Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

see lõhkuma minek pumba viga ei või olla?kunagi nissani pajal läks lõhkuma ja pumbaga seonduvalt.
Vasta

Makrost ja teibist karpide ülesehitusest saab vist ajalugu:
https://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=170178
Loodame, et igat roostetäppi siiski kohe kandekonstruktsiooni nõrgestajaks ei loeta ja inimlikkus ikkagi säilib.
Vasta

inimlikkus. Minuga oldi inimlikud. Nüüd naine sõitis autoga ja äkki pidurid kadunud. Piduritoru olla läbi roostetanud Sad
Vasta

See juhend siis...
https://www.mnt.ee/sites/default/files/k...atusel.pdf
Vasta

Pole ju midagi ulmelist, lehttaignast raamid ja läbivad avad kandekonstruktsioonides pole ju ennegi  lubatud olnud?


Juhend kirjutab:


Roostetamine võib olla pindmine või süvarooste. Väikese ulatusega süvarooste sõiduki kandevelemendil ehk struktuursel osal võib mõjutada märkimisväärselt sõiduki ohutust, sest need osad peavad tagama kere/raami tugevuse, jäikuse, avariienergia summutamise ja suunamise ning seega ka reisijate ohutuse ja kaitstuse võimaliku liiklusõnnetuse korral. Samas ulatuslik pindmine rooste sõiduki kandevelementidel ei mõjuta nende jäikust ega tugevust.



2.3 Kahjustustele hinnangu andmine

Sõiduki konstruktsiooni kandevelement või kinnituskoht on kahjustunud kui:

a)roostetamise tagajärjel on sinna tekkinud auk;
b)auk tekib roostekahjustuse kontrollimise järel;

jne...

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Minu arust paistavad siit tagant EU kõrvad. Teema ikka sama, teha võimalikult raskeks vanema auto omamine, et ostetaks uusi ja kasvatataks majanduse käivet. Vana auto on rist ja viletsus riikide majandusele, eriti nende riikide majandustele kus autosid toodetakse. Parimad näited ja suurim jõud EU siseselt on fritsud, konnasööjad ja pizzapoisid. Nemad tahavad oma masinaid müüa, sina oled vaenlane keda on vaja kottida, et sa mõistuse pähe võtaksid ja uue ostaksid. Kui muidu ei saa, sunnime... Kas maksad ja nutad ning viid oma vana kaadervärgi samale tasemele poes olevate uute trandulettidega, või ostad kohe uue. Ah et ei anna alla ja ikka lakkusid üles, ei ole hullu, lajatame vanadele autodele saaste maksu selga... Viimast meil veel ei ole aga oodake, küll tuleb.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Väga meeldis mulle järgmine osa seadusest:

......tuleb roostetanud alale sõrmega vajutada või koputada. Sõrme asemel võib kasutada ka abivahendit (nt haamrivart).

No esimese või teise päeva õhtaks peaksid juba sõrmed verised olema...  Aga haamrivarrega annab ka õrnemalt vajutada muidu väsib käsi ära.... Big Grin

T.

Andke aga minna poisid! Kui väga kiusate viime oma vanad rondid üles mäkke ja load võite ka saada. Big Grin
Vasta

Ei välista meie oma asjapulkade aktiivsust tehnoülevaatuse nõuete karmistamisel  - kogu aeg on unnatud : meil on eu kõige vanem autopark , et paistame nii kehvad välja ja muu selline hala , no ei lähe valitseva eduraportite ja edusammude esitlemise joonega kokku , lisaks on meil liikluses palju vigastatuid ja hukkunuid võrreldes rikkamate riikidega .
 Selle uuendusega saab mitu kärbest ühe hoobiga - vanad sõidukid pildilt ära , võimalik , et tõepoolest jääb rohkem inimesi liiklusõnnetustes ellu ja saab eduraporti esitada , lisaks majanduskasv .
 Kõiki selliseid uuendusi on kerge toota isikutel , kes saavad riigiametniku keskmist palka , kellel , uue auto soetamine ei vähenda elukvaliteeti , aga on olemas veel see teine eesti , see mis elab toimetuleku piiril kuskil maakohas , kus ühistransport on olematu , seal kus liigeldakse vanade zigullide , mossede , audide ja muude vanade autodega , need inimesed saavad nüüd küll riigilt lõpliku kolaka, ehk on sunnitud linnadesse kolima .
  Sai pikk ja nukker lugu , aga teades , kui küünilised on kõrgemad ametnikud , siis see samm on alles uuenduste algus .
 Parimate soovidega Edvard .
Vasta

(10-05-2019, 23:02 PM)Laurts Kirjutas:  Pole ju midagi ulmelist, lehttaignast raamid ja läbivad avad kandekonstruktsioonides pole ju ennegi  lubatud olnud?


Sedand küll. Aga makro või kleeplindiga viimistletud karp, kaetud mastiksiga. Kõik nagu visuaalselt korras, aga..
Ehk uuendus on see, et kahtluse korral võib ülevaataja haamrivarrega kahtlase koha peale koputada, lahtise mastiksi ära tõmmata. Küll omaniku loal, aga sellest keeldumise korral võidakse kordusülevaatus vormistada.
Ehk siis olles isegi näinud vägagi viisakalt tehtud makroga karbiparandusi ja mastiksiga katmist, mida peale vaadates ei ütlekski, et selline jama all on.
Auto24.ee see teema samuti ja seal mõni kodanik tige, et siis peab ülevaataja autole kopsimisest tekitatud kahjud kinni maksma. Siiski, kui plekk ikka all õige ja mastiks korralikult peal, siis ei tekita selle haamrivarre ja sõrmemuljumisega küll kahju. Pigem ongi see makro- ja kleeplindikarbitajate hirm.
Piduritorude harjaga puhastamine ka iseenesest õige, mulla alla ju olukorda ei hinda.
Eks elame, näeme. Kas ka reaaleselt tõsisem uurimine peale hakkab.
Vasta

paljudel autodel ju küljekarpidel plastik peal ja kisud plastiku maha puruneb mõni kinnitus,siis kes selle taastamise kompenseerib?
Vasta

(11-05-2019, 19:37 PM)muska71 Kirjutas:  paljudel autodel ju küljekarpidel plastik peal ja kisud plastiku maha puruneb mõni kinnitus,siis kes selle taastamise kompenseerib?

Tasub rahulikult ja süvenenult juhend läbi lugeda. Katete mahakiskumisest pole kuskil juttu.
Juhendis:
"Sõiduki kere/raami varjavaid katteid ei pea ülevaatusel eemaldama. Kontrollida tuleb nii palju kui võimalik. Vajadusel tõmmata katet ettevaatlikult eemale, valgustada ja piiluda katte alla nii kaugele kui võimalik. "
Vasta

Soomes aastaid tagasi tööandja Golfiga ülevaatusel küll keegi haamrivarrega ei koputanud. Seal löödi pläraki teravaotsaga plekksepa haamriga auk sisse roostes pehmetele kohtadele.
Vasta

Mõni aasta tagasi ühel autol oli eesmise udutule pirn läbi ja pandi "väheoluline viga".


   


Nüüd kui tagumise udutule pirn läbi on, pannakse "oluline viga".


   



Ei tea kas tagumist udutuld loetakse tähtsamaks või on lihtsalt mõne aasta jooksul selles osas nõuded karmistunud (pandaks ka eesmise udutule mitte töötamisel "oluline viga"). Mõttetu jura mu arust kuna udutulede kasutamine ei ole kohustuslik ja paljud ei kasutagi.
Vasta

Kohalikust üv punkrist olen läbi eksimuste teada saanud, et nende mittetöötamine on vördne mörvaga-ov(ohtlik viga)

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(11-05-2019, 22:30 PM)veix__ Kirjutas:  Mõni aasta tagasi ühel autol oli eesmise udutule pirn läbi ja pandi "väheoluline viga".





Nüüd kui tagumise udutule pirn läbi on, pannakse "oluline viga".






Ei tea kas tagumist udutuld loetakse tähtsamaks või on lihtsalt mõne aasta jooksul selles osas nõuded karmistunud (pandaks ka eesmise udutule mitte töötamisel "oluline viga"). Mõttetu jura mu arust kuna udutulede kasutamine ei ole kohustuslik ja paljud ei kasutagi.

Võimalik põhjus on see, et eesmised udutuled on lisavarustus, tagumine udutuli on kohustuslik. Ilma tagumise udutuleta autot ju arvele ei saa (väga vanad välja arvatud).
Vasta

(12-05-2019, 00:23 AM)zazik Kirjutas:  
(11-05-2019, 22:30 PM)veix__ Kirjutas:  Mõni aasta tagasi ühel autol oli eesmise udutule pirn läbi ja pandi "väheoluline viga".





Nüüd kui tagumise udutule pirn läbi on, pannakse "oluline viga".
...

Võimalik põhjus on see, et eesmised udutuled on lisavarustus, tagumine udutuli on kohustuslik. Ilma tagumise udutuleta autot ju arvele ei saa (väga vanad välja arvatud).
Puuduv udutuli haagisel (vanem tüüp, ilma udutuleta) oli ka paha, ei olnud tule kohta, ei tulnud pistikusse voolu. Mingi nüanss siiski vabanduseks leiti, ülevaatuse sai kirja.
Uuemal on tuli olemas, aga auto (´96a.) pistikusse ei tule isegi juhet, hakka nüüd eest uut kabla vedama.


Vasta

(12-05-2019, 10:47 AM)hulgus Kirjutas:  
(12-05-2019, 00:23 AM)zazik Kirjutas:  
(11-05-2019, 22:30 PM)veix__ Kirjutas:  Mõni aasta tagasi ühel autol oli eesmise udutule pirn läbi ja pandi "väheoluline viga".





Nüüd kui tagumise udutule pirn läbi on, pannakse "oluline viga".
...

Võimalik põhjus on see, et eesmised udutuled on lisavarustus, tagumine udutuli on kohustuslik. Ilma tagumise udutuleta autot ju arvele ei saa (väga vanad välja arvatud).
Puuduv udutuli haagisel (vanem tüüp, ilma udutuleta) oli ka paha, ei olnud tule kohta, ei tulnud pistikusse voolu. Mingi nüanss siiski vabanduseks leiti, ülevaatuse sai kirja.
Uuemal on tuli olemas, aga auto (´96a.) pistikusse ei tule isegi juhet, hakka nüüd eest uut kabla vedama.

Sa loe natuke seadust, enne juhtmete vedamist. Mul taheti ka 96 aasta jeebilt tagumist udutuld algul nõuda (Millerti punktis siis), aga Millert lappas miskit raamatut ja (kui mu mälu mind ei peta) tagumine udutuli peab olema aastast 98 ja minu 96 aasta jeebilt tema puudumine on igati õige asi.
Vasta

Olen täheldanud, et inimesed ei kannata enam bensuvingu.
Esmalt hakkas see kõrva saatest, kus noored mehed siguliga baltimaades tuuritavad ja oldi rõõmsad, et 'kaasavõeud peavalutablette bensuvingust tingitud hädade vastu ei läinudki vaja'.
Mõneti üllatuslikult kohtasin sama hirmu ülevaatuspunktis, kus oma vanuriga hiljaaegu käisin- üv edukalt läbitud, öeldi, et 'oota, ära käima pane, lükkame su välja. Muidu angaar vingu täis.'
No joppen..
Vasta

Ega bensiin pole enam ka sama mis ta oli kunagi. Esiteks plii asemel teised ained ja nüüd ka bioetanool...
Inimesed ka pole enam samad. Sööme iga päev igasuguseid "E-aineid" täis toitu, tööga ja üldse eluga seotud probleemid ja pinge on teistsugused kui näiteks 20 a tagasi... kõik mõjutab.
Vasta

(12-05-2019, 22:00 PM)Jansa Kirjutas:  Olen täheldanud, et inimesed ei kannata enam bensuvingu.
Esmalt hakkas see kõrva saatest, kus noored mehed siguliga baltimaades tuuritavad ja oldi rõõmsad, et 'kaasavõeud peavalutablette bensuvingust tingitud hädade vastu ei läinudki vaja'.
Mõneti üllatuslikult kohtasin sama hirmu ülevaatuspunktis, kus oma vanuriga hiljaaegu käisin- üv edukalt läbitud, öeldi, et 'oota, ära käima pane, lükkame su välja. Muidu angaar vingu täis.'
No joppen..

Asi pole bensiinis, vaid õlis. Kui su vanur satub olema õlipõletaja, siis on päris jälk. Ju mehed ei tahtnud proovida.

Korras lada muidugi haisu salongi ei aja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne