Haagise valik

(13-03-2016, 10:35 AM)v6sa Kirjutas:  
(13-03-2016, 02:10 AM)pen.skar Kirjutas:  .... Kaalu ei taha öelda...

Pelk kast ilma vaheraamita võiks olla rammus tonn. Kui see on Respo autotreiler, siis jäi kõvasti reservi haagisele. Iseasi, palju vedukile konksu lubatud on. Big Grin

Kummuli lükkaks säärase kulbi ilmselt tuul 20+ m/s. Sääraseid päevi on siinkandis loetud kümned aastas. Öresundi siullale säärase koormaga siiski ei trügiksWink

Koorem on viisakalt seotud, seega ei ole siin tonti mõtet näha. Lihtsalt harvaesinev kooremWink

Nii uurme pilti lähemalt see ON respo autoveo treiler,neid tehakse nii 2700 kui ka 3500 kg täismassiga. Vw transporter tohib aga vedada haagist raskusega 2500 kg kui mu mälu mind ei peta. sellise koormaga võid tekkida häda libeduse ja tugeva külgtuule koosmõjul aga kui juhil on mõistus paikas, siis ei tohiks midagi hullu juhtuda. Selliste koormatega tuleb meeles pidada, et kiirustada ei tohi,siin võib liigse kiiruse ja õnnetuse vahele võrdusmärgi panna Big Grin Big Grin

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

Samas e- kat pidi tähendama ainult haagisega platsisõitu, teooriat ei pea tegema. Pole hiljem kellegagi vaidlemist, saad sirge seljaga politseist mööda sõita
Vasta

(08-05-2017, 06:14 AM)maisalup Kirjutas:  Samas e- kat pidi tähendama ainult haagisega platsisõitu, teooriat ei pea tegema. Pole hiljem kellegagi vaidlemist, saad sirge seljaga politseist mööda sõita

Ainult platsisõit oli kood 96 kohta, mis tõstab täismassi autorongil 4250kg peale. B+e on ikka autokool ja koolieksamid ja siis veel arki eksamid.
Vasta

(07-05-2017, 23:45 PM)zazik Kirjutas:  
(07-05-2017, 23:21 PM)meli666 Kirjutas:  Aga põhiküsimus, kas ilma E-ta oma B, C1 võin teedele legaalselt sellise kooslusega minna?

Vastus on: JAH.
Pead ainult hoolega vaatama, et reaalkaaludega lõhki ei lähe. Võimalik, et pead ennast ka tee peal mõnikord õigeks vaidlema, aga seaduse silmis on selline kooslus legaalne.

Mõneti jabur, et sama haagis näiteks minu E-klassi MB taga nõuab juba kategooriat (MB täismass 2150).

Vanasti oli veel lisatingimus, et haagise registrimass ei tohtinud ületada veduki tühimassi, et see kooslus B-kati alla ära mahuks. Just selle tõttu sai kunagi BE omale ära tehtud. Kõige uuemast Liiklusseadusest ma sellele enam ühtegi viidet pole leidnud, aga peab olema valmis inspektoritega ka selle punkti pärast vaidlema.
Vasta

(07-05-2017, 23:45 PM)zazik Kirjutas:  
(07-05-2017, 23:21 PM)meli666 Kirjutas:  Aga põhiküsimus, kas ilma E-ta oma B, C1 võin teedele legaalselt sellise kooslusega minna?

Vastus on: JAH.
Pead ainult hoolega vaatama, et reaalkaaludega lõhki ei lähe. Võimalik, et pead ennast ka tee peal mõnikord õigeks vaidlema, aga seaduse silmis on selline kooslus legaalne.

Mõneti jabur, et sama haagis näiteks minu E-klassi MB taga nõuab juba kategooriat (MB täismass 2150).

Antud kontekstis võid sõita küll B lubadega. (muudetud) kuniks 3500kg autorongi tm. piir vastu tuleb
Täislastis sõitmiseks on vaja lihtsalt kood 96 eksam teha, mis on Sinu haagisega 45min sõitu ja riigilõiv.
Antud haagis E klassi mersu taga eeldab sama.

edit.
Antud Respo toode on mingil seletamatul põhjusel veerandi võrra kallim konkurentide omast...
(NB. allikaks aprillis ´17 küsitud hinnapäringud, mitte kodulehe hinnad)


Vasta

(08-05-2017, 09:35 AM)hulgus Kirjutas:  Antud kontekstis võid sõita küll B lubadega. Aga... koorma kaal siis veelgi väiksem, 550kg-398kg=152kg.
Täislastis sõitmiseks on vaja lihtsalt kood 96 eksam teha, mis on Sinu haagisega 45min sõitu ja riigilõiv.

Siin läks midagi nihu nüüd. Maksimaalne lubatud tegelik mass tuleneb ikka passis olevast "Piduritega haagisega lubatud mass" väljast, mis antud passatil 1200kg.
Vasta

(07-05-2017, 23:45 PM)zazik Kirjutas:  
(07-05-2017, 23:21 PM)meli666 Kirjutas:  Aga põhiküsimus, kas ilma E-ta oma B, C1 võin teedele legaalselt sellise kooslusega minna?

Vastus on: JAH.
...

Mõneti jabur, et sama haagis näiteks minu E-klassi MB taga nõuab juba kategooriat (MB täismass 2150).

Isegi vaielda pole vaja: 1700+1500=3500 kg<3500 kg B kategooriale lubatust. Aga mõnele peast miilitsale tuleb muidugi meelde tuletada, et B katile on lubatud autorong kuni 3500 kg.

Kui rahakott vastu lööb ja kodumaise tootja toetamine põrna peale ei käi, siis viidatud polutorka on tegelikult väga tummine asi.

Isand zazik ei pea tingimata E-mersuga polutorka veoks E-kati lube omama - ka "kood-96" load on piisavad, sest 2150+1500=3650<4250, mis on lubatud "kood-96" lubade puhul. Iseasi, kui kuluefektiivne on "poolikute kärulubade" tegemine... Big Grin
Vasta

(08-05-2017, 09:27 AM)olli Kirjutas:  Vanasti oli veel lisatingimus, et haagise registrimass ei tohtinud ületada veduki tühimassi, et see kooslus B-kati alla ära mahuks.
...

Mina sellist klauslit ei mäleta. Aga ma hakkasin aktiivselt oma õiguste eest käru keerata seisma ka alles sel sajandil...
Vasta

(08-05-2017, 09:35 AM)hulgus Kirjutas:  Antud kontekstis võid sõita küll B lubadega. Aga... koorma kaal siis veelgi väiksem, 550kg-398kg=152kg.
Täislastis sõitmiseks on vaja lihtsalt kood 96 eksam teha
...
Antud Respo toode on mingil seletamatul põhjusel veerandi võrra kallim konkurentide omast...
...

Kood-96 load kehtivad siiski O2 haagisele. Kerghaagise puhul ei ole midagi teha: 152 kg koormat ja kõik, olgu juhil või ABCDET taskus.

Respo arutult kõrget hinda selgitavad osalt üle mõistuse tugev tsingikiht, arutult paksu seinaga raamitoru (millest ka mõistusevastaselt kõrge tühimass), mõttetult tugevdatud tiisel ja tegelikult mittevajalikud neli vedrulehte. Toungue

Olen näinud antud käru väärkasutust põllumajandusettevõttes kahe aasta jooksul ja mind üllatab raudvara tugevusvaru. Cool Rehvid ei üllata - 185R14C @2,5 bar teeb 3 tonni all pauku , kui sõita mööda tavaliiklusele suletud ettevõttesisest kruusateed.
Vasta

(08-05-2017, 11:09 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-05-2017, 09:27 AM)olli Kirjutas:  Vanasti oli veel lisatingimus, et haagise registrimass ei tohtinud ületada veduki tühimassi, et see kooslus B-kati alla ära mahuks.
...

Mina sellist klauslit ei mäleta. Aga ma hakkasin aktiivselt oma õiguste eest käru keerata seisma ka alles sel sajandil...

Riigiteatajast leidsin sellise viite (PS!! tegu aegunud seadusega ja tänasel päeval enam ei kehti): 
Lisa 1, https://www.riigiteataja.ee/akt/193936
MOOTORSÕIDUKITE KATEGOORIAD VASTAVALT JUHTIMISÕIGUSELE
B - auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega / B-kategooria auto koos haagisega, kui autorongi registrimass ei ületa 3500 kg ja haagise registrimass ei ületa veduki tühimassi

Samuti seniajani veel paljudel haagiserengi kodukatel see jutt üleval:
http://haagisterent.ee/kasulik-teada/
http://raitom.eu/?id=haagiserent
http://www.haagisekeskus.ee/nb_liiklemisel.htm
jne
Vasta

SRY, Jama kui võtta lahti kellegi poolt edastatud vana link ja hakata sealt tarkuseteri otsima...


Õige seadus on siin...

 3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011] 
 4) BE – autorong, mis koosneb B-kategooria autost ning haagisest või poolhaagisest, kui haagise või poolhaagise lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Palun kontrollige fakte.
Mode võiks kustutada valed viited

Registimass ei ole enam teema.
Vasta

Minu vabandused, jäi viite juures ekstra toonitamata, et tegu on tänaseks aegunud seadusega (kuni 2011 vist?), mis on mitmes punktis erinev praegu kehtivast. See sai siia pandud just sel eesmärgil, et vältida olukorda, kus tegelikult seadusekuulekas juht laseb omale koti pähe tõmmata inspektoril, kes muudatustega kursis pole. Kui olla täpselt kursis mis kehtis varem ja mis nüüd, siis saad ka oma õiguste eest seista.
Vasta

(08-05-2017, 11:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-05-2017, 09:35 AM)hulgus Kirjutas:  Antud kontekstis võid sõita küll B lubadega. Aga... koorma kaal siis veelgi väiksem, 550kg-398kg=152kg.
Täislastis sõitmiseks on vaja lihtsalt kood 96 eksam teha
...
Antud Respo toode on mingil seletamatul põhjusel veerandi võrra kallim konkurentide omast...
...

Kood-96 load kehtivad siiski O2 haagisele. Kerghaagise puhul ei ole midagi teha: 152 kg koormat ja kõik, olgu juhil või ABCDET taskus.
 
Kus on kirjas, et kerghaagisel pidureid ei või olla?
Vasta

(08-05-2017, 11:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-05-2017, 09:35 AM)hulgus Kirjutas:  Antud kontekstis võid sõita küll B lubadega. Aga... koorma kaal siis veelgi väiksem, 550kg-398kg=152kg.
Täislastis sõitmiseks on vaja lihtsalt kood 96 eksam teha
...
Antud Respo toode on mingil seletamatul põhjusel veerandi võrra kallim konkurentide omast...
...

Kood-96 load kehtivad siiski O2 haagisele. Kerghaagise puhul ei ole midagi teha: 152 kg koormat ja kõik, olgu juhil või ABCDET taskus.

Respo arutult kõrget hinda selgitavad osalt üle mõistuse tugev tsingikiht, arutult paksu seinaga raamitoru (millest ka mõistusevastaselt kõrge tühimass), mõttetult tugevdatud tiisel ja tegelikult mittevajalikud neli vedrulehte. Toungue
mnjah, minu viga. Hommikul vara panin massidega pisut vääri. Passati taga ehk isegi mahub B kati sisse?

