Peaaegu õigete rehvidega tehnoülevaatuse läbimine
#21

(31-10-2018, 11:05 AM)Laurts Kirjutas:  Krdi ülevaatajad on ära tõusnud, 210km/h rehvi asemel on 190km/h kiirusindeksiga rehv - läbi ei saa.
...

Kus on uudis? See nõue on kogu aeg olnud, lihtsalt enamasti ei vaevutud seda järgima.

Iseasi, kui mõistlik see nõue Eestis on, kus maksimaalseks lubatuks on 110 ja sedagi suvel. Aga, nagu ma isegi olen korduvalt kogenud, saab Eesti registris oleva autoga Saksmaa bahnil põhjagaasiga lasta küll. Big Grin

Meelepaha tuleks kanaliseerida LRB Tehnoosakonnale, kus istuvad kodanikud lasevad MKM ametnikel igasuguseid huvitavaid nõudmisi määrustesse ja juhendmaterjalidesse kirjutada.
Vasta
#22

(31-10-2018, 11:05 AM)Laurts Kirjutas:  Krdi ülevaatajad on ära tõusnud, 210km/h rehvi asemel on 190km/h kiirusindeksiga rehv - läbi ei saa.
Minge sõitke pimedas mööda maanteed, veerandil autodest põlevad pimeda ajal udukad milledele lisaks lähituledele on ette topitud mingid Hiina ledid või ksenoonid, teisel veerandil näitab üks tuli metsa teine mere poole, mitte kedagi ei koti, ei politseid, ei ülevaatajaid ei kedagi. Aga kui telefoni sõidu ajal vastu võtad oled mõrtsukas.
Vot siis trükid sellele tropile seal ÜV punktis välja selle MKM määruse lisa 1 ja palud tal kehtivat seadust austada ja su auto liiklusesse lubada!https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lisa1.pdf# Kood 506. Rehvi kasutamine
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajaga või vähemalt kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette näinud sõiduki rehvidele suuremad kiiruskategooria väärtused.
PS Q=160km/h
Vasta
#23

Normaalne ülivaatleja vaid vaatab rehvile, kuna kaamera ei näita pealevulgitud numbrit kätte. Punkt. Ülejäänud on sodoomid, ilmselt ka sündinud läbi ebakonventsionaalsete sünnituskanalite.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#24

(31-10-2018, 11:05 AM)Laurts Kirjutas:  Krdi ülevaatajad on ära tõusnud, 210km/h rehvi asemel on 190km/h kiirusindeksiga rehv - läbi ei saa.
Minge sõitke pimedas mööda maanteed, veerandil autodest põlevad pimeda ajal udukad milledele lisaks lähituledele on ette topitud mingid Hiina ledid või ksenoonid, teisel veerandil näitab üks tuli metsa teine mere poole, mitte kedagi ei koti, ei politseid, ei ülevaatajaid ei kedagi. Aga kui telefoni sõidu ajal vastu võtad oled mõrtsukas.

kui valed tuled häirivad siis miks vaatad tuledesse?mina küll tuledesse ei vahi,vaatan tee ääres triipu ja ei pimesta midagi täistuledega vastutulev auto,ise lüõlitan tuled ümber nii 200m enne kohtumist vastutulevaga.
Vasta
#25

(31-10-2018, 16:40 PM)muska71 Kirjutas:  
(31-10-2018, 11:05 AM)Laurts Kirjutas:  Krdi ülevaatajad on ära tõusnud, 210km/h rehvi asemel on 190km/h kiirusindeksiga rehv - läbi ei saa.
Minge sõitke pimedas mööda maanteed, veerandil autodest põlevad pimeda ajal udukad milledele lisaks lähituledele on ette topitud mingid Hiina ledid või ksenoonid, teisel veerandil näitab üks tuli metsa teine mere poole, mitte kedagi ei koti, ei politseid, ei ülevaatajaid ei kedagi. Aga kui telefoni sõidu ajal vastu võtad oled mõrtsukas.

kui valed tuled häirivad siis miks vaatad tuledesse?mina küll tuledesse ei vahi,vaatan tee ääres triipu ja ei pimesta midagi täistuledega vastutulev auto,ise lüõlitan tuled ümber nii 200m enne kohtumist vastutulevaga.

Kus on kirjas, et ta vaatab tuledesse? Kui tuleb vastu üks nendest pidevalt põlevate udutulega ja/või isepaigaldatud ksenooni idiootidest, siis peegeldab seda valgust sulle näkku iga nurga pealt, eriti kui teekate märg on.
Ja täistuledega auto pimestab ikka küll, kui võrrelda korrektselt vahetatud tulega autoga.

Mina soovitan näiteks juba 300m enne vastu tulevat autot silmad kinni panna - siis küll ei pimesta vastu tulles ükski auto.
Vasta
#26

mingi totaalne anomaalia on ülevaatajatel pasteldega.
ark või maaletooja või ... ka midagi segi ajand.
minu trabant, mille maksimumkiirus on tootja andmeil umbestäpselt 150, sellele peab 190 kiirusindeksiga pastlad alla panema, sest nii on kuskil kirjas.
krt, peaks vist asutama teenustöökoja, kus teenusena lõikaks sobimatud numbrid pastla pealt maha ja vulgiks ilusad ja nõutuile vastavad giga-mega numbrid asemele.
Vasta
#27

Tundub, et whitewallide kasutamine hakkab isegi mingit praktilist otstarvet omama.
Vasta
#28

(31-10-2018, 17:53 PM)stretch Kirjutas:  Tundub, et whitewallide kasutamine hakkab isegi mingit praktilist otstarvet omama.

Ei lenda, kuna rehvi märkmed peavad ülevaatusel olema tuvastavad. Kui ülevaataja juba numbrit otsimise pärast otsib, siis segavate asjaolude ilmnemisel pekstakse kohe tagasi.

Eks see asi loksub ilmselt varsti paika tagasi.
Vasta
#29

Loen siin EL direktiivi 92/23/EMÜ ja seal on kirjas selline lause kiirusklassi kohta:


Tsitaat:Kui sõiduki maksimaalne konstruktiivne kiirus (sõidukivalmistaja poolt ettenähtud kiirus) on siiski talve- või universaalrehvide kiirusekategooria tähisele vastavast kiirusest suurem, tuleb sõidukisse, juhile hästi nähtavasse kohta, paigaldada maksimaalse kiiruse hoiatusmärk, millele on märgitud talverehvide maksimaalne kiirusvõime

Mul endal on maasturiga see teema, et 1985 aastal oli tõesti mõistlik kasutada 235/85 R16 rehvi, aga aeg on edasi läinud ja mujal maailmas kasutatakse laialdaselt sellel sõidukil 285/75R16 rehvi. Ehk peaksin siis sammuma ikkagi Maanteeametisse (tüübikinnitusi andev asutus) ja nad tunnistama panema, et minu maastikuauto rehvid on sõiduki kasutustingimustele sobivad. Ehk tegelikult peaksid nad ju ka tõestama ka seda, et nad ei ole sobivad.

Tsitaat:Sõidukitele, millele on eriliste kasutustingimuste tõttu paigaldatud mootorrattarehvidest, sõiduauto rehvidest või tööauto rehvidest erinevad rehvid (näiteks põllumajanduses ja tööstuses kasutatavate sõidukite rehvid, maastikuautode rehvid), ei kohaldata II lisa nõudeid juhul,kui tüübikinnitust andev asutus tunnistab, et paigaldatud rehvid on sõiduki kasutustingimustele sobivad

Ning MKM määruse lisa 2 on tegelikult ka see välja toodud:

2) Maanteeamet võib põhjendatud juhtumitel anda loa käesoleva grupi nõuetele mittevastavate rehvide või velgede kasutamiseks;


Niikaua tuleb käia sellistes ÜV punktides, kus tehakse sisulist tööd.
Vasta
#30

Tere!
Ja kui valede kiiruse indeksi või valede mõõtudega rehvidega avariise satud, võivad kindlustus seltsid kahju hüvitamisest loobuda! Toungue
Põhimõtteliselt teevad ülevaatajad oma tööd ja kaitsevad teid selle vastu...kuigi jah. Big Grin
Allan

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#31

(31-10-2018, 18:57 PM)aksel73 Kirjutas:  Tere!
Ja kui valede kiiruse indeksi või valede mõõtudega rehvidega avariise satud, võivad kindlustus seltsid kahju hüvitamisest loobuda! Toungue
Põhimõtteliselt teevad ülevaatajad oma tööd ja kaitsevad teid selle vastu...kuigi jah. Big Grin
Allan

Sellisel juhul nad peaksid ka tõestama, et tänu sellele antud õnnetus juhtus. Õnneks on rehvidel olemas tüübikinnitused ja on võimalik tõestada, et alla pandud rehvide omadused on näiteks isegi paremad kui tehas oli minimaalselt ette näinud.

Ma tean, et need rehvid ja veljed, mis mul tavaliselt all on, ei pruugi alati tehnilises passis kirjas olla, kuid kindlasti on minu kasutatav kombinatsioon igas mõttes parem originaalist. Loomulikult ei maksa üle pingutada, aga kui mul on sama tehase sõsarmudeli suuremad pidurid, tummisemad puksid-sarniirid jne. siis seaduse silmis olen ma vist ikkagi kurjategija, kes tuleks liiklusest kõrvaldada.
Vasta
#32

(31-10-2018, 19:11 PM)svenson Kirjutas:  
(31-10-2018, 18:57 PM)aksel73 Kirjutas:  Tere!
Ja kui valede kiiruse indeksi või valede mõõtudega rehvidega avariise satud, võivad kindlustus seltsid kahju hüvitamisest loobuda! Toungue
Põhimõtteliselt teevad ülevaatajad oma tööd ja kaitsevad teid selle vastu...kuigi jah. Big Grin
Allan

Sellisel juhul nad peaksid ka tõestama, et tänu sellele antud õnnetus juhtus. Õnneks on rehvidel olemas tüübikinnitused ja on võimalik tõestada, et alla pandud rehvide omadused on näiteks isegi paremad kui tehas oli minimaalselt ette näinud.

Ma tean, et need rehvid ja veljed, mis mul tavaliselt all on, ei pruugi alati tehnilises passis kirjas olla, kuid kindlasti on minu kasutatav kombinatsioon igas mõttes parem originaalist. Loomulikult ei maksa üle pingutada, aga kui mul on sama tehase sõsarmudeli suuremad pidurid, tummisemad puksid-sarniirid jne. siis seaduse silmis olen ma vist ikkagi kurjategija, kes tuleks liiklusest kõrvaldada.

Ega pea eriti miskit tõestama, kui tehpassis või pitipaidi arkis on mingid mõõdud paikapandud. Ja pole tarvidust siinkohal pajatada, et uksekleepsul on sootuks paremaid mõõte. Või näiteks masse, mis võimaldavad mikistani pärisautodel sootuks suuremaid koormaid tirida, kui naeruväärne 3500 kilu ja grammi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#33

See rehvi teema on täiesti haige, jääb mulja nagu mingi tibi kuskil trükiks neid mõõte kuskil sisse ja kui päev hakkab õhtusse jõudma siis lööb käega et aitab küll,nagunii peaaegu ühesugused numbrid,mis seal vahet.Tean et inimene ei saanud VW Golf 2-ga 15 tolli ja õiges mõõdus rehviga ülevaatusel läbi.Ma teen auto kasutusjuhendi lahti,täiesti olemas1988 aasta trükk ja seal on täiesti lubatud see mõõt .
Absurdseks teeb asja see et juhenduma peab mingi sitase maanteeameti tšinovniku toksitud paberi aga mitte valmistajatehase kasutusjuhendi järgi.

Iga asjaga pead sa tõestama et ei ole kaamel vaid inimene.See on Maanteeameti poolne osalus kampaanias Teeme ära,huvitav millisel kruvil nad järgmisena keerme üle keeravad.
Vasta
#34

(31-10-2018, 18:09 PM)v6sa Kirjutas:  
(31-10-2018, 17:53 PM)stretch Kirjutas:  Tundub, et whitewallide kasutamine hakkab isegi mingit praktilist otstarvet omama.

Ei lenda, kuna rehvi märkmed peavad ülevaatusel olema tuvastavad. Kui ülevaataja juba numbrit otsimise pärast otsib, siis segavate asjaolude ilmnemisel pekstakse kohe tagasi.

Eks see asi loksub ilmselt varsti paika tagasi.

Üsna levinud lahendusena pannakse kasutatud kantossidest tehtud kenasti lokkivad valged rõngad velje pääle, tulemus on nagu "piip ja tuut" (kes on väga lahedad tegelased muide) ehk klouni auto, aga pole kuulda olnud, et selline appkreid ülevaatusel kedagi huvitaks. 
Selle valge rõnga peale kirjutavad elukunstnikud täpilt sellise mõõdu nagu ÜV näha soovitakse  Smile
Vasta
#35

(31-10-2018, 09:02 AM)v6sa Kirjutas:  
(30-10-2018, 21:12 PM)viplala Kirjutas:  Seega ülevaatusele tohib sõita aga sealt tagasi/edasi enam mitte?
...

See on Sinu pahatahtlik tõlgendus.

Mina tõlgendan siiski nii, et mul ei pea olema ülevaatuspunktis talverehvid alla keerata.

Minu tõlgendust on toetanud kaks patrulli ja seda on tulnud ka ühele ülevaatuspunkti töötajale selgitada.

Pahatahtlik tõlgendus seadusest... No see on ka päris lahe tõlgendus Smile    Pahatahtlik või heatahtlik, seadus peaks olema üheselt mõistetav, mitte nii, et seaduse olemus saab arusaadavaks teeserval mentidega lobisedes, vastavalt siis sellele, kas nad toetavad sind hingeliselt jõulude ajal või tagant poolt enne järgmise aasta riigieelarve vastuvõtmist.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#36

küsiks siis vahele kust jookseb piir ?

oletame, et autol on ette nähtud 185 laiad rehvid
kas 195...205...215...225......265 on ok alla panna kus see piir jookseb ?
kes ütleb kas auto mis on testitud ühtede parameetritega vastab tingimustele ka peale millegi muutmist ?
rehvi laius, ratta läbimõõt, offset vms.?
kui juhtub avarii siis sa võisid ju liikluse mõistes olla õigesti käitunud aga vastaspoole kaitsja teeb sulle kohtus ette ja taha ning mingi ülevaataja ei taha kindlasti teie kahe vahele jääda.

jutu mõte on et kui teete siis olge vait ja vastutage aga ärge vinguge kui keegi jälgib reeglit
ei ma ise pole samuti õige poiss aga reegel on reegel ja seadus on seadus olen kuss ja täidan korralduse kui see antakse
alati võib ju teha näitemängu ja kasutada laenatud õigeid rattaid ülevaatuse ajaks aga milles on siis see ülevaataja süüdi ?

mille poolest erineb rehvimõõdu erinevus nt. ebapiisavatest piduritest - kas ka seal on mõistlik panna lubatud erinevus mille võrra alla piiri saab ikka läbi
ja kui selline enne sebra pidama ei saa siis ….

hetkel siis jutt nendest norimistest millel oli reeglitepärane põhjus

teisalt kui ikka ülevaataja ei tea oma reegleid nagu see kiiruse indeks siis on põhjustatud kisa ja õigustatud kui jalaga ukse lahti lööd ja nõuad ülevaatuse läbimist ilma lisakuludeta koos vabandusega.
Vasta
#37

Appi! Ostsin eile uued talverehvid. Rehvimüüa pakkus lambist õiges mõõdus rehve Big Grin Mina nõudsin ikka jäärapäiselt "oma mõõdus" rehve Sad Teatsin, et õiges mõõdus rattad kodus olemas. Paber väidab midagi muud Sad
Homme teeme ülevaatuse...
Vasta
#38

Ma ei tunne ka väga neile vingujatele kaasa, sest reeglina on nende hirmus suurte ja vale ET velgdele tõmmatud mingid sõidukõlbmatud rehvid.

Probleemi ilmselt ei olegi uute sõidukitega, enamus tuleb välja juba piisavalt suure valikuvabadusega ja see õige rehvi-velje nõue pigistab ikkagi vanatehnika omanike.

Igatahes oleks suur huvi ära proovida see tegeliku rehvimõõdu legaliseerimine. Seda enam, kui registris on samu mudeleid, millel on tehn. passis minu soovitud mõõt olemas. Kas nad keeldumise korral siis muudavad ka nende autodel nn. mõõdud õigeks.

Tsitaat:3. SÕIDUKITÜÜBI MUUTMINE
3.1. Igast sõidukitüübi muudatusest tuleb teatada tüübikinnituse andnud asutusele. Seejärel võib see asutus kas:
3.1.1. leida, et tõenäoliselt ei kahjusta tehtud muudatused märgatavalt nõuetele vastavust ja et igal juhul vastab sõiduk
endiselt nõuetele; või
3.1.2. keelduda muudatuse kinnitamisest.

Igatahes soovitan õhtul omale unejutuks lugeda direktiivi: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/...31992L0023&from=ET
Vasta
#39

Reeglina vanatehnikal, ka minu sõiduriistal, passis kirjas vaid ÜKS, AINUVÕIMALIK JA AINUÕIGE mõõt Sad
Vasta
#40

Tundub, et ülevaatuspunktid on üldse viimasel ajal väga aktiivseks muutunud. Koduauulis räägitakse lugusid sellest, kuidas kontrollitakse rangelt isegi turvavööde seisundit ja probleemide korral saadetakse uuele ringile. Probleemiks võib olla ka näiteks lukustussüsteemilt puudu olev plastkate.

Näib, et millalgi viimase paari kuu jooksul on liikunud ülevalt alla direktiiv (või siis suusõnaline rangelt vabatahtlik vihje), mis soovitab ametnikel olla eriti valvas.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne