07-11-2017, 12:39 PM
M400-420A 1951
Ma natuke risustan teemat aga kui kellelgi on huvi siis minul vedeleb 400 -401 4 või 5 velge rehvidega ja üks gardaan ja 5 ilukilpi, mis hetkeseisus polegi nii ilusad.
m 402
saab 96
17-11-2017, 22:05 PM
Sattusin juhuslikult sellele teemale ja kunagi sellise autoga lähedalt kokkupuutuna otsustasin midagi üldist siia lisada.Kõigepealt sellise auto ostmine minu isa poolt 1951.aastal,katkend isa mälestustest:"Maipühade ajal tuli Elleni (abikaasa) vend Ets maale GAZ-MM-ga,mis oli tal kütteturustuses töömasinaks.Rääkis ka sellest,etTallinnas "Moskvitše" müüa.Aga mis mul autost,kodus polnud rohkem kui Elleni dekreedi raha,mis ta oli hiljaaegu saanud.Aga siis hakkasime rehkendama.Eelmisel aastal olime aiamaalt saanud hea kartulisaagi ja kevadel kuhi alles.Panime need kottidesse ja maailmatu kõrge koorem MM-le peale.Siis isa oli mulle ikka mootorratta raha pakkunud,aga mina polnud rattast hoolinud.Siis läksin isa juurde ja ütlesin,et lähen linna,ehk trehvab ratast ka.Sain selle ka.Kartulid said linnas tuttavate hoovidesse laiali jagada.Need olid ka paari päevaga müüdud.Raha lugedes sai kõik kokku 8500 rubla,täpselt riidekatusega "Moskvitš".Läksime siis Etsiga autokauplusse,mis asus Pärnu maantee alguses südalinnas.Ja täitsa olemas need 8500-lised.Tahtsin kohe ära võtta,aga Ets hakkas maha laitma--et plekk-katusega on etem,tuleb jälle järgmine kuu sisse.Läksime kõrtsu,et sõidan õhtul rongiga koju.Aga eks seal kõrtsus ei vaadanud õigel ajal kella,ei jõudnud enam rongile,aga autopoodi küll.Läksin võtsin ikka autopoest,see võttis sama palju aega kui oleks ostnud paari sokke.Raha lugemine võttis kõige rohkem aega.Ja juhtus õieti,ei tulnud autosid enam mitu kuud müügile ja kui ükskord tulid,olid järjekorrad,Ja olingi ülevalla poiss--ikka auto sel ajal.Üks oli vist vallas veel ja järgmisel päeval tõi meierei raamatupidaja ka."
Täpsustuseks:see on kirja pandud 1980-datel aastatel,kui ikka ei saanud nii nagu tänapäeval,et kui muidu koju ei pääse.siis ostan auto.Seda autot ma õppisin 9-aastaselt peale pikka mangumist isa kõrval juhtima ja mõni aasta hiljem lubati üksinda sõitmas käia.Presentkatusega "Moskvitš" oli ka sel ajal haruldlane,kuid peeti nagu vähemväärtuslikumaks kui päris katusega "Moskvitši".500 rubla oli odavam ka.(Hinnad muidugi vanades rublades).1972.algul sai isa suure raha eest ja sahker-mahker osta täitsa uue "Žiguli" ja ta pakkus "Moskvitši"mulle.Olin 18-aastane, õues oli uus "Žiguli" ja ma lootsin,et küll ma saan sellega ka sõita.Saingi,ja mitte vähe,saan praegultki sõita.Peale selle oli mul just ostetud täiesti uus "Jawa".Nende kõrval ei olnud mul mingit huvi ega tahtmist enam vana"Moskvitši"poole vaadata.Ma ei tea kuhu see ära anti või müüdi.
Aastate möödudes hakkas mõistus pähe tulema ja huvi vanade sõidukite vastu tekkima.Paljude arvates muidugi mõistus peast ära minema.Siis sain aru,millest ma loobunud olin.Palju aastaid ei saanud ma vanadest "Moskvitšidest"mingeid artikleid lugeda ja pilte vaadata --sees hakkas valus(psüühiliselt). 6 aastat tagasi suri onu ja ma sain omale tema "Pobeda",mida ma ka oma elu algusest tean. 5 aastat kulus selle renoveerimiseks ja nüüd on see üsna kena.Tänu sellele saan ka jälle "Moskvitše" vaadata ja foorumis seda teemat lugeda,"Pobeda" on ikka niipalju klass kõrgem auto.
Täpsustuseks:see on kirja pandud 1980-datel aastatel,kui ikka ei saanud nii nagu tänapäeval,et kui muidu koju ei pääse.siis ostan auto.Seda autot ma õppisin 9-aastaselt peale pikka mangumist isa kõrval juhtima ja mõni aasta hiljem lubati üksinda sõitmas käia.Presentkatusega "Moskvitš" oli ka sel ajal haruldlane,kuid peeti nagu vähemväärtuslikumaks kui päris katusega "Moskvitši".500 rubla oli odavam ka.(Hinnad muidugi vanades rublades).1972.algul sai isa suure raha eest ja sahker-mahker osta täitsa uue "Žiguli" ja ta pakkus "Moskvitši"mulle.Olin 18-aastane, õues oli uus "Žiguli" ja ma lootsin,et küll ma saan sellega ka sõita.Saingi,ja mitte vähe,saan praegultki sõita.Peale selle oli mul just ostetud täiesti uus "Jawa".Nende kõrval ei olnud mul mingit huvi ega tahtmist enam vana"Moskvitši"poole vaadata.Ma ei tea kuhu see ära anti või müüdi.
Aastate möödudes hakkas mõistus pähe tulema ja huvi vanade sõidukite vastu tekkima.Paljude arvates muidugi mõistus peast ära minema.Siis sain aru,millest ma loobunud olin.Palju aastaid ei saanud ma vanadest "Moskvitšidest"mingeid artikleid lugeda ja pilte vaadata --sees hakkas valus(psüühiliselt). 6 aastat tagasi suri onu ja ma sain omale tema "Pobeda",mida ma ka oma elu algusest tean. 5 aastat kulus selle renoveerimiseks ja nüüd on see üsna kena.Tänu sellele saan ka jälle "Moskvitše" vaadata ja foorumis seda teemat lugeda,"Pobeda" on ikka niipalju klass kõrgem auto.
02-01-2018, 19:40 PM
Head uut aastat kõigile Mosse huvilistele. Tohutu aeg on mõõda voolanud ja siin teemas on suur vaikus olnud. Aeg kadus muudele projektidele ja nüüd on jälle taas aeg keskenduda Mosse kerele. Kõigepealt sai käsile võetud esi poolraam. Kõik kohad, mis vajasid vahetust, said vahetatud ja ka esistange kinnitused uued tehtud.
Läbiroostetanud kohad välja lõigatud:
Uus pedaalivõll paigaldatud:
Porikoopa otsa remondinäide 70ndatest aastatest:
Katkine esistange kinnitus
Uued kinnitused:
Kinnitused paigas
Lõpetatud poolraam:
Mõned näitlikud pildid sellest, millised tööd ootavad ees:
Parempoolne tagakoopa ots:
Näide tagaseina remondist (enne mind):
Parempoolne esipiit:
Roolisamba kinnitus armatuurlaua alla:
Võtmekast:
Vasak taganurk ja küljekarp:
Tehasekvaliteediga tagasilla koobas. Stants ei ole just väga viisakalt välja löönud:
Kere tagaserv:
Vasak tagakoobas:
Jätkub...
Läbiroostetanud kohad välja lõigatud:
Uus pedaalivõll paigaldatud:
Porikoopa otsa remondinäide 70ndatest aastatest:
Katkine esistange kinnitus
Uued kinnitused:
Kinnitused paigas
Lõpetatud poolraam:
Mõned näitlikud pildid sellest, millised tööd ootavad ees:
Parempoolne tagakoopa ots:
Näide tagaseina remondist (enne mind):
Parempoolne esipiit:
Roolisamba kinnitus armatuurlaua alla:
Võtmekast:
Vasak taganurk ja küljekarp:
Tehasekvaliteediga tagasilla koobas. Stants ei ole just väga viisakalt välja löönud:
Kere tagaserv:
Vasak tagakoobas:
Jätkub...
02-01-2018, 21:38 PM
02-01-2018, 21:42 PM
02-01-2018, 22:03 PM
Kunagi 85ndal aastal Aluvere rallikrossil parklas nägin tehase värvi all Almat..
Ei tea kas täna on veel kuskil möni selline peidus?????Muidugi peale mingi
tehase muuseumi...
Ei tea kas täna on veel kuskil möni selline peidus?????Muidugi peale mingi
tehase muuseumi...
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
02-01-2018, 22:10 PM
(02-01-2018, 22:03 PM)impreza Kirjutas: Kunagi 85ndal aastal Aluvere rallikrossil parklas nägin tehase värvi all Almat..
Ei tea kas täna on veel kuskil möni selline peidus?????Muidugi peale mingi
tehase muuseumi...
Pole omasilmaga(ainult pildilt) näinud aga hr. Zaika444 mosse tundus päris bueno olevat. Tundus originaal värv.
05-01-2018, 10:47 AM
05-01-2018, 10:51 AM
SidorovHead uut aastat kõigile Mosse huvilistele. Tohutu aeg on mõõda voolanud ja siin teemas on suur vaikus olnud. Aeg kadus muudele projektidele ja nüüd on jälle taas aeg keskenduda Mosse kerele. Kõigepealt sai käsile võetud esi poolraam. Kõik kohad, mis vajasid vahetust, said vahetatud ja ka esistange kinnitused uued tehtud.
Läbiroostetanud kohad välja lõigatud:
Tervist, endale otsin ka sama raami, endal on ümber tehtud 407 silla peale.
Läbiroostetanud kohad välja lõigatud:
Tervist, endale otsin ka sama raami, endal on ümber tehtud 407 silla peale.
05-01-2018, 15:06 PM
(02-01-2018, 22:03 PM)impreza Kirjutas: Kunagi 85ndal aastal Aluvere rallikrossil parklas nägin tehase värvi all Almat..
Ei tea kas täna on veel kuskil möni selline peidus?????Muidugi peale mingi
tehase muuseumi...
Ca. 10a tagasi sain kaeda Pärnus kas päris uut või ideaalses korras 400 või 401 keret(sillad all uksed küljes) - arvatavasti siiani samas seisus seal kuivas hoones alles. Omanikul vähemalt tollel ajal müügiplaane polnud ning väidetavalt kõik vajalikud asjad kokkupanemiseks olemas.
28-01-2018, 17:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-01-2018, 17:25 PM ja muutjaks oli Sidorov.)
Üle mõne aja jälle veidi pilte ja juttu. Kõigepealt sai käsile võetud istmealune tööriistakast. Sellest ei olnud suurt järgi jäänud. Sai valmistatud uus ja paigaldatud.
Kinni said keevitatud üleliigsed tagatulede augud
Vasak esinurk ja ukseposti ots:
Akukasti ümbris ja üleliigsed augud
Vasaku ukseposti tugevdus
Valmis vasak esinurk
Vasak taganurk enne tegemist
Vasak taganurk peale tegemist
Tagaots enne tegemist
Moskva autoehitajate mahaunustatud puur parema küljekarbi sees
Tagumine parem koobas
Paiga sobitamine
Koobas valmis
Järgneb..
Kinni said keevitatud üleliigsed tagatulede augud
Vasak esinurk ja ukseposti ots:
Akukasti ümbris ja üleliigsed augud
Vasaku ukseposti tugevdus
Valmis vasak esinurk
Vasak taganurk enne tegemist
Vasak taganurk peale tegemist
Tagaots enne tegemist
Moskva autoehitajate mahaunustatud puur parema küljekarbi sees
Tagumine parem koobas
Paiga sobitamine
Koobas valmis
Järgneb..
30-01-2018, 16:58 PM
Päris palju tööd tehtud, küsin: kas külje karbid on olemas, või kavatsed teha veel,kui jah,siis palju maksab?
30-01-2018, 19:28 PM
Originaal küljekarbid(kruvidega kinnituvad) on olemas, kuid tagasi panna neid vist enam ei kõlba.Mõõdu ja profiili saamiseks on
asjalikud.Eile võttis üks lahtise Mosse taastaja veel ühendust, temal sama mure karpidega.Erinevalt minust, on aga temal väga
head võimalused nende valmistamiseks.Kui ta on nõus minu näidiste järgi mitu komplekti valmistama, siis on ka võimalust
teistele jagada.
asjalikud.Eile võttis üks lahtise Mosse taastaja veel ühendust, temal sama mure karpidega.Erinevalt minust, on aga temal väga
head võimalused nende valmistamiseks.Kui ta on nõus minu näidiste järgi mitu komplekti valmistama, siis on ka võimalust
teistele jagada.
31-01-2018, 15:58 PM
Kõik sõltub hinnast, mis hinnaga ta saab teha neid, muidu oleks huvitatud. Ega see mees Narvast ei ole?
01-02-2018, 00:48 AM
Mismoodi on kavatsus hoida ära keevituskohtade plekiühenduste roostetama minek? Kaks haljast plekki ju kokku lastud. Tehase vannitamist vist raske korraldada....
04-02-2018, 14:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2018, 14:16 PM ja muutjaks oli Sidorov.)
(01-02-2018, 00:48 AM)rollfix Kirjutas: Mismoodi on kavatsus hoida ära keevituskohtade plekiühenduste roostetama minek? Kaks haljast plekki ju kokku lastud. Tehase vannitamist vist raske korraldada....
Ei näe mingit mõtet igat plekitükki eraldi kruntida, sest esiteks on halb keevitada ja teiseks on nagunii tehases terve kere valmistatud haljast plekist, mis seestpoolt kruntimata. Enne värvimist saab kõik vahed ja praod vedela krundiga üleujutatud. Peale värvimist vedelate roostekaitsevahenditega töödeldud. Kui soovida ideaalset kvaliteeti, tuleks kere jupphaaval lahti võtta ja seestpoolt töödelda (nagu teeb lugupeetud Autorestauraator).
Parempoolse esinurga tegemine
Parempoolse tagaotsa tegemine
Parem külg valmis
Tagaotsa tegemine
Tagaserva sisekülje tegemine
Tagaserva sisemine külg valmis
Mahalõigatud üleliigsed jupid
Parempoolse esimese piida tegemine
Tagaots valmis
Esipoolraam sai külge kruvitud
Järgneb..
04-02-2018, 18:23 PM
Selliste keevitatavate plekkide kruntimiseks on sobilik kasutada Würth´i pulverisaatorpudelis olevat toodet nimega rost stop quattro.
18-03-2018, 16:19 PM
Üle pika aja siia teemasse ka mõned pildid. Paika said pandud kõik uksed ja sobitatud kapott ning nina. Parempoolsed uksed läksid külge täiesti uued, aga vasakpoolsed doonori küljest võetud. Ninaplekk sai ringi vahetatud, sest vasakpoolne laternaava oli tehase poolt valesti külge keevitatud. Nimelt umbes cm tahapoole, nii et kapott jäi kandma laternaava peale. Sai võetud riiulilt järgmine ja see sobis tunduvalt paremini. Panin kapoti ja nina prooviks paika ja samuti uksed esialgselt ette. Reguleerimist ja sättimist oli mitu päeva, et asjad normaalselt liikuma saaks. Tagumise parempoolse ukse suunajad tuli piida küljest lahti lõigata ja 8mm allapoole lasta, muidu ei sobinud kuidagi.
Ka murdunud kruvi sai suunajast välja võetud
Poritiivad lähevad külge kõik uued, välja arvatud parempoolne esimene, mida ei õnnestunud leida.
Kasutatud nina ja parempoolne tiib käisid liivapritsis ja said ära remonditud
Hiljem happekrunditud
Prooviks sai külge katsetatud küljekarpe, sobisid küll.
Värvi ettevalmistustööd on alanud
Jätkub...
Ka murdunud kruvi sai suunajast välja võetud
Poritiivad lähevad külge kõik uued, välja arvatud parempoolne esimene, mida ei õnnestunud leida.
Kasutatud nina ja parempoolne tiib käisid liivapritsis ja said ära remonditud
Hiljem happekrunditud
Prooviks sai külge katsetatud küljekarpe, sobisid küll.
Värvi ettevalmistustööd on alanud
Jätkub...
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne