Pooltelje laagri tööpinna taastamine ?
#1

Tere.

Vajadus taastada pooltelje laagri tööpind - rulllaager silla suka sees, sisemine laagrivõru puudub, selle asemel pooltelg..
Tööpind kulunud - ilmselt oleks lahenduseks keevitus/ materjali peale kandmine ning lihvimine mõõtu. Küsimus termotöötluse
kohta pärast taastamist - kuidas saavutada piisavalt tugev pind laagri tööpinnaks kuid samal ajal, et pooltelg jääks seest sitkeks?

Palun jagage kogemusi, soovitusi - kes selle tööga hakkama saaks ?  Netist otsides leiab ettevõtteid, kes võiks sellise asjaga tegeleda kuid
soovitused puuduvad.. 


Aitäh.
Tanel
5o28II9
daloc@hot.ee

   
Vasta
#2

Kas teises otsas läbimõõduvaru on? Nuudid peenemad?
Ma paneksin sinna hülsi peale, keevitamise jätaksin ära.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

[attachment=72374 Kirjutas:Marko pid='462712' dateline='1541541002']Kas teises otsas läbimõõduvaru on? Nuudid peenemad?
Ma paneksin sinna hülsi peale, keevitamise jätaksin ära.

Nuutide osa väiksema läbimõõduga, seega võiks hülsi paigaldus olla võimalik variant. Kuidas hülss piisavalt tugevalt pinnale kinni saada, et halvimas olukorras seda ringi ei tõmbaks ?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#4

Jäta igusugune kuumutamine ära heaga jms karastamine tsirkus.Väändejõud on midagi muud kui silindrisääre keevitamine survejõud.
Selle metalli keemilist koostist ei tea mitte keegi.

Marko soovitus pole paha.Samas sa võid laagri panna ju teise ja sisemise lisasaale lõhega.Pressid peale asi tahe ja saale kaitseb pinda.

Koonusrulli asemele võib edukalt ka 2 rida pallid panna maakeeles.
Vasta
#5

See mingi jaapani pooltelg või?Nissan?
Vasta
#6

(07-11-2018, 01:19 AM)Ants80 Kirjutas:  Jäta igusugune kuumutamine ära heaga jms karastamine tsirkus.Väändejõud on midagi muud kui silindrisääre keevitamine survejõud.
Selle metalli keemilist koostist ei tea mitte keegi.

Marko soovitus pole paha.Samas sa võid laagri panna ju teise ja sisemise lisasaale lõhega.Pressid peale asi tahe ja saale kaitseb pinda.

Koonusrulli asemele võib edukalt ka 2 rida pallid panna maakeeles.

Laager sukkas tavaline rulllaager, mitte koonus. Probleem selles, et pooltelge peab laagri sees umbes 5-6 mm saama sissepoole( diffri poole) liigutada, et paigaldada pooltelje fiksaatorseib. Pärast seibi paigaldust tuleb pooltelg tagasi väljapoole lükata, stopperseib asetub satelliidi h.ratta sees olevasse pessa.. Kui teist mõõtu laager pooltelje peale istuga paigaldada siis pole võimalik seda vajaliku  seibi paigaldada...

Jaapanlane - Toyota Land-Cruiser
Vasta
#7

(07-11-2018, 01:15 AM)daloc Kirjutas:  Kuidas hülss piisavalt tugevalt pinnale kinni saada, et halvimas olukorras seda ringi ei tõmbaks ?

Laagriliimiga.
Vasta
#8

Mismoodi see niimoodi üldse juhtuda sai ja kuidas vana laager pealt ära tulema mahtus? Kas pooltelg juba loperdas laagri sees ?
Mis ajastu sild see on? Mingis osas olid Toyotade sillad üsna ühesugused ja aastate lõikes suht muutumatud (Hilux, 4Runner, Hiace), seega teoreetiliselt võib ka poolteljele asendust otsida, iseasi kui otstarbekas see on võrreldes selle pisikese taastamisega. Hülssi peaks saama ju ka sisemise otsa poolt kinni keevitada ?
Vasta
#9

Et nii ei juhtuks tuleb rehvid,rattad tasakaalustada.Arvatakse misse ikka teeb panen lopertava ratta tagumisele sillale.
Vasta
#10

(07-11-2018, 10:01 AM)_rein_ Kirjutas:  Et nii ei juhtuks tuleb rehvid,rattad tasakaalustada.Arvatakse misse ikka teeb panen lopertava ratta tagumisele sillale.

Kah tarkus, aga kui kuskil pärapersse-kõrbes reisul olles tasakaal jeehat paneb ja midagi asemele pista pole rääkimata tasakaalupingi leidmisest, siis on ikka hapu lugu küll. Et kas veab need tuhat kilti asustatud punktini välja või mitte... Juhtub veel amort ka otsad andma, on pahandust kui palju.
Pask süsteem sellise masina jaoks. Oleks eeldanud tolle kruiseri jaoks paremat lahendust.
Vasta
#11

Kuumalt hülss pealeja siis mõõtu ,treial teeb ära kes suudab millimeetrist väiksemaid mõõte tuvastada.Äkki avalikustate täpse mudeli millele kuulub võite ka 4x4 foorumist (insener,tomm jne.)küsida kui maastur.
Vasta
#12

(07-11-2018, 01:33 AM)daloc Kirjutas:  ...
Jaapanlane - Toyota Land-Cruiser

Palju kasutatud korralik maksab?

Arvesta, et igasugune teha laskmine (küsimuse toon annab alust aimata, et endast tegijat ei ole)  maksab kolmekohalise summa.
Vasta
#13

Jeebusel vahetasin sama põhjusega vasaku, tagumise veovõlli välja. Eelmine omanik oli sinna miskise veidra mõõduga laagri paigaldanud, mis lahtivõttes legoks kukkus.  Ehitus täpselt sama, samamoodi rulllaager, mis kasutab võlli välisdiameetrit enda sisemise saalena ning difri korpuses C-clipid, mille eemaldamiseks tuleb võll nõksa sisse lükata, mis eeldab satelliithammakate võlli eemaldamist ja bla bla bla. Tekkis ka mõte taastada, aga need saadana võllid on veidrad , seega jäi projekt alustamata. Aga käis ka mõte läbi, et mingisugune uus pind peale pressida, mis on über täpne ja ei liigu, kui mehhaanilist jõudu talle osutada. Kunagi oli ühe simmeri tööpinnaga sama teema. Seal tahtsin keemilise metalliga lappida nagu  üks Oregini jõmm enda vanal chevyl tegi. Jäi pidama küll, aga ei jõudnud ise sinnamaani, et oleks sama tee ette võtnud. 
Jeebi Uus võll oli miskine 80 rubla kanti ehk. 

Aga huvitav oleks näha seda protsessi, kui peakski tegemiseks minema. Guugeldades leiab mõne killu materjali selle kohta, kui inglise keeles kaevata.

Almost Again
Vasta
#14

Kunagi ühe JCB laadurekskavaatori miskine käigukasti võll oli samamoodi sellise lahendusega, et laagri tööpind oligi võll ise. 
Treiti ka väiksemaks ja paigaldati hülss.
Tehti see mingist kõvast materjalist. Tulemuseks, pärast mõningat tööd oli see hülss kildudeks.
Tavaterasest ei saa aga hülssi teha. Esiteks kulumiskindlus ja teiseks oleneb hülsi paksusest. Pooltelge väga peeneks ka ei saa treida, kannatab tugevus. Õhema hülsi korral aga võib laager pöörlemisega lahti neetida või siis kõvema materjali korral ära killustada.
Kõige kindlam lahendus oleks pulberkeevitus, mis tookord selle JCB võlligi edukalt ja püsivalt ära arstis.
Pulberkeevitusega taastatakse ka näiteks nukkvõlli nukkasid, asi saab kõva.
Suure tõenäosusega on ilmselt odavam otsida järgmine kasutatav võll lammutusest. Seda enam, et igasugu praavitamine nagunii nõrgestab selle võlli tugevust ja ratta alt murdumine kuskil liikluses ei ole just meeldiv.
Jah, tugevusvaru on olemas, aga kust see piir täpselt läheb...
Vasta
#15

Uus tükk, st originaal ca 1300 EUR, tarne min 3-4 nädalat ; alternatiiv ca 400-500 EUR, tarne maailma teisest otsast, seega transport otsa mis arvestades osa mõõte ja massi pole ilmselt kõige soodsam.

Tean riske peale keevitamisel. Mainitud pulbriga katmine ja mõõtu lihvimine võiks olla variant, netist leiab ettevõtteid kes selliste töödega tegelevad - siin teema avamine oli mõttega, kes jagaks kogemusi& soovitusi, kus asjalikud mehed tegutsemas ja teavad mida teevad. V.võlle remonditakse ja lihvitakse mõõtu, kuid jah siin ilmselt teistsugused jõud mängus..

Puks kuumalt peale - kas ja kuidas see nii kindlalt kohale fikseerida, et paigast ei nihkuks ja rohkem kahju ei teeks ? Mõnest kohast keevitusega kinni punktides ? Juhul kui laager mingil põhjusel peaks kinni jääma siis ilmselt on puks esimene mis ringi tõmbab ?

4x4 foorumis pooltelje või silla ostusoov üleval.  Samas veel variant vahetada kogu sild koormamata pooletelgede variandi vastu, kus laagrid suka peal ja poolteljed töötavad ainult väändele.. kuid pole veel selgeks saanud, kas selline swap töötaks - kas sellise silla poolteljed sobivad lukuta differentsiaaliga.. pean vähe Toyota EPC-s osade koode võrdlema..

Pikk jutt, .... jutt.

Ehk kokkuvõtteks - palun jagage kontakte/ ettevõtteid, kes sellise tööga (taastamisega) hakkama saaksid. (Masin ise enamus ajast maal kohalikus kasutuses, pikemad sõidud max 30km.. ) On mainitud TLN-s Vana Narva mnt-l asuvat ettevõtted, kus vanad Dvigateli mehed toimetamas - kas keegi teab, mis võiks olla selle ettevõtte nimi ?


Aitäh.
Tanel
Vasta
#16

Selle töö teeb ära kodus toimetav, treipinki, keevitust ja muud vajalikku atribuutikat omav erategija. Mõtlemisvõime ka abiks muidugi.
Hind ei pruugi üldse kolmekohaline olla Smile
Heameelega aitaksin, kahjuks tööriistapark ei vea välja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

Pinguga puks peale istutada saab nii kinni et ei tõmba seda miski seal ringi. Puks peab muidugi veerelaagrimaterjalist olema, võib alas-kuulist või teistest laagrifirmadest küsida. Sobiks ka mõõtudelt sobiva laagri sisevõru mida pingis mõõtu töödelda, pääseb igasugusest termikast või pealekeevitamisest. Õige välismõõt muidugi kriitilise tähtsusega antud sõlme taastamisel.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#18

Kõik variandid on vist ära pakutud ja neid analüüsides ei olegi väga head lahendust.
Esiteks pulbermetalliga mässamine ei tundu toimiv lahendus olema sest see eeldab detaili kuumutamist sest muidu ei toimu nakkumist alusmetalliga ja kate tuleb maha.
Tegelikult tuleb see kate nagunii maha sest rullid deformeerivad seda tasapisi ning tulemus on ajutine.
Pealegi need katte tükid lõhuvad kohe ära ka laagri ja tulemus võib olla silla sees oleva laagripesa hävimine.
Puksi tegemisel jälle on probleemiks detaili väike läbimõõt, mis ei võimalda puksile ehk isegi 3mm seina ja et laagri rullid veerevad otse sellel, deformeerides puksi ja venitades seda jämedamaks.
Oleks sel laagril sisevõru sobiks need kaks meetodit muidugi hästi.
Mul selline probleem oleks siis pigem läheks seda teed et otsida laagrile suuremad rullid.
Näiteks 4mm asemel 4,5mm ja siis treida pooltelg niipalju peenemaks et tihendipinda ei puutu vaid ainult laagri alla jääva osa ja niipalju peale kui on vaja koostamiseks.
Võibolla on selline laager isegi olemas, millel sisemise saale äravõtmisel on vajalik mõõt ja pealmist mõõtu saaks sobitada kas maha treides või tehes vahepuksi?
Vasta
#19

On võimalus veel nii teha,et  üritada lihvida ainult see kulunud pind ja panna sinna jämedamad rullid. Laager peaks siis selline olema,et pealt saale ka maha käiks. Rullid omale kohale,saale peale lükata ja siis kogu täiega tagasilda sisse. Selline mõte tekkis seoses oma ühe vana autuga,kas see variant sobib ka sellele poolteljele,ei oska kaugelt öelda,sest asi jääb alati mõõtude ja muude pisiasjade taha.

T.
Vasta
#20

(08-11-2018, 10:35 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  On võimalus veel nii teha,et  üritada lihvida ainult see kulunud pind ja panna sinna jämedamad rullid. Laager peaks siis selline olema,et pealt saale ka maha käiks. Rullid omale kohale,saale peale lükata ja siis kogu täiega tagasilda sisse. Selline mõte tekkis seoses oma ühe vana autuga,kas see variant sobib ka sellele poolteljele,ei oska kaugelt öelda,sest asi jääb alati mõõtude ja muude pisiasjade taha.

T.

Siis tuleb uus rullide tööpind ka pindkarastada/tsementeerida vms. e. viia see algsesse konditsiooni mis tehasest (kas seda muidugi teab ka mis tehnoloogia tehases oli) muidu tapavad rullid selle uue tööpinna kiiresti ära.
Kindlasti pole see probleem üksikjuhus ja kui otsida siis vast leiab interneedusest ka vastavaid teemakäsitlusi ja toimivaid lahendusi.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne