(08-04-2019, 06:49 AM)Mufff Kirjutas: Mõni aeg tagasi, kui teemaks oli antud auto esiistmete teema, avaldasin arvamust, et minu nägemuses on õige alles jätta esimene diivan, mis oli nähtav ka vähestel ülesvõtetel, mis sarnastest autodest leidusid. Sel hetkel jäi peale kahe Volga takso esiistmega lahendus, sest nii olla see auto sõjaväetööstuse poolt kunagi ümber ehitatud. Nüüd läks minema katus. Kuidas on see seotud sõjaväetehase algupärase lahenduse taasloomisega kui seal jäeti katus alles? Isegi kui katus ära võeti, siis vähemalt see jupp, mis nüüd maha sai lõigatud, jäeti alles. Minu nägemuses muutub see auto nüüd lihtsalt mingisuguseks aretiseks, mida tegelikult kunagi pole sellisel kujul olnud. Üliranged nõuded kvaliteedile ja mis on algupärasuse %? Mis on selle auto kasutusotstarve tulevikus? Mis on selle auto väärtus tulevikus ja kas sellisel kujul võib sellele üldse leiduda ostjaid? Zim kabrioletil tõesti on väärtus. Mõnikord peitub lihtsuses ilu. Minu nägemuses on selle auto puhul liigse ülemõtlemise tulemusena jõutud juba olulise ülerestaureerimiseni. Kahevärvilise Pobeda puhul sai 100%-list algupärasust taga ajades auto samuti ülerestaureeritud kui toonide eraldusjoon liiga kõrgele värviti.
Need küsimused on mõeldud pigem auto taastajale mõtisklemiseks. Sügav kummardus ette võetud ja tehtud töö ees ning mehe ees, kes selle kõige on ette võtnud ja teoks teinud.
Lgp. hr Muff. Sellel autol pole kunagi katust olnud. Katus, mis on piltidelt näha on teise auto oma, mis paigaldati auto geomeetria taastamiseks. Sellest on ka eelnevalt juttu olnud. Auto on ostetud lahtisena ja lahtisena ka arvele võetud. Postituse alguses sai ka juttu tehtud katusest, mille riismed olid autoga kaasas. Hiljem sai selgeks tehtud, et need katuse räbalad olid mõeldud rohkem kaitseks parkimise puhul. Sõita sellega küll võimalik polnud. See oli ikka täielik omalooming, mis tõenäoliselt tehti siis, kui auto oli tsiviil kasutusse, ehk Stavropoli Krai kolhoosi üle antud. Ma just proovin ülerestaureerimist vältida, ja teha auto selliseks, nagu ta kunagi paraad autoks ehitati. Ma ei leia, et katuse puudumine selle auto väärtust vähendaks, sest pole leidnud tõestust, et neil autodel need katused eksisteerisid. Pigem katuse lisamine kaldub kõrvale originaalsusest.
Kaks ZIM Faetoni replikat on seni ehitatud. Üks Moskvas, teine Ukrainas ja mõlemamal juhul on selle konstruktsiooniga räigelt puusse pandud. Mitte keegi pole leidnud originaal katuse jooniseid aastast 1948, mil see auto projekteeriti. Tõsi, on joonised kere kohta, mis tõenäoliselt anti üle Sverdlovski sõjatehasele Paraad Faetonide valmistamiseks. Kui suures ulatuses neid jälgit, on ise asi. Kaks aastat vanem valminud paraadauto tegemisel on neid jooniseid palju põhjalikumalt jälgitud. Sellest autost videot võib näha selle postituse esimesel leheküljel. Muuseas ka sellel autol pole (polnud) katust. Mis puutub esi istmetesse, siis see on saanud mitmekordse kinnituse, et tehti neid kahes variandis. Nii diivaniga, kui üksik istmetega. Tänaseks on leitud 5 endist paraad ZIM-mi, millest kolmel on eraldi istmed. Taastatud, kuidagi moodi see üks ja teine siis minu oma. Proovin ja tahan teda teha ikka paraadautona, aga sellist pornot, nagu sõjaväe tehases tehti, minu käsi ei tõuse tegema. Eks sealt tuleb see üle restaureerimine.