Tõepoolest, BMW on peaaegu et 6-silindriliste 2-liitriste sünonüüm. Vaatasin, et isegi veel väiksemaid 6-silindrilisi on nad teinud. Toyota genereeris oma M-seeria 6-silindrilised 1965, ja alguses ka just 2-liitrisena. Kuuldavasti paistavad sealt konstruktsiooni tagant hoopis Yamaha kõrvad, aga seda ei oska kinnitada ega ümber lükata.
Allpool pildil näha veel ühed iseloomulikud jaapanipärased vidinad - roostevabast metal-materjalist maeiteamisasjad uste ülaservades. Mujal kui Jaapanis asuvate masinate piltidel pole neid eriti kohanud.
Kunagi kutsuti säändseid jupstükke VAZidel lanžeroonideks, tänapäeval on kuulda olnud ka tuulesuunaja ja küljesirmi nimetust. Praktiliselt on nad kasulikud selleks, et vihm ei saja sisse, kui aken natuke lahti on
Kas need olid saadaval tehasevarustuses või kohalikes tuuningupoodides, ei tea.
Pilt on veel eelmise aasta müügikuulutuse pealt ja tehtud nii kenasti, et siit ei paista välja üks puuduv ukselink ja ilukilp. Aga kolmest kilbist piisab ülearugi, et ühest küljest natuke kobedam pilt teha. Ja eks tegelikult on need kilbid ilusad ainult kaugelt.
Edasi tuleb kuuenda seeria Crownide üldine jutt. Keda teooria ja ajalugu ei huvita, võib vahele jätta ...
Selle seeria mudelite tootmine toimus 1979.04-1983.08.
Tootmisarv ca 500 000 (hinnanguline oletus teiste seeriate ja Crowni kumulatiivsete tootmisarvude põhjal ,
http://blog.toyota.co.uk/history-of-the-toyota-crown ). Sellest 2.8L MS112 mudelit 130000tk (kah kontrollimata andmed)
Ehk siis tegemist pole mingi haruldusega.
Kogu selle 6.nda seeria Crowni puhul on hämmastav eri mudeliversioonide, tehnika ja varustusastmete mitmekülgsus. Kahte täpselt samasuguse tehasekomplektsusega autot (internetipiltidelt) naljalt ei leia.
Loetlen põhiklassid ja -parameetrid, aga ametlikult on kokku vähemalt 70 variatsiooni ja versiooni
Kered: sedaan, vagun(universaal), hardtop4-ukseline (sedaan), hardtop2-ukseline (kupee).
Mootorid: 1GEJ, 1GEU (2.0 EFI) L (2.2 Diesel) 2LT, 2LTE (2.4 T-DIESEL TURBO), MJ , MU(2.0 karburaator), MEU (2.0 EFI), MTEU (2.0 EFI TURBO), 5M-EU (2.8 EFI) , 5MGEU (2.8 DOHC EFI), 5RU (2.0 LPG)
Mudelinimetused mootori- ja keretüübi koosmõju alusel: MS110, MS112, LS110, GS110, WLS110, WMS112, RS110
Käigukastid: automaatkastid A40D, A42D, A43D, käsikastid bensiinile ja diislile.
Üldine (lisa)varustusklass: Standard, Deluxe, Super Deluxe, SuperSaloon, Royal Saloon, SuperEdition, (ja palju muud, mida siinseal nimetatakse, aga mida autode küljes siltidena pole näinud).
Detailne lisavarustuse nimekiri on sedavõrd pikk, et selle jätan päris postituse lõppu.
Peale selle kõige oli täiendavaid erisusi ja kombinatsioone tulede, lisatulede, roolide, iluliistude, peeglite, stangede, armatuurlaudade ja isegi esitiibade ning kapottide kuju osas, aga mitte tingimata seeria põlvkonna/facelifti alusel, vaid näiteks müügiturgude alusel, või siis suvaliselt läbisegi.
Müügiturud olid: Jaapan, Euroopa, Ida-Aasia, Austraalia-Okeaania. USAsse see kuues põlvkond enam ei jõudnud, kuigi välimus on niipalju ameerika kui veel vähegi saab. Teatavat omanäolisust loob küljeplekkide profiilsus aknajoonest allpool - kas see just jaapanipärane on, aga eristuv ikka.
Ühendriikidesse vist saadetigi üldse ainult esimest Crown'i 60nendate alguses. Hiljem jäi USA turul Toyota poolt pakkumisse MarkII ja Cressida. Vähemalt mootorite/kastide osa oli neil MS112 Crowniga ühine, mis mõningate juppide saamisel võib tänapäeval abiks olla. USAs Cressida tehnikapoolseid varuosi ikka pakutakse ja suhtlus/transport/maksmine oleks realistlikum kui otse Jaapanist või Jaapanist Venemaa vahendusel.
Üldine tehaselisavarustuse nimekiri: (koostatud selle põhjal, mida olen näinud, aga see on vast ainult pool tegelikust valikust)
Elektripeeglid, Elektriaknad, Kesklukk, Kliimaautomaatik ees/taga, Külmik taga, Õhuionisaator,
Stereo 4 kõlariga, Tagaistmelt juhitav raadio, Sigaretisüütaja ees/taga, Uste automaatlukustus üle 20km/h, Elektriline pagasiluugi avamine salongist, Ventilatsioon/küte tagaistuja jalgadele, Valgustus pagasiruumis/mootoriruumis,
Valgustus juhikohal salongi sisenemiseks (uksevõtit keerates), Lugemislamp ees, Tagaistuja valgustus, Ohutustuled uste sisekülgedel (2 või 4) Tagaklaasisoojendus, Elektriantenn, Püsikiirushoidja, Sõidukompuuter, Ökonomaiser, Elektrooniline spidomeeter, Režiimivalikuga automaatkast (sport/eco), Lülitatav overdrive, Elektriliselt reguleeritav tagaiste, Originaal Crown-märkidega jalamatid, Originaal Crown ilukilbid/valuveljed, Puitrool, Puidust käigukangi nupp, armatuurlaud väärispuiduimitatsiooniga.
Käesolevale objektile on olnud peale riputatud SuperSalooni silt (kolmest sildist on säilinud pool ühel esitiival) ja on külge kruvitud järgmised mugavused: au-tomatikast, sissepritsung, elektripeeglid-aknad-ukselukud, 2 kliimaseadet - ees ja taga, külmik nelja õllepurgi tarvis (ehk siis kah umbes 2 liitrit töömahtu nagu mootorilgi
), salongist avatav pagasiluuk. Kunagi on olnud ka tehaseraadio, mille asemel nüüd haigutab 2DIN-suurune auk.
järgneb...