03-05-2016, 23:22 PM
Juhtus jälle selline asi, et minu kätte sattus üks vanake, 1971a Dnepr MT9. Ei teagi kas siia alafoorumisse sobib, kuna tegemist kolmerattalise eksemplariga, ehk rahvakeeli külkaga Seekord tegin teema ennem igaksjuhuks, kui masin kunagi järsku valmis peaks saama, kuna kardetakse 10aastase projekti sündi sedakorda. Loodan kaasfoorumlaste abile nii nõu kui ka vajadusel jõuga. Kõik Dnepr teemaline jutt siia teretulnud.
Kust me siis alustame? Nimelt masin juba pea 20aastat meie käes olnud, kuid ei leidnud moodsa tehnika tulekuga enam kasutust ja seisis nukralt hargil pea 15aastat, eraldatuna korvist ühes hoiustamis konteineris (kuiv ja pime koht). Aegajalt käisin ikka vänta löömas, et kolvid kinni ei jääks. Välja sai aetud, et tegelikult kummid täis pumbata ja natuke sõlmesi liigutada jälle. Aga juhtus see, et oomipoest tõin ka juhtumisi aku ja miksmitte ka korra torud puhtaks lasta. Pikast seismisest vajas masin esilohvi paikamist ja kergemat meistri kätt. Esimese hooga vaatasin igaksjuhuks klapid üle, tänud kaasfoorumlaste jagatud infole saime ka klapid paika lõpuks. Olgu siis ka ära mainitud, et sisselaske klapipilu võiks olla 0,05mm ja väljalase nõksu rohkem.
Aku peale pannes aga ei tahtnud vanake kohe mitte esimese hooga sõbraks saada. Päästis meid aga süütekontaktide puhastamine ja reguleerimine 0,4mm peale.
Ülemist kaelakaussi võite ka pakkuda. Peale esimest ringi soolorattaga sain aru, et niimoodi sõita ei kannata. Esialgu ei saanudki aru, kuna masin ise piisavalt raske, et kuskil lõtkusi oleks, aga sirge teepeal kippus keeramist kinni pookima
Mõni enamvähem komplektne pilt ka meie murelapsest siis:
Enne igasugu taastamismõtteid alustasin massina tehnilise korra korrastamisega. Elektrisüsteem oli sedavõrd huvitav, et üksi tuli ei põlenud ja käima saamiseks ei olnud vaja süütevõtit keerata, ega sellest keeramisest kasu olnudki.
Siit ka küsimus, et mismoodi sellise ratta süütelukk üldse toimima peaks? Saan aru, et võtit saab põõrata mõlemale poole, vaadates luku põhja siis funksioonid samad ei tohiks olla ja mida võiks teha võtme alla muljumine?
Hetkeseisuga seal süütelukul juhtmeid eriti taga ei olnudki
Esimese hooga lappisin esialgse kolmest kohast jätkatud juhtmekimbu ära, tulede juhtmed ja asjad jõuavad nüüd kenasti esitule korpusesse, edasi peab selle süütelukuga tegelema hakkama..
Jätkub..
Kust me siis alustame? Nimelt masin juba pea 20aastat meie käes olnud, kuid ei leidnud moodsa tehnika tulekuga enam kasutust ja seisis nukralt hargil pea 15aastat, eraldatuna korvist ühes hoiustamis konteineris (kuiv ja pime koht). Aegajalt käisin ikka vänta löömas, et kolvid kinni ei jääks. Välja sai aetud, et tegelikult kummid täis pumbata ja natuke sõlmesi liigutada jälle. Aga juhtus see, et oomipoest tõin ka juhtumisi aku ja miksmitte ka korra torud puhtaks lasta. Pikast seismisest vajas masin esilohvi paikamist ja kergemat meistri kätt. Esimese hooga vaatasin igaksjuhuks klapid üle, tänud kaasfoorumlaste jagatud infole saime ka klapid paika lõpuks. Olgu siis ka ära mainitud, et sisselaske klapipilu võiks olla 0,05mm ja väljalase nõksu rohkem.
Aku peale pannes aga ei tahtnud vanake kohe mitte esimese hooga sõbraks saada. Päästis meid aga süütekontaktide puhastamine ja reguleerimine 0,4mm peale.
Ülemist kaelakaussi võite ka pakkuda. Peale esimest ringi soolorattaga sain aru, et niimoodi sõita ei kannata. Esialgu ei saanudki aru, kuna masin ise piisavalt raske, et kuskil lõtkusi oleks, aga sirge teepeal kippus keeramist kinni pookima
Mõni enamvähem komplektne pilt ka meie murelapsest siis:
Enne igasugu taastamismõtteid alustasin massina tehnilise korra korrastamisega. Elektrisüsteem oli sedavõrd huvitav, et üksi tuli ei põlenud ja käima saamiseks ei olnud vaja süütevõtit keerata, ega sellest keeramisest kasu olnudki.
Siit ka küsimus, et mismoodi sellise ratta süütelukk üldse toimima peaks? Saan aru, et võtit saab põõrata mõlemale poole, vaadates luku põhja siis funksioonid samad ei tohiks olla ja mida võiks teha võtme alla muljumine?
Hetkeseisuga seal süütelukul juhtmeid eriti taga ei olnudki
Esimese hooga lappisin esialgse kolmest kohast jätkatud juhtmekimbu ära, tulede juhtmed ja asjad jõuavad nüüd kenasti esitule korpusesse, edasi peab selle süütelukuga tegelema hakkama..
Jätkub..