23-05-2016, 11:09 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-11-2018, 18:38 PM ja muutjaks oli rainer.
Muutmise põhjus: korrektuur
)
Tere,
seoses IŽ-56 huviga ja tegelemisega ja sealtkaudu IŽ-58' põikega (Jupiteri eeläija) ja varase Jupiterini jõudmisega tekkis mul soov saada selgeks mõned hallid alad Jupiteride esimese otsa ( kuni Ю-2(K) lõpuni) kohta. Ei ole asjalikku ja ühese tõena võetavat infot leidnud, vbl peaks rohkem vene foorumeid seilama, ka neil on info vastandlik (kui on häid linke pakkuda, oleksin tänulik!) . Aga igatahes, ajaloo osas küsimusi on:
1. Kas "kõige-esimene"-esimene "Jupiter" oli 1:1 IZ-58'ga (lihtsalt turundusnimi teine?) ja kui palju neid toodeti ? Kas ka Eestis olemas ?
2. Jupiter-1 polnud mudelinimena olemas, oli lihtsalt "Jupiter" (birkal lihtsalt "Ю(K)") ?
3. Kas Jupiter-1 oli eest veel IŽ-56 poriplekiga (samas juba väikese, hiliselt 56'lt tuntud esitulega ) , hilise, 1958+ IŽ- 56 sumpsidega (pisikese, "revolvritrumli"-kuueaugulise kroomotsaga) , kõige esimestel vist ka veel 56 paak, ja kasutati 56 korvi (Vjatka Poljanski tehas , mudel ВП-58 ), hingedel ettepoole tõstetava klaasiga mudeli ВП-62 ilmumiseni ?
4. Kas Jupiter-1 masinaid on kaks erinevat (kaarjas kõrge , alguseajastu-Planeta esiporikas vs 56 madal ja sirgema üldkujuga porikas ; 25 cm eemaldatavate kroomotstega sumpsid vs 56 sumpsid ; ВП-58 vs [i]ВП-62[/i] , küljekorgiga 56 paak vs kergelt rohkem kühmus kesk-korgiga "Planeta"- paak) ? Või tehti mainitud muudatused (ja kas kas veel midagi?) sujuvalt, "Jupiter-1" tootmise käigus, samm-sammult ?
5. Rattad - kõige esimestel (mis aastani?) olid 56 rattad, järgnevalt (millal?) tuli alu-rumm , kuid jäi veel 19" pöid , kuni lõpuks (millal?) asendus 19" 18"-ga?
6. Mis aastal ilmus Jupiter-2 ametlik mudelinimi "Ю-2(K)" rataste birkale ?
7. Mootor - millised sisemised-välimised erinevused on nende modifikatsioonide (58 <=> Ю(K) <=> Ю-2(K) ) mootorites ?
R
seoses IŽ-56 huviga ja tegelemisega ja sealtkaudu IŽ-58' põikega (Jupiteri eeläija) ja varase Jupiterini jõudmisega tekkis mul soov saada selgeks mõned hallid alad Jupiteride esimese otsa ( kuni Ю-2(K) lõpuni) kohta. Ei ole asjalikku ja ühese tõena võetavat infot leidnud, vbl peaks rohkem vene foorumeid seilama, ka neil on info vastandlik (kui on häid linke pakkuda, oleksin tänulik!) . Aga igatahes, ajaloo osas küsimusi on:
1. Kas "kõige-esimene"-esimene "Jupiter" oli 1:1 IZ-58'ga (lihtsalt turundusnimi teine?) ja kui palju neid toodeti ? Kas ka Eestis olemas ?
2. Jupiter-1 polnud mudelinimena olemas, oli lihtsalt "Jupiter" (birkal lihtsalt "Ю(K)") ?
3. Kas Jupiter-1 oli eest veel IŽ-56 poriplekiga (samas juba väikese, hiliselt 56'lt tuntud esitulega ) , hilise, 1958+ IŽ- 56 sumpsidega (pisikese, "revolvritrumli"-kuueaugulise kroomotsaga) , kõige esimestel vist ka veel 56 paak, ja kasutati 56 korvi (Vjatka Poljanski tehas , mudel ВП-58 ), hingedel ettepoole tõstetava klaasiga mudeli ВП-62 ilmumiseni ?
4. Kas Jupiter-1 masinaid on kaks erinevat (kaarjas kõrge , alguseajastu-Planeta esiporikas vs 56 madal ja sirgema üldkujuga porikas ; 25 cm eemaldatavate kroomotstega sumpsid vs 56 sumpsid ; ВП-58 vs [i]ВП-62[/i] , küljekorgiga 56 paak vs kergelt rohkem kühmus kesk-korgiga "Planeta"- paak) ? Või tehti mainitud muudatused (ja kas kas veel midagi?) sujuvalt, "Jupiter-1" tootmise käigus, samm-sammult ?
5. Rattad - kõige esimestel (mis aastani?) olid 56 rattad, järgnevalt (millal?) tuli alu-rumm , kuid jäi veel 19" pöid , kuni lõpuks (millal?) asendus 19" 18"-ga?
6. Mis aastal ilmus Jupiter-2 ametlik mudelinimi "Ю-2(K)" rataste birkale ?
7. Mootor - millised sisemised-välimised erinevused on nende modifikatsioonide (58 <=> Ю(K) <=> Ю-2(K) ) mootorites ?
R