Gaz 23 KGB variant
#1

Mõned aastad tagasi sai endale muretsetud 1. seeria Volga ja taastatud. Tuli tahtmine taastada ka II seeria Volga, kuid I seeriaga võrreldes ei paistnud see enam motiveerivat kuigi sai muretsetud vastav isend ja hulga igasuguseid tagavaraosasid. Interneti avarustes surfates leidsin, et on olemas gaz 23. Asi tundus väga huvitav. Võtsin ühendust Dimitriga, kes elab Kiievis ja on selle 23 taasavastaja. Tema mitme aastaste töö tulemusel on ta leidnud üle endise N-liidu 16 säilinud gaz 23e. Neist 8 võib kohe mahakirjutada, sest pole säilinud taastamiskõlblikuna st pole originaalseid mootorid, käigukaste ja muid spetsiifilisi osasid. Tänaseks päevaks on ideaalselt taastatud 3 gaz 23. Ja kaks on taastamisel, üks neist on juhuse ja õnne tahtel minu silitada. Eelmine aasta pärast paari aastat otsingut sain Ukrainast teate, et on müügis üks gaz23, millel kaasas mootor koos käigukasti ja esisillaga. Auto nägi ostmisel välja selline:
   
Auto oli arvel kui gaz 23, kuid paigaldatud oli gaz21 mootor, et saada passi 23 mootori kubatuur tuli meil paigaldada originaal mootor autole. Kuid samas jätsid Ukraina registri töötajad muutmata auto tühi ja täismassid. Gaz 23l on need vastavalt tühi 1860 ja täis 2235.    
Auto sai Ukraina registrist kustutatud ja vormistatud enda nimele. Algas eelinformatsiooni hankimine, kuna teadmisi 23st oli vähe. Keretöödega sai küll juba algust tehtud eelmise aasta Novembris. Alul foormisse postitamise plaane polnud, aga kuna tegu on kindlast väga ainulaadse projektiga, otsustasin ka seda teistele jagada poja survel. Sellega jäid tegemata mootori ja kere taastamisest pildid. Kõik mädanenud kere detailid said uute vastu vahetutud - järgitud sai gaz 23 iseärasusi. Täiesti uus põhi, uksed, poritiivad. Poolraamid on teistsugused (vastupidavamad) ja mootoriruum. Akukoht on suurem, mootorile on rohkem ruumi tehtud jne. Mootori sai täielikult taastatud. Lõpptulemuseks kere sai selline:
   
   
   
   
Keretööde ajal sai remonditud mootor käigukast, sillad
   
   
   
   

Praegu on käsil värvieelne auto komplekteerimine. Enne värvimist tahan, et kõik osad sünniks ilma probleemideta. Kuna tegemist ei ole tavalise volgaga. Pärast värvimist ei taha mingeid ümbertegemisi.

Kõigepealt sai paigaldatud esisild, mis on tugevdatud ja palju jämedamate vedrudega.

   

Paigaldatud sai ka mootor koos käigukastiga

   

Salongist on näha lisa juurdepääs mootorile

   

Pilt tagant ja altpoolt. Mootor peab olema 4 kraadise nurga all ja pildil on näha vähe viltune tala.

   

Sobitame summutid. Kaks väljalasketoru ühinevad üheks, et mitte eristada 23 tavavolgast.

   

   

Kuna gaz 23B on täisnikkel variant, siis hetkel käibki nikkelosade sobitamine.

   

Tööd jätkuvad...
Vasta
#2

Uskumatu.
Respekt.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Üks küsimus ka: kiire sirvimine 23 mootorite osas näitab konkreetse auto mootoril olevatest erinevaid klapikambri kaasi. Neli kinnitusmutrit vs 2 kinnitusmutrit. Milles on konks?

Ehk siis:

[Pilt: attachment.php?aid=59023]

versus


[Pilt: 47274417.jpg]

[Pilt: maxresdefault.jpg]

[Pilt: 6075bbcs-960.jpg]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Mootor on kindlasti originaalne, kuna mootori nr algab 23. tzaika algab 13. Erinevused on väljalaske kollektorites ja karterites. Tsaika varianti ei ole võimalik paigaldada sellele mudelile. See poltide erinevus võib tulla erinevas aastakäigus. Neid toodeti 62 - 70. Minul on auto aastast 63.
Vasta
#5

Seda sinist olen ma isiklikult vaatamas käinud, et kõik nüansid endale selgeks teha. See ongi selle Dimitri oma. Valgel on kindlasti õhupuhasti ja generaator vale.
Vasta
#6

Kuna gaz 23l on spetsiaalne 80 liitrine bensiinipaak. Ja seda pole kusagilt saada, siis tuleb taastada olemasolev. Aeg on originaal paagiga väga karmilt ümber käinud. Mõned pildid ka:
   
   
   
Vasta
#7

Sellist mootorit pakub kod. Kirss ja margiks gaz 13  Rolleyes

Eino


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#8

Olen ka seda mootorit oma silmaga  näinud ja plokil algab nr 23-ga

Vaatasin internetis ringi ja gaz 13 on need kaaned nii 2 poldi kui 4ga. Ju siis sattusid erinevad kaaned ka 23-le.

   
   

Ja sellel lehel on gaz 13-nel joonistatud kahe poldiga kaaned:
http://carspottingmoscow.blogspot.com.ee...az-14.html

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#9

Tubli tö ainult,et häirivad hirmsasti need sinised klapikambri kaaned.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#10

(09-08-2016, 20:13 PM)hundu615 Kirjutas:  Tubli tö ainult,et häirivad hirmsasti need sinised klapikambri kaaned.

Noh, sinised klapikaaned, must auto, valge lagi - loodan et mõni endine auto kasutaja KGB vend keerab hauas ümber. Big Grin
Vasta
#11

Ah natuke edevust kulub ära :Smile jälgime huviga edasisi arenguid.

Aga jättes naljad kõrvale. Üks asi hakkab silma, nimelt lahendus,kus käsipidur on siis pandud käigukasti korpuse tagaotsa. Venelasel on see mõistetav sellega,et park käiku antud masina,käigukast ei tunnista(seda polegi). Kuna tegu on analoogse automaatkastiga,mida kasutas Ford/Mercury/Lincoln 1950.date alguses ehk siis Ford shift-o-matic vene analoog. Siis on mõistetav,miks venelane otsustas käsipiduri lisada trummli otsa(mitte nagu Ford,tagasilda). Kui võtta aluseks Chryslerite sama ajastu(50date) käigukastid,kus ka paigaldati trummel käigukasti taga osasse. Siis neil oli üks tüüp viga,kui käigukasti otsatihendid ära kulusid.Hakkas trummlisse voolama automaatkasti õli. Ning see muutis käsipiduri kasutamise sellel auto üsna mõtetuks,kui mittevõimatuks. Kuna friktsioon katted ligunesid läbi ja seda iseloomustas ka kena loik auto all. Ma usun,et kodanik Formika ilmselt remontis kasti ära ja pani ka taha uued tihendid,seega tal seda muret olla edaspidi ei tohiks. Aga selline info siis neile,kes polnud varem teadlikud Smile


Vasta
#12

Avaldati arvamust Volga foorumis, et seltsimees Sven tegeleb kahe KGB volga ehitamisega. Kinnitan siin ka veel üle, et nii see ei ole. Küll on kasutaja Formika süüdi selles, et ka mina endale KGB auto välja juurisin. Seda siis vaid vähe lihtsama projekti gaz 2424 näol.

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#13

(09-08-2016, 21:00 PM)MAZ Kirjutas:  Ah natuke edevust kulub ära :Smile jälgime huviga edasisi arenguid.

Aga jättes naljad kõrvale. Üks asi hakkab silma, nimelt lahendus,kus käsipidur on siis pandud käigukasti korpuse tagaotsa. Venelasel on see mõistetav sellega,et park käiku antud masina,käigukast ei tunnista(seda polegi). Kuna tegu on analoogse automaatkastiga,mida kasutas Ford/Mercury/Lincoln 1950.date alguses ehk siis Ford shift-o-matic vene analoog. Siis on mõistetav,miks venelane otsustas käsipiduri lisada trummli otsa(mitte nagu Ford,tagasilda). Kui võtta aluseks Chryslerite sama ajastu(50date) käigukastid,kus ka paigaldati trummel käigukasti taga osasse. Siis neil oli üks tüüp viga,kui käigukasti otsatihendid ära kulusid.Hakkas trummlisse voolama automaatkasti õli. Ning see muutis käsipiduri kasutamise sellel auto üsna mõtetuks,kui mittevõimatuks. Kuna friktsioon katted ligunesid läbi ja seda iseloomustas ka kena loik auto all. Ma usun,et kodanik Formika ilmselt remontis kasti ära ja pani ka taha uued tihendid,seega tal seda muret olla edaspidi ei tohiks. Aga selline info siis neile,kes polnud varem teadlikud Smile
 
  Käigukast sai viidud Ukrainasse, kus üks vend on sellises linnas nagu Belõi Cerkov, ta on seda aastaid teinud ja remontis ka

 selle Dimitri, kes esimese 23 ehitas, käigukasti. Ta on nüüd suviti sõitnud üle 30 000 km ilma mingite probleemideta.
Vasta
#14

Mitu käiku sellel kastil on...

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#15

(09-08-2016, 22:45 PM)impreza Kirjutas:  Mitu käiku sellel kastil on...

   tchaika käigukst 3+1
Vasta
#16

(08-08-2016, 13:17 PM)Aspelund Kirjutas:  Üks küsimus ka: kiire sirvimine 23 mootorite osas näitab konkreetse auto mootoril olevatest erinevaid klapikambri kaasi. Neli kinnitusmutrit vs 2 kinnitusmutrit. Milles on konks?

Ehk siis:

[Pilt: attachment.php?aid=59023]

versus


[Pilt: 47274417.jpg]

[Pilt: maxresdefault.jpg]

[Pilt: 6075bbcs-960.jpg]
 UUrisin natuke klapikambrikinnituse asja. Et 2 versus 4. Hr. Dimitri käest sain vastuse, et Tchikadel ja 23 on kaks versiooni mootoreid

Valmistatud enne 64 aastat ( 4 poldiga) ja pärast seda 2 poldiga. On veel mõningaid pisierinevusi. Mul on auto 1963, järelikult igati ajakohane mootor.
Vasta
#17

Selge, tänud vastuse eest.

Parimat
A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

Üks palve kaasfoorumlastele, võib-olla on kellelgi pakkuda GAZ 23 (väheusutav) või Tchaika Gaz 13 vesi - õli radiaatorit.

Kas või kasutatut. Üritme Gaz 23-le ümber ehitada ja restaureerida. Tänan.
Vasta
#19

Analoogne käigukasti jahutussüsteemi radikas on ka Chrysleritel 1955-1960(võimalik,et ka hiljem) aga kahtlen,et sedagi eestis kuskil vabamüügis on.


Vasta
#20

(10-08-2016, 22:05 PM)Formika Kirjutas:  Üks palve kaasfoorumlastele, võib-olla on kellelgi pakkuda GAZ 23 (väheusutav) või Tchaika Gaz 13 vesi - õli radiaatorit.

Kas või kasutatut. Üritme Gaz 23-le ümber ehitada ja restaureerida. Tänan.

Peaks välja nägema selline:
   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne