Plaan maksustada 2017. aasta juulist ka omanikuvahetus.
#41

(05-12-2016, 21:52 PM)spitfire Kirjutas:  Kuna seaduse mõte on maksustada autot kui tarbeeset siis võiks vanatehnika vanuses 35 aastat ja üle sellest maksust olla prii, kuna üle selle vanuse pole auto enam tarbeese aga juba osa tehnikaajaloost mille säilitajad ja taastajad vanatehnika huvilised moel või teisel on. Samal põhjusel ei pea selliste autode pealt üldjuhul ka kolmandate riikide tollimaksu tasuma.

Selline suhtumine tundub mõnes mõttes veidi õrnale jääle minekuna. Kui vana auto pole tarbeese (igapäevaseks eluks/sõiduks seda vaja ei ole) siis on see ju pigem luksuskaup (nagu tubakas, alkohol, limonaad jne.) ning võib veel kõrgema maksustamise alla liigituta oma olemuselt. Big Grin  Väita et nt. iga registris olev (omaniku vahetust võimaldav) vähemalt 35 aastat vana Volga, Moskvich või Opel on hindamatu osa tehnikaajaloost ei kõla ka just väga usutavalt, pigem tegu ikka omaniku ilusa ilmaga linnapeal ja autoüritustel poosetamiseks vajaliku luksuskaubaga.

Palju ratsionaalsem tunduks kilovatipõhine maks aga nt. tingimusega et maks ei saa ületada 10 % auto turuhinnast. Sest on ju pehmelt öeldes ebavõrdne kui nii 15 000 kui ka 1500 euri maksva auto ostul pead ca. 450 maksu maksma, aga 1500 auto eest 150 vast oleks veel mõeldav. 500 eurise auto eest peaks nõnda maksma kõigest 50 euri mille eest ei saa täit paaki kütustki.
Vasta
#42

(06-12-2016, 10:26 AM)taavi Kirjutas:  mis te nutate paari rubla liigsemast väljakäimisest. Vaadake norrakaid:
http://subaru.no/prisliste/outback

Või taanlasi või rootslasi või soomlasi

On kirves, tõsine kirves.
Aga samas on rootsis auto ümberregamine pmst tasuta, ehk postikulu. Paned ostu-müügi lepingu posti, saadad trafiksverketile ja mõne aja pärast saad uue reg. tunnistuse postkasti.
Tuleb leida kodustatud rootslane, regada ennast tema aadressil ajutise isikukoodi saamiseks ja osta auto oma nimele. (hetkel, aasta lõpus on automaksu (skat) tasumise tähtaeg ja kasutatud masinate hinnad oluliselt kukuvad).
Kiire kalkulatsioon näitab, et mingil juhul tuleb juba rootsis odavam kallist kindlustust ja ülevaatust osta, kui meil iga paari aasta tagant autot vahetada.

Aga Leedu-Poola-Tunguusia veokid vuravad rõõmsalt läbi Eesti transiiti sõita, tasuta ju! (ainsana koos GB-ga Euroopas). Ainus mis neist Eestisse jääb on kollased plekid lumel ja uudislõigud liiklusuudistes.
Mitu Vene numbritega autoveo treilerit päevas, sõidab Luhamaa-Tallinna vahet? Viimasel korral läks 20 juures lugemine segi...


Vasta
#43

(05-12-2016, 23:51 PM)nootsii Kirjutas:  See ju päris soodus lahendus. Hullem oleks maksta kw pealt aastamaksu.
Kas siis üks segab teist?  Rolleyes

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#44

(05-12-2016, 23:35 PM)alfredo Kirjutas:  Aga kui nii ongi, mis plaanitud, siis no möörsi vor evrivan. oolmost, ütleb riik.

"Mootorsõidukite registreerimise tasu tuleb kõikidele sõidukitele, välja arvatud enam kui 3500 kilogrammise massiga veokid, bussid ja traktorid," rääkis rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika asekantsler Dmitri Jegorov pressibriifingul.

Huuh asi seegi... eks tuleb nii või naa Dodge rammide ja muude pisiveokate peale üle minna, nendele on juba praegu soodustusi rohkem kui teistele liikidele. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#45

(06-12-2016, 11:02 AM)hulgus Kirjutas:  Mitu Vene numbritega autoveo treilerit päevas, sõidab Luhamaa-Tallinna vahet? Viimasel korral läks 20 juures lugemine segi...

Rekord on ligi 80 kapsarohelist ja halli vene treilat Tallin - Tartu suunal üle loendatud....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#46

(05-12-2016, 21:52 PM)spitfire Kirjutas:  Meil on ju tegevad vanatehnika klubid olemas. Et oma eksistentsi mingilgi moel õigustada võiks nad vahel ju mõnda lille ka liigutada. Präegu on seadus ju alles koostamisel oleks vast õige aeg sekkuda, klubilise(te) pöördumise(te) moel.

Kuna seaduse mõte on maksustada autot kui tarbeeset siis võiks vanatehnika vanuses 35 aastat ja üle sellest maksust olla prii, kuna üle selle vanuse pole auto enam tarbeese aga juba osa tehnikaajaloost mille säilitajad ja taastajad vanatehnika huvilised moel või teisel on. Samal põhjusel ei pea selliste autode pealt üldjuhul ka kolmandate riikide tollimaksu tasuma.

Mina ootaks, et (vana)autoklubide suured ninad mingi pöördumise ikkagi koostaks. Kaotada pole ju midagi. Või mis see klubi mõte on... niisama sügada?

Just - ka mina mõtlesin et miks neid ühinguid jms siis tehakse - kahtlane vaikus nüüd eetris. Peaks vanatehnika propageerimine toimuma. Praegu seda hävitatakse.
Ma proovin ka tuttavaltele kes kangide juures ministeeriumis põhimõtteliselt sisestada et 40a peaks minema vabaks
või siis vabas liitumises kõik musta numbri alla nagu Soomes. Ma peast ei mäleta aga sinna saab kõik autod regada teatud aastast 
ning liigelda/liikluskindlustust tohid teha kokku aastas vaid näiteks 3 täiskuud. Ma saan aru et must number nendele kes on tõeliselt perfektse masina ehitanud tekitab tuska - aga soomes on kõik olgu ta maailma tippharuldus või täielik ratmobiil kõik ühe ja sama musta numbriga nii pole midagi neil häda ja miks peaks. Pealt on ju näha kes on vaeva näinud ja kes mitte. Eestis lastigi see liiga sügavale ja eliitseks langeda juba alguses mis oligi viga et kõik harjuvad ära. 
Ja talveralli oleks esimesena surnud sellise idee asja jaoks mis ärgitas just vanu autosid taastama ja nendega tegelema. 
Elik propageerimine on hetkel OUT ja vanaautodega tegelemist võrreldakse riigi vaenlasena - kui vaadata praegust meedia hoiakut.
Ma sõidan hobiautoga 2päeva aastas ja ja ei saa aru üldse sellest loost kuna olen sellega tõenäoliselt 5x keskkonnasäästlikum kui pool aastat sõitev elektriauto mille kasvõi akude tootmine läks ikka megalt keskkonna jalajäljeks.
Vasta
#47

Eesmärk pidi nagu olema vähekindlustatud perede sootsama elukeskkonna loomine.Mina tean omakandis kindlalt öelda et just niisugused pered  ostavadki odavaid autosi alla tonni umbes.Kes ostab paarikümpise selle jaoks see 300 jne. nohu.
Vasta
#48

Igasugusest maksust peaksid olema vabastatud üle 10 aasta vanused autod. Sellise tegevusega oleks võimalik kõige rohkem maailmale head teha. Uute autode maks aga võiks olla 10x kõrgem.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#49

(06-12-2016, 15:03 PM)viplala Kirjutas:  Igasugusest maksust peaksid olema vabastatud üle 10 aasta vanused autod. Sellise tegevusega oleks võimalik kõige rohkem maailmale head teha. Uute autode maks aga võiks olla 10x kõrgem.

Maksustame maksustame, jagame ümber seda ühte ja sama summat.....kuhu jäävad sellised otsused mis seda summat kasvataks?

Mida kauem auto sõidab seda väiksem on tema ökoloogiline jalajälg. Aga meil on tarbimisühiskond, asjad ei peagi kestma.
Vasta
#50

(06-12-2016, 15:16 PM)kylminaator Kirjutas:  
(06-12-2016, 15:03 PM)viplala Kirjutas:  Igasugusest maksust peaksid olema vabastatud üle 10 aasta vanused autod. Sellise tegevusega oleks võimalik kõige rohkem maailmale head teha. Uute autode maks aga võiks olla 10x kõrgem.

Maksustame maksustame, jagame ümber seda ühte ja sama summat.....kuhu jäävad sellised otsused mis seda summat kasvataks?

Mida kauem auto sõidab seda väiksem on tema ökoloogiline jalajälg. Aga meil on tarbimisühiskond, asjad ei peagi kestma.

Kõik õige, aga siis ei peaks ajama möla avalikult, et tegemist on mingi über rohelise co2 vähendamise meetmega. Öelgu otse välja, et situ pappi pööbel, meil on vaja su raha ära võtta, et see ringiga sulle tagastada, seda küll siis juba vähem kui algselt sai võetud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#51

Postimehe artikli põhjal ei olegi nii hull, või ei oska ma lugeda? Hetkel mu autopark 60-81Kw ja peaks nagu juurde maksma gramm üle 50€ (mis muidugi rõõmsamaks ei tee).
Üks kaudne tulemus on kindlasti "kaubikute" massiline lisandumine, nagu ka Skandinaavias, kus kahekohaline Cayenne, või Touareg pole mingid haruldused.


Vasta
#52

Loen nüüd seda teemat ja mõtlen. Ja ei saa sellest enamlusvalitsuse ökoloogiast aru.
  1. Kas ma peaksin siis tahtma autoomanikuks saada – ehk tahan hoopis volitusega autokasutaja olla?
  2. Kõige soodsam maksustamine oleks siis vanadele japside/euro diiselromudele ~ˇ 51 ~ˇ 69kw... Nendel saastenumbrid passis puuduvad.
  3. Kui maksustamisele ei kuulu 3500+ sõidukid ja bussid, siis tuleb ju suuri ameeriklasi ostma hakata!
Minu arusaamine on selline, et maksustamine peaks olema ülevaatuspõhine ja võimalikult väike. Paarkümmend euri. Et pensionaut ka maksta suudaks. Kui ülevaatusel ei käida ja autot ei kasutata, siis poleks ka (aasta)maksu vaja maksta. (tagantjärgi ei nõutaks)
Ja ilmtingimata tuleks maksustada transiit(veo)transport - see on tõsine kullaauk!
Vasta
#53

(06-12-2016, 17:17 PM)samodelkin Kirjutas:  Ja ilmtingimata tuleks maksustada transiit(veo)transport - see on tõsine kullaauk!

No see on ikka kahe otsaga asi nagu tavaliselt. Miks peaks üldse siis läbi Eesti midagi vedama, kui kooritakse lisaks sadamale ka teel. Need väljamaa autod mis meil siin enamuses sõidavad toovad siia kaupa ja viivad samas ka kohalikku minema. Sellisel juhul pole see ju transiit. Mida me siis ikkagi maksustame?
Vasta
#54

(05-12-2016, 21:47 PM)AsTroSS Kirjutas:  Ajuvaba on see vanade autode registreerimisel komplektsuse nõue.

Mul on üks 1943 aasta pill millel on hulga juppe puudu (kong ja salongi pudinad) ja ilma nendega ei registreerita.
Pidin kõvasti sõdima nendega ,et saaks selle Rootsi registrist maha.

Nüüd kui jupid leian peale 2017 juulit, siis pean maksma hunniku raha

ark onud ütlevad nemad varuosi ei registreeri.regamisel onud ju tahavad oma tööd teha,autu kõik ära mõõta jne,et andmed passi kirja saada.kust need andmed võetakse kui jupid puudu.ma ei õigusta seda lolli jama arkis.
Vasta
#55

Paldiski tolliladu läbib umbes 100000 uut autot aastas. Enamus ilmselt läheb Venesse jm endistesse sotsmaadesse ida pool.
Mismoodi see transiit siis pole?
Vasta
#56

(06-12-2016, 18:53 PM)stihl Kirjutas:  Paldiski tolliladu läbib umbes 100000 uut autot aastas. Enamus ilmselt läheb Venesse jm endistesse sotsmaadesse ida pool.
Mismoodi see transiit siis pole?

Siis on jälle nagu muude asjadega. Võetakse autod maha Läti sadamates ja veetakse trassil Riia-Pihkva. Ja Eesti ei saa ka sadamast enam riigikassasse midagi.
Vasta
#57

No just.
Ja riik saab juurde hunniku Paldiski elanikke, kes on töötud ja kolivad sealt varsti minema.
Vasta
#58

Kui teed oleks eraomandis, siis küsiks ju see omanik tee kasutamise/läbimise eest kohe obrokit.
Eestis on seni teed veel riigi/omavalitsuse omandis. Kas riik pole o m a n i k?
Vasta
#59

(06-12-2016, 19:47 PM)samodelkin Kirjutas:  Kui teed oleks eraomandis, siis küsiks ju see omanik tee kasutamise/läbimise eest kohe obrokit.
Eestis on seni teed veel riigi/omavalitsuse omandis. Kas riik pole o m a n i k?

Ära kutsu kurja karja, panevad jälle ühe puuga ja kõigile. Pistad autuga hoovist nina välja hakkad massma...  

Ärge kurat andke hulludele rohkem ideid...  Big Grin  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#60

(06-12-2016, 18:44 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(06-12-2016, 17:17 PM)samodelkin Kirjutas:  Ja ilmtingimata tuleks maksustada transiit(veo)transport - see on tõsine kullaauk!

No see on ikka kahe otsaga asi nagu tavaliselt. Miks peaks üldse siis läbi Eesti midagi vedama, kui kooritakse lisaks sadamale ka teel. Need väljamaa autod mis meil siin enamuses sõidavad toovad siia kaupa ja viivad samas ka kohalikku minema. Sellisel juhul pole see ju transiit. Mida me siis ikkagi maksustame?

Selle asja teine ots on siiski pisut peenike.
KOGU Euroopa küsib raskeveokitelt kalõmmi, kes riiki sisenemisel, kes kiirteel. elektrooniliselt ja paberil.
Kui nüüd vaadata seda veokite hulka, mis ViaBaltical liigub, siis iga kolmas on... eesti numbritega. Vaadake mis toimub sadamates, palju Eesti masinaid laeva läheb?
Kui kõik need veokid tooks-viiks, Eestisse ja Eestist, oleks me mitte 5 rikkaima seas EU-s, vaid maailmas. Sellise suhtumisega, et äkki lähevad Soome Riia-Pihkva-Peterburi kaudu kui maks tuleb, jäävadki kohalikud seda transiiti sponsoreerima.
Lätlased Leedukad koorivad juba aastaid veokitelt makse, aga miskipärast käiakse ikka Euroopasse sealtkaudu, mitte paadiga Rootsist.
Meie valitsus ei viitsi siukse keerulise asjaga tegeleda, lihtsam on võtta sealt, kust lihtsam on, registrist kopi-paste ja veoki valdajale arve teele.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne