15-06-2017, 21:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2020, 19:42 PM ja muutjaks oli karpaadid.)
Kuna ratas on kohe valmimas, võiks ka sellest pajatada. Selle tsikli lugu algab minu jaoks tegelikult 6 aastat tagasi, mil see Haanjast toodud sai. Toorik oli küllaltki kehva, kuid sõitev. Mökerdatud mingi ahjuvärvi taolise asjaga üle ning kroomdetailid olid kõik taaskasutuskõlbmatud. Kuid lõpuks seda enam on hea selline ratas taastada ligilähedaselt orginaaliks. Eesmärgiks siis teha IZ 350, millega soovi korral hooajal igapäevaseltki sõita võiks. Nagu ikka, ei tee midagi garaažikaunistuseks ega lapiga nühkimiseks. Kahjuks on algseisus ratas piltide osas üsna halvasti dokumenteeritud, kuid sellisena ta enam-vähem toodud sai (ostes oli IZ49 õhupuhastajaga):
...
Sellisena sai sellega suviti vahel mõned tiirud tehtud. Mootor oli väga heas korras muidu, kuid genekas ei laadinud, kuna oli G36M peale pandud. Nagu ikka oli üldse IZ 49 osi külge poogitud palju.
...
Aastatega sai vaikselt kogutud osi tsikli taastamise tarbeks. Suurem osa olulisemaid asju on tellitud Poolast, kuna Eestis kui üldse ostad sama kaupa 200% kallimalt. Leegitorud ja P-35 süütekarp on mäletamist mööda ostetud laadalt. Rehvid on Mitaselt päris kihvti mustriga. Kiirust hakkab esialgu näitama SP8A, mis sai päris uuena foorumikuulutuse abil soetatud ning vajas vaid tolmust puhastamist ja rõnga uut värvi. Seniks kuni minu õige SP8'le leiab korraliku või uustoodangu sihverplaadi olen sellega rahul. K-28 karburaator on saadud foorumikuulutuse kaudu, kuid õige G-36 genekas on ikka veel puudu. Kas saab toimima näiteks G-35 genekaga, mis on olemas, või on mingi nõks kuidas G-36M laadima saab seniks kuni õige leian?
Ühel hetkel kui tundus, et kõik olulisemad osad on olemas, et ratas kokku panna, sai viidud kere osad liivapritsi ja värvimisse. Hiljuti on alustatud tsikli kokkuladumist.
...
Kui osad olid värvitud, tekkis päevakorda kurikuulus ilujoonte tõmbamine ehk pinstriping. Esialgu sai ostetud selleks Beugleri "masin", kuid siiski otsustatud, et käsitsi jääb ilusam ja autentsem, isegi kui käsi kõige kindlam pole. Seega sai tellitud OneShoti hõbedane ja valge värv, Macki pintsleid ja nädala jagu harjutatud vaikselt niisama ja erinevate vanade tsikliosade peal. Kui tundsin end piisavalt kindlalt, segasin kokku sobiva värvitooni joonte jaoks ning andsin minna. Tulemus jäi okei, toon sai hea ning põnev oli ka. Eks esineb väikseid jõnkse jms kui otsida, kuid esines ka orginaalis ning und selle pärast ei kaota. Kindlasti tekkis huvi pinstripingu vastu üldisemalt.
...
Hetkel on masin sellises seisus sellisel kummalise lahendusega puki peal. Kokkupanek seisab veel esihargi taga, milleks peaks osad paari päeva pärast saama kätte. Õige IZ-350 silinder ja silindripea tuli välja, et on oma varudes olemas, kuid muidugi selgus see pärast mootori peale tõstmist. Eks kui vajadus tekib või häirima hakkab, saab need külge panna.
Puudu on veel:
-mainitud õige genekas
- leegitoru klambrid, mis toestavad neid raamiga.
...
Sellisena sai sellega suviti vahel mõned tiirud tehtud. Mootor oli väga heas korras muidu, kuid genekas ei laadinud, kuna oli G36M peale pandud. Nagu ikka oli üldse IZ 49 osi külge poogitud palju.
...
Aastatega sai vaikselt kogutud osi tsikli taastamise tarbeks. Suurem osa olulisemaid asju on tellitud Poolast, kuna Eestis kui üldse ostad sama kaupa 200% kallimalt. Leegitorud ja P-35 süütekarp on mäletamist mööda ostetud laadalt. Rehvid on Mitaselt päris kihvti mustriga. Kiirust hakkab esialgu näitama SP8A, mis sai päris uuena foorumikuulutuse abil soetatud ning vajas vaid tolmust puhastamist ja rõnga uut värvi. Seniks kuni minu õige SP8'le leiab korraliku või uustoodangu sihverplaadi olen sellega rahul. K-28 karburaator on saadud foorumikuulutuse kaudu, kuid õige G-36 genekas on ikka veel puudu. Kas saab toimima näiteks G-35 genekaga, mis on olemas, või on mingi nõks kuidas G-36M laadima saab seniks kuni õige leian?
Ühel hetkel kui tundus, et kõik olulisemad osad on olemas, et ratas kokku panna, sai viidud kere osad liivapritsi ja värvimisse. Hiljuti on alustatud tsikli kokkuladumist.
...
Kui osad olid värvitud, tekkis päevakorda kurikuulus ilujoonte tõmbamine ehk pinstriping. Esialgu sai ostetud selleks Beugleri "masin", kuid siiski otsustatud, et käsitsi jääb ilusam ja autentsem, isegi kui käsi kõige kindlam pole. Seega sai tellitud OneShoti hõbedane ja valge värv, Macki pintsleid ja nädala jagu harjutatud vaikselt niisama ja erinevate vanade tsikliosade peal. Kui tundsin end piisavalt kindlalt, segasin kokku sobiva värvitooni joonte jaoks ning andsin minna. Tulemus jäi okei, toon sai hea ning põnev oli ka. Eks esineb väikseid jõnkse jms kui otsida, kuid esines ka orginaalis ning und selle pärast ei kaota. Kindlasti tekkis huvi pinstripingu vastu üldisemalt.
...
Hetkel on masin sellises seisus sellisel kummalise lahendusega puki peal. Kokkupanek seisab veel esihargi taga, milleks peaks osad paari päeva pärast saama kätte. Õige IZ-350 silinder ja silindripea tuli välja, et on oma varudes olemas, kuid muidugi selgus see pärast mootori peale tõstmist. Eks kui vajadus tekib või häirima hakkab, saab need külge panna.
Puudu on veel:
-mainitud õige genekas
- leegitoru klambrid, mis toestavad neid raamiga.