08-08-2016, 11:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2016, 11:38 AM ja muutjaks oli Basilio.)
Mure hakkas juba poolteist kuud tagasi, kui naine Opeliga tee peale jäi. Hakkas kakkuma, jõud kadunud, mutrivõtmega tuli armatuuris põleb. Kohapeal tiksub ja tuli kustunud, aga koormust ei kannata. Käisin teise autoga takseerimas, Opel läks käima ja maksahaige stiilis sõites tuli omal jalal koju ära. OK, arvasin et sain eelmisel päeval tankides kehva kütust. Vahetasin kütusefiltri ära. Vett ega kõntsa sees ei olnud aga alumine 2/3 oli mustaks tõmbunud küll. Kakkusin ka paagi maha ja tegin puhtaks. Ei leidnud sealtki midagi nimetamisväärset. Siis arvasin et tirib kusagilt õhku vahele. Kuna lekkekohta ei leidnud, siis panin paagi juurde trassile vahele elektripumba. Miski ei aidanud. Võtsin tagasijooksu lahti ja pistsin 5L nõusse. Töötava mootoriga jooksis nõu mõne minutiga täis ja õhumulle sees ei olnud. Paigaldasin tagasijooksule vahele ka jupikese läbipaistvat voolikut, et saaks alati õhumulle kontrollida. Vahepeal sai ikka sõita proovitud. Külmast peast sõitis OK. Konditsioneeri sisse lülitamisel tabab ikaldus kohe, ilma kondita sõidab 10-15km, siis hakkab samuti kakkuma.
Siit tekkis kuri kahtlus, et viga on elektriline. Mingi virbel läheb soojaks ja lakkab töötamast. Või kaob kusagil elektriline ühendus. Kuna tegemist on juba kaasaegse diisliga, mis elektroonikat täis topitud, siis soetasin diagnostikaseadme, Op-Com'i. Kuna viga ilmneb ainult sõidu ajal, siis panin läpaka kõrvalistmele salvestama ja vaatasin pärast logifaile. Kondiga katsetamisel näitas, et pumba kiiruse andur paneb vahel nulle. Kui konti ei kasuta, on see andur OK. Ikaldus paistab algavat nii, et kõigepealt tuleb kusagilt kõrgemalt poolt KSP-le käsk andagi null või nullilähedane kogus kütust, ehk mootor nälga jätta. Mõni hetk hiljem kästakse jälle anda nii nagu vaja. Siis mootor kalpsab jälle edasi, kuni järgmise käsuni nälga jätta. Mis seda aga põhjustab, minu pea ei võta.
Teeninduses vahetataks arvatavasti ära KSP koos juhtplokiga ... mis maksab sama palju kui auto ise, sest veakood on P1220, mis seda justkui teha käseks. Samas kahtlustan, et viga on mujal. Nende pumpade Bosch VP44 tüüpviga olevat küll juhtplokk, millel põleb maha ajastusklappi lülitav jõutransistor, aga siis ei lähe auto enam käima ja diagnostikas peaks näha olema normaalne soovitav kütusekogus, mida pump lihtsalt välja ei anna.
https://www.youtube.com/watch?v=jUq-d_HbGu0
Ikaldusega mängivad kaasa veel EGR Pulse Ratio ja Swirl Level Control Valve näidud, aga need on logifailis ajaliselt hilisemad, seega ilmselt tagajärg mitte põhjus. Kõige viimasena süttib armatuuris "telltale". Koduarvutist saaks mingi jupi logifailist ka üles riputada.
Kas kellelgi on sarnast kogemust või vähemalt mõtteid?
Siit tekkis kuri kahtlus, et viga on elektriline. Mingi virbel läheb soojaks ja lakkab töötamast. Või kaob kusagil elektriline ühendus. Kuna tegemist on juba kaasaegse diisliga, mis elektroonikat täis topitud, siis soetasin diagnostikaseadme, Op-Com'i. Kuna viga ilmneb ainult sõidu ajal, siis panin läpaka kõrvalistmele salvestama ja vaatasin pärast logifaile. Kondiga katsetamisel näitas, et pumba kiiruse andur paneb vahel nulle. Kui konti ei kasuta, on see andur OK. Ikaldus paistab algavat nii, et kõigepealt tuleb kusagilt kõrgemalt poolt KSP-le käsk andagi null või nullilähedane kogus kütust, ehk mootor nälga jätta. Mõni hetk hiljem kästakse jälle anda nii nagu vaja. Siis mootor kalpsab jälle edasi, kuni järgmise käsuni nälga jätta. Mis seda aga põhjustab, minu pea ei võta.
Teeninduses vahetataks arvatavasti ära KSP koos juhtplokiga ... mis maksab sama palju kui auto ise, sest veakood on P1220, mis seda justkui teha käseks. Samas kahtlustan, et viga on mujal. Nende pumpade Bosch VP44 tüüpviga olevat küll juhtplokk, millel põleb maha ajastusklappi lülitav jõutransistor, aga siis ei lähe auto enam käima ja diagnostikas peaks näha olema normaalne soovitav kütusekogus, mida pump lihtsalt välja ei anna.
https://www.youtube.com/watch?v=jUq-d_HbGu0
Ikaldusega mängivad kaasa veel EGR Pulse Ratio ja Swirl Level Control Valve näidud, aga need on logifailis ajaliselt hilisemad, seega ilmselt tagajärg mitte põhjus. Kõige viimasena süttib armatuuris "telltale". Koduarvutist saaks mingi jupi logifailist ka üles riputada.
Kas kellelgi on sarnast kogemust või vähemalt mõtteid?
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.