Mõistusevastased manöövrid liikluses

Tervist .

 Kobiks nüüd pilvedest maapeale tagasi ja ... , kas keegi on proovinud jalgrattaga sõita Tehnika tänava teekattemärgistusega tähistatud kõnnitee ja jalgrattatee hübriidil Sügise tn. ja Paldiski mnt vahelisel osal , kui on , siis palun muljeid jagada .
 Tallinnast lääne pool , ehk siis  Tabasalus koolilapsed enne tee ületamist tulevad ratta pealt maha ja muidugi lastakse neid ka viisakalt teed ületada , tublid on !
Vasta

(24-05-2019, 09:37 AM)diesel Kirjutas:  et nagu päriselt kohe segavad velovennad teid vä?
tulge nüüd ikka maapeale tagasi.
samad liiklejad nagu me kõik. piisavalt aeglased ka, et mistahes masinaga vabal võimalusel lupsti mööda saaks.
jutt pimedast kurvist ei päde üldse. sel juhul on autojuht sada prossa süüdi. mis sa siis teed, kui selle pimeda kurvi taha on jäänud seisma 
kruusakoormaga vann. oma viga, et pidurdusteekonnast ette sõitsid. looduslik valik sekkub ja üks oskamatu juht jälle vähem.
eeskirju pole ammu viitsind lugeda, aga ähmane mälupilt ütleb, et vanasti tohtisid nad küll kahekesi kõrvuti sõita. tsiklid ka justkui.
võib-olla on vahepeal säädusi muudetud.

Kui pimeda kurvi taga on vann ja sisse kupatan,olen ise süüdi,kui oled aga sina vändatallaja oma sõbraga liibuvas kostüümis,siis on see sinu mure kui käid minu auto kapotilt üle kuna sul oli vaja oma sõpsiga kõrvuti vändata! Kui paneksin aga laupa vastu tuleva sõidukiga ,et sind pööblit koos bestikaga säästa,siis vaataksid mind ja mu verist pere autos,et on ikka m.nn ei oska sõita ja väntaksid sama isuga edasi.Jummala selge,et ei hakkaks ma ohtu seadma enda pere või iseennast kuna sa arvad,et olete ka nagu rekkad ja peate kogu sõiduraja enda alla panema,ma sõidan ka rattaga,seda veel terve perega koos,meie hoiame alati valgest jutist veel tee perve poole,ning mahume väga ilusti ära.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Kui ei ole saateautode saatel toimuv võistlus/trenn ja ikka mitmekesi kõrvuti sõidetakse, siis tuleb signaali abil eeskirjad selgeks teha. Rolleyes
Vasta

(24-05-2019, 21:17 PM)hundu615 Kirjutas:  Kui pimeda kurvi taga on vann ja sisse kupatan...meie hoiame alati valgest jutist veel tee perve poole,ning mahume väga ilusti ära.

Sul võib ju õigus olla, aga iseloom on sul fekaal, väga üleolev.

hp
Vasta

(24-05-2019, 21:33 PM)motamees Kirjutas:  
(24-05-2019, 21:17 PM)hundu615 Kirjutas:  Kui pimeda kurvi taga on vann ja sisse kupatan...meie hoiame alati valgest jutist veel tee perve poole,ning mahume väga ilusti ära.

Sul võib ju õigus olla, aga iseloom on sul fekaal, väga üleolev.
Aitähh!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

jah, hundul on miskit ikka pahasti sassis.
pimedasse kurvi lennata sellise hooga, et nägemisulatuses seisma ei saa on täitsa ok.
jalgrattur moosina oma auto esiklaasile määrida on ka täitsa ok.

mis teil viga on?

jalgrattur on täpselt samasugune liikleja nagu teisedki.
äkki prooviks ikka oma ülepaisunud ego pisut maha suruda.
ja vajadusel ehk hoog maha võtta ja
mõni sekund oma kallist ajast ohverdada möödasõidu võimalust oodates.
Vasta

(24-05-2019, 21:26 PM)veix__ Kirjutas:  Kui ei ole saateautode saatel toimuv võistlus/trenn ja ikka mitmekesi kõrvuti sõidetakse, siis tuleb signaali abil eeskirjad selgeks teha. Rolleyes

oskad sa juhatada kehtiva eeskirjapunkti, kus kõrvutisõitmine kindlalt keelatud on.
Vasta

Liiklusseadus:

§ 31. Jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi kohustused
 
 (2) Jalgratta ja pisimopeediga võib sõita jalgrattarajal või jalgrattateel või võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, välja arvatud käesoleva seaduse § 48 lõike 1 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka jalgratta- ja jalgteel ning teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(24-05-2019, 22:06 PM)Marko Kirjutas:  Liiklusseadus:...

kas kõrvutisõitmise kohta seal miskit rohkem polnud kirjas?
ja kas mäletan õigesti, et vanasti oli kaks kõrvuti otsesõnu lubatud?
Vasta

(24-05-2019, 21:57 PM)diesel Kirjutas:  
(24-05-2019, 21:26 PM)veix__ Kirjutas:  Kui ei ole saateautode saatel toimuv võistlus/trenn ja ikka mitmekesi kõrvuti sõidetakse, siis tuleb signaali abil eeskirjad selgeks teha. Rolleyes

oskad sa juhatada kehtiva eeskirjapunkti, kus kõrvutisõitmine kindlalt keelatud on.

Kas sa oskad mu küsimusele vastata, mitu ratturit keset teed töllerdamas on ok maanteel? Kas vanus on määrav, näiteks kolme aastane laps segamas maanteel liiklust, või peab kindlasti olema grupp sipupükstes sportlasi selle jaoks, et ok oleks. Kust see piir läheb, millal rattur võib maanteel liikluse enda taktikepi järgi käima panna? Mitte ükski seadus ei keela ratturil näiteks mööduda teisest ratturist teise rea kaudu. Aga paneks siis kaks tölli väntama 110 alas tartu trassil, üks ühes ja teine teises reas. Kas see oleks ok? 

Me ei räägi ju siin mingist represseerimisest, tegemist on maanteel liiklevate sõidukitega, millele on antud õigus liigelda seal +- 90km/h. Mille kuradi pärast peavad autod hakkama jobutama suvaliste ketivenitajate taga, ebamõistlikke lükkeid tegema ja ohtu seadma nii neid kui ennast neist möödudes. See lihtsalt ei ole normaalne tegevus, kui mingi x seltskond hakkab omi seadusi kehtestama ja kindlaks kujunenud normaalsust lõhkuma. Võtaks siis juba rulluisutajad ja elektrilised tõukerattad, mingid inva kärud ja tasakaalu jurad ka maanteele sportima nii nagu keegi parasjagu heaks arvab seal liigelda. Aga samas miks mitte ja kõik jalakäijad, koerakakatajad, keksu mängijad, joodikud ja unne suikujad. Arvestada tuleb kõigiga kui autoga pimedasse kurvi sööstad. Sinul on mitu tonni rauda ümber aga teel magav joodik on ju puha kaitseta... johhaidii... Jätaks maantee siiski autode pärusmaaks ja kui rattaga seal liikled, siis hoiad teepervele, grupp ei pea sõitma grupis, see ei ole inimõigus. Grupp võib liigelda ka pisemate osakeste kaupa, tee perve lähedusse hoidudes, mitte tervet kuradi maanteed kinni pannes.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

mis siis saab kui ma oma vana traktorinässakaga maanteel  kulgen ja sa mulle sappa jõuad.
ma liigun suht põhjagaasiga aeglasemalt suvalistest ratturitest. laiema jupi teest hõivan ka.
peaksin ehk traktori kraavi ajama ja jala käima? ka kraavis muidugi.

tegelikult tahaks teada, kes siis on õigustatud teedel sõitma? kas ma sapikaga võin sõita?
neid mul kaks tükki ja mõlemad läevad kuumaks ja suvel palavaga kipub 60 maksimum olema, mida pikemalt saab osutil hoida.
ruumi võtavad ka kahe ratturi laiuselt.
Vasta

