Postitused: 6,992
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
97
Kahetaktilistel on see mure, et bens aurab ära, õli jääb alles. Seega on aastate pärast segu nii rammus, et enam käima ei saagi, küünal tilgub õlist. Puhta bensiiniga töötavatel asjadel erilisi muresid pole täheldanud.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Ma ka lõuna osariikidest ja bensiini tankinud viimane 20 aastat ainult Otepäält. Kõik muruniidukid ja saed ja trimmerid jne. on alati käima karanud, pole veel täheldanud, et bensiin on s....t või siis aegunud. Isegi üks vana vene Uraal mis aastaid seisnud ei teinud teist nägugi kui käima läks.
Küll aga on olnud juhuseid kus kohalikud kes odava vene bensiiniga on mässanud, on hätta jäänud. Kanistrimajandus. Talvel näiteks vene "95" ei teinud -25 kraadiga Mazda sees plõksugi ja tikuga teda õues põlema ei saanud, bensiini, ma mõtlen.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
02-02-2017, 21:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2017, 21:28 PM ja muutjaks oli
kopraonu.)
Ärge nüüd unustage,et ega kütuse hulgimüüjad saavad ka oma kraami kuskilt ja seal on ka vahendajad. Muide kütuse kvaliteediga on jamasid. Aga kui tõesti avastate tankides,et kütus on imeliku haisuga. Siis esimene asi kohe tankla operaatoriga ühendust võtta ja siis tuleb vastav isik kohapeale ,kes proovi võtab. Kui tõesti tankla müüs solki,seda siis hulgi vahendajalt ostetud kütte tõttu,siis peab ta kahju hüvitama. Aga tuleb toimida kohe,mitte,et kodus olles avastan,et raisk.. solki sain siis on juba hilja.
Muide tean VW Tigunani mille pihustid läksid tuksi,sest ühest tundud Lõuna osariigi tanklast tangiti kütet sisse ja hommikuks oli Tiguan kutu ja veeres treileril teenindusse. Seal tuvastati kütus oli ära hangunud paaki pluss pihusti otsad jumala umbes. Kuna tean natuke omanikku sellel autol siis ta tarbib vaid firma asju ja auto on uuena eestis liikunud.
NB! Enamus kodanikke ilmselt natuke naerab,kui loeb minu sõnavõttusid teemas. Kuid ütlen,ausalt probleem on ja see on tõeline peavalu eriti kui toite süsteemi osad kisuvad 200eur+ ligi. See ei ole taskuraha,mille möödaminnes võib jooksev kuludesse kanda.
Postitused: 3,292
Teemad: 20
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
02-02-2017, 22:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2017, 22:37 PM ja muutjaks oli
honkomees.)
Tänast seisu ei tea, aga minu jutud käiva nii ca 15 a taguse aja kohta.
1. Sel ajal oli vajadus põhjalikult sorida ühe kütusefirma paberites, nende poolt veeti Kärkna terminali hoiustamiseks sisse paberite järgi toorbensiini aga välja erinevat marki kütust, 92-98. Selge see, et käis kütuse tempimine kohapeal kanistrist lisandite kallamisega.
2 Soetasin UUE auto, kuna ise elan piiri ääres, siis loomulikult sõitsin alati tankima teisele poolele. Mingi aja pärast hakkas mootor vahele jätma. Küünalde vahetus aitas, küünlad täis punaseid triipe, mis tekib rauasisaldusega kütuselisandist. Et siis hakkas tänu rauale üle lööma.
3. Hakkasin uurima, millise tankla kütust siis tarbida, et sellest murest lahti saada. Juhuslikult sain töö asjus kokku ühe diagnostikaguruga, kes kinnitas, et ka enamiku eesti kütusemüüjate kütusel on sama viga küljes. Tema andmetel oli vaba sellest kindlasti Statoili kütus. Samas lisas ta, et erinevalt teiste müüjate kütusest rikneb Statoili oma väga kiiresti, et kui nt kuuks ajaks soojale maale sõita, siis lennujaamas oma autot ei pruugi enam õnnestuda käivitada. Erinevus tulenevat erinevatest lisanditest, mida oktaanarvu tõstmiseks kasutatakse.
P.S. need rauatriipudega küünlad töötasid vähemkapriissema masina peal oma loomuliku kulumise lõpuni.
P.P.S. Tegeliku lahenduse andis hoopis üleminek vene 92 kütusele, mis tuleb tehasest sellisena, on nö baasbensiin ja 95 ning 98 saadakse ka venemaa tehastes vastavate manuste lisamisega. Roostetriipude ladestumine küünladele lõppes. Selle soovituse andis tuntud Tartu saemeister.
Postitused: 3,783
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
03-02-2017, 09:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2017, 09:22 AM ja muutjaks oli
Basilio.)
Mina olen pea kõik kütused ostnud siit:
https://www.google.ee/maps/@58.4032718,2...312!8i6656
Autod käivad mul diisliga ja selle kallal viriseda ei saa. Benzaini ostan väikemootoritele, mida on majapidamises üksjagu kogunenud. Mõni sööb kõike mis põleb, mõni pirtsutab. Värvilahusti haisu on aeg ajalt tunda olnud...

Kui veel mosset pidasin, siis oli tunda ka erinevusi minekus ja mõne partiiga kloksus mosse peale süüte väljakeeramist nagu hauduja kana. Peab proovima teiste tanklate bensiini. Alexelas käin, kuna see on kõige ligem automaat. Mulle ei meeldi kusagile üle platsi maksma kõmpida ja kabanossi-entusiastide taga pool tundi sabas seista. Tihti käin bensiini järel jalgrattaga ja siis jäta ratas koos kanistriga seniks veel kurja maailma meelevalda.
Olerex ja Premium on muidu poole lähemal.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
ja pärnu neste 98 on särtsakam kui viljandi neste 98
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(03-02-2017, 16:49 PM)ZIL 131 Kirjutas: (03-02-2017, 16:44 PM)maisalup Kirjutas: ja pärnu neste 98 on särtsakam kui viljandi neste 98
Mida kaugemale Mažeikių, Porvoo või Naantali tehasest kütused jõuavad, seda lahjemaks lahjendatakse...
Kunagi sai veetud Valgevenest Novo Polotski naftakeemia kombinaadist A-76 bensiini eestisse ja kujutate ette, Moskvitš selle 76 ei tirisenud. Kui sai võetud kusagilt eesti tanklast 93 bensiini siis sellega tegi mosse sellist plaginat, et hoia ja keela.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
mina proovisin viljandi neste ja pärnu neste kütet autos ja mootorsaes, oli tuntav vahe edasiminekus ja jõudluses, kuid vahe tulevat juba sellest, et arvatavasti viljandis kauem seisnud bensiin kuna autod siin vanemad ja rahvas ei osta kallimat bensiini nii palju kui pärnus.
Postitused: 3,687
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
(02-02-2017, 22:06 PM)honkomees Kirjutas: Tänast seisu ei tea, aga minu jutud käiva nii ca 15 a taguse aja kohta.
...
Samas lisas ta, et erinevalt teiste müüjate kütusest rikneb Statoili oma väga kiiresti, et kui nt kuuks ajaks soojale maale sõita, siis lennujaamas oma autot ei pruugi enam õnnestuda käivitada. Erinevus tulenevat erinevatest lisanditest, mida oktaanarvu tõstmiseks kasutatakse.
Kui isegi kunagi teema olnud, siis praktikas pole viimased 10+a Statoili kütuse seismisega küll mingit häda: mul on aastast 2006 olnud pidevalt eraldi suve- ja talvekulgurid. Suviseid mitu, talviseid üks. Pärast ca pooleaastast seismist tõstan aku peale ja hakkan sõitma.
Kehtib nii karbuss- kui pritsemootorite puhul. Mootorite surveastmed vahemikus 7..10,5 ehk seinast seina.
lisaks: kaks masinat seisavad mul 2012a sügisest ehk siis sees on 4a vana (Statoili) kütus - möödunud suvel käivitusid ja liikusid kenasti.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
terve maailm rehepappe täis, ega eesti pole erand. kui susserdamise eeldatav tulemus kaalub ülesse igasugu riskid, siis susserit ka tehakse. küllap te kõik teate kedagi, kes teab kedagi, kes tunneb mõnd kütusevedajat. nad müüvad ju pidevalt ja tonnidega viisakat kütust. ja üsna odavalt. ega see õhust ei tule, ikka vilusse pannakse. ja asenduseks siis mõistagi läeb mingi gemüüse.
kui siit edasi mõelda, siis võib kehvemal juhul kaup ka mitmest tünnist läbi käia enne kui lõpuks kuskil bensujaamas ametlikult maha müüakse. paberid on muidugi alati korras. ja proovide võtjad võtavad oma proove kuskil mujal.
Postitused: 3,161
Teemad: 61
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
Ei oska öelda, on siis X tankla hea ja y paha, aga kui kanistriga segubensiin kuudeks seisma jääb, ei käi sellega ükski saag, ega trimmer, jääb muruniitja/traktor/kanister puhta bensiiniga talveks seisma, ei saa ka seda enne normaalselt käima, kui värske bensiin sees. Honda mootor reeglina ei käivitugi.
Muus osas pole ma mingit vahet täheldanud, 95 v 98, lihtsalt diiselmasinad ja selle kohta viimased 10 a suuri pretensioone pole.
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
(03-02-2017, 20:50 PM)hulgus Kirjutas: Ei oska öelda, on siis X tankla hea ja y paha, aga kui kanistriga segubensiin kuudeks seisma jääb, ei käi sellega ükski saag, ega trimmer, jääb muruniitja/traktor/kanister puhta bensiiniga talveks seisma, ei saa ka seda enne normaalselt käima, kui värske bensiin sees. Honda mootor reeglina ei käivitugi.
Muus osas pole ma mingit vahet täheldanud, 95 v 98, lihtsalt diiselmasinad ja selle kohta viimased 10 a suuri pretensioone pole.
Kust krdi tanklas sellist kütust müüakse? Isegi Otepää ja Antsla Alexelast ostetud bensiin kärab niidukis edukalt ületalve
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Postitused: 216
Teemad: 6
Liitus: Aug 2008
Maine:
7
Enda kogemus näitab, et sügisel paaki jäänud bensiiniga kevadel enam muruniidukit käima ei saa, kui siis väga vaevaliselt, kuna kork ju tuulutusega, siis tõenäoliselt aurab parem kraam minema. Kui peale valada kanistris seisnud bensiini, mis samuti möödund hooajast, käivitub esimesest tõmbest.
Kehva bensiini pole õnnestunud kordagi saada, ometigi mingi ebausk sunnib alati igaks juhuks ikkagi kviitungit ka küsima. Autos olen proovinud nii 95te kui ka 98, viimasega tundus nagu olevat vähe parem hääl mootoril, aga loodetud äkilisus ja kütusesääst jäi saamata. Tõenäoliselt see hääl oli ka pigem platseebo, samamoodi nagu peale õlivahetust alati tundub, et nüüd tuli küll hobujõude juurde.
Postitused: 6,992
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
97
(03-02-2017, 23:12 PM)mihkelr Kirjutas: nagu peale õlivahetust alati tundub, et nüüd tuli küll hobujõude juurde.
Hobujõude ei tea aga mootori hääl muutub paremaks kindlasti.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.