05-11-2016, 13:46 PM
Esmalt tere, sest olen siin uus nägu. Ei ole veloteadlane.
Sattus kätte selline prantsuse päritolu sport-meestekas: Raam firmalt Alcyon, ees Windsori märk. Müüja väitis, et 1920. aasta väljalase, aga raaminumbri järgi dateeriti see kindlalt 1929 või 1930. (Ostap Bender). Müüja väidab kord, et tõi selle ise autoga Prantsusmaalt ära, siis jälle, et sai osadeks lahtivõetuna postipakiga - mine võta kinni, kuidas asi oli, aga Prantsusmaalt see "velolego" Eestisse suhteliselt hiljuti on tulnud.
Tagajooksu kinnitus avaneb moodsalt alla-ettepoole. Rattad pole selle raami omad. Väiksemad ja omavahel ka erinevad. Klotspidurid on kuidagimoodi külge sobitatud westwood esiveljele, tagumisel on klotspiduritele sobiv 26" velg. Klotside kulumise järgi otsustades on sellisel viisil ratast päris kaua kasutatud - esiklotsidele on sügav vagu sisse kulunud. Pidurid on ka erinevad. Tagumisel on ka kalligraafilised tähed: Bte SGDG. Selle tähekombinatsiooniga tulevad netiotsingus välja peamiselt hammasrattakassetid ja pidurite käepidemed, aga ka tavaline punnivinn ..... Esipidurilt selle tugeva räpakihi tõttu veel märkeid pole leidnud.
Algselt on raamil kindlalt all olnud 28" jooksud, sest pidurite varasemad kinnitusjäljed viitavad üksüheselt sellele. Jooksude puhul oli aga meeldivaks üllatuseks nende sisu - ees EXCELTOO ja taga ATOM rummud. EXCELTOO täpselt sellise rummupaari hind küündib ebay's ca 300 euroni. Sisuliselt võrdub esirummu hind peaaegu terve ratta ostuhinnaga ;-) Konkreetse ATOM'i tirriga tagarummu kohta pole õnnestunud seni infot leida. Pedaalid on ECLAIR - ei midagi põrutavat, aga ikkagi ilusad. Sadul on samuti ilus ja (eesti rattaskenel) omapärase lahendusega, kuid vedrud kahjuks tugevalt viltu istutud. Sadula kaubanduslikku välimust on püütud kohendada - neediauke on nahas liigutatud või on tegu sootuks teiselt sadulalt võetud ja asendatud nahaga. Sadulanahka on ka liivapaberiga "värskendatud". Teades pisut müüjat, siis arvan, et see toiming on juba Eesti pinnal toimunud. Pealiskaudsel otsingul netist analoogilist sadulat ei leidnud.
Ketiratas ülimalt tavaline hargnevate harudega viisnurk ja meesteka-sportratta kohta kuidagi veidralt väike - nagu naisteka oma. Lisaks keskjooks logiseb ja ragiseb - ilmselt seest täiesti sodi. Lenks on ühe tuttava arvates originaal, teise arvates saksa päritolu (Dürkopp). Lenksutoru on tolline. Kahjuks lenks mehhaaniliselt kõveraks väändunud ja ei tule ka kahvli küljest lahti. Ilmselgelt on seda kinni taotud, sest poldipeal on näha tugevaid löökide jälgi. Kõver on kahjuks ka üks kahvli haru. Seetõttu kisub esiratas sadulast lükkamisel kohe ühele poole risti alla.
Rattaga koos tuli ka päris huvitava profiiliga tagaporilaud, millele kinnitub dekoratiivne pakiraamike. Porilauda praegusel kujul rattale kinnitada aga ei saaks, sest tagumine pidur jääks ette. Veel üks kindel tõestus sellest, et algselt on olnud all 28 tollised jooksud.
Kas keegi oskab selle komplekti kohta midagi huvitavat lisada? Kostunud on mõte, et ehk peaks alla panema puitveljed, sest nii võis see olla. Ilmselt seda teed siiski ei lähe, sest tahan ratta reaalselt sõitma panna. Huvitab väga ka praeguse lenksu vastavus raamile. Kui ei ole orikas, siis missugune võis olla.
