Haagise valik

(06-07-2019, 15:02 PM)diesel Kirjutas:  ... samuti võimalus laadida puistates või troppidega tõstes...

Paarsada kilo võib ükskõik kuda peale ajada.

(06-07-2019, 15:06 PM)pvr Kirjutas:  Momendil ju jutt käibki peamsiselt sprinteri taga veerevast asjast?

Sprinteri taga oli vaja vedada muruniidukit. See ei kaalu ju suurt midagi, miks minnakse siis ulmekärude valdkonda.

hp
Vasta

(06-07-2019, 15:02 PM)diesel Kirjutas:   troppidega tõstes.
tahaks tõstukijuhti näha kes troppidega peale tõstab.need ju nii hellakkesed,et enamus poodides tõstetakse ostja vastutusel.olen ka ise kunagi tõstukiga rallinud ja muidugi lubadetta ja 6m laudadega sai 3m laiast ukseaugust sisse sõidetud,kas paberitega vennad saavvad hakkama sellega?
Vasta

Siis kui ei saa 3m uksest 6m lauapakiga sisse, siis sa ei ole veel õige tõstukijuht.Kogemused tulevad tööga, paber on ametnike jaoks.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Kaubik on teema siis, kui on kogu aeg vaja vedada. Käru tugevus on see, et ainus püsikulu on kindlustus ja see on tühine. Hooldusvajadus minimaalne, remontida ka väga midagi pole, ülevaatuselt läbi käia lapsemäng. Kaubiku kulud on hoopis suuremad - odav (käruga samas hinnajärgus) on enamasti ülevaatuse piiri peale mädanenud, tahab pidevalt kõpitsemist saada, seistes tulevad vead külge jms jama.
Vasta

jääme siin teemas haagistest rääkima.
plussid on ülal ära toodud - lihtne ja odav (kindlustus maksab nt mõniteist eur/a) pidada, lihtne laadimine ja võime vededa mulda, liiva-kildu või 5..6m puitmaterjali.
lisavaade on esteetika - veovõimekusega kaubik, kongiga buss vms "tarbekolakas" ei sobi igasse hoovi. Nt minu omasse ei sobi, kuigi ruumipuudust pole.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(05-07-2019, 20:46 PM)Wiki432 Kirjutas:  Ksf! Raivo mõtles seda, et valikut pole - mõlemad lingid viivad ühe ja sama haagise juurde.

Nüüd link parandatud.
Vasta

(05-07-2019, 19:11 PM)olli Kirjutas:  Kerghaagis (O1 - täismass kuni 750kg) võib olla küll piduritega. Need lihtsalt pole kohustuslikud. Kui algusest peale hankida haagis eesmärgiga üle täismassi koormaid vedada, siis tunduks mõneti isegi täitsa ahvatlev variant. Saab esiteks nautida pikemat ülevaatusvälpa kui O2 haagisel ja teiseks, kui vedukil kasutada naastrehve, siis erinevalt O2 haagisest ei ole vaja O1 haagisel neid kasutada.

Üks nüanss veel O1 haagise kasuks - seda võib vedada ka 3500kg kaubiku taga ilma E-kategooriat omamata, s.t. kerghaagise massi ei arvestata autorongi massi hulka.
Lisaks võib kerghaagist vedades suviti teatud lõikudel 110km/h sõita, iseasi kas see ikka mõistlik tegevus on. Aga seadus lubab.
Vasta

(06-07-2019, 15:46 PM)motamees Kirjutas:  
(06-07-2019, 15:02 PM)diesel Kirjutas:  ... samuti võimalus laadida puistates või troppidega tõstes...

Paarsada kilo võib ükskõik kuda peale ajada.

(06-07-2019, 15:06 PM)pvr Kirjutas:  Momendil ju jutt käibki peamsiselt sprinteri taga veerevast asjast?

Sprinteri taga oli vaja vedada muruniidukit. See ei kaalu ju suurt midagi, miks minnakse siis ulmekärude valdkonda.
Kordan veel korra üle milleks käru vaja.
Vedukiks hakkab enamus aega olema MB Sprinter furgoon 2,7 TD.  kandejõuga 980kg. 
Mis hakkab vedama oma kongis Iseki traktorit ja vajadusel saab vedada ka küttepuid umbes 2 ruumi.
Ostetavat järelhaagist hakkab vedama MB sprinter furgoon ja haagisele tõstan halumasina kaaluga umbes 400 +/- kg. ja kui vajadust peaks olema saab ka sinna küttepuid laduda ja kellegile transportida.