Jalgrattur on keskimiselt selline tegelane kes tahab on auto kui tahab on jalakäia kui tahab vasakpööret teha siis teise peaks seisma jääma kui tahab on vaskapoolne liiklus kui tahab on parempoolne.  Ei kehti üksi reegel sellele rattale ega sellele tegelasele seal peal. Aasta rattaga töölkäies sain ratturitelt sõimata kui punase tule puhul seisma jäin auto tee ju ei lõikunud aga stopp joon oli ka rattateel, põhjuseks jalakäiad.  Ja kõigi peale pidevalt tigedad, kõik segavad ja ei saa neist aru.
Vasta

(24-05-2019, 22:12 PM)diesel Kirjutas:  
(24-05-2019, 22:06 PM)Marko Kirjutas:  Liiklusseadus:...

kas kõrvutisõitmise kohta seal miskit rohkem polnud kirjas?
ja kas mäletan õigesti, et vanasti oli kaks kõrvuti otsesõnu lubatud?

Ma saan sellest nii aru, et kui on öeldud "võimalikult sõidutee parema ääre lähedal", siis kahes reas sõitmise korral vasakpoolne sõitja ei täida ju seda nõuet, järelikult ei või seal sõita.
Jalgratturitega on kahjuks ka see teema, et jalgrattaga võib tee peal vabalt sõita iga täisealine isik, aga põhimõtteliselt ta ei pea olema isegi mitte kuulnud midagi liiklusseadusest.
Vasta

(24-05-2019, 22:48 PM)diesel Kirjutas:  mis siis saab kui ma oma vana traktorinässakaga maanteel  kulgen ja sa mulle sappa jõuad.
ma liigun suht põhjagaasiga aeglasemalt suvalistest ratturitest. laiema jupi teest hõivan ka.
peaksin ehk traktori kraavi ajama ja jala käima? ka kraavis muidugi.

tegelikult tahaks teada, kes siis on õigustatud teedel sõitma? kas ma sapikaga võin sõita?
neid mul kaks tükki ja mõlemad läevad kuumaks ja suvel palavaga kipub 60 maksimum olema, mida pikemalt saab osutil hoida.
ruumi võtavad ka kahe ratturi laiuselt.

Loomulikult võid sõita nii traktori kui sapakaga ja ka rattaga. Liiklus ongi üks teineteisega arvestamine ja kompromisside leidmine aga... See eeldab ka vastavat käitumist nii traktoristilt kui ka sapaka ning kiire mersu juhilt. Selle käitumise teema võiks kokku võtta sõnadega ''teistega arvestamine''. Kui sa aga igal kenal õhtal lähed grupiga ketti venitama ja oma ülbuses reegleid looma maanteele, siis ei ole seal tegemist enam teistega arvestamisega vaid oma egoga vehkimisega. Traktor, sapakas ja üksik jalgrattur, kes teavad oma kohta liikluses ja ka käituvad vastavalt sellele on igati ok. 20m pikkune grupp laialivalguvaid sipupüksikuid aga on ülbikud kelle jaoks reeglid ja teistega arvestamine maanteel ei kehti, sest nemad teevad tähtsat trenni ja trenn on kuradi püha lehm mida ei tohi torkida ei seadustest ega tervest mõistusest lähtuvalt.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(24-05-2019, 22:12 PM)diesel Kirjutas:  kas kõrvutisõitmise kohta seal miskit rohkem polnud kirjas?

Miks sa ise seda ei loe? Mul on muud ka teha kui täiskasvanud inimesele ettelugemist harrastada.
Kombain on eraldi jutt, see ei saa kiiremini või kitsamalt hakkama, ratturid saavad, aga neil on pohh.

EDIT: link - https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(24-05-2019, 23:04 PM)Marko Kirjutas:  
(24-05-2019, 22:12 PM)diesel Kirjutas:  kas kõrvutisõitmise kohta seal miskit rohkem polnud kirjas?

Miks sa ise seda ei loe? Mul on muud ka teha kui täiskasvanud inimesele ettelugemist harrastada.
Kombain on eraldi jutt, see ei saa kiiremini või kitsamalt hakkama, ratturid saavad, aga neil on pohh.

EDIT: link - https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021
Kas Sa teda mitu kord on Liiklusseadust muudetud tänase päevani. Sinu viidatud link on ikka higivana.
https://www.riigiteataja.ee/akt/115032019009
Vasta

Sama jutt ju 

4. jaguJalgratturi, tasakaaluliikuri, pisimopeedi- ja mopeedijuhi liiklusreeglid 
§ 31.  Jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi kohustused
 (1) Teel jalgrattaga, tasakaaluliikuriga ja pisimopeediga sõitmisel peab alla 16-aastane juht kandma kinnirihmatud jalgratturikiivrit.
 (2) Jalgratta ja pisimopeediga võib sõita jalgrattarajal või jalgrattateel või võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, välja arvatud käesoleva seaduse § 48 lõike 1 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka jalgratta- ja jalgteel ning teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.

aasta on ka sama Smile

Mida taotlete? Tahategi sõita 110 alas üks esimeses, teine teises sõidureas? See ei ole enam naljakas isegi mitte. Darwini auhinna kandidaate on ikka liiga palju.

Ennetavalt - ma olen jalgrattaga väga palju liigelnud pärast Viimsisse kolimist ja võin käe südamele panna, et minu pärast ei ole mitte kordagi ükski autojuht pidanud aeglustama või trajektoori muutma. Saab ka nii...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(24-05-2019, 14:39 PM)motamees Kirjutas:  
(24-05-2019, 12:03 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Aarma pani I'le täpi ja vallandas igakevadise ketivenitajate halakisa...

Annab ikke seikse asja peale tulla, et süüdistada Aarma surmas rongiettevõtet või raudteed, nagu AKaas üks aktivist püüdis teha.

Muidugi oleks kogu Ply postitus väärinud kordamist, aga las ta olla sääl...

(24-05-2019, 14:56 PM)weix1 Kirjutas:  Aarma asjus käis ka Lauri Saatpalu õigust nõudmast ja ametkondi sajatamas Terevisioonis. Ometi juhtus õnnetus 99% kultuurimehe, olgu muld talle kerge, enda tähelepanematusest.

Tegelikult polnud selles ametnike sajatamises midagi väga vale. Suhteliselt kindlasti võib väita, et Aarmaga poleks seda õnnetust juhtunud kui antud ülekäigul oleks säilitatud helisignaal, nagu kohalik rahvas soovis. Kes on kohapeal käinud, need vast saavad aru, miks seda ülekäiku ei armastata. Seal ON tõesti halb nähtavus ja rongid tulevad väga kiiresti (Postimees ju tegi ka katse). 

Ma olin sealkandis kohalik elanik päris mitu aastat ja tean omast käest, et see ülekäik (nagu ka Tallinn-Väikse jaama oma) on "pime", s.t. rongi tulekut pole võimalik väga kaugelt märgata. Tallinn-Väike on isegi pimedam, aga seal on ka rongide kiirused väiksed. Veerennist lastakse täie auruga üle, kui ise tulla linna poolt ja rong tuleb Ülemiste poolt, siis on rongi näha reaalselt paar sekundit enne saabumist. Kui üldse mõni raudteeülekäigukoht, siis just see vajaks helisignaali ja fooridega hoiatussüsteemi. 



Kogu see ülesõidu sulgemine oli tegelikult ajuvaba, selle viljad hakkavad alles varsti tulema, kui raudtee ja Tehnika vaheline ala täis ehitatakse. Luite asum jääb korralikku lõksu. Asumis sees on küll palju vaiksem ja rahulikum, kuid tipptunni ajal pääseb sealt enam-vähem adekvaatselt välja ainult Mustamäe suunas. Ma olen ka ise 10 minutit Viadukti tänaval seisnud kui üks Leedukas ei suutnud poolhaagisega Espaki tagumisest väravast välja manööverdada ja sulges sellega kogu (s.h. ka kogu "Kaamose auku" läbiva) liikluse.
Vasta

(25-05-2019, 00:59 AM)zazik Kirjutas:  Ma olin sealkandis kohalik elanik päris mitu aastat ja tean omast käest, et see ülekäik (nagu ka Tallinn-Väikse jaama oma) on "pime", s.t. rongi tulekut pole võimalik väga kaugelt märgata. 

Ma olen Sinuga nõus: seal on päris paha nähtavus just linnapoolt tulles. Ehk seal oleks täiesti mõistlik üldse kergliiklustunnel. Täiesti päri! Aga see ei muuda FAKTI, et Aarma sõitis täiskiirusel, rääkides samal ajal telefoniga, eiras esiteks ettenähtud teed ja teetõkkeid ning teiseks tahtis SÕITA üle üleKÄIGU! SÕITIS sirgjooneliselt rongialla ja sai surma. 
Väidetavalt oli ta vahetult enne seal ringil autole ette sõitnud aga auto sai pidama. Oleks seal autolt löögi saanud, oleks elus ja teks põnevaid saateid edasi...

Muuseas, meil siin Rahumäel on ka ülekäik kurvi taga ja reaalselt on omalgi olnud ehmatavaid hetki, kui vanalajal tuli täiskiiruselja meie jaamas peatumata Haapsalu diisel või mõni hooldus-drežiin! Linnapoolt tulles on kurv päris järsk ja rongi nägemiseks on umbes samapalju aega, kui Veerenni uuel ülekäigul. Aga EI OLE PROBLEEMI! Vanasti polnud isegi neid tõkkeid ega labürinti aga ei ole siin keegi niisama alla jäänud. Kunagi ennevanasti oli meil suisa ülesõit.

Ehk probleem on ikka ratturites ja Inimestes üldisemalt meie tänases päevas. Raudtee ja rongid on alati olnud...
Vasta

(24-05-2019, 22:31 PM)viplala Kirjutas:  
(24-05-2019, 21:57 PM)diesel Kirjutas:  
(24-05-2019, 21:26 PM)veix__ Kirjutas:  Kui ei ole saateautode saatel toimuv võistlus/trenn ja ikka mitmekesi kõrvuti sõidetakse, siis tuleb signaali abil eeskirjad selgeks teha. Rolleyes

oskad sa juhatada kehtiva eeskirjapunkti, kus kõrvutisõitmine kindlalt keelatud on.

Kas sa oskad mu küsimusele vastata, mitu ratturit keset teed töllerdamas on ok maanteel? Kas vanus on määrav, näiteks kolme aastane laps segamas maanteel liiklust, või peab kindlasti olema grupp sipupükstes sportlasi selle jaoks, et ok oleks. Kust see piir läheb, millal rattur võib maanteel liikluse enda taktikepi järgi käima panna? Mitte ükski seadus ei keela ratturil näiteks mööduda teisest ratturist teise rea kaudu. Aga paneks siis kaks tölli väntama 110 alas tartu trassil, üks ühes ja teine teises reas. Kas see oleks ok? 

Me ei räägi ju siin mingist represseerimisest, tegemist on maanteel liiklevate sõidukitega, millele on antud õigus liigelda seal +- 90km/h. Mille kuradi pärast peavad autod hakkama jobutama suvaliste ketivenitajate taga, ebamõistlikke lükkeid tegema ja ohtu seadma nii neid kui ennast neist möödudes. See lihtsalt ei ole normaalne tegevus, kui mingi x seltskond hakkab omi seadusi kehtestama ja kindlaks kujunenud normaalsust lõhkuma. Võtaks siis juba rulluisutajad ja elektrilised tõukerattad, mingid inva kärud ja tasakaalu jurad ka maanteele sportima nii nagu keegi parasjagu heaks arvab seal liigelda. Aga samas miks mitte ja kõik jalakäijad, koerakakatajad, keksu mängijad, joodikud ja unne suikujad. Arvestada tuleb kõigiga kui autoga pimedasse kurvi sööstad. Sinul on mitu tonni rauda ümber aga teel magav joodik on ju puha kaitseta... johhaidii... Jätaks maantee siiski autode pärusmaaks ja kui rattaga seal liikled, siis hoiad teepervele, grupp ei pea sõitma grupis, see ei ole inimõigus. Grupp võib liigelda ka pisemate osakeste kaupa, tee perve lähedusse hoidudes, mitte tervet kuradi maanteed kinni pannes.
+1

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: roland22, 60 külali(st)ne