(19-04-2017, 07:29 AM)veix__ Kirjutas: Aga mida arvate siis 98 kasutamisest? Ise kasutan, kuid eks on olnud kuulda arvamusi, et pole saele kasulik (võrreldes 95-ga). 
Tavabensiini oktaaniarvu mõõdetakse ja ka NÄIDATAKSE mistahes mootorsae kohtsa sellisel pöörlemiskiirusel, mida see mootor kunagi ei näe!!! RON ehk arvutuslik, on 600 rpm jaoks ja MON ehk mootorikatsetuse põhine 900rpm. Pluss lisatakse tavabensiinidesse täiesti kontrollimatut keemiat erinevate vajaduste rahuldamiseks. Osad on vajalikud otseloomulikult mootorite parema töö tagamiseks, osad jällegi hinnapoliitika tagamiseks ja mahu suurendamiseks. Nüüd lisab veel saemees ka sinna siiski märgatava osa MAHUST mingit tundmatut kraami (siin räägitakse süstlaga timmimisest, mida ma ise ka pole never teinud!) ja mis Sa arvad, kui TUNDMATU sisuga kokteil siis lõpuks Sul ninaees põleb ja tossab??? Mida Sa bensukast ostad: RON-märgistust, mis ei näita tegelikult suurt sittagi, MON on reaalne kvaliteedinäitaja. Aga selleni jõuame allpool...
98 on lihtsalt niipalju vähem hinnatundlik autobensiin, et seda solgitakse vähem ja see väga väike detonatsioonikindluse vahe küll mitte midagi saele halba teha ei saa, ikka head. Mis aga jäävad võrreldes moodsa spetsiaalbensuga, on KÕIK MUUD mürgised ühendid, eelkõige benseen ja aromaatsed süsivesikud, ning vähemalt Aspen-bensud ei sisalda ka piiritust-etanooli! Kõik ju teavad, et etanool on ise küll üliodav ja hea kütus kuid kogu mootorile üliagressiivne ja hügroskoopne!!! Tavabensiinides olev 5-10% otse ja kohe mootoreid ei hävita, ehitatakse ju ka spetsiaalseid alkomootoreid tipptasemegi autospordiks, aga saed ja ka muud väikemootorid ei ole selleks mõeldud. Nad töötavad tühikäigul pööretel, mis autodel on ka juba tavatööst kõrgemal.
Kuna me oleme ju suhteliselt vanatehnika-lembeste tegelaste saidil ,siis tuletage meelde, kuidas ja millega töötasid vanasti sellised ülikõrgepöördelised mootorid??? Kas Teesalu valas oma Vihur-Rotaxile suvalist bensujaama solki; kas kordodroomi kiirusmudelid sõitsid-sõidavad A-76'ga jne, jne???
Nüüd ongi see MON-koht!
Tsitaat:Another type of octane rating, called Motor Octane Number (MON), is determined at 900 rpm engine speed instead of the 600 rpm for RON. MON testing uses a similar test engine to that used in RON testing, but with a preheated fuel mixture, higher engine speed, and variable ignition timing to further stress the fuel's knock resistance. Depending on the composition of the fuel, the MON of a modern pump gasoline will be about 8 to 12 octane lower than the RON, but there is no direct link between RON and MON. Pump gasoline specifications typically require both a minimum RON and a minimum MON.
Mida me siit nüüd järeldame? Seda, et bensujaamade bensiinide MON minimaalne väärtus on ülimadal, tavabensul MON85 ja kallil bensul 88. Euroopas bensujaamas ei olegi kunagi müüdud bensiini, mille MON-arv oleks kõrgem kui 90!!! See oli/on Shelli V-Power98 / Super98, kus MON võib kõikuda 88-90 vahel!!! Aspeni MON on aga
92!!! FIA lubatud
racing fuel madalapöördelistele autodele on RON102/MON90!! Ehk Aspen-väikemootoribensud ei oleks autospordis lubatud, kui liiga head kõrgetel pööretel

Selleks ongi neil veel ka
AspenR'i kõrval
Aspen+, kus RON98 aga MON 94! See on aladele, kus on vaid kõrgeim oktaaniarv ja "poest ostetav" määratud.
Erand on F1, kus oktaniarv ei ole kütusel piiratud, küll on pöörded 15000rpm piiratud.
MON on aga just see see pööretevahemik, kus töötavad võidusõidumootorid ja mootorsaed-trimmerid...ütleme nii, et 8000+rpm töötsooniga mootoritele peab ostma kütust MON-põhiselt! Siia alla käivad tegelikult ka baigid aga sõidetakse ju saastaga... ja siis on tsiklid kogu aeg laiali, sest kõrgepöörde detonatsiooni ei kuulda, mis vändaosa peksab.
Ja siin tehnikameeste foorumis käib mingi ilgeim ila ajamine, kuidas pasaga on tore töötada??? See, et me vaesed oleme ja ei ole suutnud tihtipeale ÕIGEID või häid kütuseid osta, see on meie viga, mitte teadlaste, inseneride, keemikute jne viga, kes meile ÕIGEID asju välja mõtlevad! Mina olen täpselt samasugune "loll ja vaene" olnud aga ma nüüd mõned ajad juba vähemalt PÜÜAN "korralik" olla. Ja enam ei pea kaugelt "rikas" olema, et ÕIGEID bensiine VÄHEMALT
mootorsaagides kasutada!
Lihtsalt mulle potsatas postkasti ühe ksf!i pisike vihje, et "nende butiigist saab kunde Aspeni kätte juba ka 15-rahaga 5-lidrase kanku eest, ei pea Rootsi sõitma

"