud päev enne
mina ei viska küll kellegile ninale, et kes kihutas ja kes mida tegi, suht poogen on sellest, sest kõik oli fun ja veelkord fun
hoolimatta sellest, et lasti rajale minu jaoks suht arusaamatute aastanubritega masinad, oli siiski stardirivi ikka haruldustest paks, ehk siis need "mõttetud" masinad kadusid massi ära
muidugi soovitaksin osalejatel peeglisse vaadata oma massinate osas, ehk saaks natuke vanemate asjadega tulla, sest see pole raske ega ka majanduslikult võimatu, õnneks oli jah lahetadlt tuunitud sigulle päris mitu
loodame et priit ikka ei viska püssi pöösa
Vasta

Ma juba pidin küsima rahva viha põhjust "plaststangede" vastu. Jumal tänatud, et "mõttetu" masinaga massi ära kadusin Big Grin
Vasta

(24-02-2016, 13:58 PM)supp Kirjutas:  hoolimatta sellest, et lasti rajale minu jaoks suht arusaamatute aastanubritega masinad, oli siiski stardirivi ikka haruldustest paks, ehk siis need "mõttetud" masinad kadusid massi ära
muidugi soovitaksin osalejatel peeglisse vaadata oma massinate osas, ehk saaks natuke vanemate asjadega tulla, sest see pole raske ega ka majanduslikult võimatu, õnneks oli jah lahetadlt tuunitud sigulle päris mitu
loodame et priit ikka ei viska püssi pöösa

Tunnen valu rinnus nüüd, liiga uue ja aeglase masinaga ronisin rajale. Aga Eesti mõttes vist haruldlane....

Aga me eesmärk oligi leida miskit ekstreemset selle ürituse tarbeks.
Vasta

Ahjaa. Kas Priit sellepeale ka mõelnud oli, kui oleksid kohtunud veoauto KrAZ ja see väärikas eas kivisild? Smile
Minule tuli see koht igatahes tuttav varasematest aastatest, ehk rada on sealt varem ka käinud.
Vasta

(24-02-2016, 14:14 PM)Solidool-määre Kirjutas:  Tunnen valu rinnus nüüd, liiga uue ja aeglase masinaga ronisin rajale. Aga Eesti mõttes vist haruldlane....

Aga me eesmärk oligi leida miskit ekstreemset selle ürituse tarbeks.

Vääna lammutuse postament on kah säänne pill.
Vasta

Iga masin teeb sellest sõidust selle, mis ta on ja eelnevalt väga tabavalt mainitud teeb sõiduki hoopis tema juht. Kas keegi läheb Märt Karule ütlema, et miks sa sigulliga pilti rikud? Ja minu arust ei riku kah. Kui olin umbes 100 sõiduki kiiruskatset jälginud tabasin end mõttelt, et külg ees lumevalli tagant välja lendav röökiv mosse on lihtsalt jube lahe ning kordagi ei tekkind mõtet, et ladasid-mossesid liiga palju on. Olen ka selle üle varem juurelnud. Praegu lugesin üle, stardinimekirjas siis nõks alla 40 klassikalise lada või mosse, 20 % pole ju üldse palju. No kas ei kaalu see, et tullakse liinibussi või Maziga rallit sõitma ei ole juba nii absurdselt lahe, üle mõtteid mingi masina sobilikusest ja mõttekusest. Isiklik traagika ei ole konstruktiivne kriitika, jagagem meeldivaid ja lõbusaid kogemusi ja kiitke korraldust. See ju on selle teema eesmärk.

Ford Granada
Vasta

Seekordse ralli veetsin kaardilugeja abi rollis Jõuluvanade tiimis Wink Põhi-kaardilugejaks oli Šnegurotska, kes leitud samuti Eesti  metsade vahelt hulkumast. Saaniks oli 1,1 liitrine ja 50 aastat vana Vauxhall Viva, mis nägi esimest lund üldse.  Neli meest ja pagas oli tema jaoks ületamatu kogus, kogu aeg tagavedrud põhjas ja juhitavuselt samasugune nagu Supi masin. Lõpetasime umbes tund aega hiljem kui oleksime pidanud.
Tänu minu ja Šnegurotska kogemusele ei eksinud kordagi ära, kuid ristsõna lahendamise juures mõtlesime selgelt üle.
Soome Jõuluvanad ja meie olime üritusest täiega sillas, TÄNUD PRIIT!

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=PqJsqyWaXrg&feature=youtu.be
Vasta

Mõned pildid meie poolt ka
Vasta

Lõustaraamat nähtavaks, mitte kõigil pole seal kontot
Vasta

Ekipaaz 45, kollane röökiv rallimosse tänab korraldajaid! Vabandan ka volvo ees kes meie taga sõites enda auto häält ei kuulnud Big Grin Sisevideo kiiruskatse neljandast kohast tuleb varsti!
Vasta

Fiatipedena ei saa ma kohe vait olla, lugedes, kuidas siin herr Supp saab nii eest kui tagant (ja rohkem just sealtpoolt seoses mingi möödasõidu pseudoprobleemiga Smile ).
Tegelikult pisikesed ja kerged tagamootoriga punnid ühed mõnusamad talvemasinad, olles osalenud Talverallidel kolme erineva Fiatiga, milledel jõuallikas tagaotsas asetseb, siis juhitavuselt on just tänavune masin (ehk siis identne 850-e tehnikaga, kahjuks välimuselt küll kümneid kordi koledam Sad ) neist parim, mis ka igati mõistetav (eelnevatega võrreldes pikem tejevahe, väheke suurem võimsus jne).
Natuke alajuhitavad need kergininad vahel ju on, aga lihtsalt kontrollitavad ülejuhitavusega, rääkimata väga heast läbitavusest. Selge see, et sellised pillid vajavad teel püsimiseks ka väga häid rehve, ju siis hr. Supp´i hädad peamiselt sellest tingitud ongi.
Need Fiatid on olnud nõrgukesed, lärmakad, ebamugavad, juhitavuselt pidevat tähelepanu nõudvad, kuid just tänu sellistele omadustele on olnud erakordselt lõbus nendega lustida.
Suured tänud korraldajatele meeldejäävate talvepäevade eest läbi pikkade aastate, ju eestvedajate loobumine on märgiks, et on aeg ka ise otsad kokku tõmmata.
Päikest kõigile!

Cinquecento
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 34 külali(st)ne