t-40 roolivõim.
#1

tere. mu tee40-nel hakkas järsku roolivõim õli läbi ajama. alt nuudist hakkab tilkuma kui käima panen. kas selle simmeri vahetamine on lihtne? võim maha ja uus simmer. ning mille peaks veel üle vaatama kui juba kõik maas on ja laiali?
Vasta
#2

Minu praktikas on mõistlik osta roolivõimendi tihendite remondikomplekt. Kui pealt selle kaane maha võtad ja võlli välja tõmbad ,siis vahetad ainult selle ühe tihendi, sest kui see asi sul töötas ,siis ei tasu seal midagi rohkem käppida. Samas võib ka viga olla roolivõimendaja tagasivoolus (ummistus või õlipaagi filter must)
Vasta
#3

Mu omal roolivõim nagu eriti üldse ei taha aidata.
Kas kusagilt on midagi kaval kruttida?Big Grin
Vasta
#4

Kui alt tuleb õli, on midagi väga nässus juba.
Kõigepealt hammassektori all on laager, mille all on tihend.
Siis on tükk tühja maad ja all otsas on teine laager ja sellele käib oma õli küljepealt väiksest punnist sisse.
Seega peab seal olema mõni laager puru või suure loksuga et õli alla jõuaks.
Võimalik on tagasivoolu ummistus, mis korpuses rõhu üles ajab ja siis lekib jah igaltpoolt.
Kui võimendi ei tööta ja rippriista jõuab normaalselt tõsta lasta rippsüsteem üles välja ja hoides kangi tõsteasendis kinni proovida rooli keerata.
Kui keerab on viga klapis õlipumba peal ja kui mitte siis võimendis.
Võimendis kuluvad ära kolvi sees olevad pinnad, kuhu toetavad need mutrid mis on ka siibriteks.
Aitab nende otspinna lihvimine ja kolvi otspindade treimine täpses pingis.
Reeglina on kulunud pinnad sealt, kus on pikuti pilu kust õli kolvi sisse tuleb ja õli jookseb lihtsalt tagasivoolu.
Sinna on võimalik teha tihendisoon ja panna plasttihend.
Kui rooli vabakäik on liiga suur ja mitte hammassektorist tuleb puurida mutrile uus stopperiauk et kokku pannes saaks mutreid koomale keerata kuni toetab kaussvedrudele ja jääb 1,5mm pikilõtku kui panna kokku ilma vedrudeta.
Et paigaldada kolvi tihend tervena on vaja ümarviiliga teravad servad ümardada vähemalt 1,5mm kõrguseni.
Üldiselt on tegu ühe nikastusega, mille asemele paneks mida iganes.
Kunagi sai see asi tehtud teise õlipumba peale, mis sai ajami rihmadega.
Oli mingi suurem roolivõimu pump kus õlipaak peal.
Vasta
#5

kas lihtsalt silindriga hüdrorool olex suur jebla teha? jeebile polnud küll suur kunst.
Vasta
#6

kusagil on ehk õige teema ka.
Õpetage seda eraldi pumbaga rooli tegemist T40le.
Hetkel on kole raske see rool. Samas koppa taga nagu ikka liigutab... Kuigi soojemast peast kehvemini.
Kui piisaks mmingist paremast pumbast, siis võiks algatusesk muidugi selle lihtsalt panna..
Vasta
#7

(17-08-2013, 17:03 PM)2715 Kirjutas:  Kui alt tuleb õli, on midagi väga nässus juba.
Kõigepealt hammassektori all on laager, mille all on tihend.
Siis on tükk tühja maad ja all otsas on teine laager ja sellele käib oma õli küljepealt väiksest punnist sisse.
Seega peab seal olema mõni laager puru või suure loksuga et õli alla jõuaks.
Täpsustan, et kõige all on topelt SK tihendid ja alles siis laager. Lisaks oli vist ka rõngastihend. Ehk siis, ei pea just laagrid puru olema. Omal vahetasin tihendid hiljuti ära ja oligi selle lekkega korras.
Vasta
#8

(04-09-2018, 12:44 PM)pannkook Kirjutas:  kusagil on ehk õige teema ka.
Õpetage seda eraldi pumbaga rooli tegemist T40le.
Hetkel on kole raske see rool. Samas koppa taga nagu ikka liigutab... Kuigi soojemast peast kehvemini.
Kui piisaks mmingist paremast pumbast, siis võiks algatusesk muidugi selle lihtsalt panna..

On jah erinevaid variante. Eraldi pump ja silinder, olemasoleva pumba pealt ja silindriga või siis olemasolev võim originaal hüdropumba peale ümber teha + dosaator juurde.

Ise läksin just hiljuti viimase variandi peale ja väga hästi töötab. Rool on kerge, loksusid pole ja ka suuremal kiirusel kruusatee peal oli väga mõnus sõita, käsi puhkas lausa roolil.  Smile 
Lisaks läks mul korraga vahetusse ka vana nš32 hüdropump, uue samade parameetritega pisema pumba vastu ja roolivõimu kolvile võtsin T-25 hüdrosilndri tihendid, mis tundusid korralikumad olevat kui roolivõimu remontkomplektist ja vajaliku arvu tihendeid saab kahest silindri komplektist kokku.

Antud  variant siis eeldas siis dosaatorit, dosaatori kinnituse tegemist (tegin kabiini juurde, akukasti raami peale, sai kompakne ja tugev ja ei jää hiljem ka ette) ja hüdrovoolikuid. Tagasivoolu suunasin läbi originaalvõimu, mille tarbeks puurisin kolvis olevaid kanaleid suuremaks, et ei peaks hüdropaagi külge midagi aretama hakkama.

Alloleval lingil olevas teemas on ka natukene roolivõimust juttu. Olengi kasutajale kunn24 plaanis olnud vastuse võlgu selle kohta, kuidas ise antud teema lahendasin, vastuseks tema põhjaliku vastuse eest. Omale tundus originaali ümber tegemine mõistlikum, kui silindritega jändama hakata.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid453561

Lisaks siis veel üks teema:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55694

Panen paar videolinki ka sarnasest süsteemist:

https://www.youtube.com/watch?v=lbM_IyzOnzY
https://www.youtube.com/watch?v=Z0le-_VoN0Q
Vasta
#9

tänan asjaliku vastuse eest.
Asja uuritakse Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne