Postitused: 2,892
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
Gaz 11 oli siis esimene Vene mootor, millele paigaldati õlifilter. Samasuguse sisuga aga veidi erineva korpusega õlifilter pandi ZIS 110 R8 mootorile alates 1946. GAZ võttis selle kasutusele 1940. Nagu eelmise postituse piltidelt võib näha oli tegu jämepuhastus filtriga, mida tuli aeg ajalt käsitsi keerata, kusjuures element ise on umbes 2x pikem, kui hilisematel Gaz 51-del. Papp elementidega peenpuhastus filtrid debüteerisid alles Pobedadel.
Postitused: 1,415
Teemad: 56
Liitus: Nov 2015
Maine:
22
Lugesin kuskilt mitteusaldusväärsest allikast et kui Gaz 11 mootorit Dodge D5 oma pealt ma viksiti siis kanti kõik mõõdud meetermõõdustikku üle. Kas on ka nii või on ikka toll mõõdus asjad?
Postitused: 5,355
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
74
Kui sõita natike teepealt kõrvale autuga millel on kardaan lahtine..... siis kerib sinna külge kõik heina ja sodi. Natuke maad saad sõita ja käuksti puru või kinni. Toru sees asetseva kardaanvõlliga aga seda häda ei juhtu,purjeta kuhu tahad. Suure heina sees ei juhtu enam midagi. Kes vähegi põllumajandusega tegelenud on,see teab,et kardaani ümbert ei saa heina üldse kergelt kätte. Noaga lõigu nagu lollakas ja harutad tükk aega. Ja kujutage ette sõjaolukorda......
Postitused: 1,415
Teemad: 56
Liitus: Nov 2015
Maine:
22
22-02-2018, 22:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2018, 09:23 AM ja muutjaks oli
Taaviw126.)
Toru mõte oli eelkõige kiirendamisel tagasilla pöörlemist takistada. Tooaeg ei osatud seda teisiti lahendada. Vedrud taheti võimalikult pehmed teha. Sai kasutada ka spiraalvedrusid. Unimogidel tänapäevani sama lahendus. Miinus on see, et ühe kardaaniristi kiiruse kõigutamist pole tasakaalustamas teist kardaaniristi.
Postitused: 2,321
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
23-02-2018, 01:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2018, 01:21 AM ja muutjaks oli
pen.skar.)
Tol ajal polnud ristides nõellaagreid tihendiga. Määre kaob, või seguneb liivaga ja õhtuks õhtal kui ta toruga kaitstud poleks.
Postitused: 14
Teemad: 1
Liitus: Dec 2012
Maine:
0
23-02-2018, 13:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2018, 13:05 PM ja muutjaks oli
erik78.)
Et kardaanitoru ümber kestev jutt ei vaibuks, siis selle asja nimi on inglise keeles "Troque tube" ja kasutatakse tänapäevani isegi mõnedel sport ja 4wd autodel. Aga vast kõige tuntum masin, millel see siiani kasutuses, on MB Unimog.
Ilmselegelt oli sellel mitu eesmärki, kaitsta ristilaagerid mustuse ja pori eest, kuna kummitihend oli tooaeg veel väga lapsekingades, siis offroad sõit, mis oli igapäevane tolel ajal ja siis see sillatala vastusuunaline vääne rataste pöörlemise suunale. Selle viimase vastu võitles see toru lausa 100% tõhususega. Miinuseks võimalik vibartsioon ja remondi probleemid. Toota ka suht keeruline ja kallis, vs tavalise kardaaniga.
Postitused: 2,646
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Torque tube peaks selle asja nimi ikkagi olema, mitte Troque tube