08-08-2016, 12:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2016, 18:12 PM ja muutjaks oli Formika.)
Mõned aastad tagasi sai endale muretsetud 1. seeria Volga ja taastatud. Tuli tahtmine taastada ka II seeria Volga, kuid I seeriaga võrreldes ei paistnud see enam motiveerivat kuigi sai muretsetud vastav isend ja hulga igasuguseid tagavaraosasid. Interneti avarustes surfates leidsin, et on olemas gaz 23. Asi tundus väga huvitav. Võtsin ühendust Dimitriga, kes elab Kiievis ja on selle 23 taasavastaja. Tema mitme aastaste töö tulemusel on ta leidnud üle endise N-liidu 16 säilinud gaz 23e. Neist 8 võib kohe mahakirjutada, sest pole säilinud taastamiskõlblikuna st pole originaalseid mootorid, käigukaste ja muid spetsiifilisi osasid. Tänaseks päevaks on ideaalselt taastatud 3 gaz 23. Ja kaks on taastamisel, üks neist on juhuse ja õnne tahtel minu silitada. Eelmine aasta pärast paari aastat otsingut sain Ukrainast teate, et on müügis üks gaz23, millel kaasas mootor koos käigukasti ja esisillaga. Auto nägi ostmisel välja selline:
Auto oli arvel kui gaz 23, kuid paigaldatud oli gaz21 mootor, et saada passi 23 mootori kubatuur tuli meil paigaldada originaal mootor autole. Kuid samas jätsid Ukraina registri töötajad muutmata auto tühi ja täismassid. Gaz 23l on need vastavalt tühi 1860 ja täis 2235.
Auto sai Ukraina registrist kustutatud ja vormistatud enda nimele. Algas eelinformatsiooni hankimine, kuna teadmisi 23st oli vähe. Keretöödega sai küll juba algust tehtud eelmise aasta Novembris. Alul foormisse postitamise plaane polnud, aga kuna tegu on kindlast väga ainulaadse projektiga, otsustasin ka seda teistele jagada poja survel. Sellega jäid tegemata mootori ja kere taastamisest pildid. Kõik mädanenud kere detailid said uute vastu vahetutud - järgitud sai gaz 23 iseärasusi. Täiesti uus põhi, uksed, poritiivad. Poolraamid on teistsugused (vastupidavamad) ja mootoriruum. Akukoht on suurem, mootorile on rohkem ruumi tehtud jne. Mootori sai täielikult taastatud. Lõpptulemuseks kere sai selline:
Keretööde ajal sai remonditud mootor käigukast, sillad
Praegu on käsil värvieelne auto komplekteerimine. Enne värvimist tahan, et kõik osad sünniks ilma probleemideta. Kuna tegemist ei ole tavalise volgaga. Pärast värvimist ei taha mingeid ümbertegemisi.
Kõigepealt sai paigaldatud esisild, mis on tugevdatud ja palju jämedamate vedrudega.
Paigaldatud sai ka mootor koos käigukastiga
Salongist on näha lisa juurdepääs mootorile
Pilt tagant ja altpoolt. Mootor peab olema 4 kraadise nurga all ja pildil on näha vähe viltune tala.
Sobitame summutid. Kaks väljalasketoru ühinevad üheks, et mitte eristada 23 tavavolgast.
Kuna gaz 23B on täisnikkel variant, siis hetkel käibki nikkelosade sobitamine.
Tööd jätkuvad...
Auto oli arvel kui gaz 23, kuid paigaldatud oli gaz21 mootor, et saada passi 23 mootori kubatuur tuli meil paigaldada originaal mootor autole. Kuid samas jätsid Ukraina registri töötajad muutmata auto tühi ja täismassid. Gaz 23l on need vastavalt tühi 1860 ja täis 2235.
Auto sai Ukraina registrist kustutatud ja vormistatud enda nimele. Algas eelinformatsiooni hankimine, kuna teadmisi 23st oli vähe. Keretöödega sai küll juba algust tehtud eelmise aasta Novembris. Alul foormisse postitamise plaane polnud, aga kuna tegu on kindlast väga ainulaadse projektiga, otsustasin ka seda teistele jagada poja survel. Sellega jäid tegemata mootori ja kere taastamisest pildid. Kõik mädanenud kere detailid said uute vastu vahetutud - järgitud sai gaz 23 iseärasusi. Täiesti uus põhi, uksed, poritiivad. Poolraamid on teistsugused (vastupidavamad) ja mootoriruum. Akukoht on suurem, mootorile on rohkem ruumi tehtud jne. Mootori sai täielikult taastatud. Lõpptulemuseks kere sai selline:
Keretööde ajal sai remonditud mootor käigukast, sillad
Praegu on käsil värvieelne auto komplekteerimine. Enne värvimist tahan, et kõik osad sünniks ilma probleemideta. Kuna tegemist ei ole tavalise volgaga. Pärast värvimist ei taha mingeid ümbertegemisi.
Kõigepealt sai paigaldatud esisild, mis on tugevdatud ja palju jämedamate vedrudega.
Paigaldatud sai ka mootor koos käigukastiga
Salongist on näha lisa juurdepääs mootorile
Pilt tagant ja altpoolt. Mootor peab olema 4 kraadise nurga all ja pildil on näha vähe viltune tala.
Sobitame summutid. Kaks väljalasketoru ühinevad üheks, et mitte eristada 23 tavavolgast.
Kuna gaz 23B on täisnikkel variant, siis hetkel käibki nikkelosade sobitamine.
Tööd jätkuvad...