Postitused: 640
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
9
Tegelikkus on nii et praeguse autode hinna ja kvaliteedi suhtes ei tasu üle 50 000 km sõitnud sõiduautot osta sest uuemad autod on nii ehitatud et peale 100 000 tuhandet on auto juba füüsiliselt väsinud ja hakkab nõudma kulukat remonti . Enam pole see aeg kus autosid sai kasutada aastakümneid ilma suurt remonti tegemata.Tõde on ka see et praegu enamus inimesi enam autot välja ei osta vaid võtab liisingusse ja siis sõidetakse maksimaalselt 5 aastat ning auto vahetatakse välja uue vastu . Seega põhimõtteliselt ei peagi auto kestma üle 5 kuni 10 aasta . Seega ma ei saa aru neist inimestest kes ostavad Saksamaalt läbiaetud ja siin autoärikate poolt uueks keritud ronte ja lootes siis et selliste autodega saab veel muretult sõita . Noo ei saa ja parem võiksid kasutada selle raha hoopis uuema(kuni 50 000 km ) auto liisingusse võtmiseks .Tegelikult tarbimisühiskonnale kohaselt on kõikide eluks vajalike toodete kvaliteet ja vastupidavus langenud võrreldes 80-90 aastate omaga .Seda põhjusel sest asjadel pole vajadust pikka aega kesta .Kui asjad kestaksid siis tarbimine langeks ja kapitalistlik majandussüsteem kukuks kokku .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Postitused: 640
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
9
16-06-2019, 17:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-06-2019, 17:49 PM ja muutjaks oli
E303.)
(16-06-2019, 15:15 PM)Mahno - See on mingi kogemus, või foorumist kuuldud arvamus? Kirjutas: Kogemusi alates 90- aastatest igasuguste risudega ja üks oli hullem kui teine .Kogu aeg sai ostetud vigadega ja keritud autosid mis olid ilusaks tehtud sest mõtlesin et saan hea auto aga nagu näha ei saanud lihtsalt lõpuks tüütas see jama ära .Kuni lõpuks 2006 aastast sai liisingusse võetud üks vähesõitnud Peugeot kaubik ja hiljem sai juba täiesti uusi autosid liisingusse võetud. Maksad 200-250 euri kuus sõidad 3-4 aastat ära ja kohe uus järgi .Eks uued autod lagunevad ka aga kui auto on garantii all siis ise maksma enamasti ei pea.Vana autot võidki remontima jääda lõpuks kulutad remondile rohkem raha kui liisingule. Arvutus on lihtne näiteks ostad 3000 -5000 auto (alla selle hinna pole mõtet isegi vaadata sest need on lootusetud rondid) siis sellise auto remondiks ja kuluosadeks ikka vähemalt 500-1000 euri aastas. Pead sellist autot paar aastat ja müüd poole odavamalt maha sest iga aastaga auto turuväärtus ju langeb .Siis ostad jälle uue samalaadse auto 3000 eest. Lõpuks kulubki 4-5 aastaga autode ostude ja remontide rohkem raha kui iga kuu paarsada eurot liisingut maksta ja muretult sõita.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Postitused: 755
Teemad: 2
Liitus: Nov 2013
Maine:
13
Tervist .
Lasen oma arvamuse kasutatud autode ostmise otstarbekuse kohta "suurde saali" . Mul on igapäevaliikuriks 260 € eest ostetud 1996 aasta Opel Astra , vahetanud olen vasaku esitiiva ( rooste ) , roolivarda välimise otsa , termostaadi , hammasrihma koos juurdekuuluvaga ja 2 korda esivedrud ( läksid katki ) ning korra tagavedrud ( olid liiga pehmed ) , muidugi ka õli . On see nüüd suur kulu , kurat teab , auto soetushinnast rohkem olen remondile ja hooldusele kulutanud kindlasti ning mida kauem ma selle autoga sõidan , seda suuremaks hoolduse ja remondi maksumus võrreldes auto ostuhinnaga muutub .
Olen sõitnud ka uute autodega : Dacia Duster ja Renault Megann - ei meeldinud neist kumbki , Duster ei jaksanud tendiga haagist kiiremini kui 100 km/h vedada ( 1,6 l bensiinimootoriga ) Meganne rool nõudis pidevat tähelepanu ja sõidusuuna korrigeerimist , lisaks tagaistmel pole ka lapsel jalgadele ruumi .
Postitused: 187
Teemad: 14
Liitus: Aug 2012
Maine:
1
(16-06-2019, 13:30 PM)E303 Kirjutas: Tegelikkus on nii et praeguse autode hinna ja kvaliteedi suhtes ei tasu üle 50 000 km sõitnud sõiduautot osta sest uuemad autod on nii ehitatud et peale 100 000 tuhandet on auto juba füüsiliselt väsinud ja hakkab nõudma kulukat remonti . Enam pole see aeg kus autosid sai kasutada aastakümneid ilma suurt remonti tegemata.Tõde on ka see et praegu enamus inimesi enam autot välja ei osta vaid võtab liisingusse ja siis sõidetakse maksimaalselt 5 aastat ning auto vahetatakse välja uue vastu . Seega põhimõtteliselt ei peagi auto kestma üle 5 kuni 10 aasta . Seega ma ei saa aru neist inimestest kes ostavad Saksamaalt läbiaetud ja siin autoärikate poolt uueks keritud ronte ja lootes siis et selliste autodega saab veel muretult sõita . Noo ei saa ja parem võiksid kasutada selle raha hoopis uuema(kuni 50 000 km ) auto liisingusse võtmiseks .Tegelikult tarbimisühiskonnale kohaselt on kõikide eluks vajalike toodete kvaliteet ja vastupidavus langenud võrreldes 80-90 aastate omaga .Seda põhjusel sest asjadel pole vajadust pikka aega kesta .Kui asjad kestaksid siis tarbimine langeks ja kapitalistlik majandussüsteem kukuks kokku .
Kapitalistlik majandus ei saanud oma algust sel aastatuhandel. Ka Mersu elab ja ärib tänapäeval sama eduliselt, kui vanasti, ometi tehti 80-ndatel ju rauast masinaid mis ei ole isegi tänase päevani linnapildist kadunud, võtke E-klass näiteks. See iva, miks tänapäeva auto laias laastus saastam on, kui tollased on kuskil mujal.
Mina kasutan ka nö "tonniseid "masinaid ja sisuliselt selleks, et linnast maale sõita ja vahest mõni ekskursioon mujalegi, kui bussiga ei saa/ei ole aega/ei viitsi.
Elu näitab, et tulevik on tume. Liisida pole nagu mõtet aga häid masinaid mis sõidaks ja ei vajaks suuri kalleid remonttöid jääb üha vähemaks. Praegu 99` Volvo V70, ehk kestab?
Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Postitused: 1,295
Teemad: 23
Liitus: Jul 2009
Maine:
41
Ma just tulin päevinäinud peugeot partneri ükseääri ja roosteplekke enne ülevaatust kinni värvimast (sest korralikuks roostetõrjeks seda buvanooli ja pintsliga mökerdamist nimetada ei saa). Aga pole hullu, elame veel. Mootori poolest veel kaua - õli see 1.9 diisel ei vahetuste vahele juurde ei küsi.
Postitused: 755
Teemad: 2
Liitus: Nov 2013
Maine:
13
Tervist .
Nõnda , mu Opel Astra muutus "opel astmaks" - suri starter . Ilmselt on starteri vahetuseks vaja erilist näputööd ehk siis ligipääsetavus on sant . Kui kellelgi on midagi julgustuseks öelda , siis palun lahkesti .
Teine liikumisvahend on mul veel - Audi 80 aastast 1994 , vot selle premiummargi käigushoidmiseks kulub igas kuus vähemalt 100€ eest varuosi .
Postitused: 151
Teemad: 0
Liitus: Feb 2017
Maine:
2
Siis peab su audi puhta pekkis seisus olema sest üldiselt vana 80 on piisavalt prosta masin et ei tohiks vaeseks teha.
Postitused: 1,794
Teemad: 9
Liitus: Oct 2014
Maine:
33
juss, vaata kalendrisse. Aastaarve kõrvutades saad konkreetse mudeli lagunemiskihu kohta selge vihje. Isegi kui pole päris käest lastud eksemplariga tegemist, siis enne ülevaatust vajab kindlasti investeeringuid. Koolivend lõi need numbrid kokku, kratsis kukalt ja ostis omale sarnase 80-e asemel 16 aastat uuema a4-ja. Hetkel pole uus veel raha nõudma hakanud ja komforti või kogu eluolu kõrvutades astus selle sammuga ajas vähe edasi samuti. Teine sõber taastab praegu üht taolist. Ilma liialdusteta on plaan sinna sisse panna tuhandeid, et asi saaks sama hea, või natuke ägedamgi, kui tehasest väljudes. Ootan huviga. Hobiautol ja igapäevaliikuril on vahe ja millegi ägeda tegemine on tegelikult ju vahva.
Endal lõppes see räimede marineerimise periood mingil hetkel ära. Kuigi olen loomult konservatiivne kasutaja. Aga ei viitsi lõpuks enam nende pisilagunemistega jännata. Ja vaadates mis teedel tänavatel toimub, siis hoolid pigem natuke oma pere ja iseenda tervisest, kui omastarust odavalt ringi sõidad. Olen enamvähem kindel, et sama suures 20-25 aastat tagasi koostatud masinas on keskmise õnnetuse puhul veidi suuremad sansud relaka ja laibakoti teenust saada, kui veel läbiroostetamata kere ja turvalisemaks mõeldud uuemate puhul. Mõnel polnud tollal veel turvapatjugi. Kasvõi sellel samal koolivenna kaheksakümnel. Tehti ka tollal turvalisi masinaid, aga need jäid pigem luksusklassi ja selliste elushoidmise kuludest ei taha tänasel päeval enam midagi teada.
Postitused: 184
Teemad: 3
Liitus: Aug 2014
Maine:
6
Uuema auto peale mineku peamine argument minu silmis on turvalisus. Tee, mis tahad, siis uuem auto on selles osas tavaliselt edasiminek. Need autod, mis omal ajal olid turvalisuse lipulaevaks, nt. 940 Volvo vms, siis tänapäevastes testides see auto enam eeskujulik pole. Ja mõni Seat või Renault libiseb sealt kõvasti paremate tulemustega läbi. Tahad turvalisust, otsi uus kärakas.
Vana auto peamiseks pidamiseks on ikka see, et ülalpidamiskulud on odavad. Iga masina väljavahetamine on kulu, kui just tutikat ei osta, saad tundmatu masina ja hunniku vigu lappida lähemas tulevikus, vahel harva joppab kah ja saad vähem. Aga nokitsemist on ja üht-teist juhtub. Üldises plaanis sõita edasi oma vana masinaga, mis veidi rohkem kütust võtab, on oluliselt kuluefektiivsem, kui mõne uuema asja ostmine, millel kallimad jupid ja rohkem elektroonikat. Päris mitu aastat peaks selle uuema masinaga, mis võtab vähem kütust, sõitma, et ennast üldse nulligi saada. Kui just pole mingi arulage vana sõiduk, mis võtab kütust nagu kaamel vett sisse.
Aru ma ei mõista, mismoodi see audi80 sööb 100 euri kuus? Mina oma 1996 Audi a6 diiselnelikveolist küll parandama ei pea. Kui ei viitsi, ei peaks midagi sisse toksima nt. aasta jooksul. Pedantsena panen ma sinna ikka veidi ka sisse, et üldse ei logiseks ja koliseks ja kui ma sinna paarsada aastas kuluosadena sisse panen, siis on juba väga palju. Originaaljupid juba väga odavad ja kui selle paned, siis ka uuesti ei hakka kolisema. Minu meelest selle ajastu Audi ongi just üks kuluefektiivsemaid masinaid, sest kere ka väga tähelepanu ei taha ja ei ole nii, et ühel hetkel korras tehnikaga masina ümbert on kere ära haihtunud. Kalla ja talla pmst.
Postitused: 10,734
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Ma julgen arvata, et see 100 € kuus pole mitte 1200 € aastas, vaid mingi kõhutunne paari rammusama asja eest. Või koos töökoja 30+ tunnihinnaga. 3 tundi tööd ja 10 € varuosa ning ongi 2 viiekümnest huugama pandud maailmamajanduse hüvanguks. Olles ämmamamma A80 kaasmehhaanikuks (peamehhaanik on 100 km kaugusel resideeruva auto naaberkülas olev sepp), siis üsna väsinud isendi pidamisel on kahe aasta jooksul pandud magama päris täpselt 400 €. Pluss töörahana sepale paarisaja ulatuses. Oma tunde ma ei hinnasta, kuna see on ka hobi või nii. Aga nii tundi kakskümmnend on kulunud. Enamus diagnostikaks, et järjekordse anomaalia tegeliku põhjuseni jõuda.
Samas kõiki asju poleks pidanud tegema, aga nüüd on süda rahu, et kallis kodakondse tee peale jäämise tõenäosus on minimeeritud.
Miks uut ei osta: vat on mõni säärane inime, kellele pole oluline mitte sent, vaid tunne. Ja kuniks tunne vanas Audis on parem, kui uues kaptuuris või taatsias, seda uut ka ei tule. Minule täiesti arusaadav ja vastuvõetav suhtumine.