08-03-2018, 00:50 AM
Siis pole mõtet ju põrandat ka soojustada, las maa seest soojus muudkui tuleb ja kütab gsraazi soojaks

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
(08-03-2018, 00:50 AM)Laurts Kirjutas: Siis pole mõtet ju põrandat ka soojustada, las maa seest soojus muudkui tuleb ja kütab gsraazi soojaks
(08-03-2018, 23:25 PM)robi Kirjutas: Seda soovitas ka Bear Grylls oma ellujäämissaates, et kui teete lume sisse koopa, siis kaevake oma aseme ette sügavam auk, kuhu külm õhk langeb, siis on teie ümber soojem kiht.
(09-03-2018, 13:02 PM)pkmp Kirjutas: Kisub päris põhjalikuks![]()
Ma lisaks ühe elemendi veel, selleks oleks kanali põhja tehtud eraldi sügavam koht, sisse betoneeritud ämber vms.
Sihtotstarbeks võimaliku koguneva vee koondamine ühte kohta, kus pumbata või kühveldada.
Kanali seinte soojustamisega ma küll eriti pead ei vaevaks.
(09-03-2018, 21:57 PM)phyl Kirjutas: Kui garaaž on alles ehitus järgus - planeerimises, siis mille kuradi jaoks seda kanalit üldse ehitada on plaan?on olemas ka arhitektuurne vaade, mis seab piiranguid
(13-03-2018, 22:29 PM)13piisab Kirjutas:(09-03-2018, 21:57 PM)phyl Kirjutas: Kui garaaž on alles ehitus järgus - planeerimises, siis mille kuradi jaoks seda kanalit üldse ehitada on plaan?on olemas ka arhitektuurne vaade, mis seab piiranguid
mu garaazh kerkib olemasoleva 3,43m harjakõrgusega hoone jätkuks ja kõrgemat "klotsi" ma kindlasti ei tee. Niigi teen möönduse - garaazhikatuse kalle saab olema olemasolevast hoonest erinev, kuna 1,9m kõrge uks oleks juba kurbnaljakas(plaanin ava kõrguseks 2,3m, millega saab vast hakkama)
kanali soojustamisest: ma soojustan tagasihoidliku 100mm-ga. Mul on ka endal kogemus suvel niiske kanaliga ja samale vaatele juhtis lisaks Priidule ka otsesuhtluses tähelepanu üks ksf!. Lisaks sõnastas sama ksf! väga hästi ühe mu üldprintsiibi: uut asja pole mõtet "käib kah" mentaliteediga ehitada ja 21.saj on küsitav ka see, kas maa-alune soojustamata välisperimeeter isegi "käib kah" tüübiks klassifitseerub. Pigem mu silmis mitte - pole ei raske ega kallis (ma ostsin kanal-keldrile nii perimeetri-EPS, kui armatuuri ära ja armatuur oli vist soojustusest kallimgi) see soojustada.
kuna õhk hakkab ilmselt garaazh+kanal koosluses eri aastaaegadel erinevalt liikuma, siis plaanin nii kanalile kui garaazhile teha ventilatsiooni mõttes 2 (160mm) auku: ühele sissepuhke- ja teisele väljatõmbeplafoon ning tuuldugu kumbki ruum omasoodu. Garaazhi-väljatõmbele läheb kohe ka ventilaator vahele.
ülal jagatud viide veetihedale betoonile oli hea - teen oma garaazhi maa-alused osad sellest. Annab ehk täiendava lootuse, et kanalist ei saa basseini.
ehitustehnilisi vaateid, mida ma enne ei teadnud - on ehk järgmistele garaazhi ehitajatele abiks:
- veetiheda betooni kasutamisel peaks valama kõik korraga, aga nt ma ei suuda kanalivalu nii plaanida. Veetihedust aitab parendada põrandale seinavalu eel savilindi (pidi olema ca 2cm lai lint) paigaldamine - kui saab vett, asub paisuma ja tihendama. Paigaldatakse konstruktsiooni tsentrisse, et paisumiskoormus (kuigi kas see on tegelikult teema) võimalikult hästi jaotuks
- armeering töötab betoonis ca 4cm kaugusele ehk siis betoonikiht ei tohiks jääda armeeringust rohkem, kui 4 (mööndusega 5) cm kaugusele - muidu võivad paisumised seal betooni praod tekitada. Ehk siis ma plaanisin kanaliseinad teha "pigem paksemad" (ca 13cm), aga selle vaate toel saavad nad olema 10cm - kolmemõõtmelise armeeringu ehitamine oleks liialdus...
- põranda valamisel peaks enne kopterdamist andma talle lisandit (google annab "korrodur"-viite?), et pinnakiht tolmuvabaks muuta
aga minu naistepäevakingiks olid "üks auk" ja "üks mägi". Auk peaks homme veel natuke suurenema ning mägi peaks kusagile mujale minema. Saame näha - ilmaennustus oma stabiilsest miinusest rääkimisega ei innusta just valutöid plaanima - külmumisvastased lisandid ei sobi kokku ei kandvate konstruktsioonide ega veetiheda betooniga
("Jäätumiskindlat betooni ei tohi kasutada kandvate konstruktsioonide valamisel ega veetiheda (W) või külmakindla (XF) betoonivalu korral.")
muidu mu kanalisse tulevad nii pinnasevee-tühjendussüvend plus vee väljapumpamiseks torud, 3f elekter kui valgus (viited headele seina süvistatavatele ning pigem ühte suunda laialt valgustatavatele valgustitele on teretulnud!). Ning nn kanaliruumi laiuseks kujuneb ca 2m - on tõesti hea hoiupaik nt autoratastele ja rehvidele! Sellega seoses on hetkel puudu projekteerija eksperthinnang kanaliservade lahendusele. Ehk kui paks teha ja kuidas armeerida autorataste alla jääv kanaliserv, millel all tuge ei ole, mis on ca 5m pikk (paistab, et kujuneb nii - pikem oleks küll parem, aga on keeruline teha) ja mis saab aeg-ajalt tungraualt üpris väikesele pindalale koonduvat survet tunda.