Pildid:
https://www.dropbox.com/sh/d68p1oh9988rq...Yltya?dl=0
Sattus kätte selline prantsuse päritolu sport-meestekas: Raam firmalt Alcyon, ees Windsori märk. Müüja väitis, et 1920. aasta väljalase, aga raaminumbri järgi dateeriti see kindlalt 1929 või 1930. (Ostap Bender). Müüja väidab kord, et tõi selle ise autoga Prantsusmaalt ära, siis jälle, et sai osadeks lahtivõetuna postipakiga - mine võta kinni, kuidas asi oli, aga Prantsusmaalt see "velolego" Eestisse suhteliselt hiljuti on tulnud.
Tagajooksu kinnitus avaneb moodsalt alla-ettepoole. Rattad pole selle raami omad. Väiksemad ja omavahel ka erinevad. Klotspidurid on kuidagimoodi külge sobitatud westwood esiveljele, tagumisel on klotspiduritele sobiv 26" velg. Klotside kulumise järgi otsustades on sellisel viisil ratast päris kaua kasutatud - esiklotsidele on sügav vagu sisse kulunud. Pidurid on ka erinevad. Tagumisel on ka kalligraafilised tähed: Bte SGDG. Selle tähekombinatsiooniga tulevad netiotsingus välja peamiselt hammasrattakassetid ja pidurite käepidemed, aga ka tavaline punnivinn ..... Esipidurilt selle tugeva räpakihi tõttu veel märkeid pole leidnud.
Algselt on raamil kindlalt all olnud 28" jooksud, sest pidurite varasemad kinnitusjäljed viitavad üksüheselt sellele. Jooksude puhul oli aga meeldivaks üllatuseks nende sisu - ees EXCELTOO ja taga ATOM rummud. EXCELTOO täpselt sellise rummupaari hind küündib ebay's ca 300 euroni. Sisuliselt võrdub esirummu hind peaaegu terve ratta ostuhinnaga ;-) Konkreetse ATOM'i tirriga tagarummu kohta pole õnnestunud seni infot leida. Pedaalid on ECLAIR - ei midagi põrutavat, aga ikkagi ilusad. Sadul on samuti ilus ja (eesti rattaskenel) omapärase lahendusega, kuid vedrud kahjuks tugevalt viltu istutud. Sadula kaubanduslikku välimust on püütud kohendada - neediauke on nahas liigutatud või on tegu sootuks teiselt sadulalt võetud ja asendatud nahaga. Sadulanahka on ka liivapaberiga "värskendatud". Teades pisut müüjat, siis arvan, et see toiming on juba Eesti pinnal toimunud. Pealiskaudsel otsingul netist analoogilist sadulat ei leidnud.
Ketiratas ülimalt tavaline hargnevate harudega viisnurk ja meesteka-sportratta kohta kuidagi veidralt väike - nagu naisteka oma. Lisaks keskjooks logiseb ja ragiseb - ilmselt seest täiesti sodi. Lenks on ühe tuttava arvates originaal, teise arvates saksa päritolu (Dürkopp). Lenksutoru on tolline. Kahjuks lenks mehhaaniliselt kõveraks väändunud ja ei tule ka kahvli küljest lahti. Ilmselgelt on seda kinni taotud, sest poldipeal on näha tugevaid löökide jälgi. Kõver on kahjuks ka üks kahvli haru. Seetõttu kisub esiratas sadulast lükkamisel kohe ühele poole risti alla.
Rattaga koos tuli ka päris huvitava profiiliga tagaporilaud, millele kinnitub dekoratiivne pakiraamike. Porilauda praegusel kujul rattale kinnitada aga ei saaks, sest tagumine pidur jääks ette. Veel üks kindel tõestus sellest, et algselt on olnud all 28 tollised jooksud.
Kas keegi oskab selle komplekti kohta midagi huvitavat lisada? Kostunud on mõte, et ehk peaks alla panema puitveljed, sest nii võis see olla. Ilmselt seda teed siiski ei lähe, sest tahan ratta reaalselt sõitma panna. Huvitab väga ka praeguse lenksu vastavus raamile. Kui ei ole orikas, siis missugune võis olla.
Pildid:
https://www.dropbox.com/sh/d68p1oh9988rq...Yltya?dl=0