Kuulsin kusagilt, et käru lubade tegemine peaks see aasta lihtsamaks minema, ei vaja koolis käimist enam ja vaja teha ainult sõidueksam (võib olla ka jutt, et naised saunas rääkisid).
Aga igaljuhul plaanin need käru load ära teha. mitte seda kood 96.

Sammuti on kindel, et käruks tuleb Respo ja miks mitte võtta siis juba suurema kandejõuga, kui autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 2800kg  ja autorongi mass 6300kg. ?
Vasta

(06-07-2019, 22:08 PM)Qunts Kirjutas:  Aga igaljuhul plaanin need käru load ära teha. mitte seda kood 96.

... autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 2800kg  ja autorongi mass 6300kg. ?
vat mina enam vanuigi ei viitsi mingit eksamit tegema minna, kas saangi läbi? Lihtsam on kerghaagise ja kastikaga majandada. Samas on autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 3000 kg  ja autorongi mass 6000 kg.
Väiksel autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 1500 kg  ja autorongi mass 3375 kg, nii et saab b-katiga sõita, aga kerghaagist lubatakse alla 700 kilo vedada
Vasta

(06-07-2019, 21:59 PM)zazik Kirjutas:  
(05-07-2019, 19:11 PM)olli Kirjutas:  Kerghaagis (O1 - täismass kuni 750kg) võib olla küll piduritega. Need lihtsalt pole kohustuslikud. Kui algusest peale hankida haagis eesmärgiga üle täismassi koormaid vedada, siis tunduks mõneti isegi täitsa ahvatlev variant. Saab esiteks nautida pikemat ülevaatusvälpa kui O2 haagisel ja teiseks, kui vedukil kasutada naastrehve, siis erinevalt O2 haagisest ei ole vaja O1 haagisel neid kasutada.

Üks nüanss veel O1 haagise kasuks - seda võib vedada ka 3500kg kaubiku taga ilma E-kategooriat omamata, s.t. kerghaagise massi ei arvestata autorongi massi hulka.
Lisaks võib kerghaagist vedades suviti teatud lõikudel 110km/h sõita, iseasi kas see ikka mõistlik tegevus on. Aga seadus lubab.

Milline seadusepunkt keelab O2 haagisega 110ga lennata?
Kusjuures Autogeeniuse portaalis ilmunud puust ja punaseks artiklis väidetakse et 90km/h kehtib mistahes haagisele
https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nipp...-punaseks/
Minu 2000kg täismassiga O2 haagisele näitab maanteeamet suurimaks kiiruseks 140km/h Big Grin

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(06-07-2019, 22:34 PM)honkomees Kirjutas:  
(06-07-2019, 22:08 PM)Qunts Kirjutas:  Aga igaljuhul plaanin need käru load ära teha. mitte seda kood 96.

... autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 2800kg  ja autorongi mass 6300kg. ?
vat mina enam vanuigi ei viitsi mingit eksamit tegema minna, kas saangi läbi? Lihtsam on kerghaagise ja kastikaga majandada. Samas on autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 3000 kg  ja autorongi mass 6000 kg.
Väiksel autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 1500 kg  ja autorongi mass 3375 kg, nii et saab b-katiga sõita, aga kerghaagist lubatakse alla 700 kilo vedada
Nüüd ei saa enam millestki aru milleks käruload ja milleks kood 96 ?
Kui B kati autol lubatud piduritega max haagise mass 2800kg kas siis peavad olema käruload või võib kulgeda rahulikult B katiga ?
Lisaks see kood 96 annab mõne lisakilo, kellel seda vaja ?
Vasta

Auto täismassi ja haagise täismassi liidad kokku,

kuni 3500kg on vaja B kategooriat
kuni 4250kg on vaja B96 kategooriat
kuni 7000kg on vaja BE kategooriat

Kui vajalik kategooria on olemas siis haagise tegelik mass võib olla niipalju kui autol piduritega haagist lubatud.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(06-07-2019, 23:22 PM)Laurts Kirjutas:  Auto täismassi ja haagise täismassi liidad kokku,

kuni 3500kg on vaja B kategooriat
kuni 4250kg on vaja B96 kategooriat
kuni 7500kg on vaja BE kategooriat

Kui vajalik kategooria on olemas siis haagise tegelik mass võib olla niipalju kui autol piduritega haagist lubatud.

Ot.
Mulle öeldi, et kui auto täismassis 3490kg ja võttan haakesse käru täismassiga 750kg ilma piduriteta siis vajan vaid B kati.
Nii öeldi mulle eile kui helistasin Respo-se.
Vasta

(06-07-2019, 23:28 PM)Qunts Kirjutas:  Ot.
Mulle öeldi, et kui auto täismassis 3490kg ja võttan haakesse käru täismassiga 750kg ilma piduriteta siis vajan vaid B kati.
Nii öeldi mulle eile kui helistasin Respo-se.

 Nii ongi, kerghaagist võid vedada millega tahad, ekstra kategooriat see ei nõua. Kui ka auto on 3500kg, siis võib vedada. Samamoodi võid kerghaagise rekale järgi panna, ei ole vaja c+e, piisab kui on c.
 Lugesin ka seda autogeeniuse juttu, palju valeväiteid, ehk ühelt lollilt lollidele jutt.


edit: Haagise kohta soovitaks küll kerghaagise võtta, siis on muretu kui keegi teine peab roolis olema või tahab laenata. Selle 400+- kg ei tee sellele midagi ja kui läheb suuremaks veoks saab alati ühe kobedama piduritega juurde vaadata. Ise oman brentex 325h varsti 4 aastat ja vaatan natuke kadedusega kuidas respodele ja tikidele topitakse suuri koormaid ja ei paista väga hullud midagi, samas brentex on kannatanud ka ~750kg koormaid tuhandeid kilomeetreid, ainukesed asjad mis vahetatud on rehvid, originaalid olid mingid hiina vuhvlid, ei ole hakkanud kõvemaid vedrusid panema, muidu läheb asi käest ära.
Vasta

(06-07-2019, 23:32 PM)Kult Kirjutas:   Nii ongi, kerghaagist võid vedada millega tahad, ekstra kategooriat see ei nõua. Kui ka auto on 3500kg, siis võib vedada. Samamoodi võid kerghaagise rekale järgi panna, ei ole vaja c+e, piisab kui on c.
 Lugesin ka seda autogeeniuse juttu, palju valeväiteid, ehk ühelt lollilt lollidele jutt.

Auto täismass on 3500 ja see on B kategooria ja kas piduritega haagist võib vedada kui on lubatud kuni 2800 kg ja mis lubasd nõuab ?.
Vasta

(06-07-2019, 23:44 PM)Qunts Kirjutas:  Auto täismass on 3500 ja see on B kategooria ja kas piduritega haagist võib vedada kui on lubatud kuni 2800 kg ja mis lubasd nõuab ?.

Nõuab E olemasolu.
BE on kuni 7t (mitte 7,5 nagu eelpool märgiti).
Vasta

(06-07-2019, 23:44 PM)Qunts Kirjutas:  Auto täismass on 3500 ja see on B kategooria ja kas piduritega haagist võib vedada kui on lubatud kuni 2800 kg ja mis lubasd nõuab ?.

Kui täismass on 3500kg siis ei või b-katiga üldse O2 haagist järgi panna ametlikult
Vasta

BE,
või kui leidub O2 haagis täismassiga 750kg siis piisab B96st (3500kg+750kg)

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(06-07-2019, 23:49 PM)Laurts Kirjutas:  BE,
või kui leidub O2 haagis täismassiga 750kg siis piisab B96st (3500kg+750kg)

Jällegi... O1 võib ka piduritega olla, sellisel juhul on B katt 3500+O1 ilma B96'ta

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Tegelikult vist 750kg täismassiga O2 kategooria haagist ei saagi olemas olla sest haagise kategooria määratakse ju täismasssi järgi ja 750kg juures oleks kategooria O1? Mingitel hallidel aegadel sai muidugi registrimasse ühel või teisel põhjusel allapoole ka tuua...

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne