Kasutatud autode ostmise mõtekusest.

(27-04-2019, 12:30 PM)roosteuss Kirjutas:  Paljud tema tinaviimistlused tähendavad maalri jaoks ainult kruntimist ja värvimist.Kes vene keelest saab aru selle on seda üpris kasulik vaadata https://www.youtube.com/channel/UCRLRCaH...juTt7s--pg

Ei ole päris nii, et krunt + värv. Metall on täiesti läbi kuumutatud ning kõveraks lastud. 
Teine asi on see, et see kuum rikub ära igasuguse kaitse teisel pool, kus sa pead hirmsat vaeva nägema, et sisemist külge uuesti täiesti haljaks ja roostevabaks saada + kõva krunt + värv. 

Venku mainib küll Würthi tina, aga huvitav, kas ta on kuulnud ka Würthi tinaasendajast, mis metalli ei kuumuta, vett sisse ei ime (nagu tavapahtel) ja peale määrida ja lihvida on palju lihtsam? 

P.S. Mul oli kah kunagi see "päristina" vaimustus peal. Õnneks läks üle... Toungue
Vasta

Ühe autoostja, kes keritud läbisõiduga auto otsa sattus, kurbmäng jälle postimehes ära toodud. Lisaks siis veel oluline asjaolu, et ostja ei soovinud võõrale autole enne ostu tehnoülevaatust teha ja pärast selgus, et auto polnudki üldse ülevaatuskõlbulik:
https://kasulik.delfi.ee/news/kasulikait...d=86050533
Et üsna kergeusklik võib olla lõppeva või puuduva TÜV-ga auto osta ilma et uut TÜV enne ostu ära ei teeks.
Kahjuks see tarbijakaitseameti otsus on tegelikult "soovitava" iseloomuga ning ei oma mingit juriidilist jõudu ega sunni müüjat autot tagasi ostma. Küll aga mõjuks kohtus kaaluka tõendina.

Aga seoses madala läbisõiduga autoga oli sõbral hiljuti üldse väga omapärane kogemus.
Ostis ta Tartu esindusest uue Toyota ning esimene hooldus oli 15000 km või 1 aasta pärast. Aasta sai enne täis kui ettenähtud läbisõit ning omanik läks siis hooldusesse nagu ette oli nähtud. Esinduses sattus temaga tegelema üks pahur klienditeenindajast vanamees. Esiteks ta vaatas läbisõitu, mis oli ainult 8000 km ja seejärel küsis, et mis sa ronid siia oma väikese läbisõiduga, et kas raha ülearu palju või mingi muu probleem? Klient siis seletas, et hoopis auto aasta vana ning selle järgi peaks hooldus olema. Selle peale tuli vastuseks, et sul on uus auto ja sõidad aastas ainult 8000 km? Sellise läbisõidu juures polevat autot inimesel üldse vajagi ja ükski normaalne inimene ei sõida uue autoga nii vähe.
Klient sai lõpuks küll auto hooldusesse jäetud, aga lisaks ka sõimata kui loll ta on, et autoga nii vähe sõidab. Nii et väikese läbisõiduga tuleb ettevaatlik olla kuna võib sõimata saada. Big Grin
Vasta

toyota mehele võib ilmselt niimoodi peale hüpata.ferrari mehele pole mõtet sellist jama ajada.
Vasta

See kui mingi ettevõte on tööle võtnud mingi tola kes "kogu elu autonduses" töötanud ei tee sellele ettevõtele just au. Naise autole tuleb telefoni teel iga aasta meeldetuletus, et aasta hakkab täis saama kas paneme teile hoolduseks aja, minugi nädalalane läbisõit jääb 100-120 km kanti.
Vasta

Aga eks selline läbisõit ikka kahtlane tundub, reeglina on need palju suuremad. Omal on uuel väiksel autol ikka kaks+ korralist hooldust aastas (+vahepealsed õlivahetused omal initsiatiivil) ja vanal kastikal nii ühe hooldusvälba jagu sõitu ehk ca 15 000 (jahil, igasugu koormate vedu poodidest, metsast puude vedu, asendusautoks kui uus hoolduses või kasko keretöödes). Sealjuures mingeid lõbusõite ei tee, turismireisidel autoga ei käi.
Vasta

Väike läbisõit ei ole üldse eriline mu kogemuse põhjal. Kuna kodus on mitmeid hobiautosid, siis viimase nelja aasta jooksul on uuema nö pereauto kõige suurem aastane läbisõit jäänud alla 8000 km aastas. Eelmisel aastal tuli napilt 4000 km aastaga täis. "Uuem" on muidugi suhteline mõiste. Ostes oli juba ette teada, et praktikas jääb läbisõit väikeseks, seega vaatasin täiesti teadlikult just haruldasema, mugavama, võimsama mootoriga, tehniliselt heas korras  10+ aastat vana auto. Nii väikese aastase läbisõidu korral erilist vahet pole, kas kütusekulu on 4-5 liitrit sajale rohkem või vähem. Pigem peaks sõitmine nauditav olema.
Vanaisa, kes kasutab autot ainult suviti (talvel auto seisab ja kasutab ühistransporti) sõidab aastas 2000-2500 km. Seega on 30 aastat vana Sierra igati kobe ja hästi säilinud.
Sõber, kes liisis 5 aastat tagasi uue Superbi, ütles, et hakkab autot vahetama, sest viieaastane liisingperiood saab täis ja kogu selle viie aastaga on sõitnud 38000 km. Elab Tallinnas ja mõlemad naisega käivad igapäevaselt ühistranspordiga tööl. Autot kasutab sisult ainult suvilasse sõiduks. Taolise läbisõidu juures on mu meelest uue auto liisimine ikka väga mõttetu.
Vasta

Aprillis sain pärandi kaudu onu Skoda Felicia omanikuks. Auto on ostetud 1997a. Helkama autost Eestist. Onu oli ainuomanik.
Hetkel siis kellal 29876km!!!
Isegi kõik ostupaberid jms. on kõik alles! Nii, et saab küll selliseid imeläbisõite olla.
Vasta

Saab ka nii, et osta uus auto ja jätta 10 aastaks välja või ilma kütteta niiskesse garaazi seisma. Siis aga vajab see 0 läbisõiduga auto palju suuremat remonti kui 10 aastat igapäevaselt sõitnud auto koguläbisõiduga 300 000 km. Rolleyes
Vasta

(07-06-2019, 12:54 PM)veix__ Kirjutas:  ... Siis aga vajab see 0 läbisõiduga auto palju suuremat remonti kui 10 aastat igapäevaselt sõitnud auto koguläbisõiduga 300 000 km. Rolleyes

Isegi naljana on see valeväide. Ütleme siis, naljakas valeväide.

hp
Vasta

Mis nimelt selle väite nii tohutult naljakaks teeb?
Vasta

Tohutult naljakas ei olnud põhiline, vaid valeväide. 
10 aastat seisnud uus auto ei ole kindlasti rohkem remonti vajav, kui 300tuhane läbimiseks vajaminev kogus. Neid "kullatükke" on aeg-ajalt ikke kuuridest leitud.

hp
Vasta

(09-06-2019, 10:45 AM)motamees Kirjutas:  Tohutult naljakas ei olnud põhiline, vaid valeväide. 
10 aastat seisnud uus auto ei ole kindlasti rohkem remonti vajav, kui 300tuhane läbimiseks vajaminev kogus. Neid "kullatükke" on aeg-ajalt ikke kuuridest leitud.
Olen muuseumitöötajana selle su arvates valeväitega täiytsa päri - isegi muuseumi kontrollitud kliimaga oludes 10 a seisnud auto vajab üsna ulatuslikku remonti, kui teda pole regulaarselt käivitatud ja min määral sõidetud.
Algses väites nim niiskes garaažis 10 a tähendab seda, et enamik detaile on lootusetult roostetanud, lisaks omavahel kokku roostetanud, eri metallid omavahel reageerinud, elekter kindlasti pepus, tekstiil jms kõlbmatuks muutunud.
300 tuhat sõitnud autol on reeglina enamik sõlmi toimivad, välimus/värvkate ja tekstiilid rahuldavad, võib esineda vaid põhja-karpide roostekahjustusi.
Vasta

300tuhat sõitnud autot on remonditud mitme raha eest? ja ta on ikkagi vana. Selge see, et miski summa tuleb tutikale, 10 aastat seisnud autole, juurde panna, aga kindlaste mette niipalju, kui vanale autole on pandud.
Ja veel, üks variant oli väljas seismine. Olen võtnud mitmeid autoid (vanu) seismast ja need saab päris lihtsa vaevaga liikuma. Rääkimata siis tutikast, mis pole liikunud ja soola saanud.
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid476437
Peale 600tuhande läbimist on seisnud 8 (2 aastat 10 puudu) aastat koha peal. Ei läinud palju aega, kui see sõitma hakkas. Muidugi on vaja korda tegemiseks panna sinna arvestatav hulk raha, aga kindlaste mitte niipalju, kui uus maksaks. Siis ma ju ostaks juba uue. Ja mainitud 8 aastat seismist pole teda küll oluliselt kahjustanud.
Jah, kümme aastat VÄETISEKUURIS parkimist hävitab arvestatavalt autot, aga ka see tehti korda.

hp
Vasta

Ma ei mõelnudki, et 300 000 km jooksul tehtud remondid kokku liita, vaid et näiteks kui ostad mingi "keskmise" 300 000 km sõitnud auto ja ostad 0 km sõitnud mainitud tingimustes 10 a. seisnud auto ja siis võrdled nende remondiks kuluvaid summasid.
Vasta

Noojah, me ei suuda "stardijoones" kokkuleppele jõuda. Keik on liiga oletuslik.
Oletan - kui Formikal oleks olnud võimalus osta "15kümnes Tsaika" Gruusiast null läbisõiduga ja 10 aastat õues seisnuna, siis oleks ta just selle võimaluse valinud. Paraku peab ta nüüd tegema kangelastegusid palju väiksema läbisõiduga autoga.

hp
Vasta

Minul kogemus ca 50 000 sõitnud ziguliga, mis oli peale peremehe surma jäänuda ka ca 10-ks aastaks õue seisma. Proua sõnul vinks-vonks auto, sest mis temaga seistes ikka juhtuda sai. Paraku oli olukord selline, et sõitma hakkamiseks oleks pidanud vööliinist allpoole uue kere ehitama, vana oli täiesti pude (mitte tänapäeva ülevaatuse mõttes pude, vaid kahetuhandendate alguse lokkava korruptsiooni tingimustes pude.)  Tehnika uurimiseni ei jõudnudki, sest huvi kadus kere nähes ära.
Vasta

Ma pakun, et auto kere roostetamise kiirus sõltub suht vähe selle kere liikumise kiirusest, ehk siis auto kere seisukorda ei mõõdeta mitte km-e vaid aastatega. Loomulikult ei kehti see juhul kui seisval autol katuseluuk vee salongi laseb :-)
Võib-olla tõesti tuleb selle seisnud auto liikuma saamiseks teha mingeid kulutusi, aga pikemas perspektiivis N: 5a omamine on summaarsed kulud 10a seisnud+5a sõitnud vs 15a sõitnud auto puhul seisnud auto kasuks.
Nii et kui mulle antaks valida, kas võtta sama raha eest 10a seisnud või (sama vana) 10a sõitnud auto, siis igal juhul võtaks seisnud auto :-)
Samas on eesti autoturg sellist jampsi täis, et selle "10a seisnud" auto asemel saad sama raha eest hoopis 24/7 sõitnud auto Big Grin
Vasta

minultki on küsitud kasutatud auto puhul kas mul on raha palju, et hooldus tehase poolt on ette nähtud 20 000km tagant, aga alles 10 000 möödas ja juba hooldus???? Ma samuti vastasin, et aasta täis.
 Nüüd samad mehhaanikud vaatavad mu autot suu ammuli, et nii hästi käib ja polegi veel kappremondis käinud… 
Mootori hoolduse pealt kokkuhoid pole mingi kokkuhoid…
Ülevaatusel käies küsiti, et mis ma selle autoga teen, aastaga on lisandunud 60 000km. Mu vastus oli, et kasutan sihtotstarbeliselt mitte naabrimehe ees eputamiseks
Auto seistes ka laguneb ja isegi hullemini kui koguaeg sõidus olla. Seega 100 000 sõitnud auto pole sittagi parem sama aasta 200 000 sõitnud autost. Omal nahal järgi proovitud. Väiksema läbisõiduga oli siis eesti esinduse ajalooga ja suurema läbisõiduga belgiast pärit. Belgiast toodu oli ikka kordades paremas tehnilises seidundis...
Vasta

Kolm aastat tagasi otsisin töömasinat, silme ees seisis Berlingo-taoline kuvand. Leidsingi, 2,0 diisel, toodud Rootsist, näidikul 173 tuhat ...Uskuda või mitte - selles ei olnud küsimus, sest masin oli töötav isend ja otsekohe vahetas suksu omanikku. Ainsaks veaks osutus juhipoolse klaasitõstuki relee lõppenud leping :Big Grin ... No ma ei tea, ma ei ole vist ennegi erilist täherlepanu läbisõidule pööranud, tervikpilt masinast räägib sootuks rohkem. Tänaseks suuremate probleemideta läbinud 275 tuhat ja koostöö jätkub. Võib öelda, et läks õnneks! Sama ei saa öelda teise masina kohta, mis müüja sõnul ka alles sõidust tuli, kuid koju sõites oli mul päris tegemist, et autot tee peal hoida - esisild oli ikka päris paigast koos igasuguste sõlmede kulumisega. Kas läksin müüjaga lõugama? Ei, sest olin sellise teemaga arvestanud ja minu meelest peaks sellega arvestama alati kasutatud auto ostul - vähemal või rohkemal määral tuleb nagunii kulutusi teha.


Vasta

Kust hakkab kasutatud auto piir pihta,mul on ka kasutatud auto, 1,5 aastat oli ostuhetkul vana ja hinnast oli üks kolmandik ära sulanud ,ma küll ei eeldanud et ma peaks midagi seal kallal tegema hakkama ja lisaraha kulutama.Tänaseks päevaks ta 3aastat vana ja läbitud on ainult korralised hooldused.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne