(03-02-2017, 12:19 PM)Coger Kirjutas: (03-02-2017, 09:17 AM)stihl Kirjutas: (02-02-2017, 23:09 PM)impreza Kirjutas: ...
Neil on:
1. pere
2. kodu
3. töö
4. auto.
5. hobi
Meil on:
1. Auto
2. töö
3. hobi
4. pere
5.kodu...
...
Noh, "tiba" meelevaldne üldistus. Korralik auto ei pea välistama korralikku kodu ja normaalset perekonda. Samuti vastupidi.
Aga piltidelt meeldis too hõbedane Bemm, väga osavalt on teibist uus esitiib ehitatud.
Täiesti nõus. Mina olen vähemalt Eesti näitel tähele pannud, et üldjuhul kui väljatoodud valdkonnad jms. elu on normaalne, siis ka peres kasutusel olevad sõidukid on normaalsed (visuaalselt vähemalt). Samas kui need asjad veidi ligadi-logadi (kodu-pere-töö) ja kipuvad sinna sotsiaaltoetuste taotlemise poole siis pole otseloomulikut ka autopargist head loota või pole peres üldse autot. Natuke valdkonnaga kokkupuutununa tean, et on ka inimesi, kes hoiavad justnimelt sotsiaaltoe hüvede alla jäämiseks kunstlikult kehvemat taset ja kurba olukorda kuigi tegelikult rahalised vahendid on palju paremad kui nii mõnelgi teisel, kes ilma toetusteta hakkama saavad.
Aga sanas mingil määral on ka kindlasti idaeuroopalikku auto väärtustamist. Üksaeg sai spetsiaalselt jälgitud magalarajoonis (Tartu Annelinn) autoparki sellise pilguga. Hakkas ikka silma üsna palju uuemaid länkareid ja S-klasse jms. samas hinnaklassis autosi kui korterid samas rajoonis. Osad kindlasti ka "külla tulnud" masinad aga neid oli siiski liiga palju ja alati samal kohal, et kõik välisturistideks liigitada.
Samas on tegu kaduva veneaja väärtushinnanguga (auto saamiseks pidi aastaid järjekorras olema või ulmehindu kasutatud masina eest maksma) ning tegu oli staatuse sümboli ja edukuse näitajaga. Näitena meenub kohe Pärnus üks hall VAZ 2103, mida omanik hoidis rohkem kui oma naist ja last, antud masinast siin foorumis ka eraldi teema olemas ja nüüdseks see vist kaasfoorumlase Sm. Tihhonov käes.
Aga tänapäeva noorte (kui rullnokad, autohuvilised jms. vähemused välja jätta) jaoks, kellel lapsi-pere jms. vajadusi veel ei ole, pole enam auto üldse nii oluline asi. Kui järgi mõelda siis tutvusringkonnas on üsna palju minuvanuseid (+/-5 aastat) inimesi, kes rahalise poole pealt (näiteks IT-mehed oma vähemalt 3+K euri kuupalkadega) võiks kasvõi mitmeid igapäeva autosi omada vastavalt tujule ja meeleolule. Aga isegi kui load on ieseenesest olemas sõidetakse ikka bussi ja jalgrattaga, sest linnas pääseb nii igalepoole ja on üsna mugav. Isiklikku autot nähakse veits tüütu lisakohustusena ja kui vaja siis võetakse asjade ajamiseks rendikas v. tüüdatakse autoga tuttavaid (näiteks mind
). Selliste inimeste näitel ongi ju auto tarbeese (mitte veneajast helge mälestusena meenuv täisväärtuslik pereliige) nagu hambahari ja tolmuimeja. Ning siis võib see ju olude sunnil (sõideti äsja otsa, avarii vms.) vabalt olla ka teibiga paigatud või roostes olla, sest ka kõik ümbritsevad inimesed hindavad pigem muid väärtusi kui mingit autot, mis on täiesti tavaline suht. mõtetu eesmärgipärane tarbeese.