(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2018, 16:24 PM ja muutjaks oli aavu.)
Tsitaat:
Tsitaat:Kui kaalule asetada papagoi koos puuriga, siis mis juhtub, kui papagoi puuris lendu tõuseb? kas kaal tõuseb, või langeb?
Lendamise puhul ilmselt ei muutu, aga hüppamise korral muutuks (tõukamise momendil suureneb, õhus olemise ajal väheneb)?
Pakun kaks varianti.
1. Puuril on õhukindlad seinad - kaal ei muutu.
2. Puuril varbseinad - osa ülestõukeks vajalikust õhust võetakse väljastpoolt ja osa õhku väljub puuri alumisest osast, kaal väheneb veidi ehk näiteks 10 - 30% papagoi kaalust.
Kolmandaks - kui põhi-lagi on võrgust, võib % olla suuremgi.
Tsitaat:kui kärbes autos lendab ja auto teeb äkkpidurduse, mis juhtub kärbsega?
Õhutühjas ruumis ilmselt vastu esiklaasi - laibaks. Õhutakistus siiski nii järsku kokkupõrget ei soodusta.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Tsitaat:Kui kaalule asetada papagoi koos puuriga, siis mis juhtub, kui papagoi puuris lendu tõuseb? kas kaal tõuseb, või langeb?
Lendamise puhul ilmselt ei muutu, aga hüppamise korral muutuks (tõukamise momendil suureneb, õhus olemise ajal väheneb)?
Pakun kaks varianti.
1. Puuril on õhukindlad seinad - kaal ei muutu.
2. Puuril varbseinad - osa ülestõukeks vajalikust õhust võetakse väljastpoolt ja osa õhku väljub puuri alumisest osast, kaal väheneb veidi ehk näiteks 10 - 30% papagoi kaalust.
Kolmandaks - kui põhi-lagi on võrgust, võib % olla suuremgi.
Õhu mass puuris ei muutu, nii palju kui välja läheb, tuleb ka sisse.
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2018, 18:49 PM ja muutjaks oli aavu.)
Tsitaat:Õhu mass puuris ei muutu, nii palju kui välja läheb, tuleb ka sisse.
Mitte õhu puuris asuvast massist pole jutt, puuri sisenev õhk tekitab imemisega hõrendust puurist kõrgemal ja eriti hästi mõjub reaktiivjõud puuri alt väljuvast õhust. Just see tekitab kaalu vahe. Muidu ju papagoi õhus ei lendaks, ikka tiiva peal ja tiiva all tekkivate õhurõhkude vahe arvel. Muidugi, kui nüüd väga täpseks minna, siis tekivad nii puuris sees kui väljas õhukeeerised, mis vähendavad lennu efektiivsust ehk kasutegurit. Lennumasinad kasutavad keeriste vähendamiseks püstiseid tiivapikendusi.
Kui siduda lind jalgupidi puuri põranda külge, võib ta kergema puuri õhku tõsta.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
(12-11-2018, 13:10 PM)tõnn Kirjutas: Kui tegemist oleks õhupalliga, siis see rändaks auto tagaossa.
Kui auto tagurdades pidurdaks
Heeliumiga õhupall läheb õiget pidi pidurdades ikka tagaossa. Ta ju õhust kergem - järelikult õhk läheb inertsiga ette poole ja surub palli taha poole.
Mulle need teemad meeldivad.Õhutühjas ruumis lendav kärbes-siis reaktiivkärbes ju.Tätte ütles laulus ka-tuulevaiksel ööl on tuule suund nord.Jälgin huviga.
(12-11-2018, 13:10 PM)tõnn Kirjutas: Kui tegemist oleks õhupalliga, siis see rändaks auto tagaossa.
Kui auto tagurdades pidurdaks
Heeliumiga õhupall läheb õiget pidi pidurdades ikka tagaossa. Ta ju õhust kergem - järelikult õhk läheb inertsiga ette poole ja surub palli taha poole.
Kumb siis pidurdava auto esiosas suureneb - õhurõhk või õhu tihedus?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
(12-11-2018, 13:30 PM)olli Kirjutas: Heeliumiga õhupall läheb õiget pidi pidurdades ikka tagaossa. Ta ju õhust kergem - järelikult õhk läheb inertsiga ette poole ja surub palli taha poole.
Ja kui õhupall auto tagaosas katki läheb, hakkab roolis olnud pereisa baritoni asemel sopranis ropendama.
(12-11-2018, 13:30 PM)olli Kirjutas: Heeliumiga õhupall läheb õiget pidi pidurdades ikka tagaossa. Ta ju õhust kergem - järelikult õhk läheb inertsiga ette poole ja surub palli taha poole.
Ja kui õhupall auto tagaosas katki läheb, hakkab roolis olnud pereisa baritoni asemel sopranis ropendama.
Dialoog ühest Venemaa foorumist.
A: Kuulsin, et meie haiglates hakatakse operatsiooni ajal patsientidele heeliumit manustama.
B: Kas see leevendab valu?
A: Ei, aga siis nad ei kisa nii ebameeldiva häälega.
Kah natuke naljakas küsimus.
Et kas sellist amordiotsavõtit keegi kohalikus kauplustevõrgustikus on kohanud?
Vajalik ava mõõt 6x9
Arvata võib, et saaks ka välismaalt tellida või läheneda probleemile torutangide ja rohkete sõimusõnadega, nagu vene autode puhul, kus ka sellised amordipulga otsad on levinud, aga korralik võti hoiaks ehk tüütut vaeva ära.
63€ maksva tüki isegi leidsin stokkerist, aga see teeks elu äkki liiga lihtsaks
soetasin lõunast piruka. kusevad pihustid vahetati ää, aga topeltnorm naftaga pooleks õli jäeti välja laskmata. mitmest kohast sai küsitud, et ehk saaks üles tõsta ja õli välja lasta. no ei saanud. mõtsi, et varemgi ka palja naftaga sõidetud ja mootorit pestud, asi siis seguga sõita. tulin ilusti ää, pedaali pressimisega olin tagasihoidlik. siin sai segu välja ja õli sisse. kaks päeva hiljem lõppesid turbo elupäevad. kevadel oli alles vahetatud. tükkideks pole jõudnud võtta, aga külma poole pealt pääseb näpuga katsuma. võllil ristilõtk umbes sentimeeter. pikilõtku pole. tekkis kohe elav arutelu. ise olen puuduliku määrimise tagajärgede poolt, aga kogenenumad spetsialistid arvavad pigem oma pesast lahkunud puksi süüdi olevat.
kellel kogemusi on võiks neid jagada.
teised võivad pakkumisi teha.
eks tulevi nädali vast saab mahti asjandus lahti võtta.
(16-11-2018, 22:55 PM)diesel Kirjutas: soetasin lõunast piruka. kusevad pihustid vahetati ää, aga topeltnorm naftaga pooleks õli jäeti välja laskmata. mitmest kohast sai küsitud, et ehk saaks üles tõsta ja õli välja lasta. no ei saanud. mõtsi, et varemgi ka palja naftaga sõidetud ja mootorit pestud, asi siis seguga sõita. tulin ilusti ää, pedaali pressimisega olin tagasihoidlik. siin sai segu välja ja õli sisse. kaks päeva hiljem lõppesid turbo elupäevad. kevadel oli alles vahetatud. tükkideks pole jõudnud võtta, aga külma poole pealt pääseb näpuga katsuma. võllil ristilõtk umbes sentimeeter. pikilõtku pole. tekkis kohe elav arutelu. ise olen puuduliku määrimise tagajärgede poolt, aga kogenenumad spetsialistid arvavad pigem oma pesast lahkunud puksi süüdi olevat.
kellel kogemusi on võiks neid jagada.
teised võivad pakkumisi teha.
eks tulevi nädali vast saab mahti asjandus lahti võtta.
Diesel ( ) peseb igasugust saasta lahti, see tapab, lisaks puudulik määrimine. Ise olen 2-st turbost lahti saanud, üks oli teada poolsurnud ja eelmise omaniku poolt h--ratud masin. Uus õli ja (paari?) kuu pärast õlisuits summutis. Teine kord kasutasin mootori sisepesu õli. Nädala nautisin puhast õli vardal, siis läks Pärnus käiguga 12l õli...
vahetab ülemise ja alumise ka. vahel.
kuskil foorumis (äkki siinsamas) ma kunagi tõstsin teema üles, kui mingi pemmi pära peal oma masina nummert kuidagi harjumatult valepidi nägin peegeldumas. siit muidugi just praegu tuli mõte, et kas küli keeratud pemmi pära peegeldab vasakut-paremat ära vahetamata?