Millele kuulub? Tuvastada!
#1

Tervitus kaasfoorumlased

Loodan, et suvepuhkus rattateemades on läbi ja tuleb uusi ja asjalikke postitusi!!! Sai käidud ühe vana maja pööningul kolamas, vedeles seal igasugust tarbetut rämpsu nagu maamootorite juppe, mingeid Ford T jubinaid, saksa SS mundreid, Zündapp motikas Belarussi pihustid jne aga minu kui vanaratta huvilise pilku köitis hoopis üks teine, palju väärtuslikum, asi. Nimelt leidsin sellise mutri ja olen sügavalt veendunud, et see kuulub väga vanale jalgrattale! Küsimus on aga selles, et mis marki jalgrattale ja mis võiks olla aastaarv? Kuna siin on ka palju seibitäpsusega restaureerijaid, siis kas mutri alla võis ka seib käia? Kui hoolikalt vaadata, siis kas auk on ikka "tsentneris" nagu asjatundjad korduvalt on viidanud? Mis mõõduga võib vint olla? Tollides või millimeetrites? Nüüd hakkab mõni naljamees muidugi rääkima, et vint elab puu otsas aga nii labast huumorit pole mõtet teha! 

Olen seda foorumit edasi ja tagasi uurinud ja vanematelt inimestelt kuulnud, et Türrkopp ja Wittkopp on mingid vanad margid? Kas äkki võikski olla tegemist Türrkoppi mutriga? Samat marki nagu taburet? Äkki on hoopis Eestis tehtud mutriga? Mutter tundub olevat nikeldatud, mitte kroomitud. Kas see tähendab, et võiks olla veel vanem kui ma arvan? Leitneri ja Desna mutter ta igatahes ei ole, niipalju ma rattaid ikka tunnen ja mind niisama lihtsalt juba ei lollita.

Tuleviku plaan on mutter ära restaureerida, kui seibi sinna alla ei käinud, siis mutritäpsusega. Lisaks tahaks ka jalgratta jupphaaval mutri juurde kokku panna aga sellest juba hiljem.

Paar pilti ka.

[Pilt: N7FDx2ZpYbdTkgbrFramy5wDRDVdsUAG3N-Q0uDH...59-h638-no]
[Pilt: wkBAey95wFjDw4DIrKo0fg3tnGpcq4nujJzhYSEK...59-h638-no]
[Pilt: wlAoxJbg9e52LJXl-m5aBrY673HyNKkI3HEoSsMg...59-h638-no]
[Pilt: 52YYd0pz9Qmh_5R5VQdgkPuxzydkbI_IZgz-Hb8C...59-h638-no]
Vasta
#2

Miks sa arvad, et see mutter on?
Ehk on hoopis liiga paks seib, mida ei ole viitsitud ümmargusekski teha ja mille ava on lohakalt siiruviiruliselt puuritud.
Vasta
#3

Tubli Sten !
Mulle meeldib sinu põhjalikkus.Oled lõpuks rattaraamide kõrvalt hakanud tegelema tõsiste asjadega-restaureerimisega.Loodetavasti saavad sinult jõudu ka 1000+ rataste omanikud Türi linnast!
(05-09-2017, 15:19 PM)s2si Kirjutas:  Tervitus kaasfoorumlased

Loodan, et suvepuhkus rattateemades on läbi ja tuleb uusi ja asjalikke postitusi!!! Sai käidud ühe vana maja pööningul kolamas, vedeles seal igasugust tarbetut rämpsu nagu maamootorite juppe, mingeid Ford T jubinaid, saksa SS mundreid, Zündapp motikas Belarussi pihustid jne aga minu kui vanaratta huvilise pilku köitis hoopis üks teine, palju väärtuslikum, asi. Nimelt leidsin sellise mutri ja olen sügavalt veendunud, et see kuulub väga vanale jalgrattale! Küsimus on aga selles, et mis marki jalgrattale ja mis võiks olla aastaarv? Kuna siin on ka palju seibitäpsusega restaureerijaid, siis kas mutri alla võis ka seib käia? Kui hoolikalt vaadata, siis kas auk on ikka "tsentneris" nagu asjatundjad korduvalt on viidanud? Mis mõõduga võib vint olla? Tollides või millimeetrites? Nüüd hakkab mõni naljamees muidugi rääkima, et vint elab puu otsas aga nii labast huumorit pole mõtet teha! 

Olen seda foorumit edasi ja tagasi uurinud ja vanematelt inimestelt kuulnud, et Türrkopp ja Wittkopp on mingid vanad margid? Kas äkki võikski olla tegemist Türrkoppi mutriga? Samat marki nagu taburet? Äkki on hoopis Eestis tehtud mutriga? Mutter tundub olevat nikeldatud, mitte kroomitud. Kas see tähendab, et võiks olla veel vanem kui ma arvan? Leitneri ja Desna mutter ta igatahes ei ole, niipalju ma rattaid ikka tunnen ja mind niisama lihtsalt juba ei lollita.

Tuleviku plaan on mutter ära restaureerida, kui seibi sinna alla ei käinud, siis mutritäpsusega. Lisaks tahaks ka jalgratta jupphaaval mutri juurde kokku panna aga sellest juba hiljem.

Paar pilti ka.

[Pilt: N7FDx2ZpYbdTkgbrFramy5wDRDVdsUAG3N-Q0uDH...59-h638-no]
[Pilt: wkBAey95wFjDw4DIrKo0fg3tnGpcq4nujJzhYSEK...59-h638-no]
[Pilt: wlAoxJbg9e52LJXl-m5aBrY673HyNKkI3HEoSsMg...59-h638-no]
[Pilt: 52YYd0pz9Qmh_5R5VQdgkPuxzydkbI_IZgz-Hb8C...59-h638-no]
Vasta
#4

Üks küsimus veel,miks sa naisteratastele rõhku paned kuna "mutter"on kindlasti naissoost?Võiks hoopis restaureerida mõne poldi,mis vihjaks meesterattale .Aga see on ainult heatahtlik soovitus!
(05-09-2017, 15:19 PM)s2si Kirjutas:  Tervitus kaasfoorumlased

Loodan, et suvepuhkus rattateemades on läbi ja tuleb uusi ja asjalikke postitusi!!! Sai käidud ühe vana maja pööningul kolamas, vedeles seal igasugust tarbetut rämpsu nagu maamootorite juppe, mingeid Ford T jubinaid, saksa SS mundreid, Zündapp motikas Belarussi pihustid jne aga minu kui vanaratta huvilise pilku köitis hoopis üks teine, palju väärtuslikum, asi. Nimelt leidsin sellise mutri ja olen sügavalt veendunud, et see kuulub väga vanale jalgrattale! Küsimus on aga selles, et mis marki jalgrattale ja mis võiks olla aastaarv? Kuna siin on ka palju seibitäpsusega restaureerijaid, siis kas mutri alla võis ka seib käia? Kui hoolikalt vaadata, siis kas auk on ikka "tsentneris" nagu asjatundjad korduvalt on viidanud? Mis mõõduga võib vint olla? Tollides või millimeetrites? Nüüd hakkab mõni naljamees muidugi rääkima, et vint elab puu otsas aga nii labast huumorit pole mõtet teha! 

Olen seda foorumit edasi ja tagasi uurinud ja vanematelt inimestelt kuulnud, et Türrkopp ja Wittkopp on mingid vanad margid? Kas äkki võikski olla tegemist Türrkoppi mutriga? Samat marki nagu taburet? Äkki on hoopis Eestis tehtud mutriga? Mutter tundub olevat nikeldatud, mitte kroomitud. Kas see tähendab, et võiks olla veel vanem kui ma arvan? Leitneri ja Desna mutter ta igatahes ei ole, niipalju ma rattaid ikka tunnen ja mind niisama lihtsalt juba ei lollita.

Tuleviku plaan on mutter ära restaureerida, kui seibi sinna alla ei käinud, siis mutritäpsusega. Lisaks tahaks ka jalgratta jupphaaval mutri juurde kokku panna aga sellest juba hiljem.

Paar pilti ka.

[Pilt: N7FDx2ZpYbdTkgbrFramy5wDRDVdsUAG3N-Q0uDH...59-h638-no]
[Pilt: wkBAey95wFjDw4DIrKo0fg3tnGpcq4nujJzhYSEK...59-h638-no]
[Pilt: wlAoxJbg9e52LJXl-m5aBrY673HyNKkI3HEoSsMg...59-h638-no]
[Pilt: 52YYd0pz9Qmh_5R5VQdgkPuxzydkbI_IZgz-Hb8C...59-h638-no]
Vasta
#5

Isehakanud lõimevaderina kutsun kõigepealt sõber Marki korrale- piltidega ei tsiteerita! Selle naisteratta teema kohapealt ma saan aru, et on vajalik tolerantsust ja värve linnapilti aga jääks ikka nende liistude juurde nagu loodus on paika pannud. Kui rummud käiksid ratta alla poltidega, siis ma restaureeriksin ka polti, sest nii oleks loomulik ja sünnis ühel jumalakartlikul inimloomal teha aga kuna tegelikult käib see asi ikkagi mutritega, siis seekord sedapidi. Ja küll ma leian ka augutäiteks puuduva jubina sellele mutrile. Ja muidugi see liiga paksu seibi teooria on ka põnev, ootame, mida targemad kostavad. Mutter on muidu ka vahetusena saadaval kui keegi peaks Leitneri jalgratast vahetuseks pakkuma näiteks....
Vasta
#6

Ahjaa kui juba libedale teele minna ja siin poltidest rääkima hakati, siis tuleks kasutada kindlasti selliseid rumme nagu piltidel, lihtsalt turvalisuse mõttes!

[Pilt: durex-drp1949-pwb.jpg]
Vasta
#7

Ma saan aru sinu noorusest tulenevat vähest kogemust "restaureerimisel" aga võin sulle öelda ,et rummud käivad rattaalla võlli abil ja võll meenutab küll rohkem polti kui mutrit.Pilte ei akka lisama kuna see võib lõimevadereid traumeerida...
(05-09-2017, 17:29 PM)s2si Kirjutas:  Isehakanud lõimevaderina kutsun kõigepealt sõber Marki korrale- piltidega ei tsiteerita! Selle naisteratta teema kohapealt ma saan aru, et on vajalik tolerantsust ja värve linnapilti aga jääks ikka nende liistude juurde nagu loodus on paika pannud. Kui rummud käiksid ratta alla poltidega, siis ma restaureeriksin ka polti, sest nii oleks loomulik ja sünnis ühel jumalakartlikul inimloomal teha aga kuna tegelikult käib see asi ikkagi mutritega, siis seekord sedapidi. Ja küll ma leian ka augutäiteks puuduva jubina sellele mutrile. Ja muidugi see liiga paksu seibi teooria on ka põnev, ootame, mida targemad kostavad. Mutter on muidu ka vahetusena saadaval kui keegi peaks Leitneri jalgratast vahetuseks pakkuma näiteks....
Vasta
#8

(05-09-2017, 18:02 PM)kram123 Kirjutas:  Ma saan aru sinu noorusest tulenevat vähest kogemust "restaureerimisel" aga võin sulle öelda ,et rummud käivad rattaalla võlli abil ja võll meenutab küll rohkem polti kui mutrit.Pilte ei akka lisama kuna see võib lõimevadereid traumeerida...

Mina loll mõtlesin, et võll on kah rummu osa aga eks ma sellepärast ju siia kirjutasingi, et õppida ja targematelt nõu küsida
Vasta
#9

Mitte võll, vaid telg. Aga muidu tore, kütke edasi!
Vasta
#10

    Ma kohe pean lisa ma MunDuss rummu...
(05-09-2017, 17:44 PM)s2si Kirjutas:  Ahjaa kui juba libedale teele minna ja siin poltidest rääkima hakati, siis tuleks kasutada kindlasti selliseid rumme nagu piltidel, lihtsalt turvalisuse mõttes!

[Pilt: durex-drp1949-pwb.jpg]
Vasta
#11

Täna käisin garaazis nagu kass ümber palava..oi ptüi. Seda sõna ei tohi vist foorumis enam kasutada, muidu saab ka näopeksu. Aga igatahes käisin ja proovisin erinevaid polte ja võlle (nagu sõber Mark soovitas) auku pista. Pusisin ja möllasin kuniks heureka, üks sobis! Ja õige veider asi. Igatahes võib öelda, et mutri juurde on ratas "restaureeritud"

Raaminumber raamikaela külje peal- 1451. Sadul ja lenks on ilmselt valed, sadul muidu Mars ja lenks koledasti lätlase nägu. Tagajooks NSU ja isegi rantmantli rehv on veel peal! Esirumm on jämme Torpedo. Ketiratas suur lumehelves, nagu ikka. Teadjamad mehed võiks vast juba ainuüksi raaminumbri asukoha järgi unepealt paugutada, et millises väiketöökojas selline asi tehtud on! Jääme ootama

PILDID


[Pilt: necO9ggP4pmZAFe9oj700z1Wh4dsa3ASI7HMh0zF...35-h638-no]
[Pilt: iARTmNbVvW7scWkfK4sLOmga88EFUx4NXPj_V7uO...59-h638-no]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne