QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju

Siduri siserummul on terasest osa alumiiniumi sees loksuga. Tellin küll uue, kuid hetkel proovin vana veel paika saada.
Plaan on sisul teravad körgemad osad maha freesida ning treida suurem distantseib, mis ka alumiiniumosa toetaks ... mölemalt poolt. Nii peaks söita saama küll, kuniks uus kohal.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(25-10-2017, 17:03 PM)overspeed Kirjutas:  Siduri siserummul on terasest osa alumiiniumi sees loksuga. Tellin küll uue, kuid hetkel proovin vana veel paika saada.
Plaan on sisul teravad körgemad osad maha freesida ning treida suurem distantseib, mis ka alumiiniumosa toetaks ... mölemalt poolt. Nii peaks söita saama küll, kuniks uus kohal.

Lase pooltele kõrvadele m8 jaoks ava ,puuri läbi ainult 1 se pulgaga.Siis keera polt sisse  ,palju jaksad ja lõika maha .Peaks piisama ehk. SmileOK.pildilt ei paista täpselt.seina peaks jääma niipalju ,et polt surub terase AL sse end kinni .Mõte selline.Või vastupidi ,sõltub ,millise jupi uue tellisid.
Vasta

Vene kroonus nimetati sellist asja "Soldatskaja smekalka" ehk tänapäeval siis "Sõduri leidlikkus".Kui kuidagi ei saa ,siis kuidagi ikka... Big Grin Big Grin
Vasta

(25-10-2017, 17:23 PM)linnuke Kirjutas:  Lase pooltele kõrvadele m8 jaoks ava ,puuri läbi ainult 1 se pulgaga.Siis keera polt sisse  ,palju jaksad ja lõika maha .Peaks piisama ehk. SmileOK.pildilt ei paista täpselt.seina peaks jääma niipalju ,et polt surub terase AL sse end kinni .Mõte selline.Või vastupidi ,sõltub ,millise jupi uue tellisid.

Tänud idee eest, aga ...
Videolt on näha, kui palju see loks rummu asendit tegelt möjutab. M8 polte keerates kardan, et ei saa seda pärast tsentri vöi paralleelseks.
Uue tellingi vaid selle rummu ... 40€. Korv ise on kuskil 140€, sellepärast selle külgi freesisin. (jutt käib OEM juppidest).

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(25-10-2017, 18:10 PM)overspeed Kirjutas:  
(25-10-2017, 17:23 PM)linnuke Kirjutas:  
(25-10-2017, 17:03 PM)overspeed Kirjutas:  Siduri siserummul on terasest osa alumiiniumi sees loksuga. Tellin küll uue, kuid hetkel proovin vana veel paika saada.
Plaan on sisul teravad körgemad osad maha freesida ning treida suurem distantseib, mis ka alumiiniumosa toetaks ... mölemalt poolt. Nii peaks söita saama küll, kuniks uus kohal.

Lase pooltele kõrvadele m8 jaoks ava ,puuri läbi ainult 1 se pulgaga.Siis keera polt sisse  ,palju jaksad ja lõika maha .Peaks piisama ehk. SmileOK.pildilt ei paista täpselt.seina peaks jääma niipalju ,et polt surub terase AL sse end kinni .Mõte selline.Või vastupidi ,sõltub ,millise jupi uue tellisid.

Tänud idee eest, aga ...
Videolt on näha, kui palju see loks rummu asendit tegelt möjutab. M8 polte keerates kardan, et ei saa seda pärast tsentri vöi paralleelseks.
Uue tellingi vaid selle rummu ... 40€. Korv ise on kuskil 140€, sellepärast selle külgi freesisin. (jutt käib OEM juppidest).

Pildist asi loomulikult selgem.Kunagi ei tea ju ,kusmaal kellegi nn.valulävi.(teha ise või laiutada rahakotti) Rolleyes
Vasta

Löpuks ometi sain siis mootori kokku. Siduri rummu ja veepumba impelleri vahetan uuesti hiljem, kui nad kohale jöuavad.
Silinder siis ka üle kontrollida:

   

   


RM85 väljalaskeklapil on 3 korda vähem liikuvaid osi kui RM250-l, seega seal kulunud polnud midagi. Puhastasin ta pölemisjääkidest lihtsalt.
Silindri sisepind samuti paistab korras, vigastusi pole.
Originaalsilindril hülssi pole, alumiinium on lihtsalt üle kroomitud (chrome plating). Kui sellega peaks miskit juhtuma, siis kas uus silinder, vöi on ka vöimalus hülss sisse osta, kuid siis tuleb pisut puurida ja muud täppistööd freespingi ning ahjuga teha Toungue
Katki olid tal aga karterituulutus-vooliku- ja väljalaskeklapikambri tuulutus-vooliku kinnitused. Eelmine omanik on olnud leidlik, ning käigukastituulutusele laheda lahenduse leidnud vooliku kinnitamiseks ... toimis küll:

   


Miskipärast mäletasin, et mul 2 uut otsikut olemas oli ... aga teine on kuhugi kaduma läinud.

   


Otsustasin siis vahetada ainult väljalaskeklapi oma, sest see katkisena oli suunaga küljepeale. Mootori töötamisel ajab sealt pisut välja väljalaskegaase ja öli (nii peabki natukse). Kuna mul aga voolik allasuunas puudus, siis köik öli pihustus radika ja söitja vasaku jala saapa peale ... tüütu värk.
Lisaks oli ka survepesuriga pesemisel vaja alati sellele punn ette panna.
Jätsin paika käigukastituulutuse oma, kuna hetkel ta toimib. Ning seda saab ka hiljem vahetada.
Kui kuumapuhuriga alumiinium korralikult soojaks ajada, siis sai vana otsiku messingosa tangidega välja tömmata. Uue pressisisn tangidega sisse ja natukse liimi ka vahele (Loctite 2701):

   


Ja niimoodi ta tasapisi valmis sai. Ootab pealepanemist, testisöitu ja siis järgmist hooaega (talvel eriti ei taha söita ... külm on).

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vahepeal tuleb tööriistu ka remontida/uuendada

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Suzukidel pole miskit nokitseda. Proovisin ajaviiteks treiali kuubikut teha ... önnestuski:


   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Endiselt pole miskit nokitseda metallist. Proovisin siis vahelduseks taas puidutööd (kunagi sai majale puidust trepp ise valmis nokitsetud).

Tihti tunnen kodus puudust ühest vidinast, mille otsustasin siis löpuks teha ajaviiteks. Läksin aga hoogu ja tegin igaks juhuks 2 tükki.
Loomulikult niisama akutrelliga oleks samuti augud puuritud saanud, kuid ma ei suutnud kiusatusele vastu panna ja tegin freespingis Toungue


   

   

   

   

   


Kui löppviimistlus tehtud ja lakk peal, siis saab näha ka, mille tarvis see on.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kui autodel öues vöi katuse-all rattaid vahetan, siis pole mitte kuskile puhtasse kohta velje polte panna. Kuna mul keermed kenasti vasemäärdega määritud on, siis on ka lendlev tolm vöi sodi kerge nende külge kleepuma.
Selle jaoks saigi tehtud poltide hoidja:


   

   



Field Test:


   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ja ma mõtlesin, et ma ainuke poldipervo olen Big Grin
Vasta

Seoses ühe auto tagakojamehega, genereerisin nokitsemiseks tööd. Köik algas skitserdusest paberil ...


   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

... probleemiks siis Volvo tagaluugi kojamehe reduktori hammasratas:

   

   

   

Kipub see koormuse all (talvel) ühest kohast ära kuluma. Siin pildid originaal hammakast:

   

   

   

   

Ühe korra selle juba vahetasin 3D prinditud hammaka vastu, kuid too kestis vaid 2 aastat. Sel teemal juttu Volvo foorumis, siin pajatan millestki muust.
3D-prinditud hammakas:

   

   

Nagu piltidelt näha, käib plastmassist hammaka peale plekk, mis vooluklemmidele vajalik. samuti on sellel körgendused kohtades, kus klemmid katkestust peavad saama. Hiljem avastasin, et kes too iganes 3D printimiseks selle hammaka arvutiprogrammi joonistas, pole väga täpselt viitsinud mööta originaalhammaka pealt, kuidas need katkestuskohad täpselt on, kuid sellest veits hiljem.
Nokitsemise asjus siis alljärgnev see, et plaanisin ise selle uue hammaka valmis nikedada ... mustast plastikust (peaks olema kövem kui valge) ...

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Esialgses tuhinas kirjutasin möned andmed esimesena ettejuhtunud karbi kaanele ... hiljem tuli ikkagit A4 ette vötta möötude jaoks.

   

Alustasin hammaste freesi tegemisest, mille puudumine oli ka peamine pöhjus, miks ma varem pole hammasratast teinud, olgugi et möte juba aasta mölkunud on. Toorikuks valisin 20mm poldi, millel völli treisin 18,0mm freespinki kinnitamiseks:

   

Freesi läbimööt polnud oluline, mida suurem seda parem. Tegin just sellise mis poldipeast välja sain.

   

Pea kujul hammaste nurgaks valisin esialgu 30 kraadi (silmaga möötsin). Siis hambumisse proovides selgus ikkagit, et liialt väike. Treisin ümber 40 kraadiks. Katsetusel paistis liialt täpne. Vöimalik, et tegelt peaks olema 35 kraadi, kuid kuna tegu plastikhammakaga, jäin 40 kraadi juurde:

   

   

Peale tooriku valmimist joonistasin pisut markeriga peale, et mis kujuga hambaid teha:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Hamba kuju välja mötlend, läks toorik freespinki.

   

Kasutasin vist 5mm freesi, millega 4 vöi 3,5mm välis-servast sisse freesisin, et hambale ka löikenurk jäeks:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Siis hakkasin digitaalnihikuga originaalhammakat möötma (mitte 3D prinditut). Aega vöttis see möötmine kokku 3 h, et köik vajalik kirja saada. Siis sain ka sellest aru, et 3D-prinditud hammakas polnud mitte täpselt sama.
Raskeks möötmiseks oli just see, et kontaktide pleki välisringi körgendus ja siseringi süvend ei ole mitte samal 0-joonel hoovastiku avaga, mis asub ratta teises otsas. Samuti ei ole körgendus ja süvend omavahel sümmetrilises suhtes. Aga möödetud need nurgad said ja paberile kirja.

Teine asi, mida uurisin, oli ka see miks hammakas vastu ei pea. Möötmised näitasid, et kruvi ei puutu hambaid mitte täispinnaga ... tundus rohkem nagu 50%.
Et puutepinda suurendada, on vöimalus teha hammaka välisprofiil nögus (parempoolne).

   

Kuid kui selle suudan väga täpselt teha, siis ei saa ma hammakat paika ilma el.mootorit kruviga eemaldamata .... liialt tüütu. Seega tegin lihtsalt sileda profiiliga kuid suurema diameetriga hammaka, et ta sügavamale kruvi hambumisse läeks. Diameetrit tuli suurendada 0,8 mm.

   


Peale "peavalulist" möötmist vajasin puhkepausi:

   

(tegelt ei olnud seal lihtsalt pausid. Kogu protsess vöttis kokku aega 4 ööd ehk 20h)

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kui järgmine kord jälle igav hakkab siis mul Auudi A kaheksa softklõusil ka üks hammaks katki... Aga tegelt super nokitsemine, jälgin huviga.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

(15-04-2018, 09:53 AM)hellrix Kirjutas:  Kui järgmine kord jälle igav hakkab siis mul Auudi A ka...

Ilmselgelt kuuluvad sellised nokitsemised kategooriasse "mida teistele ei tee". Turg paneb ju asja paika ja turul on sellise vidina hind nii madal, et ei saa tundigi kulutada, rääkimata öödest. Kvaliteeti aga turul ei määrata.
Neid asju tehakse selle pärast "because i can". Selline nokitsemine arendab inimest ja pakub suurt rahuldust. 
Kunagi olin ka ise selline, et tahtsin kõiki asju ise proovida (töötegemise osas). Olin ise rahul ja uhke oma tegemistes/oskamistes. Selle mehe kõrval olen mina aga "poisike".
Muide üks tarkusetera ka. Minu sõber ütles minu ponnistuste peale, et mida vähem oskad, seda parem. See oli nii sügavamõtteline, et sellest arusaamiseks pidi veel kaua elama.
Igastahes tegijale jaksu ja jõudu, kuniks indu. Tubli.

hp
Vasta

(15-04-2018, 10:20 AM)motamees Kirjutas:  Ilmselgelt kuuluvad sellised nokitsemised kategooriasse "mida teistele ei tee". Turg paneb ju asja paika ja turul on sellise vidina hind nii madal, et ei saa tundigi kulutada, rääkimata öödest. Kvaliteeti aga turul ei määrata.
Neid asju tehakse selle pärast "because i can". Selline nokitsemine arendab inimest ja pakub suurt rahuldust. 
Kunagi olin ka ise selline, et tahtsin kõiki asju ise proovida (töötegemise osas). Olin ise rahul ja uhke oma tegemistes/oskamistes. Selle mehe kõrval olen mina aga "poisike".
Muide üks tarkusetera ka. Minu sõber ütles minu ponnistuste peale, et mida vähem oskad, seda parem. See oli nii sügavamõtteline, et sellest arusaamiseks pidi veel kaua elama.
Igastahes tegijale jaksu ja jõudu, kuniks indu. Tubli.

Välja sellist tööd ei tee jah, ainult omatarbeks. Osad detailid lihtsalt läinud söpradele, kuna nad on rahul ka prototüüpidega, kus omale olen perfektsionismi taga ajades uued teinud.
"Because I Can" on ka hea versioon, kuid ma nimetan seda lihtsalt "sportlik huvi". Saan end töesti arendada, kogemust juurde ja kuna selline nokitsemine meeldib siis naudin seda. Teine asi on ka see, et paljusid asju poest lihtsalt ei saa vöi maksavad liialt palju, ja kui lasta kellelgi teisel teha siis mul on lihtsalt usaldamisega probleeme.
Näiteks see hammasratas. Ajakulu sellele vörrelda töötunnitasuga ... oleks vöinud poest osta uue reduktori. Kui oma aeg on tasuta ja meelelahutus preemiaks + kogemus, siis miks mitte ise teha. Löpptulemus aga tuleb parem kui uus.
Tollest tarkuseterast olen juba ammu aru saanud, seda sügavust saab töesti aru vaid siis, kui omal nahal tundnud oled.
Tänud, indu veel jagub.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Hammaka toorikuks siis 80 mm musta plasti kang:

   

Olnud hammaka kuju välja treinud, siis panin pisut mööda siseava tegemisega. Siseava tuli 12,0 asemel 12,4 mm. See aga liialt suur loks ... kaotab ära mo 0,4 mm suurema raadiuse kruvi-poole.
Selle asemel, et uus toorik treida, tegin hoopis hammakale alumiiniumist sisu, kus siseava 12,05 mm (no 12,0 ei önnestunud). Sisu sai plasti liugistuga liimitud.

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: aavs, 1 külali(st)ne