18-01-2019, 12:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-01-2019, 13:03 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Siitilmast lahkumise ühe lõpliku põhjusena oli alkoholil raudselt oluline roll traktoristide-kombainerite elus aga igasugused liigesehaigused ja eelkõige kutsehaiguste haigla kompetentsi kuulunud vibratsioonitõbi olid suhteliselt noorte Meeste tervisehädade põhjused küll! Kusjuures seesinane vibravärk on siiani tõsine haigus mitmetes ametites aga vaat uutel trakatsitel seda pole. Mis Te arvate, miks antakse ka praegu kasvõi mootorsaagidele vibratsiooninäitajaid? Sest käte artroos kollitab, kui liiga palju vibreerida! Jne. Siis külmad ja rõvedad kuudid või üldse kuuditus - reumad jms! Vene lindiga sügiskülmadega kündmine - hullemat tervisetapjat annab välja mõelda! Täna lased mingi 150K€'se Claasi vmsellisega 25km/h särgiväel, kuulad Elmarit ja vilistad...
Tõstke käsi, kellel EI OLE selg haige??? Ei ole kunagi olnud ka??? Mina tõstan. Kuigi on elus ikka raskuseid ka tõstetud ja lapsest saati erinevate varrega tööriistadega olude sunnil toimetatud.
Aga ühe suure alukaatri tegemisega tegin just vibradega (kahjuks polnud see Rotex!) epopahtlit lihvides oma kätele korraliku paugu, et täna on ka suuremamahulise kirvega puudelõhkumise järel kõigi 31 käeluu lahtitõmbamist ja üldist sanatoorset ravi a'la parafiinikindad. Ja olemegi sanatooriumite juures - needki tehti peamiselt just sedasorti vaeguste raviks tõsistele töömeestele!
OK, olematus mahus oma heinamaal ja metsas mõistusega võttes see nõukatrakats ei tapa - nõus! Ja "raputab" külmunud metsas sõitas vist tõesti iga traktor, küsimus on istme ergonoomikas ja löökide amortiseerimises. Lihtsalt need masinad maksavad juba väga palju.... Teine asi on õiged tööriided ja jalanõud. See on sama ka merel: selle valdkonna areng on lihtsalt ulmeline! Vaat et kolmandiku töö- ja hobirõõmust teevad täna riided.
Mis aga seda nõukatehnikat puudutab: vaatad rasketehnika alajaoutust, mis koosneb 99% mahus sellest õudusest (viimane normaalse tehnika thread oli restotud Unimog...), ja see on ju räige lappimine, mis käib! Ja läheb see Jumz külmaga persze, mida ta igal juhul ka läheb, ja ongi kõik, sest SOOJA telfriga garaget, kuhu nii kolakad sisse mahuks, enamusel ei ole. Mitte, et samavana "lääne" tehnika vähem laguneks - kindlasti mitte! Lihtsalt mingis oluliselt kergemas kaalus asja saab siis normhaagistega kuhugi sooja ravile viia. Ei pea krusa või üldse raskeveotreilat tellima.
Enamus meist EI TAHA omale maa/suvekodusse või lihtsalt maavaldustesse MTJ'tti! Ja kui võtta nüüd selle saasta alghind, liidame sinna juurde sooja MTJ'ti ehitamise ja ülalpidamise kulud, on kordi targem uus ja garantiiga asi ligi võtta ja sellele lihtsalt katusealune teha. Kui maameestel need MTJ'tid juba koduõuedes olemas on, lisaks oskused ja TAHE seda asja remontida, andku minna! Meil sealsamas metsa ümber on ka proua sugulastel päris kabedad russidele sobivad remonditingimused, aga see ei tähenda, et mina peaks seal sellisega mürama. See on üldse alatuim, kui võetakse "loomulikult", et "kellelgi sõbral-tuttaval-sugulasel on vahend-võimalus-oskused, eks ma siis vajadusel saan (tasuta ofkoors!) kasutada"...
Seega UUS või uuemapoolne Belarus on ka täiesti teemaks, ei ole need kuidagi nüüd nii halvad, et vaatama ei peaks! Ja kui vaatad hinda, seda enam, sest see kolakas maksab ju samapalju, kui rootslaste lintputukas! Aga kohe on sama asi, kui mistahes muu suhteliselt kalli ja spetsiifilisema töövahendiga: kas see suur ja raske kolakas ikka leiab piisavalt rakendust? Siis vaatad seda väiksemat, siis veel väiksemat aga jälle uut ja jõuad tasapisi juba ATV juurde. Kui see ka ei rahulda mistahes põhjustel, jõuadki raudhobude jms juurde ja avastad, et mitte vaid rotsade aga ka tšehhide ning austerlaste samalaadsed on jube kallid!
See nüüd tšehhide raadiojuhitav elukas ja ütleme et "unistuste vahend" täpselt selliseks eesootavaks tööks, sest mets on ka väga sarnane! Ahjah, neil on Tšehhis ka teine tootja ja selle RC-mudeli hind on juba 22900€+maksud! Mingi rootslaste samalaadne raadiojuhitav on ka veel ehk Lennartsforsi hind ei tundugi enam absurdne? Kusjuures see teiste puude vahel langetamise abitrikk on RAudHobude leivanumber! Kui mitu korda on tulnud teine puu ka maha võtta (räigelt ohtlik tegevus ju!), kui on kas tormimurd või omal 20cm valesti kukkuma hakanud... Siin saad ohutust kaugusest sõita!
Hoiatus: Kiivrikaamera pilt on natuke närviline!
Tõstke käsi, kellel EI OLE selg haige??? Ei ole kunagi olnud ka??? Mina tõstan. Kuigi on elus ikka raskuseid ka tõstetud ja lapsest saati erinevate varrega tööriistadega olude sunnil toimetatud.
Aga ühe suure alukaatri tegemisega tegin just vibradega (kahjuks polnud see Rotex!) epopahtlit lihvides oma kätele korraliku paugu, et täna on ka suuremamahulise kirvega puudelõhkumise järel kõigi 31 käeluu lahtitõmbamist ja üldist sanatoorset ravi a'la parafiinikindad. Ja olemegi sanatooriumite juures - needki tehti peamiselt just sedasorti vaeguste raviks tõsistele töömeestele!
OK, olematus mahus oma heinamaal ja metsas mõistusega võttes see nõukatrakats ei tapa - nõus! Ja "raputab" külmunud metsas sõitas vist tõesti iga traktor, küsimus on istme ergonoomikas ja löökide amortiseerimises. Lihtsalt need masinad maksavad juba väga palju.... Teine asi on õiged tööriided ja jalanõud. See on sama ka merel: selle valdkonna areng on lihtsalt ulmeline! Vaat et kolmandiku töö- ja hobirõõmust teevad täna riided.
Mis aga seda nõukatehnikat puudutab: vaatad rasketehnika alajaoutust, mis koosneb 99% mahus sellest õudusest (viimane normaalse tehnika thread oli restotud Unimog...), ja see on ju räige lappimine, mis käib! Ja läheb see Jumz külmaga persze, mida ta igal juhul ka läheb, ja ongi kõik, sest SOOJA telfriga garaget, kuhu nii kolakad sisse mahuks, enamusel ei ole. Mitte, et samavana "lääne" tehnika vähem laguneks - kindlasti mitte! Lihtsalt mingis oluliselt kergemas kaalus asja saab siis normhaagistega kuhugi sooja ravile viia. Ei pea krusa või üldse raskeveotreilat tellima.
Enamus meist EI TAHA omale maa/suvekodusse või lihtsalt maavaldustesse MTJ'tti! Ja kui võtta nüüd selle saasta alghind, liidame sinna juurde sooja MTJ'ti ehitamise ja ülalpidamise kulud, on kordi targem uus ja garantiiga asi ligi võtta ja sellele lihtsalt katusealune teha. Kui maameestel need MTJ'tid juba koduõuedes olemas on, lisaks oskused ja TAHE seda asja remontida, andku minna! Meil sealsamas metsa ümber on ka proua sugulastel päris kabedad russidele sobivad remonditingimused, aga see ei tähenda, et mina peaks seal sellisega mürama. See on üldse alatuim, kui võetakse "loomulikult", et "kellelgi sõbral-tuttaval-sugulasel on vahend-võimalus-oskused, eks ma siis vajadusel saan (tasuta ofkoors!) kasutada"...
Seega UUS või uuemapoolne Belarus on ka täiesti teemaks, ei ole need kuidagi nüüd nii halvad, et vaatama ei peaks! Ja kui vaatad hinda, seda enam, sest see kolakas maksab ju samapalju, kui rootslaste lintputukas! Aga kohe on sama asi, kui mistahes muu suhteliselt kalli ja spetsiifilisema töövahendiga: kas see suur ja raske kolakas ikka leiab piisavalt rakendust? Siis vaatad seda väiksemat, siis veel väiksemat aga jälle uut ja jõuad tasapisi juba ATV juurde. Kui see ka ei rahulda mistahes põhjustel, jõuadki raudhobude jms juurde ja avastad, et mitte vaid rotsade aga ka tšehhide ning austerlaste samalaadsed on jube kallid!
See nüüd tšehhide raadiojuhitav elukas ja ütleme et "unistuste vahend" täpselt selliseks eesootavaks tööks, sest mets on ka väga sarnane! Ahjah, neil on Tšehhis ka teine tootja ja selle RC-mudeli hind on juba 22900€+maksud! Mingi rootslaste samalaadne raadiojuhitav on ka veel ehk Lennartsforsi hind ei tundugi enam absurdne? Kusjuures see teiste puude vahel langetamise abitrikk on RAudHobude leivanumber! Kui mitu korda on tulnud teine puu ka maha võtta (räigelt ohtlik tegevus ju!), kui on kas tormimurd või omal 20cm valesti kukkuma hakanud... Siin saad ohutust kaugusest sõita!
Hoiatus: Kiivrikaamera pilt on natuke närviline!