Kompaktne matkakas kaubikust - Iveco Daily ´18
#1

Kui pole selle foorumi teema siis annab keegi mode. või admin. märku ja lähen oma teed (ma mõtlen kui on liiga uus auto s.t. auto tehniliselt pole midagi huvitavat)

Ehk kuna matkahaagis teardrop sai kaubastatud ja samuti ka seda vedav vedur (Mitsubishi Outlander)
AGA perel on siiski riesipisik sees ja samuti viimasel reisil sai kilomeetrite lugemise asemel arutletud kogu perega sellel teemal.
Ehk mõtteid oli igasuguseid mõni oli ja jääb veel unistuseks mida kunagi ellu viia aga seekord otsustasime nii

Suured kandilised ja valged papist seintega külmkapid pole meie teema
Leiame kaubiku/bussi ja teeme sellest ise omale igapäevase reisi ja matkaauto
Pannes paika tingimusi kus
1. oli automaat käigukast
2. eelistatud tagavedu
3. võimalikult kompaktne s.t. lühike aga kõrge
palju võimalusi ei olnud kasutatud autode turg oli tühi jne. võtsin vastu karmi otsuse tuleb uus
valikusse jäid MB Sprinter ja Iveco Daily nüüd poole kohaga räägitakse ka vw crafterist aga see pole päris minu mõte.

jaanuaris sai tellitud siis Iveco Daily: 3,0L mootor 132 kw, 8k. automaatkast, tagavedu lühike ja kõrge + mõni lisa oma äranägemise järgi veel
4 kuud ootamist ja käes ta oligi.

tehasest tuli ta 2 kohalise kaubikuna ja kohapeal paigaldati 3 individuaalset lisa istet ja küljeklaasid.

[Pilt: t760_IMG_2781.jpg]


[Pilt: t760_IMG_2782.jpg]


[Pilt: t760_IMG_2784.jpg]
Vasta
#2

Miks lühike eesmärk oli?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3

Ma saan aru, et hobide puhul rahanumbreid ei vaadata, aga kas uue kaubiku baasil matkaka ehitamine on majanduslikult mõttestatud tegevus? Või polnud sobivaid toorikuid tõesti kasutatuna võtta?

Ma mõtlen just seda, et matkaka läbisõidud on ju suhteliselt väikesed, mis ajab kilomeetrihinna (seoses uue sõiduki kiire hinnalangusega) kohutavalt kõrgeks.

Aga sellised lühikesed ja kõrged on omamoodi lahedad. Seni kui proportsioonid päris Talentoks kätte ei lähe.
Vasta
#4

(06-05-2018, 20:26 PM)viplala Kirjutas:  Miks lühike eesmärk oli?

ega ta nüüd päris lühike kah pole ehki visuaalis kõrgusega paistab päris jupats siis jääb kogupikkus nibin nabin alla 6m
kuigi ma ise sõidan igapäevaselt ringi Transitiga mis on pea 6,5m siis see sama pool meetrit on saanud nii mõnigi kord saatuslikuks kui vaja külgpoksi ennast mahutada või kitsal tänaval/hoovis ümber pöörata,

iseenesest matemaatiliselt polnud rohkem ka vaja

teisalt pani kaasa hirm pika autoga manööverdamise ees viimase punkti sellise pikkuse kasuks.
Vasta
#5

(06-05-2018, 20:41 PM)zazik Kirjutas:  Ma saan aru, et hobide puhul rahanumbreid ei vaadata, aga kas uue kaubiku baasil matkaka ehitamine on majanduslikult mõttestatud tegevus? Või polnud sobivaid toorikuid tõesti kasutatuna võtta?

Ma mõtlen just seda, et matkaka läbisõidud on ju suhteliselt väikesed, mis ajab kilomeetrihinna (seoses uue sõiduki kiire hinnalangusega) kohutavalt kõrgeks.

Aga sellised lühikesed ja kõrged on omamoodi lahedad. Seni kui proportsioonid päris Talentoks kätte ei lähe.

uue eelis ongi see, et ta on uus
majanduslik mõttekas pole siin elus paljud asjad ehk elamine ise kah mitte.
sellel ajal kui otsisin toorikut nii siit kui soomest ja saksast ... aga jah mulle sobivat ei olnud (loe: võimekas mootor s.t. 3=+L ja automaatkast ning tagavedu)
läbisõiduga hakkab nüüd nii olema, et see auto ei jää päris kindlasti selliseks millega korra puhkusele ja kaks korda suvel nädalavahetuse väljasõite tehakse
plaanis on ikka rohkem igapäevasemaks sõitudeks kasutada.
Vasta
#6

Meil töömeeste bussidel see täiendav rida istmeid pandud, aga matkabussile???. Kas tahad kogu kaadervärgi taha 2 - 3 m. peale ära mahutada. Paistab , et istmeid annab suures ulatuses ette - taha sõidutada, aga see ei muuda ju statsionaarset ruumi taga. Kas plaan teha magamiskohad ainult või köögi ja dushi nurk ka.
Vasta
#7

mainin ära ,et buss tuleb siis 4-le Big Grin

kuigi enne tellimist oli mõtetes planeering olemas - joonist ei olnud
bussi nägin ilma istmeteta ikka ei mõõtnud ja joonistanud
nüüd koos istmetega käisin mõõdulindiga üle ja kinnitasin oma mõtteid
AGA tegin ka igaks petteks reaalse elu 3d mudeli

taha vasakule tuleb 2x nari voodi,
taha paremale tuleb wc/dušš ja sellest ette poole "kööginurk"
kõige selle ees siis tagumised istmed milledest igapäevaselt kasutuses kaks äärmist
nende ette tuleb laud ja siis esimesed istmed.
istmete ja laua kohale hakkab laest alla tulema teine voodi s.t. kahele



[Pilt: t760_IMG_20180506_152232.jpg]

[Pilt: t760_IMG_20180506_172235.jpg]
Vasta
#8

Sellist 6m toorikut ei ole absoluutselt saada. Minulgi peab isiklik auto automaat olema ja veel sakslaste "grüne" plärakas kah peal. Diisli puhul veel probleemiks linnad kuhu ei lasta enam alla Euro6  ehk aasta 2012 ja üles.  

Aga iveco kindlasti parem kui see MB käkk, ainukese ebamugavuse parandasid juba 7 käigulise kastiga ära. Vana 5-line automaat oli paras ikaldus.
Vasta
#9

(06-05-2018, 21:50 PM)Formika Kirjutas:  Meil töömeeste bussidel see täiendav rida istmeid pandud, aga matkabussile???. .....

tehasest oleks saanud ainult 3 kohalise ridapingi
praegu on siiski 3 eraldi istet milledest 2 on käetugedega ja reguleeritava seljatoega
istmepadi on lihtsalt eemaldatav ja seega vajadusel sadulsepa poolt ringi tehtav.

jah ise võid osta ja paigaldada ju mis iganes istmeid kasvõi vedrupõhjaga diivan aga saada need ametlikult passi koos tüübikinnitusega pole võimalik.
Vasta
#10

(06-05-2018, 22:01 PM)nootsii Kirjutas:  Sellist 6m toorikut ei ole absoluutselt saada. Minulgi peab isiklik auto automaat olema ja veel sakslaste "grüne" plärakas kah peal. Diisli puhul veel probleemiks linnad kuhu ei lasta enam alla Euro6  ehk aasta 2012 ja üles.  

Aga iveco kindlasti parem kui see MB käkk, ainukese ebamugavuse parandasid juba 7 käigulise kastiga ära. Vana 5-line automaat oli paras ikaldus.

just nii ongi euro6 nõue pani samuti uue peale mõtlema
käigukast on siiski 8 käiguline ja ZF toodang
Vasta
#11

Enne seda kaheksast oli seitsmene, või on see väiksematel mootoritel või ekstra DHL jaoks komplekteeritud aga see juba töötas nagu kulda.  Eelmise 5 käigulise kohta irvitaime et "saksa kvaliteet" kõige, katkisem asi Itaalia auto küljes on saksa käigukast. 

Mina teeks, oma elukorralduse ja lugematute pilte järgi "magamistoa" taha ja "elutoa" istmete juurde. Ülemise voodi saab lihtsalt kardinaga kaheks jagada. hommiku saab pool seltskonda kohvitada kui ise magada tahad.
Vasta
#12

mul on istmetest taha poole gramm üle 2m
kui sinna teen magamise kõigile 4-le pole mul enam ei kööki ei wc/dušši
kui ka köögist loobun siis wc ja dušš peavad olema punkt.

ega köök ei olegi suurt rohkem kui mõni kapp asjadele, pliidiauk teevee keetmiseks ja kindlasti korralik külmik.
praadimine jääb ikka õue.
Vasta
#13

(06-05-2018, 21:50 PM)Formika Kirjutas:  ..... Kas tahad kogu kaadervärgi taha 2 - 3 m. peale ära mahutada. ......

eelmine matkakas oli meil selline
reisisime sellega samuti 4-kesi sai käidud isegi Horvaatias - saame hakkama ka väikesel pinnal Cool
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid345716
Vasta
#14

(06-05-2018, 22:14 PM)nootsii Kirjutas:   

Mina teeks, oma elukorralduse ja lugematute pilte järgi "magamistoa" taha ja "elutoa" istmete juurde. Ülemise voodi saab lihtsalt kardinaga kaheks jagada. hommiku saab pool seltskonda kohvitada kui ise magada tahad.

praeguse kavandi eeskujuks on kunagi Adria toodetud mudel 4Twin

selle pealt võtsin siis kavasse naride ja WC/dušši asukohad ning osalt ka köök.
istumine oli Adrial tehtud matkakale kohaselt jäik sisseehitatud diivan mis siis magamise ajaks voodiks muudeti.

http://www.southernmotorhomes.co.uk/used...4twin-4250
Vasta
#15

miskit natuke olen nokkinud
palju on veel alles mõttetööd

pigimatti sai pandud seina põrandasse ja lakke

[Pilt: t760_IMG_20180510_183805.jpg]



[Pilt: t760_IMG_20180511_202729.jpg]



sinna peale siis läks üks kiht 8m materjali nimega Pepi reflekt

[Pilt: t760_IMG_20180511_202740.jpg]

edasi tuleb paar kihti armaflexi ja siis veel 5mm pepi
mõne tala sisse tuleb veel midagi toppida ehk mingit villa vms.
põrandale läheb pigimati peale kiht pepi materjali ja siis peno plaat koos küttetorudega sinna sisse ja siis kiht õhukest vineeri
seinte katteks on erinevaid mõtteid - vaatame mis tulema hakkab
Vasta
#16

Vana bussi puhul ajaks juhtmed voolikutesse ja laseks talad pudeliporolooni täis. Uue bussi puhul see variant vist ei toimi, villapudi toppimine on töömahukam aga mõistlikum.

Enam ei suuda meenutada, kellel ja kus, aga kellegi müügiartiklite hulgas oli ka plastarmatuuriga "ussvill", mis peaks selleks tarbeks hästi sobima. Vajadusel saab terves tükis välja tagasi tõmmata.
Vasta
#17

(12-05-2018, 01:55 AM)zazik Kirjutas:  ... ja laseks talad pudeliporolooni täis...

Sellest termoisolatsioonina abi pole. Talad on ise väga hääd külmasillaks.

(12-05-2018, 00:23 AM)MeelisV Kirjutas:  ... ja siis peno plaat koos küttetorudega sinna...

Peno sisse tuleb panna karkass, et jalgadega peno ära ei tambiks.

hp
Vasta
#18

(12-05-2018, 10:08 AM)motamees Kirjutas:  Peno sisse tuleb panna karkass, et jalgadega peno ära ei tambiks.
oleneb järgnevatest kihtidest - saan aru, et tegu on majaehituse "kuivpaigaldus-põrandaküttega" ja see käib kenasti ka ilma roovituseta. Nt naturaalparketi hindab uponor otse oma Siccus-paneelide (+soojushajutite) peale sobivaks. Laminaadi puhul soovitab vahele veel üht koormust hajutavat kihti.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#19

(13-05-2018, 01:54 AM)13piisab Kirjutas:  
(12-05-2018, 10:08 AM)motamees Kirjutas:  Peno sisse tuleb panna karkass, et jalgadega peno ära ei tambiks.
oleneb järgnevatest kihtidest - saan aru, et tegu on majaehituse "kuivpaigaldus-põrandaküttega" ja see käib kenasti ka ilma roovituseta. Nt naturaalparketi hindab uponor otse oma Siccus-paneelide (+soojushajutite) peale sobivaks. Laminaadi puhul soovitab vahele veel üht koormust hajutavat kihti.

Tegemist on ikkagi kaubikbussi põranda soojustamisega. Võib-olla motamees väljendus tiba arusaamatult, aga ütleme siis nii, et penoplaadid on mõistlik paigaldada puidust- või metallist valmistatud ruutude/ristkülikute/trapetsite/kolmnurkade sisse/vahele. Karkass peab plaatidel ümber olema ja ühtlasi kaitsma ka ülalt tuleva jalgade surve eest.
Sõiduk on sõiduk, maja on maja. Majas ei ole sellist lisavibratsiooni, nagu on maanteel kulgevas sõidukis.
Vasta
#20

(13-05-2018, 09:55 AM)Janka Kirjutas:  
(13-05-2018, 01:54 AM)13piisab Kirjutas:  
(12-05-2018, 10:08 AM)motamees Kirjutas:  Peno sisse tuleb panna karkass, et jalgadega peno ära ei tambiks.
oleneb järgnevatest kihtidest - saan aru, et tegu on majaehituse "kuivpaigaldus-põrandaküttega" ja see käib kenasti ka ilma roovituseta. Nt naturaalparketi hindab uponor otse oma Siccus-paneelide (+soojushajutite) peale sobivaks. Laminaadi puhul soovitab vahele veel üht koormust hajutavat kihti.

Tegemist on ikkagi kaubikbussi põranda soojustamisega. Võib-olla motamees väljendus tiba arusaamatult, aga ütleme siis nii, et penoplaadid on mõistlik paigaldada puidust- või metallist valmistatud ruutude/ristkülikute/trapetsite/kolmnurkade sisse/vahele. Karkass peab plaatidel ümber olema ja ühtlasi kaitsma ka ülalt tuleva jalgade surve eest.
Sõiduk on sõiduk, maja on maja. Majas ei ole sellist lisavibratsiooni, nagu on maanteel kulgevas sõidukis.

Kõik kaubik külmikud on tehtud 5cm peno ja 12 mm vineer peal. Pole vaja mingit karkassi, kanatab ka roclaga peal sõita.
Talade sisse ära villa kl pane, see läheb kohe märjaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne