Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Üleliigseks on jäänud kaks saagi.

Partner 345


Komplektne, aasta tagasi käivitus, kuid vajas timmimist, sobiks pigem kellegile kollektsiooni, näeb oma vanuse kohta suht hea välja.



Husqvarna 42

Puudu sumbutaja, latt, kett, silinder, kolb.
sobiks varuosadeks.

Kel huvi, pakkuge hind.
asuvad Jõhvis
Vasta

(14-04-2017, 12:45 PM)Daff Kirjutas:  ......
Muidugi segu eelduseks on korralik õli mitte mingi nurgatagune "hüpersuper" odav moos.

No sellepeale ma võtan küll mütsi pääst. Õli on kvaliteet on AjaO.
Vasta

Ei ole seda öelnud, et peaks ostma valmis segubensiini.Segubensiin peab olema värkse ja üle 30päeva vanust bensiini ei soovitata kasutada.Õlidega on nii, et peaks ja on soovitav kasutada valmistaja nõuetele vastavat õli ja täpselt sellises vahekorras nagu manuaal ette näeb.Kui on 1:32, 1:40, 1:50 siis nii doseeri nagu manuaalis kirjas.Oma valusa õppetunni saad siis kui ei dosreeri sünteetiist õli nii kuidas on nõutud manuaalis.
1:32 liitri kohta 37.5ml, 1:40 25ml ja 1:50 20 ml.Pea pool on vahet eks.Trimmereid võsasaage ja proffidele mõledud tööriistu ei ole mõtet väga ühte patta panna.
Kodukasutaja lõikab aastas 75 tm puitu?Metsamehe keskmine nädalas on ca 75tm.Koormused mootoritele väga erinevad.Mul vedeleb 12a garaazis üks HQ isend lõigatud sellega 27 paaki ja metsa ei võeta kaasa seda saagi sellepärast, et selle  asemel on uus ja parem teise brändi isend.12a vana aga see ei tähenda, et see hea saag oleks.Käinud garantiis 2 korda ja väntvõlli laagrid läksid siis kui garantii sai just läbi.
Vasta

(14-04-2017, 18:07 PM)Ants80 Kirjutas:  Ei ole seda öelnud, et peaks ostma valmis segubensiini.Segubensiin peab olema värkse ja üle 30päeva vanust bensiini ei soovitata kasutada.Õlidega on nii, et peaks ja on soovitav kasutada valmistaja nõuetele vastavat õli ja täpselt sellises vahekorras nagu manuaal ette näeb.Kui on 1:32, 1:40, 1:50 siis nii doseeri nagu manuaalis kirjas.
et siis iga tilk mis vaja saagida sega süstlaga valmis?kuu vana siis lõkkese.
mul ka see liitrine õlinõu millel see mõõtetotsik küljes.liitrit kasutan koduses tarbimises ja aastaid ja pole sellel õlil häda miskit.kunagi uue eesti algul metsamehed rääkisid et hq saagidel peab kasutama konkreetselt ühe tootja ühte marki õli muidu jookseb saag kokku.tollal oli mitu saagi kokku jooksnud kuni jaole oli saadud milles viga.vahastu metskonnast jutud kuuldud,kas tõsi ei tea.
Vasta

Üldiselt on veel nii, et need normid 1:20 ja 1:30 on mingite ameeriklaste ja hiinlaste normid mis on mõeldud mineraalõlidega töötamiseks. Sünt õliga on segu ikka tunduvalt hõredam.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Muska71.Selle tilga kahe pärast ei vaidle keegi jutt käis soovitusest lisada rohkem seguõli ja see rohkem tundub olevat liiga palju rohkem kui põletatakse ummistunud sumbutajaid puhtaks, vahetatakse süütepoole koos tahmaste küünaldega, nurga taga lastakse mõni saag kokku ka aga vigu ei tunnistata.
Vale õli kasutamise juttu täitsa usun kuna õli viskoosus, määrdeomadsed(pinnatöötlus, hõõrdumine, temperatuur), liiga palju põlemisjääke, laagrite temperatuurid ei ole need mis nad peaksid olema.Muidugi tingimusel, et saag ise on korras,puhas, kett terav, jahutus toimib nii nagu peab ja ise ei tehtud mootori pööretega lollusi.Vale õli või liigapalju õli jäägid kui vaatad kolve ja näed, et kolvi peal on must kiht jääke siis põlemiskambri maht ja kompressioon muutub ja see tähendab ka seda, et see mõjutab otseselt süütesüsteemi.Tekib detonatsioon.Üks asi viib teiseni.Kuumeneb üle jookseb kinni või lendab tükkideks.
Manuaale tasub lugeda, mis on kirjas.Kuskil ei ole kirjas seda, et pane laagrite paremaks määrimiseks rohkem õli, vananenud segubensiiniga anna minna, nüri ketiga sae, reguleeri karburaatorit nii kuidas tuju on, õhufilter võib must olla, silindrit ei pea puhastama pesema jne.Neid asju on nii palju, mis võivad kahjustada mootorit.
Aspeni sees tükk peno ära ei sula aga pane see tükk peno tanklast toodud bensiini sisse.Hind on krõbe aga mootor on seest ilusam ja samamoodi ka sumbutaja ja samamoodi kestavad ka karburaatori detailid kauem.Kui rääkida bensiini vahest.
Sellest sõltub väga paju kuidas mootorsaagi hoitakse hooldatakse ja kui järgitakse seda mis on manuaalis kirjas kestab see saag oluliset kauem.
Stendimine iseenesest on huvitav aga naljalt sellist stendi ei leia , mis sobiks iga mootori stendimiseks testimiseks.Pole näinud ühtegi töökoda, kus 2Tmootorit häälestatakse heitgaaside järgi.Kruvitakse kruvisid tunde järgi näritakse pakku ikka nurga taga.
Kas keegi punnivõrri süüteküüna töötemp.oskab öelda mulle?Surveaste, kompressioon,väntvõlli laagrite töötemperatuur ja max.mootori pöörete arv ja soovitusliku koormuse?
Vasta

Aru ma ei mõika selle Aspen kütuse jumaldamisest. Sonitakse mingist ulme sae hoidmisest ja kurat teab millest veel. 5 lirtsu maksab umbes 20 euri, see on 15 euri rohkem kui tavaline. Eeldusel, et sa luristad metsas iga kord läbi 5l kütust, võid põhimõtteliselt Aspeni alla paugutatud raha eest osta uue sae iga 20-30 metsas käidud korra järgi.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(16-04-2017, 03:13 AM)Ants8 Kirjutas:  Kas keegi punnivõrri süüteküüna töötemp.oskab öelda mulle?Surveaste, kompressioon,väntvõlli laagrite töötemperatuur ja max.mootori pöörete arv ja soovitusliku koormuse?

Kunagi oli pöörete arv vist 4500.... 
Laagrite töötemperatuur ja koormus...  Ära hakka jälle pihta sõber.... Big Grin Selle teadmisega pole sul midagi peale hakata. Aga ma võin laest kohe võtta,et alates miinus -40-est kuni 660-ni. Seal lõpupoole peaks karteripooled hakkama  juba lödiks minema.... Nii et kui midagi plaanid siiis pead kõrgemad temperatuurid unustama...
Vasta

(16-04-2017, 03:13 AM)Ants80 Kirjutas:  ...
Manuaale tasub lugeda, mis on kirjas....
Lugeda jah, aga ikka mõistusega. Õnneks ma ei lugenud omal ajal (nii üle 15 a tagasi) saage ostes seda manuaali, juhuslikult sain eelmine aasta teada, et manuaali järgi tuleb sissetöötamiseks täita 1/3 paaki kütusega ja lasta tühjaks töötada kõrgetel pööretel ilma koormuseta Toungue . Lugedes siis vene ja ingliskeelset manuaali netist, sain aru, et tõlkijad olid ikka täiega pange pannud ...
Vasta

(16-04-2017, 12:55 PM)viplala Kirjutas:  Aru ma ei mõika selle Aspen kütuse jumaldamisest. Sonitakse mingist ulme sae hoidmisest ja kurat teab millest veel. 5 lirtsu maksab umbes 20 euri, see on 15 euri rohkem kui tavaline. Eeldusel, et sa luristad metsas iga kord läbi 5l kütust, võid põhimõtteliselt Aspeni alla paugutatud raha eest osta uue sae iga 20-30 metsas käidud korra järgi.

Aspen-bens kaitseb SIND ja Sinu tervist, mitte midagi muud!!! Ja see on olematu raha enda tervise heaks. Mitte vaid kallis Aspen-2 aga ka teised spetsbensud on alkülaatbensiinid, mis on aromaatsete süsivesikute- ja benseenivabad. 
Saag, mis tuiskab oma jääkgaasid vastu puud ja sealt põrkega otse meile ninna - milleks??? Või arvate, et 3M-maskiga oleks mõnusam töötada??? Muuseas, see mask ise maksab ka 100 raha ja söefiltreidki on vaja vahetada Big Grin Jah, kui tegu on sadade liitrite läbi laskmisega, siis on  hinnavahe määrav aga kui paljud meist ikkagi REAALSELT korraga kasvõi kümme liitrit bensu saes ära põletavad??? Neljapäeval lasin Kaptenil kase tükkideks, eile Alwaro juures mõned kuivanud saared pliidipuudeks, kokku vast 2 ruumi ja pisut peale küttepuid. Kulu oli 5 paaki ehk pool kankut ja hetkel kasutusel Statoili versioon hinnaga 16 euri 5 liitrit. Seega oli rahaline kulu bensule 8 eurot Big Grin  Koos õhtuse lõkke ääres istumisega kulu õllele 10+ eurot... 

Aga saest siis ka: hiinakast odavtoode täiesti töötab! Päris kindlasti on palju paremaid, kiiremaid, kergemaid, kestvamaid jne saage olemas aga suurusjärgus 100-130 eurot maksva asja kohta tegi see ikka väga korralikku tööd! Ahjah, tellisin omale ka ühe asja ära Big Grin Vaatame, äkki esmaspäeval saab kättegi. 45 kuubikut, 2,7 hobust, 11500 rpm mootorile ja 23,1 m/s ketile kiirust. Odav! Big Grin Odavam, kui elektrisaag...
Vasta

(16-04-2017, 16:08 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Aspen-bens kaitseb SIND ja Sinu tervist, mitte midagi muud!!! Ja see on olematu raha enda tervise heaks. 

Ära hakka ajama. Järgmiseks hüppavad püsti igasugu rohelised lastekaitsjad, veganid ja loomasõbrad. Kui tahad oma tervist parandada, mine metsa käsisaega.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(16-04-2017, 16:12 PM)viplala Kirjutas:  
(16-04-2017, 16:08 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Aspen-bens kaitseb SIND ja Sinu tervist, mitte midagi muud!!! Ja see on olematu raha enda tervise heaks. 
Ära hakka ajama. Järgmiseks hüppavad püsti igasugu rohelised lastekaitsjad, veganid ja loomasõbrad. Kui tahad oma tervist parandada, mine metsa käsisaega.

Seda ma siiski ajan ja jäängi ajama Big Grin 
Kõige hullem on saele kütet teha 95'st, mis on täielik solk ja mürk. 98 pidi veidi parem ja puhtam olema.  Ma ju ei "räägi"/kirjuta, et kasutage igal pool alkülaatbenssu, sest see on puhas ja "roheline". Jutt on siiski vaid mootorsaest, mis sõna otseselt tuiskab vingu otse näkku! Lisaks ollakse saagidega tihti tuuletus võsas, kus õhk seisab... 

Võsakas/trimmer on sul selja taga, muruniiduk või trakats teevad tööd lagedal ja ka ei "väljasta" tossu otse näkku. Paadivurr mõnikord taganttuules keerutab vingu sisse aga nende kulutamine on tavaliselt liitriarvult suur. Küll aga kannatab "puhast" bensu tarbida sportpurjekate abivurrides, mis teevad ülivähe aega tööd ja kulutavad olematult! Pisike Honda 4-taktiline kulutab liitri-poolteist TUNNIS, seda ka purjeka sabas. Tõsisemad purjega kangutajad, näiteks Folkboodi Flotilli omad, saavad 5 liitriga terve hooaja läbi Big Grin
Vasta

(16-04-2017, 17:04 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Seda ma siiski ajan ja jäängi ajama Big Grin 
Kõige hullem on saele kütet teha 95'st, mis on täielik solk ja mürk. 98 pidi veidi parem ja puhtam olema.  Ma ju ei "räägi"/kirjuta, et kasutage igal pool alkülaatbenssu, sest see on puhas ja "roheline". Jutt on siiski vaid mootorsaest, mis sõna otseselt tuiskab vingu otse näkku! Lisaks ollakse saagidega tihti tuuletus võsas, kus õhk seisab... 

Kergem on vist usklikule selgeks teha, et jumala olemasolu ei ole võimalik tõestada kui sulle seda, et tervise seisukohast on tegemist pseudoprobleemiga. Kui oled tõsiusklik Aspeni fänn ja see sulle meeldib ning parema enesetunde annab, siis lase aga edasi, kahju see ei tee kindlasti. Rääkida aga mingist hirmsast tervisekahju tekkimisest saagimise käigus on naeruväärne, kui töötava mootori sumpsi just suhu endale ei topi.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kui tõesti peab see asi nii ÖKO olema, siis võib ju proovida piiritust sae mootoris põletada. Ilmselt töötegemisest ei tule küll midagi välja, aga vähemalt ei pea kahjulike heitgaaside pärast muretsema.
Vasta

Kui heitgaasid muret teevad ostke normaalne saag millel katalüsaator on ning ärge toppige senna 1:40 või 1:30segu kui ette nähtud 1:50. Ja igasugused hiinlased ei hiilga just väikeste heitgaasidega. Mul viimane saag katalüsaatoriga ja õhtuks enam pole riietel sellist vastikut vinguhaisu kui varem oli...
Vasta

(16-04-2017, 17:38 PM)viplala Kirjutas:  Kergem on vist usklikule selgeks teha, et jumala olemasolu ei ole võimalik tõestada kui sulle seda, et tervise seisukohast on tegemist pseudoprobleemiga. Kui oled tõsiusklik Aspeni fänn ja see sulle meeldib ning parema enesetunde annab, siis lase aga edasi, kahju see ei tee kindlasti. Rääkida aga mingist hirmsast tervisekahju tekkimisest saagimise käigus on naeruväärne, kui töötava mootori sumpsi just suhu endale ei topi.

Sa ikka mõistad, mis möga hetkel ajad??? Mootorsaega saagimine on lisaks "paadile taganttuules" konkreetseim töö-tegevus, kus Inimene hingab otseselt sisse vingugaasi ja muid põlemisjääke!!! Mulle hakkab üha enam tunduma, et Sa pole elus mitte sekundit ka mootorsaega saaginud??? See, et me üldjuhul ei tunne otseselt vingugaasi ninna sisenemas, ei tähenda, et me seda sisse ei hingaks. Kui veel lugeda seda seakisa õlikoguste teemal, seda enam!!! Ja saed on jäänud saagideks, mitte nagu autod, mis varsti sumpsist puhast osooni väljastavad Big Grin  2-taktiline on niisamagi kõige ebatäiuslikuma põlemisprotsessiga mootor, ilma "järelpuhastita" seda enam... 

Kusjuures on sita bensu ja veel sitema õli koosmõjust metsatöödel mul hääl sõber-tuttaval, ksf! aksel73 klassivennal, tekkinud omal ajal selline tervisekahju allergia näol, et Mees pidi koos Naisega 10'ks aastaks Vahemere äärde elama kolima! Kusjuures konkreetne Inimene, kes nüüd on tagasi samas talus ja metsades Järvamaal, kus see jama algas... Kusjuures kõik, kellega sel teemal on juttu tulnud ja kes on rohkem, kui 10 minutit saega tööd teinud, on elus tundnud vingugaasimürgistuse sümptomeid! Kusjuures see järgmise hommiku peavalu EI OLE pohmell õhtusest õllest, vaid just CO-mürgistuse "järelnähud". 

Aga mis ökotamist puudutab, siis pole  selleks mitte piiritus vaid gaas. Propaan on suhteliselt popp moodsal ajal erinevates valdkondades aga peamine inimese-sisepõlemismootori kokkupuutekoht, kus ju gaasi kasutatakse, on siseruumide laotõstukid!!!! Puhtalt vingugaasi teema...
Vasta

Võin kõigile tunnistada,et lasen paagitäie saega ja enesetunne muutub ikka oluliselt kehvemaks. Siin mängib rolli ka kas on kurgumandlid alles või ei ole. Vanasti kannatasin igat haisu ja see mind ei häirinud. Peale oppi oli kohe teine lugu. Kindlasti loeb ka see,kuidas hammaste seisukord on. Põletikuga hammas mis ei valuta ega anna märku kuidagi,hävitab tervist täiega. Mürgitab vaikselt kere ja ükskord hakkavad kõiksugu lõhnad ja lahustid nina peale. Kui juba hakkab tervisele siis on teada,et tuleb vigu otsida enda küljest....
Tarkusehambad laske kohe välja kakkuda,muidu muutute minusarnaseks.... Big Grin
Vasta

olen aasta olnud prohv metsamees ja ei mäleta küll mingit peavalu järgmisel päeval.küll,aga võtab tubakasuitsu ja diisli ving ikka väga kiirelt pea valutama ja ropsima.
Vasta

paluks mind ka napakate roheliste hulka liigitada.
palju aastaid on olemine korralikuma saagimise või muruniitmise järel kehv olnud ja asi muudkui süvenes.
miskise paari aasta eest mõtsi aspenit proovida. pealt seda pole enam saagide-trimmerite-muruniidukite sees autobenssu pruukind. mõnus kohe tööd teha, kui asi tervise peale ei hakka.

raamatupidajad võivad kalkuleerida paremat käivitumist ja väiksemat küttekulu ja 2t versioonil juba hinna sisse kuuluvat ketiõli ja misiganes muid asju.
ma ostan aspenit vaid ja ainult oma enesetunde pärast. parema tervisega ja muidu kõvemad mehed võivad loomulikult omale meelepäraseid kütuseid pruukida.
Vasta

Mul kulub ca 30L nädalas kütust kui kiirem aeg ja siiani pole aru saanud, et hirmus vingu ajab. Jutupaunikud siin kes rohkem saage ei kasuta ilmselt kui korra kuus kolme kaika saagimiseks. Aspenit kasutavadki pühapäeva saagijad ja mehed kes käivad võistlustel. Aspen on väga hea siis, kui jätad sae pikemaks ajaks seisma. Vana bensiin välja., aspen sisse lased natuke aega töötada ja siis puhkusele masin.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne