Akude tark laadimine

(24-04-2017, 13:07 PM)olevtoom Kirjutas:  Kolmandaks, nii pinge kui voolu stabiliseerimist on ökonoomsem teha pulsilaiusmodulatsiooniga.

Ehk siis näiteks päikesepaneeli laadimiskontroller.
Kogu tarkus on sees olemas, piirab voolu, kontrollib pinget, laeb täis ja läheb hoidereziimile.
Vasta

Guliibin enterprais lahendustest oleks variant kasutada auto pingeregulaatorit. Aga ise pole viitsinud seda veel teha. Mõte oleks kasutada mõnda kulunud harjadega pingeregulaatorit, u nagu too Boschi oma on. Ergutusmähise asemele relee, regulaator oleks kogu aeg aku pingel ja lülitaks läbi relee laadijat külge kui pinge madal. Vaja läheks regulaatorit ja releed, vast üks relee veel, et kui aku laadija stepslis pole ei koormaks relee ja regulaator akut.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Tehke palun mulle selgeks see, et miks peab AGM akut laadima erilise funktsiooniga kui generaator laeb akut ikka endist viisi. Või olen ma eksiteel. Ligtsalt endal kogemus ATV AGM akuga kus erifunktsiooni kasutades toimus laadimine väga kaua ja mitte ei saanud aku lõplikult täis, tava laadija toimetas laitmatult.
Vasta

Kui juhtub olema laadija mis rohkem pinget välja annab siis on sellele hea panna voolu ja pinget piirav moodul ja ongi tark laadija valmis. Saab ise reguleerida kui palju laadimisvoolu ja pinget vaja. kontrolliks võib veel lisada volt ja ampermeetri.

http://www.ebay.com/itm/DC-DC-CC-CV-Buck...Sw~bFWJkgw

http://www.ebay.com/itm/252694651723?_tr...2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Vasta

Saab ühes tükis ka:

http://www.ebay.co.uk/itm/141751990352?_...2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ma tellisin omale pisut teiseks otstarbeks peotäie selliseid, pole kohale veel jõudnud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

see ühestükis on kahjuks ainult 2A ja sedagi lühiajaliselt
Vasta

(24-04-2017, 20:22 PM)pat1 Kirjutas:  Tehke palun mulle selgeks see, et miks peab AGM akut laadima erilise funktsiooniga kui generaator laeb akut ikka endist viisi. Või olen ma eksiteel. Ligtsalt endal kogemus ATV AGM akuga kus erifunktsiooni kasutades toimus laadimine väga kaua ja mitte ei saanud aku lõplikult täis, tava laadija toimetas laitmatult.

Põhiline põhjus on selles, et VRLA akud kardavad ülelaadimist oluliselt rohkem kui märgakud (eriti geelid).
Üldiselt on laadijatel valik GEL/AGM, mis väidetavalt AGM akude tootjate jutule on täielik loll jutt, sest et AGM ja geel on piisavalt erinevad, et neid ühe reziimiga laadida saaks. Näituseks OPTIMA soovitab tavalise reziimiga laadida.

Tolle ülelaadimise asja pärast on isegi vähemalt teoreetiliselt võimalik, et geelaku võib pikema sõiduga ära lõhkuda.
Vasta

Huvitav kas vene elektrood keevitusest on väga raske käivitusabi teha? Keevitus ise see pealt vändaga kast, umbes 60x60x60cm.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(24-04-2017, 22:26 PM)viplala Kirjutas:  Huvitav kas vene elektrood keevitusest on väga raske käivitusabi teha? Keevitus ise see pealt vändaga kast, umbes 60x60x60cm.

See oligi vanasti käivitusabi. Vahel kohe nii ränk, et akuklemmid said otsa.

hp
Vasta

See vintavänta keevitus vist 60V tuuris annab? Tiba paljuvõitu Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Arvan, et maha väntides ei olnud 60v, aga see polegi oluline. Nii lihtsalt tehti ja tööd said tehtud.
Aku on hästi võimas kondensaator ja kannatab välja. Pikalt ei tohtinud starterit anda, aga polnudki vaja. Pani ka kirovetsi lipsik käima.

hp
Vasta

Kas mingit kergemalt ehitatavat süsteemi ei ole millega saaks voldid alla tuua? Ei taha seda päris emexisse ka viia. Paneks ta garaaži seinale ja teinekord aitaks mõne laiba ehk elustada.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Sekundaarmähisele uus väljavõte õigest kohast.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(24-04-2017, 23:02 PM)viplala Kirjutas:  Kas mingit kergemalt ehitatavat süsteemi ei ole millega saaks voldid alla tuua? Ei taha seda päris emexisse ka viia. Paneks ta garaaži seinale ja teinekord aitaks mõne laiba ehk elustada.
Täna jäi garaažis silma kunagi disainielemendiks ostetud autotrafo РНА-250 (siin samasugune). Selgus, et on täitsa töökorras ning andis väljundpinge täiesti edukalt timmida 220 V peale (miinium oli isegi 208 V). Aga sellel aparaadil polnud kuskil kirjas mitu A see kannataks ning tekkis küsimus et kas seda võiks laadijale õige pinge timmimiseks kasutada?

Selle aparaadi kasuks räägiks asjaolu, et muud praktilist väärtust tal muidu vist eriti poleks ning seetõttu vedeleb neid kasutuna kolikambrites ning liigub näiteks ka osta.ee-s pea olematu hinnaga (nähtud nii 1 kui 5 eur, eelpool toodud näide küll ebatavaliselt kallis).
Vasta

Pidevat koormust kannatab kuni 250W, siit järeldub napilt üle 1Ampri. Kuna laetakse max. 15 voldiga, siis 250/15= laadimisvooluks 15-16A. Muidugi kasutegurid maha ja pidevalt võiks laadimisvoolu olla 10-12A. Ja jahutuse tagamine oleks ka hea, tolmuimejaga vana aastatega kogunenud tolm ja praht seest ära.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Kuda need nutilaadijad tänapäeval on? Kas Ainult Ctek kõlbab või suvaline, näiteks ka see? https://www.osta.ee/akulaadija-hecht-201...12199.html
Või see? https://www.tooriistamarket.ee/et/nutika...v-10a-ip65
[url= https://www.osta.ee/akulaadija-hecht-201...v-10a-ip65][/url]
Vasta

Mõtle ka selle peale palju ampreid vajad. 1 A-ga veoauto suurt akut laeb üle nädala. Isegi sõiduauto täiesti tühja akut mitu päeva. Big Grin
Vasta

mul on see riistamarketi laadija.
ma täpselt ei tea, mida temaga teha saab, akusid ta igatahes ei lae.
kui aku vähegi tühjavõitu on, siis selle asja sabas tuleb ainult error ette ja
igasugu laadimine lõpetatakse.
Vasta

Need väga targad laadijad väga tühjasid akusid ei taha laadida jah.
Vasta

ma siis täpsustan.
aku, mis tõrkumata mootori käima paneb, aga muidu on natuke vana ja väsinud, ei kuulu laadimisele.
normaalse laadijaga korralikult laetud akule võib sellise asja sappa panna küll. ilmselt suudab ka talv otsa akul elu sees hoida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne