Mõistusevastased manöövrid liikluses

Delfi: Jalakäija pääseb napilt surmast, kui Atko buss külmalt punase tulega üle vöötraja sõidab
http://tv.delfi.ee/uudised/pardakaamera-...d=83268935

EDIT - Delfi täiendab: Bussijuht süüdistab toimunus teisi liiklejaid
ATKO buss eiras külmalt punast tuld ja sõitis peaaegu inimese surnuks. Bussijuht süüdistab toimunus teisi liiklejaid

...
Vasta

(07-08-2018, 20:18 PM)dzeiaar Kirjutas:  Delfi: Jalakäija pääseb napilt surmast, kui Atko buss külmalt punase tulega üle vöötraja sõidab
http://tv.delfi.ee/uudised/pardakaamera-...d=83268935

Videost endast veel "parem" on minu meelest Bussijuhi Vastulause. Ehk siis ikka kõik teised on süüdi.
Vasta

Saage aru: "Kõnealune sohver on pikaajalise töökogemusega kogenud bussijuht, kellel varem tööalaseid rikkumisi ei ole esinenud."
Lihtsalt ei ole varem "pildile pääsenud". Sad
Vasta

Hea veel, et mõni "aatomik" ära ei kadunud...
Ei imesta, kui varsti vene piiri taga soos, mõni raketilaadne toode "leitakse".
Vasta

https://www.facebook.com/muitomaisgeogra...443181725/
Vasta

kui hea näide selles veise puugi videos on ristmikute kinni sõitmisest.
ise ei saa ja teisi ka ei lase.
Vasta

Mõni muuseumitöötaja võiks veel kaherattaliste teemal sõna võtta.
Vasta

Ja jälle +1.

Eesti rahvas on suure Lätis käimisega mõistuse ära joonud, muud diagnoosi ei oska küll panna. Millal nad kõik end puude otsa surnuks jõuavad ajada ja kas see juhtub enne seda, kui ma ise mõnega pihta saan, ei julge küll ennustada...
Vasta

(12-08-2018, 22:32 PM)41Degree Kirjutas:  Ja jälle +1.

Eesti rahvas on suure Lätis käimisega mõistuse ära joonud, muud diagnoosi ei oska küll panna. Millal nad kõik end puude otsa surnuks jõuavad ajada ja kas see juhtub enne seda, kui ma ise mõnega pihta saan, ei julge küll ennustada...

Midagi on sel aastal väga valesti. Mitte ainult Eestis, kuulda on, et ka mujal Euroopas.

Mul oli täna teist korda viimase 3 kuu jooksul täielik napikas. Fooris süttis roheline, aga miski sundis enne startimist veel eraldi kõrvale vaatama... ja sealt ta siis tuli, ca 100-ga. Kui ma poleks vaadanud, siis ma siin ka ei kirjutaks, juhiuksest oleks sisse tulnud.



Samalaadne lugu oli millalgi mai lõpupoole ka. Hakkasin lapsega arsti juurde minema, kaalusin veel erinevaid marsruute. Otsustasin Luitest Järvevana poole paremale pöörata, pöörde sooritamise ajal tuli Veerenni pidi Järvevana tee poolt pisike Honda, tugevalt ülemõõdulise kiirusega ja otse täiesti selge punase alt läbi. See punane polnud tal ka värske mitte, Luite suunal oli roheline juba tükk aega põlenud. Kui oleksin otsustanud teist teed pidi sõita, oleksime koos lapsega ilmselt pisut teiste arstide hoole alla sattunud.
Vasta

(12-08-2018, 22:58 PM)zazik Kirjutas:  Midagi on sel aastal väga valesti...

A mida sa imestad. Autod on uued ja uhked, uinutavad tähelepanu. Ja siis on kõik lubatud kiirused nagu liiga väiksed. Loe samat teemat, mingi arv lehti tagasi. Kõik tahavad kihutada ja kiruvad normaalselt sõitjaid.
Alustada tuleb iseendast ja siis ehk jäävad ka meie lapsed ellu.

hp
Vasta

(12-08-2018, 23:17 PM)motamees Kirjutas:  
(12-08-2018, 22:58 PM)zazik Kirjutas:  Midagi on sel aastal väga valesti...

A mida sa imestad. Autod on uued ja uhked, uinutavad tähelepanu. Ja siis on kõik lubatud kiirused nagu liiga väiksed. Loe samat teemat, mingi arv lehti tagasi. Kõik tahavad kihutada ja kiruvad normaalselt sõitjaid.
Alustada tuleb iseendast ja siis ehk jäävad ka meie lapsed ellu.

Absoluutselt ei nõustu. 
Mõistlik kiiruseületamine ei tapa kedagi. 

Pigem võibolla isegi vastupidi. Kõiki reegleid ei hakata kunagi jälgima, aga kui vähemohtlike (samas lihtsasti mõõdetavate) rikkumiste eest marudasti kampaania korras karistama hakatakse, siis hakatakse rikkuma teisi reegleid.

Tegelikult võib ju ohutult rikkuda peaaegu iga reeglit, pigem on küsimus just selles ohutunnetuses. Õnnetused juhtuvad ikka siis kui reegleid rikkuda valel ajal vales kohas, kui teistele osapooltele ei jäägi enam võimalust rikkuja vigu parandada.

Minu meelest oleks toimiv liiklusjärelvalve selline, et eravärvides politseiautod sõidavad liikluses ringi ja komposteerivad neid, kes lollusi teevad. Ükskõik kas sõidavad punasega üle, sõidavad ristmiku umbe, ei lase jalakäijat üle tee. Ideaalis võiks ka kaamerapildi alusel vestlusele kutsuda ja vajadusel karistada. Selline asi võiks olla toimiv. Meie politsei moodi kampaania korras (täna kotime kiiruseületajaid, homme turvavöö mittekandjaid, ülehomme kollasega ristmikule sõitjaid) ilma asjaolusid arvestamata laustrahvimine ei ole toimiv lahendus. Vastutusele tuleb võtta ohu tekitamise, mitte reegli rikkumise eest.


Klassikalise näitena tuleb ikka ja jälle meelde üks kunagine krimi-saate lugu, kus Tartus mingi mammi sõitis pimeda ajal peatumismärku andnud politsei ees 3km, enne kui märkas. Ja sellisel lubati siis edasi sõita, kuna oli kaine. 


Minu meelest ei ole nulltolerants ja masintrahvimine liiklusolukorra parandamiseks toimivad lahendused.
Vasta

(12-08-2018, 23:39 PM)zazik Kirjutas:  Absoluutselt ei nõustu. 
Mõistlik kiiruseületamine ei tapa kedagi. 

Mõistliku promilliga sõitmine ka ei pruugi tappa. Rolleyes
Vasta

(12-08-2018, 23:39 PM)zazik Kirjutas:  
(12-08-2018, 22:58 PM)zazik Kirjutas:  Midagi on sel aastal väga valesti...


Absoluutselt ei nõustu. 
Mõistlik kiiruseületamine ei tapa kedagi...

Ise küsid, ise vastad. 
Sinu suhtumine ongi "väga valesti...".

hp
Vasta

(12-08-2018, 23:43 PM)veix__ Kirjutas:  
(12-08-2018, 23:39 PM)zazik Kirjutas:  Absoluutselt ei nõustu. 
Mõistlik kiiruseületamine ei tapa kedagi. 

Mõistliku promilliga sõitmine ka ei pruugi tappa. Rolleyes

Kusjuures nõustun ka sellega. Promill ei tapa kedagi, roolis tehtavad lollused tapavad.

Ja jällegi minu poolt üks kivi meie liiklusjärelvalve kapsaaeda - lauskontrollid on pühapäevahommikuti, püütakse sisuliselt kaineid juhte, kellel veel mingi õrn jääk eelmisest päevast sees. Üldjuhul on sellised juhid üliettevaatlikud ja arvestavad oma seisundiga.

Joobes juhtimine on muidugi väga tundlik teema. Ma ei salli silmaotsastki purjuspäi rooli istumist, aga mina ei saa hommikust jääknähtu panna samasse patta joogiklaasi tagant tõusnud bravuurika ja ebaadekvaatse seisundiga.
Vasta

(12-08-2018, 23:46 PM)motamees Kirjutas:  
(12-08-2018, 23:39 PM)zazik Kirjutas:  
(12-08-2018, 22:58 PM)zazik Kirjutas:  Midagi on sel aastal väga valesti...


Absoluutselt ei nõustu. 
Mõistlik kiiruseületamine ei tapa kedagi...

Ise küsid, ise vastad. 
Sinu suhtumine ongi "väga valesti...".

Et siis mis täpsemalt minu suhtumises? 
Sinu arusaam on selline, et ole või kurt ja pime, peaasi, et kiirust ei ületa?
Vasta

(12-08-2018, 23:53 PM)zazik Kirjutas:  Sinu arusaam on selline, et ole või kurt ja pime, peaasi, et kiirust ei ületa?

Sa ei ole kurt ega pime, aga oma suhtumist liiklusesse võid lugeda eespoolt. Suhtumine tapab... ah mis see natuke kiirust, ah mis see natuke jääknähtu, ah mis see väike punane tuli...

hp
Vasta

(12-08-2018, 23:17 PM)motamees Kirjutas:  A mida sa imestad. Autod on uued ja uhked, uinutavad tähelepanu. Ja siis on kõik lubatud kiirused nagu liiga väiksed.

Naljakal kombel sama muster iga paarikümne aasta tagant kordub. Esiteks oli sedasi seitsmekümnendate alguses, kui siinsetele teedele tekkisid autod, mis võimaldasid arendada kiirusi 140+km/h. Teist korda üheksakümnendate algul, kui lääne autod muutusid kättesaadavateks ja 20 aastat vana mersu või bemaririmaka omaniku arust oli mistahes Nõukogude päritolu liikurist mööda mittesõitmine karistatav. Nüüd oleme jõudnud ajastusse, kus noored inimesed enam mosse või siksiga oma esimesi sõidukogemusi pole saanud ehk teisisõnu, usaldatakse liigselt kaasaegse auto igasuguseid elektroonilisi "juhiabisid" ja oma kehaga autot enam ei tunnetata.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

motamees Kirjutas:
zazik Kirjutas:Sinu arusaam on selline, et ole või kurt ja pime, peaasi, et kiirust ei ületa?

Sa ei ole kurt ega pime, aga oma suhtumist liiklusesse võid lugeda eespoolt. Suhtumine tapab... ah mis see natuke kiirust, ah mis see natuke jääknähtu, ah mis see väike punane tuli...

Selle suhtumise oled sa ise mulle külge pookinud. Kiirust ma ületan ja mõistliku kiiruseületamise osas olen tolerantne. Jääknähtudega ja punase alt läbi sõitu ei praktiseeri (kollase alt küll). Jääknähtude osas olen isegi seda meelt, et olgu seaduses nulltolerants ja kui keegi pohmas peaga millegagi silma torkab ja vahele jääb, siis saagu oma vitsad. Aga ma ei poolda lauskontrolli jääknähtude püüdmiseks. Lauskontrolli (öösiti, suurte pidude ajal ja peale lõppu) ennast võiks kindlasti rohkem olla.

Minu nägemus on selline, et kontrollida ja vastutusele võtta tuleks rohkem reaalse ohu põhjustamist. Kampaaniakorras komanu***mine ei ole adekvaatne, vaja oleks rohkem konkreetset lähenemist olukordadele. Needsamad ekipaazhid, kes möödunud nädalal Tartu mnt-l nulltolerantsiga kiirust mõõtsid, oleks samal ajal Tallinnas reaalseid ohuolukordi palju rohkem võinud üles noppida. Isegi trahvida poleks vaja, enamiku jaoks oleks 10 minutit kasvatuslikku kõnet isegi veenvam argument järgmine kord paremini käituda.
Vasta

Mida aeg tagasi, seda rohkem on protsentuaalselt avariisid autode kohta ja ka laipu. Eriti jõhkralt oli neid vene ajal, siis kui tänased idealistid ise rooli keerasid. Praegune liiklus on nagu uni, ilus ja pehme.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Eks huvitavaks läheb siis, kui teedele tekivad isejuhtivad, kes erinevate andurite järgi jälgivad täpselt piirkiirust. Regulaarselt kiirust ületada ei  õigusta miski.  Ainuke õigustus on ebaõnnel baseeruv. Kas võimendatud ebaõnn on normaalne? Kes vähegi saanud soovitavalt digispidoga autoga katsetada "põdra testi", teavad, et 3 ühikut suurema kiirusega on sama manööver teinekord võimatu.  Jätkuvalt aksepteerin selle inimese tegevust, kes Tallinn Tartu maanteel ebamõistlku möödasõiduga tappis mulle teadaoleva inimese ja uurimise käigus end ära lõpetas. Saame aru, kuid ebaõnnest hukkunut see tagasi ei too. Ja siis kuulan kaheksa aastase poja jutte, kuidas see või teine tegevus ei too kahju. No kuidagi tuttav tuleb ette...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Praktik, 1 peidetud kasutaja(t), 19 külali(st)ne