Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Võrr1, väike faktitäpsustus. Neid MTZ-50 hakati tootma 1963 mai kuus. Siis veeresid maha konveierilt esimased 50. Enne seda tulid liinilt MTZ-50 PL-id. Need olid vaheetapp MTZ-5 üleminekuks MTZ-50. Kasutusel oli veel vana MTZ-5 motor D-48. Kuid käigukast ja kabiin olid juba MTZ-50 omad. Lihtsalt ei suudetud toota mootoreid aga partei nõudis uut traktorit. Siis tehtigi kokteili.
Masin veel sellepoolest huvitav, et hüdropaak on tänapäevase peegelpilt. Õhupuhastaja oli läbimõõdult paar senti väiksem ja hüdropaak mahutavuselt suurem. Samuti ka 1964 aastal tootma hakatud 52 tüüpi traktoritel. Õhupuhsti läks jämedaks ja hüdropaak väiksemaks kui tuli kandilise ninaga 50/52.
Veel on nendel masinatel roolivõimendi püstvõlli ülemise puksi surveõlitus mis saab surve roolivõimendi õlipumbast ja viiakse kaprontoruga roolivõimendi kaane sisse. Roolivõimendi pumbale on puuritud peenike lisakanal kust osa survet jookseb läbi otsakaane õlitusvoolikusse. Seda varianti toodeti väga lühikest aega. Roolivõimendi kaanes asendati stutser tavotinipliga.
Tagasi tuli surveõlitus kui liinilt tulid MTZ-80. Siis toodi roolivõimendi tagasivoolust lisa väljund mille kaudu hakkati seda ülemist puksi määrima surveõlitusega.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Kui saad tee paar pilti vahekastist kaugemalt veits. Tal vahekast ka teistmoodi.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 356
Teemad: 51
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
Kui kellelgi huvi, siis d-50 plokikaan, ülifiltrikorpus ja ehk miskit väikest pudi veel pakkuda ühe hübriid mootori küljest.
Kris
Rohkem kapotti all
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Väga huvitavad pildid. Pole sellist asja veel nii lähedalt näinud. Tekkis paar küsimust.
Kas hüdropumba lülitus on vasakul pool?
Ja kas gaasihoob on läbi vahekasti korpuse hüdropaagi all?
Vahekasti esimene osa on ka teist moodi kui tavaliselt silm on harjunud nägema. See on väärt masin taastamiseks.
Mul kahjuks need plekid paikka pandud millest jutt eespool oli. Muidu oleks sobinud siis ideaalselt.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 33
Teemad: 0
Liitus: May 2006
Maine:
0
26-04-2019, 14:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-04-2019, 10:06 AM ja muutjaks oli
v6rr1.)
Hüdropumba lülitus on näha alumisel hüdropaagi pildil. Samas näha ka gaasihooba.
Küsin vastu. Kuhu aku käis?
Postitused: 117
Teemad: 8
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Kas keegi teeb või teab kes teeb mtz 82-le kronsteine mis asendaks uuema esisillas asetsevat hüdrosilindri kinnitust.Omal vanem esisild ja sinna ei saa rooli hüdrosilindrit paigaldada.Olen sellist poltidega kinnitust näinud kuldses börsis müügil kuid enam ei ole leidnud.
Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
Neid on ka keevitatud sinna, tõsi küll, keevitus peaks hea olema
Postitused: 117
Teemad: 8
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Pole seda paksendit silla küljes.
Postitused: 1,265
Teemad: 76
Liitus: Apr 2009
Maine:
37
Tänan vastanuid, just seda otsisingi.
Antud klapp blokeerib ikka mõlemat pidi silindri liikumise ära vist?
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kuna paljud paistavad MTZ-50 unepealt tundvat siis kas sel aparaadil on jõuvõtuvõll 500 või 1000 pööret kui põhjaall ümberlülituse kang puudub?
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(06-05-2019, 08:58 AM)2715 Kirjutas: Kuna paljud paistavad MTZ-50 unepealt tundvat siis kas sel aparaadil on jõuvõtuvõll 500 või 1000 pööret kui põhjaall ümberlülituse kang puudub?
MTZ-50 originalist on 543 pööret 1700 rpm-i juures ja sünkroonlülitusega 3,5 pööret 1m läbitud teepikkuse kohta.
Aquila captas non muscas.