Ettevõtluse teema
#1

oli enne nimega: firma see on imelihtne.

edit: kuna teema kiskus huvitavaks, siis las olla ettevõtlusteeema Smile

 Ajendatud, siis erinevatest maksuteemadest, hakkasin vaikselt kokku arvama, kui suur oleks tänasel päeval eelarve, kui inimene tänavalt otsustaks asutada ettevõtte, mis ametlikult transporditeenust osutaks. (NB, lihtsalt teoreetiline arvutus).
Soetab 1 veoki/bussi vm ja hakkab ise juhiks, direktoriks ja koristajaks.


Ettevõtte loomine oli vist 190,-
Omakapitaliks (2500,-) sobib ka soetatud tehnika, mis võiks soovituslikult maksta, üle 9000,-€ vt. tegevusluba.
Oletades, et isikul on juba vajalikud juhtimisõigused olemas (C 400€, E-400€ +riigilõivud), siis on vaja veel ametikoolitust,  70h, 250€ +33€ riigilõiv+40€ digikaart. Ohtlikke aineid pole algul vaja vedada Smile
Järgmiseks on vaja kedagi, kes vedude korraldamisega tegeleks, laitmatu mainega (päris mitmed riigikogu liikmed ei sobiks) ja kelle koolituseks läheb 90h koolitust- 500,-€
Kui isik koolitatud, võib pöörduda ERAA-sse tegevusloa taotlemiseks 252€, lisaks on vaja tõestada, et firma omakapital on vähemalt 9000€ esimese sõiduki kohta, (5k iga järgneva kohta).
Ja ongi firma peaaegu valmis, saab teha tehnoülevaatuse 50, taadelda tahhograafi 50, maksta ära raskeveokimaksu (ca 100-400€/a), tulevase teemaksu (500-1300€/a), kindlustuse, vedajavastutuskindlustuse (~500€/aastas/1veok)ja kindlasti oli midagi veel, mille unustasin.
Muidugi ka muu paberitöö, mis kaasneb igasuguse ettevõtlusega, töösisekorra eeskirjad, ohutustehnika, töölepingud jms
On veel jäänud leida klient, kes selle kõik kinni maksaks...

Oskab keegi veel nimetada mõnd nii ülereguleeritud ja kontrollitud tegevusala, peale panganduse või ajukirurgia?


Vasta
#2

Veokorraldajat saab ka rentida... sama asi sai kunagi sisu sl210 teema alguses mul suht pikalt lahti kirjutatud... praktiliselt copy paste Big Grin
Reaalsus on see et kui vähegi mune püksis on siis kused kõigele sellele kaarega ja kütad aga minna niikaua kui jalad alla saad. Ise seejuures ühegi OÜ omanike ringis pole, autod renditud, vedusid teed, arved laekuvad, trahvid kuhjuvad...   Esimene suurem klots tuleb ikka raskelt, edasi läheb kergemaks... juba vanarahvas teadis seda.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

(30-03-2017, 21:36 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Reaalsus on see et kui vähegi mune püksis on siis kused kõigele sellele kaarega...

Seda ma ei öelnud   Big Grin  aga...
Sõnades on elu lill, "eetiliste väärtuste kujundamine...; luua paremad võimalused neile, kes pakuvad ausal konkurentsil põhinevat kvaliteetset transporditeenust ja loovad sektorile positiivse maine;"
http://www.autoettevoteteliit.ee/?id=3&keel=ee
(tõlge: kellel jalg ukse vahel, see pardal...)


Vasta
#4

(30-03-2017, 21:27 PM)hulgus Kirjutas:  ...
Soetab 1 veoki/bussi vm ja hakkab ise juhiks, direktoriks ja koristajaks.
....
Muidugi ka muu paberitöö, mis kaasneb igasuguse ettevõtlusega, töösisekorra eeskirjad, ohutustehnika, töölepingud jms.
...

Ühemehe (-naise)firmal ei ole seda paberitööd kuigi palju. Esimene palgaline teeb elu huvitavaksWink

Kas Eestis on tegevusala, kus ei ole vaja maksta koolitusrahasid, litsentsitasusid ja riigilõive?

Mitte, et praegu plaanitav teekasutustasu mulle mõistlikuna tunduks.
Vasta
#5

No ja pange (misiganes ettevõtlusele) juurde veel selline arvutus: 

Millises piirkonnas tegutsetakse ja kas seal on üldse piisavalt vaba ressurssi käibel, millele pretendeerides käivet teha?  Matemaatika annab lihtsalt vastuse, milline peab olema minimaalne kuu käive, et kõik kulud tasuda.

Tavaliselt toimub turu osa ümber jagamine, mingi osa piirkonnas sellele teenusele minevast käibest üritatakse uue tegija poolt üle võtta.

Lihtne näide ka:

Küla X  (või linnaosaX)   omab ühte toidupoodi.   Selle teeninduspiirkonna klientidel on igas kuus mingi X summa, mida on üldse võimalik kokku sinna poodi viia.

Kui nüüd teha 2 kauplus  (või transpordiettevõte vms teenusepakkuja)  juurde, siis seda raha mida needsamad piirkonna kliendid nüüd kahte poodi viia saavad on ikka enam-vähem samapalju.

Ahjaa, siis leidub alate veel ka konkurent, kelle tädi-onu-vanaema omab struktuurides kallutamise võimet, nikerdab misiganes tähelühendiga asutusest projektiraha kokku ja ostab palju parema aparaadi, mille jaoks Sina oled enne hambad risti säästnud-kombineerinud-laenanud  ja ettevõtet ehitanud.

Ongi jälle kogu äriplaan "huvitav"
Vasta
#6

Mis tegevusluba se 252 euri maksab? Hind töusnud vöi? 2015 oli veel ca 150 euri. + iga auto veoluba ca 15 euri.

Aga need numbrid on köik köömes vörreldes auto enda soetamisega kui sul raha ei ole puuga seljas. Lisaks kütusekaardid jms.
Uuele tegijale keegi midagi ei anna, sissemaksud on suured, tagatised, käendused jne.
Vasta
#7

(31-03-2017, 10:01 AM)v6sa Kirjutas:  
(30-03-2017, 21:27 PM)hulgus Kirjutas:  ...
Soetab 1 veoki/bussi vm ja hakkab ise juhiks, direktoriks ja koristajaks.
....
Muidugi ka muu paberitöö, mis kaasneb igasuguse ettevõtlusega, töösisekorra eeskirjad, ohutustehnika, töölepingud jms.
...

Ühemehe (-naise)firmal ei ole seda paberitööd kuigi palju. Esimene palgaline teeb elu huvitavaksWink

Kas Eestis on tegevusala, kus ei ole vaja maksta koolitusrahasid, litsentsitasusid ja riigilõive?
..
Ka iseendale pead ju (min)palka maksma?
Pole küll kõigi ettevõtmistega kursis, aga ei tea palju erialasid, kus sellises mahus kohustuslikud koolitused ja kohustused sisse kirjutatud. Keegi ei kohusta toitlustus, tootmis, või koolitusfirmat omama minimaalselt 9k€ maksvat tehnikat, mille paljalt omamise eest peaksid maksma + veel kasutamise eest.
Jäi silma just riigipoolne seisukoht teemaksuga seoses, et transporditurgu on (jälle)vaja korrastada, autod-bussid on vanad, tehniline seisukord ei vasta nõuetele, liiga palju on vanu veokeid/busse, mis ei vasta uuematele (Euro6) nõuetele, saastavad ja muidu pahad.
Endal pole vähimatki plaani transpordifirmat avada, lihtsalt arvan et nii jätkates oleme varsti samas seisus kui Norra, Saksa vm arenenud riigid, kus suure osa kohalikust veost teevad "kaupade ja teenuste vaba liikumist" ära kasutavad võõramaised tegijad.
Kui kogu Eesti veokite-busside park uueneks keskmiselt ka ainult 5a võrra, kas me oleksime tarbijatena suutelised seda kinni maksma?
Üks uuring, Eesti autode keskmise vanuse kohta aastal 2010.
Tsitaat:Busside keskmine vanus registri andmetel oli 2010. aastal 14,1 aastat,
Veoautode keskmine vanus oli 2010. aastal 13,5 aastat, mis on märgatavalt kõrgem, kui 2009. aastal, mil selleks oli 12,6 aastat, 2008. aastal koguni 12,0 aastat
...
järgmised numbrid aastast 2015 väidavad, et üle 10a vanuste veokeid on 59% ja busse 50%

Minu arvates peegeldab see meie elatustaset ja maksevõimet päris täpselt...
See, et riigiametid saavad maksuraha eest oma autoparki iga 5a tagant välja vahetada, ei näita veel riigi edukust.


Vasta
#8

(31-03-2017, 10:47 AM)marauder Kirjutas:  Mis tegevusluba se 252 euri maksab? Hind töusnud vöi? 2015 oli veel ca 150 euri. + iga auto veoluba ca 15 euri.
...

Pole asjas sees, aga ERAA lehelt:
Tsitaat:Ühenduse tegevusloa maksumus on 210€, millele lisandub käibemaks.
Kui õieti aru olen saanud, siis pole enam riigisisest luba, vaid ühine EU ja sõidukikaart on asendatud tegevusloa koopiaga.


Vasta
#9

Kui rmk hankel tahad osaleda peab traktor olema alla 5 aasta vana juhil peavad olema läbitud miskised koolitused, et ta ikka teaks mis asi mets on, mõned tuhanded tagatis raha rmk'le juhuks kui sa mingi jamaga hakkama saad, selle sa saad peale hanke lõppu tagasi. Võsas peavad olema raietöölise paberid, varasemalt gps uue hankega nüüd nutitelefon jne. Ei ole just odav alustada?
Vasta
#10

(31-03-2017, 11:28 AM)hulgus Kirjutas:  
(31-03-2017, 10:47 AM)marauder Kirjutas:  Mis tegevusluba se 252 euri maksab? Hind töusnud vöi? 2015 oli veel ca 150 euri. + iga auto veoluba ca 15 euri.
...

Pole asjas sees, aga ERAA lehelt:
Tsitaat:Ühenduse tegevusloa maksumus on 210€, millele lisandub käibemaks.
Kui õieti aru olen saanud, siis pole enam riigisisest luba, vaid ühine EU ja sõidukikaart on asendatud tegevusloa koopiaga.
Riigisisest pole jah, on ühine EU oma. Aga igal veokal peab oma veoluba veel olema.
Vasta
#11

Tere.
Kui kaubikuga alla 3500T tasulisi vedusid teha, kas siis peavad ka mingid load, tunnistused jne.olema.
Tänud.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#12

Sellele esimesele küsimusele vastuseks, et kas on veel nii reguleeritud...

Proovi toiduga kokkupuutuvat tegevusala. Ava söögikoht või toidupood või kasvõi burksiputka. Ausõna, kui see eelkirjeldatud autoveo situatsioon tähendab seda, et sind koinitakse igasse auku siis toidukaupadega tegeledes saad lisaks veel kaenlaalustesse ja põlveõnnaldesse ja varvaste vahele.

Autoga veel joppamise küsimusi rohkem, et kui tihti siniseid mehikesi kohtad ja kas nad midagi tahavad, oleneb kus sõitma satud ja kus põõsas neid mehikesi parajasti on.
Putka püsib kenasti paigal ja igasugu ametnikuhingi, kellel on õigus ettekirjutusi teha ning vajadus oma eksistentsi õigustada, pole just vähe Big Grin
Vasta
#13

(31-03-2017, 11:50 AM)aksel73 Kirjutas:  Tere.
Kui kaubikuga alla 3500T tasulisi vedusid teha, kas siis peavad ka mingid load, tunnistused jne.olema.
Tänud.

Ma käin praegu c kati ja ametikoolitusel ja seal räägiti et nagu pole vaja alla 3500kg, aga kui käru paned järgi nii et autorongi mass on üle, siis vist juba on. Või kui on reisijate vedu.
Vasta
#14

Kõlab nagu kedagi sunnitaks püssitoru oimukohal asutama oma transpordifirmat? Tegelege millegi mõistlikuga selleasemel!
Vasta
#15

(31-03-2017, 13:51 PM)Telc Kirjutas:  Sellele esimesele küsimusele vastuseks, et kas on veel nii reguleeritud...

Proovi toiduga kokkupuutuvat tegevusala...

Läheb huvitavamaks.
Olen kuulnud, et pool koka tööpäevast kulub paberite täitmisele. Ja märkan, et maantee äärseid söögikohti pigem kaob kui tekkib, erinevalt mõnest naaberriigist, kus iga immigrant avab esimese asjana pizza-kebabi putka. Üle leti ei tohi kiigata, söögiisu kaob, aga ju neil on mingi ülemineku periood ja nad on rohkem EU-s kui meie.
Metsanduse teema tuleb ootamatusena. RMK nõuetest olen kuulnud, aga, et 5 aasta vanune tehnika on ökonoom-ökoloogilisem 6 aasta vanusest, ei oska kuidagi järeldada. Uuel tulijal tõesti riigimetsa asja pole, kui just pärandusena miljonit pole saanud.

Eks riik võtab sealt, kust midagi võtta on ja paistab, et mainitud tegevusalad on riigi seisukohalt piisavalt rentaablid.
Uusi töökohti tekkib kui seeni peale vihma ja majandus kasvab ...

Autoveoseadus  kirjutab:
Tsitaat:2. peatükk TASULINE AUTOVEDU
 
(1) Käesoleva peatüki sätteid kohaldatakse veose tasulise veo korral, mida korraldatakse vedaja omandis oleva või rendile võetud auto või autorongiga, mille registrimass ületab 3500 kilogrammi.
Ehk kui hiacele võtad kerghaake sappa ja saad naabrimehe puude veo eest õlle, siis hakka tegevusluba taotlema Smile

lisatud:
(31-03-2017, 15:07 PM)Martin460 Kirjutas:  Kõlab nagu kedagi sunnitaks püssitoru oimukohal asutama oma transpordifirmat? Tegelege millegi mõistlikuga selleasemel!

Esimeses postis oli kenasti kirjas, teoreetiline heietus...
Lugesin teemaksu teemat, mitu autoomanikku sooviks vahel muude tööde (mis ei pruugi olla transport) kõrvalt "53-ga" mõne "haltuura" teha, kasvõi naabrile puid vedada, või  koorma s---a. Teades seda kadalippu peaks igal mõistlikul inimesel kaduma vähimgi soov asju ametlikult ajada. (meenutaks korra veel mlsluik 1. postitust)


Vasta
#16

Kerghaagise masse vaevalt liidetakse...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

Miilits: autorongi mass on veduki ja haagise masside summa!
Vasta
#18

Kerghaagis minumeelest sinna alla ei kuulunud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

(31-03-2017, 17:23 PM)mlsluik Kirjutas:  Kerghaagis minumeelest sinna alla ei kuulunud...

Justnimelt. Kerghaagisega autorong ei ole seaduse mõistes autorong, s.t kerghaagist ei liideta.

Nii võib ka 3500 täismassiga kaubiku taha kerghaagise panna, omamata mingeid lisakategooriaid.
Vasta
#20

(31-03-2017, 15:07 PM)Martin460 Kirjutas:  Kõlab nagu kedagi sunnitaks püssitoru oimukohal asutama oma transpordifirmat? Tegelege millegi mõistlikuga selleasemel!

Hea küsimus tegelikult, aga mis see oleks?
Ette rutates vastuses kõik palgatööd jätaks sedakorda kõrvale.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne