Reg. Tunnistusel andmete muutmine
#1

Minu mure pole kindlasti paljudele võõras, uuriks pisut, kuidas lahendada.

Nimelt on auto dokumentides auto mudelinimetus valesti kirjutatud. Peaks olema Bellett, aga dokumentides on Belett. Kuna dokumentide vahetus (ümberregistreerimine ja numbrite vahetus) on nagunii plaanis, mõtlesin, et ajaks selle pisiasja ka korda.

Milliste paberitega peaksin ennast varustama enne MNT büroosse laiama minemist?


Probleem peaks paljudele tuttav olema, isklikult olen näinud mitmeid 90.-datel registreeritud autosid, millel dokumentides igasuguseid huvitavaid asju kirjas. Tundub, et tollal tädikesed kirjutasid vist kuulmise järgi. 

Üks konkreetne koheselt meenuv näide oli üks VW Scirocco, millel oli passis Skirocco või Scirokko või lausa Scirocko. Too auto on küll juba pressi alt läbi käinud, aga minu oma loodetavasti sinnapoole veel niipea teed ei leia.
Vasta
#2

Kaasa võta manual-kataloog, mis seda näitab.
Vasta
#3

Nad tahavad mingit usutavat alust. Isegi Wiki-s on vead sees. Aga sealt nad vaatavad.  
Hiljuti olin seal vana E21 pemmiga kimpus. Õige mudel oleks BMW 320/6, aga anti valida kas 320i või 320A, sest esimene oli vanas passis ja teine oli auto birka peal. Lõpuks jäi siis kompromiss 320. (Mis tegelikult tähistas sellel mubelil 2 litra, 4 silindrit, ja karpaga)

All olev jutt on võetud Wikist, kus jutt on õige aga pilt jällegi vale ehk siis pildil on 323i mitte lubatud 320/6.

320/6[edit]
[Pilt: 220px-BMW_e21_engine.JPG]
[url=https://en.wikipedia.org/wiki/File:BMW_e21_engine.JPG][/url]
M20 six-cylinder engine

The 320/6 replaced the 320i. It uses a six-cylinder engine with a Solex 4-barrel downdraft carburetor. It accelerates to 100 km/h in 10.0 seconds and has a top speed of 180 km/h (112 mph)
Vasta
#4

Kõige vettpidavam on arvatavasti esindusest tõend võtta. Selle vastu nad ei saa.
Vasta
#5

Kahtlemata saab passi andmeid muuta, kuid enne oleks kaval järgi mõelda kas see on kasulik.
Näide elust enesest: Tuttav tõi omale välismaalt Ford Focus RS-i ja selle arvelevõtmisel läks kuidagi see RS kaduma passist.
Sõitis aastakese ära ja siis lasi selle teist värvi värvida ja ühtlasi lasi ka selle RS-i passi tekitada.
Tulemus oli poole kallim kindlustus.
Vasta
#6

(03-12-2017, 20:28 PM)2715 Kirjutas:  Kahtlemata saab passi andmeid muuta, kuid enne oleks kaval järgi mõelda kas see on kasulik.
Näide elust enesest: Tuttav tõi omale välismaalt Ford Focus RS-i ja selle arvelevõtmisel läks kuidagi see RS kaduma passist.
Sõitis aastakese ära ja siis lasi selle teist värvi värvida ja ühtlasi lasi ka selle RS-i passi tekitada.
Tulemus oli poole kallim kindlustus.

Aga kui keegi küljepealt sisse sõidab, on ka poole parem kompensatsioon!
Vasta
#7

(03-12-2017, 16:54 PM)spitfire Kirjutas:  Nad tahavad mingit usutavat alust. Isegi Wiki-s on vead sees. Aga sealt nad vaatavad.  

Sel juhul mul vist probleeme ei tohiks tekkida. "Isuzu Belett" ei anna ühtegi adekvaatset vastust ja soovitab kohe kirjutada "Isuzu Bellett". Ehk ei tekigi siis vajadust hakata mingeid pabereid ajama.
Vasta
#8

Jäta see üliharuldane nimi, kindlusta ära ja lase kellelgi külg maha sõita Smile
Hüvitise eest lased kaks uunikut restaureerida.
PS seadusevastane, mina pole midagi öelnud

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

(03-12-2017, 02:08 AM)zazik Kirjutas:  Milliste paberitega peaksin ennast varustama enne MNT büroosse laiama minemist?
Igati loogiline on ju küsimust küsida teiselt osapoolelt? Wink
https://www.mnt.ee/et/poordu-maanteeameti-poole
(või büroo kontaktid)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

Ehk on inimesel (algatajal) lihtsalt soov vältida MNT hammasrataste vahele sattumist? Iseenesest tühine kirjaviga võib asutuses, kus suur segadus ja pidevad ümberkorraldused, muunduda krt teabmilleks. Olen ka ise neid spetsialiste, kelle ette mind olematu põhjusega kutsuti, näinud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Minu arust pole sellesk midagi vaja! Kui võtsin uuesti ja oma nimele arvele 123-vagunit, mis oli füüsiliselt 7-kohaline, siis näitasin Mäepealses angaaris ette ja väitsin, et ise ma ju seda teinud pole Big Grin Ülevaatuspunkti targad vanemad härrad väitsid, et seda näitab suisa nende programm, et see kerenumber on 7-kohalise vaguni oma ning täiesti piisas koos tavapärase avalduse täitmisega.  
Küll oli ja on probleeme paljude Mossedega, mis mingil ajal kohe kuidagi "ei saanud" (süsteem ei võimaldavat sellist asja...) olla MZMA 408 vaid ainult AZLK ja kedagi isegi ei huvitanud see fakt, et sellenimelist tehast polnudki aastal 1966 olemas. Tänane exel näitab juba ka õigeid mudelinimesid aga enamus on ikkagi Leeninliku Komsoli Autotehase tooted, mitte Moskva Väikeautotehase omad.
Vasta
#12

(03-12-2017, 23:40 PM)13piisab Kirjutas:  
(03-12-2017, 02:08 AM)zazik Kirjutas:  Milliste paberitega peaksin ennast varustama enne MNT büroosse laiama minemist?
Igati loogiline on ju küsimust küsida teiselt osapoolelt? Wink
https://www.mnt.ee/et/poordu-maanteeameti-poole
(või büroo kontaktid)

Minu küsimus neile: 
Tsitaat:Tere
Küsimus järgmine: Minu auto registritunnistusel on mudelinimetus valesti kirjutatud. Sooviks selle korrektseks muuta. 
Praegu on registritunnistusel mudelinimetuseks märgitud Belett, õige oleks Bellett.
Milliseid tõendeid või dokumente oleks vaja, et see viga õigeks parandada? Ega selline toiming ei eelda auto ettenäitamist? Auto registrikanne on hetkel peatatud.Kas selle toiminguga kaasneb ka mingi riigilõiv, eeldusel, et samaaegselt oleks plaanis vahetada autol numbrimärgid ja vormistada omanikuvahetus?
Lugupidamisega,
Martti
Vastus:
Tsitaat: 
Tere

Sõiduki andmete parandamiseks on vajalik sõiduk kontrollida. Andmete parandamisel omanikuvahetusel lisa riigilõivu ei kaasne.Turvalist liiklemist soovides

Aivar Tumanov

Maanteeameti klienditugi

Telefon: 620 1200
www.mnt.ee


Kas vastus oli piisavalt informatiivne?
Mina ei nimetaks seda vastust piisavalt konkreetseks. Kuna midagi sarnast oli eelneva kogemuse põhjal aimata, siis ma väga ei kiirustanudki sealt küsimisega.

Eks ma pean siis ilmselt protseduuri kordama, proovin seekord aeglasemalt kirjutada.
Vasta
#13

Pööra tähelepanu, et : "andmete parandamisel omanikuvahetusel, lisa riigilõivu ei kaasne"
mis ilmselgelt ei ole sinu keiss.
Vasta
#14

(05-12-2017, 18:13 PM)spitfire Kirjutas:  Pööra tähelepanu, et : "andmete parandamisel omanikuvahetusel, lisa riigilõivu ei kaasne"
Ma räägin: nii oli! Kuna 123 oli "arvelt maas" selle 2-aastat ülevaatuse-kindlustuseta klausliga, siis tuli teha kõiksepealt ülevaatus, siis auto angaaris ette näidata, tehti "tasuta" vigade parandus andmetes ja uue passi tavapärase riigilõivuga iseenda nimele sain juba parandustega. See on ka zaziku keiss, sest Tal tuleb samamoodi ostu-müügi alusel omanikuvahetus ette võtta. 
Kuidas auto mudelinime muudetakse, on teine teema Big Grin
Vasta
#15

(05-12-2017, 18:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(05-12-2017, 18:13 PM)spitfire Kirjutas:  Pööra tähelepanu, et : "andmete parandamisel omanikuvahetusel, lisa riigilõivu ei kaasne"
Ma räägin: nii oli! Kuna 123 oli "arvelt maas" selle 2-aastat ülevaatuse-kindlustuseta klausliga, siis tuli teha kõiksepealt ülevaatus, siis auto angaaris ette näidata, tehti "tasuta" vigade parandus andmetes ja uue passi tavapärase riigilõivuga iseenda nimele sain juba parandustega. See on ka zaziku keiss, sest Tal tuleb samamoodi ostu-müügi alusel omanikuvahetus ette võtta. 
Kuidas auto mudelinime muudetakse, on teine teema Big Grin

Justnimelt, auto ei ole veel minu nimele ümber registreeritud.
Minu jaoks lisab põnevust veel ka see, et lisaks kõigele pean ma vahetama ka auto numbrid. Praegused laiad numbrid (mis sest et väga hea kombinatsiooniga) sobivad sellele autole kut sadul tsiä selgä.

Hetke plaan näeb ette siis järgnevaid protseduure:
1) Belletti omanikuvahetus
2) Belletti nimi õigeks
3) Bellettile uued numbrid
4) Belleti olemasolevad numbrid Volgale.

Ma ei teagi milline see õige tehete järjekord võiks olla. Kas teha kindlustus ja sõita siis Arki ja ülevaatus jätte hiljemaks, või peaks kõigepealt tegema kindlustuse, siis ülevaatuse ja siis minema Arki.
Ülevaatus lüüakse nagunii uude passi ümber, sellega ei tohiks olla vahet. Aga kui kindlustuse teen, mismoodi see uute numbritega kehtima jääb?
Vasta
#16

Ma käisin mingid aastad tagasi ühe enda autoga andmeid muutmas, et vöimsus saaks sada kw väiksem ja kohtade arv ühe vörra suurem. Jutujätkuks, kui asi juba käigus oli, ütlesin et mul pole üldiselt plaanis neile selle tegevuse eest kopkatki maksta, kui tahavad, kasseerigu need rublad sellelt "spetsialistilt" kes need algselt passi kirjutas. Vaadatigi igaksjuhuks veel järgigi, kes see oli, olevat väga vana ja autoriteetne käpik neil seal peamajas.

Igatahes, ehkki küll joriseti veidi, et ma omanikuvahetusel juba neid vigu ei märganud, raha siiski ei vöetud.
(omanikuvahetuse vormistamisel küll märkasin, a tööpäeva löpuni büroos oli paar minutit ja tähelepanu juhtimisel soovitati läbi lillede kas nahhui tömmata sealt vöisiis leppida-rapla ark)

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#17

(05-12-2017, 19:21 PM)zazik Kirjutas:  Ülevaatus lüüakse nagunii uude passi ümber, sellega ei tohiks olla vahet. Aga kui kindlustuse teen, mismoodi see uute numbritega kehtima jääb?

Ma just tegin reg numbri vahetuse. Sõitsin alguses lõbusalt ringi, siis juhuslikult netist vaadates märkasin, et kindlustusel punane kiri karjub juures, kuigi olin just aastaks teinud. Ega väga lihtne protseduur polnudki, pidin tädile helistama, tädi katkestas vana poliisi ja maksis alles jäänud raha tagasi. Seejärel tuli teha nullist täiesti uus kindlustus.
Vasta
#18

(05-12-2017, 22:03 PM)Romka Kirjutas:  
(05-12-2017, 19:21 PM)zazik Kirjutas:  Ülevaatus lüüakse nagunii uude passi ümber, sellega ei tohiks olla vahet. Aga kui kindlustuse teen, mismoodi see uute numbritega kehtima jääb?

Ma just tegin reg numbri vahetuse. Sõitsin alguses lõbusalt ringi, siis juhuslikult netist vaadates märkasin, et kindlustusel punane kiri karjub juures, kuigi olin just aastaks teinud. Ega väga lihtne protseduur polnudki, pidin tädile helistama, tädi katkestas vana poliisi ja maksis alles jäänud raha tagasi. Seejärel tuli teha nullist täiesti uus kindlustus.

Tänud, väga kasulik info. Siis tean, et vanade numbritega teen kindlustuse päevaks-kaheks.

Ülevaatus on mul mõistlik vist ette ära teha. Kuna pargune number on 0-lõpuga, peaks teoorias saama TÜV kuni 02.2019. Kui uueks numbriks võetakse riiulist suvaline, siis võib juhtuda, et selle järgi saaks ülevaatuse näiteks kuni 06.2018.

Kahjuks enam vist ei lasta üldse sõna sekka öelda, mis number tuleb. Mingi aeg anti mingid riiulis olevad numbrid valida, nende seast siis võta see, mis rohkem meeldib. Viimati kui Volgat regasin, võeti suvaline ja isegi küsimise peale midagi rohkem valida ei saanud.

66BEL või 15UZU oleks küll ägedad ja on mõlemad ka vabad, kuid sellegipoolest on riigilõiv valitud numbri eest täiesti kosmiline.
Vasta
#19

(05-12-2017, 23:03 PM)zazik Kirjutas:  ...
Kahjuks enam vist ei lasta üldse sõna sekka öelda, mis number tuleb. Mingi aeg anti mingid riiulis olevad numbrid valida, nende seast siis võta see, mis rohkem meeldib. Viimati kui Volgat regasin, võeti suvaline ja isegi küsimise peale midagi rohkem valida ei saanud.

66BEL või 15UZU oleks küll ägedad ja on mõlemad ka vabad, kuid sellegipoolest on riigilõiv valitud numbri eest täiesti kosmiline
Oleneb täiesti kohaliku MNT ameti büroo omapäradest. Vähemalt 8 aastat tagasi oli teada tuntud asi Pärnumail, et kui numbrit tahad valida siis peab Viljandi büroosse minema. Pärnus sai ainult selle numbri mis järjest tuli. Viljandi büroos sai valida kohapeal olemasolevate vahel kui selle jaoks soovi avaldada.
Ise olen seetõttu 1 auto Viljandis arvele võtnud, seda aastal 2009 ning vedas ka valikuga, sain numbri 776BBS. Samal aastal teostasin ka ühel oma teisel sõidukil numbri kombinatsiooni vahetuse logilistel põhjustel Viljandis ja anti ka jälle valida küsimise peale, siis oli valik kesisem, sai valitud lihtsalt numbrite järgi 96 kombinatsioon (USA number).

Pole suulist infot kuulnud, et Viljandis enam numbrit valida ei saaks, samas pole otseselt uurinud ka.
Vasta
#20

(06-12-2017, 14:04 PM)mossepower Kirjutas:  
(05-12-2017, 23:03 PM)zazik Kirjutas:  ...
Kahjuks enam vist ei lasta üldse sõna sekka öelda, mis number tuleb. Mingi aeg anti mingid riiulis olevad numbrid valida, nende seast siis võta see, mis rohkem meeldib. Viimati kui Volgat regasin, võeti suvaline ja isegi küsimise peale midagi rohkem valida ei saanud.

66BEL või 15UZU oleks küll ägedad ja on mõlemad ka vabad, kuid sellegipoolest on riigilõiv valitud numbri eest täiesti kosmiline
Oleneb täiesti kohaliku MNT ameti büroo omapäradest. Vähemalt 8 aastat tagasi oli teada tuntud asi Pärnumail, et kui numbrit tahad valida siis peab Viljandi büroosse minema. 
Pole suulist infot kuulnud, et Viljandis enam numbrit valida ei saaks, samas pole otseselt uurinud ka.

Oskab keegi Saue büroo kohta kommenteerida? Kuidas seal suhtumine selles osas?

Ma olen seni ainult Mäepealsega asju ajanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne