Postitused: 856
Teemad: 126
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
Enamus meist mäletab NL ajast, et liikluspildi lahutamatuteks osadeks olid veokate taga vänderdavad kompressoreid, mis \"järsku\" uue aja saabudes meie linnpildist kadusid.
Põhjuseks oli tedagi nende suur liiklusohtlikus. Imelik on see, et hiljem pole neid aga kusagil mujal \"statsionaarselt\" töös täheldanud.
Siit ka küsimus, kas keegi on uurinud nende haagiste ajalugu ja eri mudeleid ning seda, kuhu nad kõik järsku kadusid.
Teise teemana võtan üles nö. kaljavaadid, mida vingemad autojuhid lausa nelja-viie kaupa endal järgi rakendasid.
Uuriks, mis mudeli nimetust need kandsid ja kas neist ka erinevaid versioone toodeti.
Meenub kelleglei veel mõni selline eripärane haagis, mis NL ajal silma võsi jääda ja mida täbapäeva liikluses enam naljalt ei kohta.
OÜ Green Oval
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kristjan (+372)5010599
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Postitused: 2,125
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Sel metsaveol oli ikke mäletamistmööda rauast pulk tiisliks. Pika tüve ladvaotsad tulid ikkagi mitmu meetrit maad mööda loha järel. Kui last kohale jõudis, olid tüved jupi lühemad. Pärnus, kes teab, tolle väikese, kaarega silla juures, on 90 kraadi kurv. Sääl, kui metsakombinaat pikka tüve vedas, kraapis igal kevadel uulitsaäärse majaseina puruks.
loll on loll olla.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
24-05-2004, 09:00 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-05-2004, 21:16 PM ja muutjaks oli
mrali.)
Zahhari mootoriga haagiskompressoreid tean kahte marki: PKC-5 (varasem) ja ZIF-55 (hilisem).Tootmisaastaid küll ei oska öelda,väliselt need küll teineteisest eriti ei erine. Mõnda sellist olen veel viimasteil aastail kuskil ehitustel kasutusel näinud.Mul isal töö juures peaks praegugi seisma üks mahakantud säärane kompressor ning üks keevitusagregaat (viimasel veel Vene mustad haagisenumbrid küljes) ning veel üks praegugi kasutuses olev üheteljeline,MAZ-i mootoriga diiselgeneraator.Kas see viimane on isearetis või seerias olnud seade,ei tea.
Pukkhaagiseid oli ka hea hulk marke,väiksemail (1-R-3 ja 1-R-5) polnud originaalis isegi pidurisüsteemi.Kui õhtul oma spravotšnike juurde jõuan,kirjutan ehk ka neist ning kaljavaatidest pikemalt.
Postitused: 251
Teemad: 49
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
Pakuks siia juurde veel ,,liikuvad supikatlad,. Praegugi võib neid kohata mõnel kaitseväe üritusel. Katlale käis puudega tuli alla ja peagi oli supp valmis.
Terv.Jaanus
Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
veel oli olemas veepump, kahjuks ei tea mille jõul see töötas aga tean kus üks vedeleb.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
24-05-2004, 20:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-05-2004, 20:55 PM ja muutjaks oli
mrali.)
Minu kolm spravotšnikku (aastaist 72,79 ja 84) annavad kaljavaatidele üheainsa vastuse:mudelinimetus on (vene tähtedest transkribeeritud) ATsPT-0,9,püti maht sel 900 liitrit,täismass 1750 kg.Pidureid pole,rattad GAZ-52lt.Toodeti Sokuluki masinatehases aastast 1967.Sama mudelina oli ka sarnase välimusega piimapütt.
Pukkhaakeid oli ka hulk eri variante,GAZidele ja ZILidele mõeldud (1-R-3;1-R-5 ja TMZ-804) ei omanud pidurisüsteemegi.See viimane oli ainult kaheteljelistel palgikärudel (GKB-9383 ja TMZ-802).Praegusel ajal piduriteta sääraseid haakeid enam arvel ei tohi olla.Mul isa praeguses töökohas on ühele 1-R-5le pandud mingi Vene haagise piduritega sild ning kui ta ET-s töötas,siis seal sai tema näpunäidete järgi üks sarnane ZILi piduritega tagasillale istutada.
Veel üks asi,mida ammu pole näinud,on ZILidele ja Kolhidadele mõeldud jahuveo poolhaagis K1040-kaks koonilist tsisterni teineteise järel.
Ning lapsepõlvest mäletan,et Haapsalu (ilmselt siis ka mujal) lennuväljal baseerunud punasõduritel olid KrAZidega veetavad hiigelpikad,kaheteljelised lennukikütuse tankur-poolhaagised (vist TZ-16).Võimsa mulje jätsid tol ajal....
Ning veel kaheteljelised rasked kaablikärud UKT-30.Mõeldud veoks eeskätt GAZ-66 taga.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Neid kaljavaate oleks justku heinamaadel näha olnud, lehmade jootmiseks.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Kusjuures mul peaks kuskil mänguasjakastis veel olema kaljavaat, mis algklassi käsitöötunnis mingile mänguauto haagise raamile poolikust peldikupaberirulli südamikust aretatud sai. Oli see kast seal taga olemas, kuhu kassaraha ja kruusid käisid, kaks veepaaki suure tündri otsas ja puha... Iseäranis tõsine ettevõtmine oli poritiibade tegemine.
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Mu kodukohas olemas üks selline nelja rattaga ja vist 51 mootoriga suur kompressor. Veel paar aastat tagasi vedasid kanalisatsioonimehed seda oma 53 järel ja vajadusel kasutasid trassidesse surve sisse löömiseks. Lärmab kui kurat kui käima pannakse. Tean kus see praegu seisab ja lähen teen sellest mõnipäev pilti.(millal pildi siia ülesse saab on iseasi)
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Sõjaväe katlad jagunesid veel kaheks, ühed olid ainult pajad ja teisel oli kahe pisema paja ümber veel ahjud ka.
Seal meie polgu koka
tegi valmis maitsva roka...
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
10 aastat tagasi seisis kuskil Jôelähtme parklas mingi isevärki buss. GAZ veoauto ratastega, ümmarguse skoda trolli disainiga ja suurema Ford transiti suurusjärku. Kavzist vôi pazist oluliselt pisem.
Ronisin sisse ja ei saanud aru, mis asi on - rooli ega juhikabiini pole. Alla vaadates ei paistnud ka midagi mootori moodi, Esituledest polnud kohtagi. Ainult kahemeetrine veotiisel ulatus spets august välja. Mis asi see olla vôis? Ei varem ega hiljem pole näinud.