Mõistusevastased manöövrid liikluses

Mind need vahelt mööda veerevad tegelased eiriti ei häiri. Sest üldjuhul kaovad nad eest suht kiiresti. Mida ei saa öelda vahest ka ennast motomeheks pidavate mopedistide kohta. Vot siis läheb juba natuke keema si**
Ja kui ise veel veeredes autoga näen,et tagant keegi autode vahelt ukerdab,siis üldiselt võimalusel teen talle ruumi.
Samas kui ma juba seisan ja herra soovib erinevate käemärkidega mulle selgeks tehes,et peaksin natuke kõrvale sõitma,et tema mööda mahuks. Siis ega eriti ei viitsi seda teha. Ja samuti ei sõida ma august läbi,et motomees saaks kiiremini mööduda. Ja kui minu sõidurajal on auk,siis ei keela mitte keegi mul sellest august ohutult oma sõiduraja piires mööda sõitmast. Eks see autode vahel ukerdamine ikka motomehe risk on.
Eelmisel suvel tunnistas ka poliis ja seejärel ka kindlustus tuttava proual küljepeegli puruks sõitnud motomehe süüdi avarii põhjustamises. Kuna tema trügib mööda,siis peab ka tema ohutuse tagama.
Aga jah. Mõistvat suhtumist mõlematele.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(05-06-2018, 13:43 PM)zazik Kirjutas:  ...
Võrdlemine tapmisega on muidugi äärmiselt väiklane, eks see näitab ka eelkirjutanu suhtumist kaasliiklejatesse ja liiklusesse tervikuna.

Ma ei pane võrdusmärki möödaukerdamise ja tapmise vahele, lihtsalt tõin võrdluseks minule enesestmõistetava asja, millest on ka terve seadustik kirjutatud.

Aga olen süüdi, oli halb võrdlus. Sad

Mis ei tee jobudest tsiklimehi kuidagi paremaks Toungue Siinkohal tervitused ja virtuaalne õlelapatsutus paljudele normaalsetele tsiklistidele. Cool
Vasta

Tsiklimehe erinevus automehest on vaid see et tal on 2 (harva ka 1) ratast vähem, muus osas peaks nende liiklemine suurtes piirides alluma samadele reeglitele nagu automeestele kehtivad (kas tsiklimeestele on lubatud kolonnis sõites sõidurajal maleasetuses liigelda jään vastuse võlgu). Kas see oleks normaalne kui üritatakse autoga kahe rea vahelt ettepoole ukerdada või ronitakse autoga küljepealt foori taga seisva sõidurea ette et lubava tule süttides sealt startida?!

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Keegi mainis siin Pariisi. Jah, hommikune tipptund on seal meie liiklusega harjunu jaoks õudusunenägu. Aga liiklus toimib. Tsikkel ja sellega sõitmine on sealpool omaette kultuur millega arvestavad ka autojuhid ja tänu vastastikusele mõistmisele ongi seal võimalik sõita tsikliga nii paremalt, vasakult kui ka alt mööda.  See nn. motokultuur ei ole mitte ainult Pariisi eripära. Kõik euroopa suurlinnad on mootorrattasse sama suhtumisega. Autojuhid hoiavad teadlikult kahe sõidurea vahel "kolmanda nn. tsiklirea" vaba ja keegi ei vingu. Liiklus toimib.

Üldiselt on liiklusega nii, et kus riigis sõidad pead sõitma nii nagu sealmaal kombeks. Muidu tekkib  selline olukord nagu Läti pooleteise realise liiklusega. Lätlased saavad sõidetud aga kui enne Riiat on järsku punn ees siis selgub, et tegemist mingi eesti autoga kus pensionäär üritab ratas telgjoonel teistele selgeks teha teadlikult või teadmatusest kuidas "tegelikult" tuleb liigelda. Ja siis ilmub välja eriti teadlik ajakirjanik kes veel Postimehes meeletu artikli treib kui ohtlik on sealmaal liigelda.

