Haagise valik

Seletuskirja oleks võinud vabalt kirjutada et: "Mõtli et illos päiv täna, veaks tsutsu puid mõtsa"

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(10-06-2017, 11:28 AM)mlsluik Kirjutas:  
(09-06-2017, 22:15 PM)Janka Kirjutas:   

...
veduk ei vasta ka arvatavasti käru parameetritele ja kui nii siis vaevalt ka BE katti taskus on ehk lubateda sõit jne jne... Liiklusohtlik olukord ka tekitatud - kalliks läheb selline sõit  Big Grin  Toungue

Kuidas ei vasta - kerghaagis ju. Kerghaagist tohib alati vedada. Lihtsalt koormaga peab piiri pidama.

Õnnelik õnnetus, et mõnda inimest oma lollusega ära ei tapnud. Muud saab rahaga klattida.
Vasta

(11-06-2017, 11:35 AM)v6sa Kirjutas:  Kuidas ei vasta - kerghaagis ju. Kerghaagist tohib alati vedada. Lihtsalt koormaga peab piiri pidama.

Noo kui on kerghaagis siis võib arvatavasti ainult heeliumõhupalle vedada sellega...  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

http://moodnekodu.delfi.ee/news/sisustus...d=78502751  Cool
Vasta

(12-06-2017, 08:50 AM)mlsluik Kirjutas:  
(11-06-2017, 11:35 AM)v6sa Kirjutas:  Kuidas ei vasta - kerghaagis ju. Kerghaagist tohib alati vedada. Lihtsalt koormaga peab piiri pidama.

Noo kui on kerghaagis siis võib arvatavasti ainult heeliumõhupalle vedada sellega...  Big Grin

Mes mõttes? Pildid järgi tundub, et kast on 1,5x4. Säärase tühikaal jääb selgelt alla 500 kilo Toungue . Ma ei ole veel kohanud kaubikuna registreeritud muhvikat, millel ei oleks lubatud 750 kg piduriteta haagist. Seega - võib ka heeliumita õhupalle vedadaWink

Uppisõidetud koormat oli vast kaks tihu - tonni ringis. Füüsika vastu ei saa...
Vasta

(12-06-2017, 10:05 AM)v6sa Kirjutas:  Uppisõidetud koormat oli vast kaks tihu - tonni ringis. Füüsika vastu ei saa...

lisaks uppis koorem minu silmaga vaadates selgelt haake telje suhtes liiga taha laotud ja tõstab käru nina õhku,selliega vääga ohtlik kulgeda .
Vasta

(12-06-2017, 10:05 AM)v6sa Kirjutas:  
(12-06-2017, 08:50 AM)mlsluik Kirjutas:  
(11-06-2017, 11:35 AM)v6sa Kirjutas:  Kuidas ei vasta - kerghaagis ju. Kerghaagist tohib alati vedada. Lihtsalt koormaga peab piiri pidama.

Noo kui on kerghaagis siis võib arvatavasti ainult heeliumõhupalle vedada sellega...  Big Grin

Mes mõttes? Pildid järgi tundub, et kast on 1,5x4. Säärase tühikaal jääb selgelt alla 500 kilo Toungue . Ma ei ole veel kohanud kaubikuna registreeritud muhvikat, millel ei oleks lubatud 750 kg piduriteta haagist. Seega - võib ka heeliumita õhupalle vedadaWink

Uppisõidetud koormat oli vast kaks tihu - tonni ringis. Füüsika vastu ei saa...

256MFP piduriteta haagise lubatud mass 500 kg. Rolleyes
Vasta

(07-06-2017, 22:55 PM)meli666 Kirjutas:  Ühesõnaga kiitke, laitke seda Tikit. Raha juba ammu sügelemas, aga mitte pole otsusele jõudnud. Erakasutuses jätkuks seda haagist ilmselt julgelt üle kümne aasta ja tahaks ikka sellise võtta, et kõik ettetulev saaks veetud.

Muud pole midagi aga see natuke ikkagi häirib Tiki CS300-RB/drop/1300kg puhul:

Tsitaat:Tõelise professionaali töövahend! Kaheteljeline tsingitud keevisraamil kerghaagis, millel on kahe aastane garantii

Kui kodukas on ülejala tehtud, mida siis tootest veel arvata??? 
Aga muus osas: torsioon on tühjana tüütu põrkepall isegi siis, kui haagisel on endal 500 kilo kaalu(valge kuut, mida kasutasin) ja laadimiskõrgus pigem pluss, kui miinus. Samas hind ja kasti mõõdud ideaalsed. Lisaks on lage plate veel palju enamaks võimeline kui jäikade külgedega kasthaagis. Kusjuures 1300 kilo on täpselt selline suurus, mida võib ilma E ja kood96'ta vedada, sest uued "vähegi" autod on ise raskemad. Tüüpiline aasta 2017 soodaoktaaviakombi turbatiisel on ise ~1350 kilo, ~1900 täismass (2-liitrine 4X4scout 2100 ja haagis 2tonni)) ja piduriga haagis 1400. Kokku alla 3500 kilo aga vedada saab peaaegu tonni kola. KAndevõime sama aga täismassis ongi 50 kilo vahet. 

Aga alati tasub natuke ka andmetes sobrada ja mõelda, kuskohast tuleb näiteks suuremal haagisel 50 kilo kergem kaal??? Võrdlusena saksmannide tsipa kallim Blyss. Sakslane kaalub 390 kilo, eestlane 340. Ported madalamad, kast laiem aga lühem - sillad ja veopead on samad, seega peab olema raam palju nõrgem? Pea 20% kaaluvahet!!! Tikil rattad suuremad aga odavamad.
Vasta

No kes tuli sellise idee peale, et panna kaks vedru kõrvuti???

hp
Vasta

Koostatakse sellest, mis laos on. Uued vedrud hiinast kohale ei tulnud, paneme paar puksihoidjat raamile juurde ja rajale.
Muidugi jah kui üks vedru murdub saab koju longata...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Nii kuidas valida haagisele rattalaagrit? Haagiseks tonnise sillaga poltliides haagis täismassiga 750kg respo. Kas seda saab ainult vana järgi tellida või marsid poodi ja nõuad mingit kindlat asja? 1,8 tonnised koormad on ära lõhkunud laagri, ükspäev alles tuldi rauakoormaga vastu nii, et tagumine tulepaneel lohises vasta asfaldit aga ei inimesed ei kasuta ju ajusid, kui mahub siis tuleb servani täis panna...
Vasta

Peale koonuslaagri rohkem valikut ei olegi, tavalised kuullaagrid ei kesta turskemate koormatega. Respo vähemalt pakub lahkelt neid asendusena müüa.

Kaks vedru kõrvuti mõte on ise-enesest ju hea nii hoolduse kui vastupidavuse suhtes.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(17-06-2017, 23:23 PM)motamees Kirjutas:  No kes tuli sellise idee peale, et panna kaks vedru kõrvuti???

Pakun, et haagise loojad. Ma ei tea, kes Resposid välja mõtleb. Müügiosakond müüb.

Aga ma saan põhjusest aru: mitmeleheline vedrupakk on kõrgem, vajab eraldi laoseisu ja eeldab tugevamaid klambreid. Praeguse lahenduse puhul jaguneb (üle)koormus nii haagise raamil kui sillal laiemale alale, neljale vedrupoldile kahe asemel ning laoseiusus on vaid 1 vedrutüüp - tonnine.

Mulle nende mõttekäik meeldibWink

Pealegi on see neljavedruline mõnusalt rahulik vedada tühjana.

Isand meli, mis mootoriga B3 paskaat on, et nihukest lamavoid vedada jaksab?
Mis põhjusel valisid 1,85 laia käru kergema ja autolaiuse jooksuga 1,5 laia asemel?
Vasta

(10-06-2017, 12:52 PM)mlsluik Kirjutas:  Seletuskirja oleks võinud vabalt kirjutada et: "Mõtli et illos päiv täna, veaks tsutsu puid mõtsa"

Eile Sakust Tõdva poole oli üks oma lauakoorma samamoodi mõtsa keeranud. F-astra taga oli julgelt tihu 5-meetrisi laudu kolmesel haagisel... Rolleyes

Tean omast käest, et:
A: F-astra on tagant tühjana nii kerge, et juba väike tõstev moment viib pära kõrvale. Pidurita haagist on põhjusega lubatud kuni pool tonni;
B: 5-meetrine laud 3-meetrise kastiga haagises kangutab kõvasti üle. No Mersul polnud väga tunda Big Grin

Isand Maisalup peaks oma kerghaagisest tanki ehitamise asemel panustama piduriga haagisesse. Kerghaagis on õrn seetõttu, et see on KERGhaagis, millega veetakse kuni pool tonni kaupa (mõnikümmend kilo siia-sinna). Suuremate suutäite jaoks on haagised, mis ei veere kaherealistel kuullaagritel, vaid koonusrullidel. Muu hulgas... Rolleyes
Vasta

(18-06-2017, 01:03 AM)Marko Kirjutas:  Muidugi jah kui üks vedru murdub saab koju longata...
Kui välimine vedru murdub (ka paaris töötades avaldab sisevedru liigset survet rattast kaugel), siis on sillatala kõver, kuna vedru toetub rattast liiga kaugele. Nagunii on kärudel sillatalad pidevalt kõverad... Ka tühikaalu peale ei ole mõeldud

hp
Vasta

Sama mõte, et see keskmine vedrupaar on ratastega liiga kaugel ja painutada sillatala kõveraks.
Vasta

(18-06-2017, 09:58 AM)MeelisV Kirjutas:  Sama mõte, et see keskmine vedrupaar on ratastega liiga kaugel ja painutada sillatala kõveraks.

Oota, te ikka annate endale aru, et see on polutorka? Mitte viietonnine O3? Selle haagise vedrude kandevõime on 4 tonni... Sama hästi võiks arutleda selle üle, kas kolmetonnise koormaga pidurdades tiisel murdub kastiserva alt või mitte... Toungue

Ühtlasi juhin tähelepanu sellele, et Respo kasutab keevisraamiga haagistel arutult raskeid ja kalleid sillatalasid. Neid on võimalik kõveraks saada, aga selleks tuleb vaeva näha.

Aga teoorias on teil muidugi õigus. Seega - ostke tikit ja brenteksit, neil on kahe vedruga haagised. Cool
Vasta

Häda selles, et ise kasutan seda väga mõistlikult kuid kuna mitme peale ostetud siis osad osanikud ei taha sellest aru saada, et porte kõrgendused pole seal selleks, et saaks suuremat koormat panna ja servani vanapaberit või rauda täis laduda...
Vasta

Ise ma pole ka eriti peenutseja ja kasutan tehnikat nagu "looduse kroonile" kohane aga 95 aasta respol veel originaal rattalaagrid ja sillatala ka sirge. Põhi ainult läbi kulunud. Ei suudagi ette kujutada mida või kuidas peab vedama, et neid talasid kõveraks ajada.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(18-06-2017, 18:48 PM)maisalup Kirjutas:  ...osanikud ei taha sellest aru saada, et porte kõrgendused pole seal selleks, et saaks suuremat koormat panna ja servani vanapaberit või rauda täis laduda...
Neil on veel arenguruumi. Laenutuse kärusid on ka vedelat betooni triiki täis pandud nii, et sillatala läbi põhja tuleb. Ja siis jäetud betoonijäägid sisse kivistuma, järgmisele kasutajale (mulle) suveniiriks. Sõbralik soovitus: katsu sellest osalusest välja saada ja osta endale päris isiklik käru, kasvõi järelmaksuga. Ära ühegi idioodi kätte anna, siis kestab.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne