(12-08-2018, 23:17 PM)motamees Kirjutas: (12-08-2018, 22:58 PM)zazik Kirjutas: Midagi on sel aastal väga valesti...
A mida sa imestad. Autod on uued ja uhked, uinutavad tähelepanu. Ja siis on kõik lubatud kiirused nagu liiga väiksed. Loe samat teemat, mingi arv lehti tagasi. Kõik tahavad kihutada ja kiruvad normaalselt sõitjaid.
Alustada tuleb iseendast ja siis ehk jäävad ka meie lapsed ellu.
Absoluutselt ei nõustu.
Mõistlik kiiruseületamine ei tapa kedagi.
Pigem võibolla isegi vastupidi. Kõiki reegleid ei hakata kunagi jälgima, aga kui vähemohtlike (samas lihtsasti mõõdetavate) rikkumiste eest marudasti kampaania korras karistama hakatakse, siis hakatakse rikkuma teisi reegleid.
Tegelikult võib ju ohutult rikkuda peaaegu iga reeglit, pigem on küsimus just selles ohutunnetuses. Õnnetused juhtuvad ikka siis kui reegleid rikkuda valel ajal vales kohas, kui teistele osapooltele ei jäägi enam võimalust rikkuja vigu parandada.
Minu meelest oleks toimiv liiklusjärelvalve selline, et eravärvides politseiautod sõidavad liikluses ringi ja komposteerivad neid, kes lollusi teevad. Ükskõik kas sõidavad punasega üle, sõidavad ristmiku umbe, ei lase jalakäijat üle tee. Ideaalis võiks ka kaamerapildi alusel vestlusele kutsuda ja vajadusel karistada. Selline asi võiks olla toimiv. Meie politsei moodi kampaania korras (täna kotime kiiruseületajaid, homme turvavöö mittekandjaid, ülehomme kollasega ristmikule sõitjaid) ilma asjaolusid arvestamata laustrahvimine ei ole toimiv lahendus. Vastutusele tuleb võtta ohu tekitamise, mitte reegli rikkumise eest.
Klassikalise näitena tuleb ikka ja jälle meelde üks kunagine krimi-saate lugu, kus Tartus mingi mammi sõitis pimeda ajal peatumismärku andnud politsei ees 3km, enne kui märkas. Ja sellisel lubati siis edasi sõita, kuna oli kaine.
Minu meelest ei ole nulltolerants ja masintrahvimine liiklusolukorra parandamiseks toimivad lahendused.