Kui tulla euroopast üles kodu poole siis siinpool on motomees hoopis teisest puust. Motikas on nagu mingi seisuse näitaja. Mehed seal sangas muutuvad egoistideks. Mina ja maailm. Võõras on see mootorrataste maailm meie jaoks ja pole veel täielikult kokku  sulanud muu liiklusega.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ühel sõidurajal võivad kõrvuti sõita 2 mootorratast. Ühel sõidurajal ei või auto kõrval mootorratas sõita. Nii lihtne ongi. Ei ole vaja hakata omale sobival viisil seadust väänama ja käituma nii nagu omale paremini sobib ja seda veel õigustama, muidu võiks igaüks endale mitte meeldivaid seadusepunkte mittemillekski pidada ja neid eirata. Cool
Vasta

Kõik ratturid ei ole egoistid ja kastani-riia nurgal filtreerijad :Big Grin
Lumevabal ajal kärutan igapäevaselt suure kaherattalisega ringi, vahest linnas, vahest satun kruusateedele või seiklen metsavahel mülkas. Mul on sõbranna, kes filtreeriks autode vahel enda baigiga, sedasi, et silm ka ei pilguks. Mina enda kahekolvilise sakslasega kärutades ei teeks seda. Kus mul kiire on, Kõksan veel mõne mannergu küljest :Big Grin
Mitte, et ma selle suurust pelgaks, aga veider on säärane tegumood. Eks see tulene inimesest endast ka. Ei kiida ega laida. Piisava ettevaatlikuse korral pole see manüüver vast kõikse räigem. 
Aadliks ma ennast ei pea, kui rattaga kärutan. Samamoodi liikleja nagu teised, lihtsalt gabariitidelt saledam ja juhthoovad neljarattalisega võrdluses vastupidises asetuses. Reaalsustaju peab ka vähe äkilisem olema ning kevadel jooksvaid naisolendeid ei tohi kauaks vaatama jääda. Kõik sõidavad veidralt, ole sa pikalt magamata autojuht, kombainer, kes ei viitsinud heedrit eest võtta ning tuleb sulle kitsal kruusateel vastu või jalgrattur, kes käib teeäärest teeäärde. 
Iva on selles, et olge mõistlikud üksteise suhtes.

Almost Again
Vasta

(05-06-2018, 21:27 PM)Necro Kirjutas:  Iva on selles, et olge mõistlikud üksteise suhtes.

Just!


Olen selline, kes võimalusel möödub autodest ummiku korral. Teen seda jalakäia kiirusel tiksudes ja siis kui selleks on piisavalt ruumi. Ennast häirida laskvad autojuhid keeravad ette, sõidavad oma rehve äärekivisse puruks, et mulle järele saada, lükkavad uksed hirmsa raginaga ette, vehivad kõikide keskmiste asjadega mis neil on ja siis on teine liik autojuhte, kes kes viipavad, et mine mööda, kes keeravad eest ära, Näitavad suunda, et mahud.
Neid viimaseid tänan viisakalt ja lähen oomateed. Esimeste puhul kehitan õlgu ja nendin fakti, et kadedus on kole asi ja ootan rahulikult ära mis edasi saab.

Eelmine aasta korravalvuri käest asja uurides väitis ta, et kuni viisakaks jäädakse on kõik ok. Vastutus on minul. Seadust ei ole uurinud.

Kui kogu huiiiarite kari koguaeg ei otsiks seadus auke, kuidas kotid taha jokitada, siis ei oles seaduseid vajagi.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta

(05-06-2018, 18:25 PM)Walter Kirjutas:  Kas see oleks normaalne kui üritatakse autoga kahe rea vahelt ettepoole ukerdada või ronitakse autoga küljepealt foori taga seisva sõidurea ette et lubava tule süttides sealt startida?!

Miks sa võrdled võrreldamatut? Kui tsikkel mahub olemasolevatele sõiduradadele autode vahele ära, miks ta siis ei peaks tohtima (seisvate) autode vahelt läbi veereda? Kui autoga teistest mööda trügitakse, siis see ei ole tervitatav nähtus, sest auto peaks seda trügimist tegema (antud suunas) sõitmiseks mitteettenähtud tee osal, tsikkel mahub 2-rajalisel sõidusuunal kenasti kahe autoderea vahele ära. Kuidas üldse tekib selline mõtteviis, et ta ei tohiks seda teha? Et kui meil on halb, olgu temal ka halb?

Loomulikult on tsiklimeeste hulgas ka igasuguseid musti lambaid (eriti maikuus), aga nende järgi ei saa ju üldist maailmapilti kujundada. 50-ga seisvate autode vahelt läbi lasta pole kindlasti normaalne, samamoodi pole normaalne sõitvate autode vahelt niimoodi läbi pressida. 

Liikluses kehtib ju üks üsna raudne reegel - sõida ise ja lase teistel ka sõita.
Vasta

(05-06-2018, 22:53 PM)zazik Kirjutas:  Kui tsikkel mahub olemasolevatele sõiduradadele autode vahele ära, miks ta siis ei peaks tohtima (seisvate) autode vahelt läbi veereda?

Aga kas ainult soolomootorratas või ka külgkorviga, kui ruumi on piisavalt? Või kui ikka ruumi normaalselt on, siis miks mitte väikese sõiduautoga? Või kui on laiad sõiduread ja kummaski auto paikneb üsna ääres, äkki mahub veoautogi sinna vahele ära...

Kui on huvi teada saada mis ja miks, siis pead liiklusseadust lugema. Cool
Vasta

(05-06-2018, 23:36 PM)veix__ Kirjutas:  
(05-06-2018, 22:53 PM)zazik Kirjutas:  Kui tsikkel mahub olemasolevatele sõiduradadele autode vahele ära, miks ta siis ei peaks tohtima (seisvate) autode vahelt läbi veereda?

Aga kas ainult soolomootorratas või ka külgkorviga, kui ruumi on piisavalt? Või kui ikka ruumi normaalselt on, siis miks mitte väikese sõiduautoga? Või kui on laiad sõiduread ja kummaski auto paikneb üsna ääres, äkki mahub veoautogi sinna vahele ära...

Kui on huvi teada saada mis ja miks, siis pead liiklusseadust lugema. Cool

Liiklusseaduses on asi ju ilusti kirjas, eespool on ka tsitaadid välja toodud.

Sa oled ka üks neist tüüpidest, kes ei lase ummikus seistes kõrvalteedelt autosid vahele, takistad teiste reastumisi ja oled üldiselt alati oma eesõiguses kinni?
Vasta

(05-06-2018, 23:36 PM)veix__ Kirjutas:  
(05-06-2018, 22:53 PM)zazik Kirjutas:  Kui tsikkel mahub olemasolevatele sõiduradadele autode vahele ära, miks ta siis ei peaks tohtima (seisvate) autode vahelt läbi veereda?

Aga kas ainult soolomootorratas või ka külgkorviga, kui ruumi on piisavalt? Või kui ikka ruumi normaalselt on, siis miks mitte väikese sõiduautoga? Või kui on laiad sõiduread ja kummaski auto paikneb üsna ääres, äkki mahub veoautogi sinna vahele ära...

Kui on huvi teada saada mis ja miks, siis pead liiklusseadust lugema. Cool

Siinkohal meenub esiteks vana ütlus sõjaväest: "Kui tahad, et asjad ei toimiks, tee nii nagu ustaavis kirjas."

Sama probleemi käes vaevleb saksamaa. Sakslane üritab ka liigelda nii nagu ütleb nende StvO.

Liiklus on loominguline tegevus, siin tuleb lähtuda hetkeolukorrast. Ja kui kogu seltskond suudab mõelda loominguliselt toimib kõik. Hea näide Itaalia. Isegi politsei liikleb samamoodi hommikul Milano ummikus nagu meie mõistes viimane võhik. Neljarealisel teel orgunnitakse kuus rida ja tsiklitele võimaldatakse veel vahelt läbi ronida.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(05-06-2018, 23:51 PM)zazik Kirjutas:  Sa oled ka üks neist tüüpidest, kes ei lase ummikus seistes kõrvalteedelt autosid vahele, takistad teiste reastumisi ja oled üldiselt alati oma eesõiguses kinni?

Nüüd sa viid jutu aia augule. Kõrvalteelt autode vahele laskmine pole kuidagi seaduserikkumine, reastumisel tee andmine aga on lausa kohustus. Rolleyes
Vasta

(06-06-2018, 08:09 AM)veix__ Kirjutas:  
(05-06-2018, 23:51 PM)zazik Kirjutas:  Sa oled ka üks neist tüüpidest, kes ei lase ummikus seistes kõrvalteedelt autosid vahele, takistad teiste reastumisi ja oled üldiselt alati oma eesõiguses kinni?

Nüüd sa viid jutu aia augule. Kõrvalteelt autode vahele laskmine pole kuidagi seaduserikkumine, reastumisel tee andmine aga on lausa kohustus. Rolleyes
Kindel ?
Vasta

(06-06-2018, 09:52 AM)MeelisV Kirjutas:  
(06-06-2018, 08:09 AM)veix__ Kirjutas:  
(05-06-2018, 23:51 PM)zazik Kirjutas:  Sa oled ka üks neist tüüpidest, kes ei lase ummikus seistes kõrvalteedelt autosid vahele, takistad teiste reastumisi ja oled üldiselt alati oma eesõiguses kinni?

Nüüd sa viid jutu aia augule. Kõrvalteelt autode vahele laskmine pole kuidagi seaduserikkumine, reastumisel tee andmine aga on lausa kohustus. Rolleyes
Kindel ?
Eespool paiknevale naaberrajal asuvale juhile ümberreastumisel tee andmine oli kohustuslik mitukümmend aastat, kuid alates 01.07.2011 sellist normi liiklusseadus enam ei tunne. Põhjuseks asjaolu, et manöövri teostaja peab nagunii veenduma ohutuses ning selline jagatud eesõigus tekitas rohkem segadust ja vaidlusi, kui muutis liiklust sujuvamaks. See loomulikult ei tähenda, et kuhugi oleks kadunud õigus olla viisakas ning mõistlik. Normid on vajalikud konfliktolukordade lahendamiseks ning selleks, et mõistlike liiklejatena oskaksime ülejoontes ette näha teise liikleja käitumist. Reaalses liikluses käitume lisaks normidele ikka nii, et arvestame teistega ning ei püüa neile ebameeldivusi tekitada. On küll ka pahatahtlikke inimesi, aga nii on see igas eluvaldkonnas. 

Liiklusseadus ei luba mitte lihtsalt mootorratturil liikuda ühel sõidurajal kahes reas, vaid üksnes kaherattalisel mootorrattal ja mopeedil. Seega külgkorviga mootorrattad ning ning muud neljal rattal liikuvad, kuid mootorratta või mopeedinime kandvad sõidukid on samas kategoorias tavalise autoga (LS § 2 p 76).
Vasta

(05-06-2018, 22:53 PM)zazik Kirjutas:  
(05-06-2018, 18:25 PM)Walter Kirjutas:  Kas see oleks normaalne kui üritatakse autoga kahe rea vahelt ettepoole ukerdada või ronitakse autoga küljepealt foori taga seisva sõidurea ette et lubava tule süttides sealt startida?!

Miks sa võrdled võrreldamatut? Kui tsikkel mahub olemasolevatele sõiduradadele autode vahele ära, miks ta siis ei peaks tohtima (seisvate) autode vahelt läbi veereda? Kui autoga teistest mööda trügitakse, siis see ei ole tervitatav nähtus, sest auto peaks seda trügimist tegema (antud suunas) sõitmiseks mitteettenähtud tee osal, tsikkel mahub 2-rajalisel sõidusuunal kenasti kahe autoderea vahele ära. Kuidas üldse tekib selline mõtteviis, et ta ei tohiks seda teha? Et kui meil on halb, olgu temal ka halb?
Miskipärast arvas motopollar teisiti nagu kirjutasin varem ja võttis venna maha. See et kuskilt läbi mahub ei tee antud liikumisviisi veel lubatavaks kuna enamus liiklejaid ei oska sellist manöövrit lihtsalt oodata. Kui seisvad autoread liikuma hakkavad kas tsiklimees jääb nüüd seisma ja ootab kuni autod uuesti peatuvad et oma manöövrit jätkata- kahtlen selles.  Miks võrreldamatut?  Cool - kui rajad on piisavalt laiad et autoga läbi mahuks kas siis oleks autoga vahelt läbitrügimine ka aktsepteeritav kuna - mahub ju?! Huvitav mis seadus ütleb akf! hr. Sirgi näol.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(06-06-2018, 13:18 PM)Walter Kirjutas:  Miskipärast arvas motopollar teisiti nagu kirjutasin varem ja võttis venna maha.
Sa oled kindlasti ka kursis, mis karistus mahavõtmisele järgnes, või mida see motopollar siis täpsemalt arvas?
Vasta

(06-06-2018, 10:14 AM)indreksirk Kirjutas:  Liiklusseadus ei luba mitte lihtsalt mootorratturil liikuda ühel sõidurajal kahes reas, vaid üksnes kaherattalisel mootorrattal ja mopeedil. Seega külgkorviga mootorrattad ning ning muud neljal rattal liikuvad, kuid mootorratta või mopeedinime kandvad sõidukid on samas kategoorias tavalise autoga (LS § 2 p 76).

Ja nagu aru olen saanud, sõidurajal kahes reas võivad liikuda kõrvuti 2 mootorratast, mitte auto ja mootorratas.
Vasta

(06-06-2018, 13:33 PM)veix__ Kirjutas:  
(06-06-2018, 10:14 AM)indreksirk Kirjutas:  Liiklusseadus ei luba mitte lihtsalt mootorratturil liikuda ühel sõidurajal kahes reas, vaid üksnes kaherattalisel mootorrattal ja mopeedil. Seega külgkorviga mootorrattad ning ning muud neljal rattal liikuvad, kuid mootorratta või mopeedinime kandvad sõidukid on samas kategoorias tavalise autoga (LS § 2 p 76).

Ja nagu aru olen saanud, sõidurajal kahes reas võivad liikuda kõrvuti 2 mootorratast, mitte auto ja mootorratas.

Riigi Teataja Kirjutas:76) sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Kaherattaline mootorratas ja mopeed võivad sõidurajal liikuda kahes reas;

See on tõlgendamise (arusaamise) küsimus. Sina, tahad välja lugeda, et sõita võivad 2 mootorratast kõrvuti, samas valdav arusaam asjast on ikkagi see, et kaherattalised võivad moodustada teise rea. Faktiliselt see nii ka toimib. Politsei seisukoht on olnud valdavalt selline, et kui ruumi on ja ohtu ei põhjusta, siis lase käia. 

Aga no tõenäoliselt pole mõtet sulle seda rohkem selgitada, kui tahaksid aru saada, siis oleksid juba saanud.
Vasta

Justnimelt. KUI ohtu ei ole. Aga liikluses muutuvad asjad suht kiiresti ikka. Jookseb keegi teele ette või vedeleb midagi teel ja pean tegema järsu jõnksu. Teades oma sõidurea laiust siis ka käitun vastavalt. Kui seal aga nüüd samal ajal mootrrattur mööda tuiskab(minu reas siis) on jama majas. Nagu ka eelpool mainisin mind see ei häiri. Aga ma ei kavatse ennast ega teisi ja enda ega teiste vara ohtu seada vaid sellepärast,et mootorratturil jube kiire on.
Ja foori taga lasen ikkagist võimalusel mootorratturid mööda. Las naudivad sääski ja vabadust mootorrattal.
Lõpuks on ju nemad need,kes rohkem haiget saavad kui eksivad.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(06-06-2018, 14:14 PM)wagoneer Kirjutas:  Justnimelt. KUI ohtu ei ole. Aga liikluses muutuvad asjad suht kiiresti ikka. Jookseb keegi teele ette või vedeleb midagi teel ja pean tegema järsu jõnksu. Teades oma sõidurea laiust siis ka käitun vastavalt. Kui seal aga nüüd samal ajal mootrrattur mööda tuiskab(minu reas siis) on jama majas. Nagu ka eelpool mainisin mind see ei häiri. Aga ma ei kavatse ennast ega teisi ja enda ega teiste vara ohtu seada vaid sellepärast,et mootorratturil jube kiire on.
Ja foori taga lasen ikkagist võimalusel mootorratturid mööda. Las naudivad sääski ja vabadust mootorrattal.
Lõpuks on ju nemad need,kes rohkem haiget saavad kui eksivad.

Mina olen siinkohal rääkinud ainult seisvast või teosammul liikuvast ummikust. Normaalkiirusel liikuvate autode vahelt läbipressimine on pisut teine asi ja sellega ükski mõistlik mootorrattur, kes tahab õhtuks koju jõuda, ei tegele. Teine asi muidugi siis, kui autod meelega koomale tõmbavad ja märku annavad, siis saab ka liiklusvoolus mööduda. Ise ikka võimaluse korral teen tsiklitele ruumi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: hulgus, Marden, peeter11, 14 külali(st)ne