(20-12-2018, 09:16 AM)Formika Kirjutas:  
(20-12-2018, 03:22 AM)TeeTL Kirjutas:  Zis-102 on tõenäoline.
 Mõtlesin ka seda aga kuidagi ei taha see poritiiva taganurk klappida.

Kõrvaloleva 101a sport poritiivaots on veel pikem kui 102-l, aga pildilt see ei paista.
Lisaks on veljed-ilukilbid mõlemal samad ja on kohasemad zisidele kui selle teema peakangelasele.
Vasta

Ei oska hinnata, mis auto eelmisel pildil on, kuid siin sarnaselt kõrvuti. Whitewall, ilukilp, ukse ääres jooksev iluliist nagu sobiks.

[Pilt: autowp.ru_zis_mixed_2.jpeg]
Vasta

(19-12-2018, 06:09 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Ei tea mis auto see seal paremal paistab?

Minu arust ZIZ 101a. 

[Pilt: 0254bfbff45de8f437bd77e5931e8.jpeg]

Igaks juhuks pean täpsustama, et nendest aadest ja beedest ma suurt ei tea, samas kui selle nurga alt vaadata, siis oleks justkui sama autoga tegemist, vabalt võib olla ka ZIZ 102 või muu mudel mis selle baasil tehti.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Tuleme siis autode (ZIS-d) juurest, mida kumbagi tehti ainult üks eksemplar tagasi auto juurde, mis võrreldes viimastes postitustes nähtudega olid suisa masstoodangus Big Grin , nimelt 6 tk. Kuna mehhaanikud hakkavad ka Pealinnast kodukohta jõudma, siis andsime täna avapaugu Fordi algosadeks lammutamisele. Ausalt öeldes olin valmis halvemaks aga kere osutus esialgsel vaatlusel väga kõbusaks. Eks lõpliku hinnangu annab liivaprits. Pagasniku põhi tip top.
   
Rattakoobaste siseküljed, nagu uued. Töösse minevad M1 taga poritiivad, mis mul on, palju viletsamad.
   
   
Tagumised uksed kui uued, esimetel pindmist roostet sisekülgedel. Alaäär tundub ka kõva, aga eks liivaprits näitab.
   
   
Armatuur sai eemaldatud ja avastasin, et kojamehed ikka vaakum ajamiga. Rool läheb vahetusse. GAZ 11-40-l oli see nagu M1-l. Nõukogulased loobusid tulede lülitist roolil. Tõenäoliselt saadi GAZ A ekspluatatsiooni käigus aru, et Vene oludes see lüliti roolikarbi all otsas kaua vastu ei pea. Täiest üleliigne tundub soojendus radikas antud lahtisel isendil. Oleks ta puhunud klaasidele, siis saaks veel aru. Muidugi seltsimeeste autodel sellist luksust ette polnud nähtud. Esimese Gorki tehase auto, mis sai soojenduse oli II seeria Pobeda.
   
Mõningaid rooste kahjustusi on märgata juhi ja kõrval istuja jalgade juures.
   
Homme loodan, et saab kere algosadeks võetud ja saab hakata hindama tööde mahtu, mis tuleb teha kere juures, et sobitada GAZ 11-ne raam Fordi kerega kokku.
Vasta

Lahtisel isendil on radikas igati omalkohal. Vähemalt juhul, kui on soov asja ka muul hetkel, kui päikesepaistelisel suvepäeval tarbida.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Varajastel suvistel hommikutundidel kui džentelmenid juba hakkavad lahtise autoga kodupoole sättima, on tavaliselt kaste maas, mis omakorda tähendab, et kaste on MÕLEMAL pool esiklaasi ja loomulikult ka istmetel kui just tonneau katet peal pole olnud, enamikul seda millegipärast pole. Iseenesest väga praktiline asi. Väljastpoolt võib ju kojameestega vehkida aga seest ? Ühekordne kuivatamine on ainult minutiks ja kaste on tagasi. Kütteseade lahtisel autol on sama vajalik kui kinnisel.
Vasta

Täna siis üritasime auto ja raami eraldada aga võta näpust, on teised 81 aasta jooksul teineteisse niivõrd kiindunud ja tõenäoliselt pole neid selle aja jooksul kunagi lahutatud. Kui poritiivad ja astmelauad tulid küllalt kergesti lahti, siis raami poldid on roosteuss korralikult kokku laulatanud. Kõige hullem, selleks on pooltel juhtudel kasutatud peitpeaga polte, st auk on alt neljakandiline aga aeg on teinud oma töö ja poldid käivad pesas koos peaga ringi ja kinni pole kuskilt hoida. Proovisin relakaga lõigata sooned sisse ja suure kruvikeerajaga hoides õnnestus 2 polti välja keerata. Viiel lõikasin pead maha ja kolm jäi ootele. Kruvikeerajaga hoida ei jõua, relakaga juurde ei pääse, et maha lõigata. Nii sai kõrini, et astusime juurest minema. Ülejäänud kümme polti olid kas topsis või mõlemal pool kuuskant pead ja nendega saime hakkama. Kuna auto sai täna üles tõstetud, siis all roomates selgus kurb tõsiasi, nagu eile mainisin ka juba, et esi istmerea jalgealune on küllalt hõre. Ka karbid tahavad vahetust. Proovime ikka enne Uut Aastat selle kere maha saada.
Vasta

Ma olen ebameeldivatel poltidel pead maha puurinud, seda juhul kui muudmoodi lahti ei saa.
Vasta

Ma olen mutri kuumaks ajanud ja siis maha jahutanud ning lahti keeranud.

Kui ma õigesti aru saan, et raamis on sees adratera poltide moodi poldid, siis ma keevitaks pea külge mutri ja keeraks need lahti juba päris võtmega hoides. Polte ju hiljem ei kasutata, kui neid juba niigi relakaga soonetatakse? Aga muidugi pole ma nende asukohta näinud nii, et võib-olla "kena jutt keik"
Vasta

(23-12-2018, 23:43 PM)gruppen Kirjutas:  Ma olen mutri kuumaks ajanud ja siis maha jahutanud ning lahti keeranud.

Kui ma õigesti aru saan, et raamis on sees adratera poltide moodi poldid, siis ma keevitaks pea külge mutri ja keeraks need lahti juba päris võtmega hoides. Polte ju hiljem ei kasutata, kui neid juba niigi relakaga soonetatakse? Aga muidugi pole ma nende asukohta näinud nii, et võib-olla "kena jutt keik"
Jah täpselt samad, mis adra teradel, ainult 8 mm-d, või sinna kanti toll mõõtmes. Kaks tükki on esi uste esi nurkades, mitte millegagi ligi ei saa, ka trelliga mitte. Vaja uksed eest võtta aga kurat uste poldid ka lahti ei tule. Seal ainus võimalus kruvikeerajaga keerata. Neid pole ka vist keegi 81 a. lahti võtnud. Rooste eemaldi sai ka otsa. Pühad, pole kuskilt saada ka. Eks tuleb edasi närutada.
Vasta

Ma olen uste hingepolte millel on miinus pead lahti keeranud löökkruvikeerajaga, siiani pole ükski kinni jäänud
https://avsk.ee/est/tooted/kruvikeerajad...16848.html
Vasta

Löökkruvikas, jah, ustepuhul obligatoorne riist.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Täna jõudsime lõpuks siis nii kaugele, et kõik kere ja raami ühendavad poldid said eemaldatud. Kokku 24 tükki. Kui algul arvasin, et piirdub 20-ga, siis hiljem tuli veel 4-ga rinda pista, mis olid eriti näruste kohtade peal ja muidugi käisid kõik ringi. Aga noh, nüüd sellega kõik. Uksed said ka eest võetud. Laenasin löökkruvikeerajat ja sellele vandusid kõik alla peale kahe isendi, mis tuli välja puurida. Ikkagi 80+ aastat turjal. Esi tulemüür väriseb ähvardavalt, paistab, et roosteuss seal all ühenduskohas kõvasti hambaid näidanud. sealt ka augud sees ja põrand ka paigatud. Tagaistme ja jalge alune nagu uus nagu allpool piltidelt näha. Proovin kere veel sel aastal maha saada, siis saab kaks raami kõrvuti panna ja vaadata, kuidas see  asi kokku sobima hakkab.
   
   
   
   
Vasta

Täna tuli vanem poiss oma traktoriga kohale, ta nimelt harrastus talunik ja peab neid karvaseid mägiveiseid. Erilist kasu neist, peale eurotoetuste pole aga ega kõik peagi kasumlik olema, niisama ka neid ilus vaadata. Sama ju autodega. Tõukasime siis Fordi välja, nöörid kõhu alla ja ….. pooleks tahtis murduda.
   
Tõmbasime koormarihmaga ülevalt ka kokku ja saimegi kere maha.
   
   
   
Kere tõukasime garaaži nurka ja raamid kõrvuti. Eks nüüd tuleb vaatama ja mõõtma hakata, kuidas see sümbioos tööle hakkab.
   
Vasta

(29-12-2018, 16:08 PM)Formika Kirjutas:  Eks nüüd tuleb vaatama ja mõõtma hakata, kuidas see sümbioos tööle hakkab.

Põgusast pilguheidust näha, et erinevad. Suurim põhjus tagavedrustuse teistsugune lahendus, aga ka keskel paistab erinevus.
Mis veel silma hakkas?
Näen ma õieti, et Fordil kinnitub paak pealtpoolt, Gazil alt?
Vasta

Olen paar päeva kukalt kratsinud, et mõistatada kuidas asjaga edasi minna. Raamide võrdlus näitab, et raamide  tagumine kolmandik laiusest on enam vähem sama. Erinevus paar millimeetrit. Siis hakkab raam väikese paindega kahanema ja esisilla keskpunktist on vahe juba pea 10 cm, st Gaz raam on kitsam.  Ka on Fordi raam 6 cm lühem kui M1-l + veel M 11-ne raami pikendused, mis annavad veel 5 cm juurde. Muidugi M11 R6 mootor ka tunduvalt pikem, kui Ford V8. Ka raamide rist talad on täiesti erinevate kohtade peal. Sellest muidugi mingit probleemi ei ole sest kinnitus poldid on nii kui nii läbi põhja puuritud ja tuleb lihtsalt teha uued augud. Põhiline probleem saab olema kabiini esinurkades, kus Fordil on spetsiaalne kronstein kere kinnituseks. Momendil jääb selle kolmest kruvist 2 õhku rippuma. Tuleb vaadata, kuidas see on lahendatud GAZ M1-l. Tõenäoliselt on seal midagi vaja ringi teha. Eelmises postituses Raivo juhtis tähelepanu, et Fordi paak kinnitub ülevalt ja tõesti, minu arust rumaluse tipp. Selleks, et eemaldada bensiini paak, tuleb maha tõsta kere. Mis siis aasta kokkuvõtvalt selle projekti kohta öelda. Palju pisividinaid veel puudu ja on ilmselge, et uuel, ehk 2019 a. see auto veel valmis ei saa. Liiga palju lahtisi otsi veel kokku sõlmimata. Eks proovin kevadeni transmissiooni ise komplekteerida ja siis vaatan, mis kerega edasi teha.
Vasta

Head uut aastat!
Saan ma õieti aru, et see Fordi raam ei lähe niikuinii käiku ja nüüd on küsimus, kuidas see Phaetoni kere M11 raamile istutada? Selle viimase kohta (M11 raam) on ju detailsed joonised olemas. Kas on kahtlus, et M11 kere oli kinnituskohtadest erinev?
Vasta

(02-01-2019, 14:53 PM)Raivo Kirjutas:  Head uut aastat!
Saan ma õieti aru, et see Fordi raam ei lähe niikuinii käiku ja nüüd on küsimus, kuidas see Phaetoni kere M11 raamile istutada? Selle viimase kohta (M11 raam) on ju detailsed joonised olemas. Kas on kahtlus, et M11 kere oli kinnituskohtadest erinev?
 M 11 kere on täpselt sama, mis M-1-l. Erinev on esimene ots. Seoses sellega, et Faetoni kere esiotsa kinnitused on 10 cm laiemad ja libisevad raami pealt ära, oli see asi nõukogulastel kuidagi teisiti lahendatud. 1. Kas tehti kere kinnituskohad ümber, vastavalt M1/11 kinnituskohtadele või 2. tehti mingid raami laiendid , kuhu siis kabiin kinnitati.
Selle kohta kahjuks mingeidki jooniseid pole. Mul on üks vana M-1 kere, kust tuleb studeerima hakata, kui suur töö on see kinnituskohtade ümbertegemine ja kas see on teostatav.
Vasta

Esimene GAZ 11 mootor sai remonditud suure hurraaga ja selle pilte võib kusagil eespool vaadata. Sai ta tehtud 12V agregaatidega ja eks see mõtlemine oli ka natuke teistsugune. Teine mootor, mis sai Saaremaalt toodud oli tegelikult viletsamas seisus ja kuna hurraa läks üle ja projekt muutus GAZ 11-73-st GAZ 11-40-ks, siis sai kõigele pidurit tõmmatud ja asi palju tõsisemalt ette võetud. Eesmärk nii originaalne, kui vähegi võimalik. Nii sai ka II mootor 6V starteri ja 6V generaatori. Kuna mootoritel olid küljes originaalsed jagajad, küll ilma kaanteta, siis sai kahe peale ka see ära taastatud ja leidus ka õige kaan ja rootor. Originaalne bentsu pump ka. Sellele tuli küll uus membraan leiutada aga loodan, et selleks piskuks, mis see masin käima hakkab -  piisab.
   
   
Vasta

Väike pöördumine kaasfoorumlaste poole. Probleem selles, et pole enam selliseid vanaaegseid polte, nagu alloleval pildil.
   
Keerasin GAZ 11 mootori filtri kaane peale tänapäevaste poltidega, No porno mis porno.
   
Vaja oleks 6mm, 8mm, 10mm, ja 12 mm-d, pakkuda võib iga pikkusega isendeid. Lemmikuteks 20 - 50 mm pikkused.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne