aeg lendab kiirelt ja neljarattalistele seda ei taha jaguda. Ehk siis kardaanid vedelevad tänini garaazhis. Samas on Vectra vedavaid rattaid mul nüüd ka kardaanideta "vähemalt 2tk". Ei suutnud ühele väärt kraami sisaldavale vectra2000 müügipakkumisele vastu panna ja käisin tagasihoidliku hinnanumbriga "doonorit" vaatamas. Teadagi, mis sellele järgneb...
Hoovil olev "uus vectra" või "doonorvectra" on küll esiveoline, aga küljes / kaasas on:
- üldine hea komplektsus ja viisakad tehase-detailid nii eksterjööris (spoilerid tulid eraldi kaasa) kui interjööris (tõsi - istmed ja uksepolstrid pole päris mu aastakäigu vec2000-ga samad)
- kapoti all "punamütsike" (see on C20XE mootorite nn tuuning-"sisselaskejunn" otse drosseliklapi pealt)
- nii esimene kui tagumine ülemine strutbar. Tagumine tahab muutmist - on 8V kere oma
- väidetavalt praktiliselt mitteveerenud B4 Bilsteinid ja väidetavalt Irmscheri -20mm verdud
- väidetavalt mingit sorti plokkdifriga varu-käigukast (eraldi kastiga kaasas). Piilun NV-l selle sisse - ilmselt on seal ikka tavaline avatud differ
- korralik mootor (ikka C20XE)
- huvitav (viisakas) inglisekeelne kompuuter. Pole sellist näinudki - võimalik, et on omalooming. Teine tavaline saksakeelne tuli veel kah kaasa
- korralik tervete udutuledega vec2000 esistange (erinevalt tagastangedest on need üpris haruldased - eriti udutuledega varustatuna)
- paremat valgust andvad (kuuldavasti TÜV-le mittesobivad) esituled. Tulid karpides kaasa
- muud mudru, millest otseselt puudust ei tundnud:
---- ärakäiv originaalkonks (mul küll ka nn põhisõidukil olemas, aga eemaldamismehhanism on sel vigane ja kerepoolne tala pole vist päris vec2000 oma)
---- el katuseluuk
---- hästi toimivad el peeglid (lülitid kipuvad vectratel jukerdama. Samas on need vectratel samad, mis nt Saab 9-5-l ehk veel ka pruugituna leitavad)
---- 4x el akna lüliti paneel. Tagumisi mehhanisme + mootoreid küll pole - kui kellelgi on, soovin omastada
---- tümpsutegemise kola (sh kastiga subwoofer. Vist koos võimendiga)
---- osavate näppude poolt viisakalt valgeks muudetud taustaga kellaplokk
---- mikroskoopiline (ilmselt mittelegaalne) rool läbimõõduga <25cm
---- Irmscheri 4x100 16" veljed, 5tk. Ilmselt VectraB alt
sõidab, pidurdab, keerab ilma võõrhelideta. Puhub sooja ja külma õhku. Liigutab elektriliselt esiklaase ja katuseluuki. Hoiab vedelikke sees. Vedrustus on kummaliselt vetruv - kui need on uueväärsed Bilsud, on neil midagi ikka viga. Liigub mu nelikveolisest kuidagi hulka reipamalt ja ka rool on peos kuidagi mõnusam (st hoolimata kehvast vedrustusest on kuidagi parema teetunnetuse andev). Reipuse toob ilmselt osalt nn tuunigkola, osalt aga fakt, et mu 4x4 on teh passi järgi sellest FWDst 125kg raskem. Muidu 4x4 peaülekanne peaks esiveolistest (ka kadett) aeglasem olema (4x4 - 3,72; FWD - 3,55), aga miskipärast tunduvad FWDde käigud justkui "tihedamad". See annab ju kah "reipusetunnet". Parema nn roolitunnetuse mu 4x4-ga võrreldes toob ilmselt osalt vedrustus ise, osalt ilmselt massivahe ning osalt fakt, et 4x4 seisab mul vast ca 50..60mm kõrgemal
nagu pikast jutust aru saada võib, siis nn doonormasin on minu jaoks kui väikseid jõulukinke sisaldav jõuluvana kingikott, mida on maruhuvitav lahti harutada
...aga pole head ilma halvata - soetatud nn doonor paistab põhja alla piiludes liiga hea kerega olevat, et laiali lammutada ning kere vanametalli saata. Aga ma püüan teda veel kurja pilguga silmitseda. Ehk ei juhtu ikka nii, nagu doonor-põrnikaga juhtus (sai ca 700+100+50h jagu keretöid ja ootab tänaseks juba pea poolteist aastat koostatud eksterjööriga mootori ehitamist ja interjööri koostamist).
tegin hommikuhämaruses ka paar pilti. Masinat katab 6a jooksul kogunenud tolmukord.