Aga muus osas pole kahjuks ühtki punkti mis ainult respo usku sunniks 1500/398kg (täis ja tühimass Respo) ja 1300/366kg (tiki) näitab, et rauda on pea samapalju, tsingikiht tehakse ikka sama ja vedrud-sillad tulevad enamjaolt samadest kanalitest.
ps. porte veereni täis (1-1,5m3) betooni ei kannata ka respo. Olla järgi proovitud... Big Grin


Vasta

Ma just ostsin endale piduritega haagise, treileri tegelikult. Lavatsi mõõtud on umbes 4x2 (täpselt ei ole mõõtnud), välisgabariidid 6x2.5, sileda põhjaga, topelt sild, tühimass 620, täismass 2000. Nüüd pean ainult kood 96 ära tegema. Eemaldatavad ported teen ise juurde. Vajadusel saab käruna kasutada, vajadusel võib ka auto peale vedida. Ma mõtlesin enne päris tükimat aega, millist osta ja millist mitte. Sai sellise kasuks otsustatud just selle erinevate kasutusvõimaluste pärast. 

Illustreeriv pilt kah (umbes samasugune treila netist)

[Pilt: BOB-dec-2015-3.jpg]

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Nädalavahetusel toodi haagissuvila vundament- tee Atv`le käruks. Ninast sabani praegu 5,8 meetrit. Keskmine tala juba puudu, muidu tugev asi näiteks mesinikule. Mitte ei taha rela sisse lasta. Pisema käru ikka leiab kuskilt.
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
Vasta

(08-05-2017, 21:11 PM)viplala Kirjutas:  Ma just ostsin endale piduritega haagise, treileri tegelikult. Lavatsi mõõtud on umbes 4x2 (täpselt ei ole mõõtnud), välisgabariidid 6x2.5, sileda põhjaga, topelt sild, tühimass 620, täismass 2000.

Treilerina kasutamisel jama, et paljud uuema aja autod on raskemad, kui 1380 kg...
Vasta

(08-05-2017, 21:41 PM)Alts Kirjutas:  Treilerina kasutamisel jama, et paljud uuema aja autod on raskemad, kui 1380 kg...

Eks kusagil jookseb piir praeguste võimaluste ja hilisema riski vahel. Minul jooksis see piir just täpselt siin Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(08-05-2017, 20:25 PM)hulgus Kirjutas:  Aga muus osas pole kahjuks ühtki punkti mis ainult respo usku sunniks 

Ega peagi - Tiki on hea haagis. Cool Neid hüvade haagiste valmistajaid on tükki kümme, kelle tooteid täitsa tarbida kannatab - Blyss, Eduard, Tiki, Brentex, Respo,....

Kas Tikil on nüüd ka valikus nelja eraldi vedruga polutorka? Varem oli kahe kolmelehelise pakiga. Kasti risttalasid on Tikil nüüd vist ka iga 50 cm tagant, varem oli 3meetrisel neli tala ja pikitala oli jätkatud kohe vedru tagant 2,5 m pealt. Plekist tugevat poritiiba ja selle tugevdusnurkasid-astmelaudu saab lisavarustuseks klõpsida, seda ma tean.

See betoonijutt on kerghaagise kohta, mis laadimisel sujuvalt maaga ühendus. Aga ega polutorkagi kanna 1.5*2,4=3,6  tonni ära - sillatala läheb kõveraks ja rehvid lõhkevad sõitmisel. Vedrulehed on 750-kilosed, nende poolest vast isegi võiks - kummipuhvrid on ju ka. Kasti pikitalad kannavad ka ilmselt ära, kuigi tõenäoliselt deformeeruvad. Tiisel vast läbi ei paindu, kuid pidurdamisel võib küljest murda veopea kinnitusplaadi, sest see ei ole tugevdatud.

Loomkatsega on kinnitatud, et Respo polutorka peab vastu 3 väetisekoti transpordile kruusateel. 1812 kg... Seda siis ettevõtte sisetranspordina avalikuks liikluseks suletud teel, loomulikult!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne