(18-11-2019, 15:18 PM)v6sa Kirjutas: (18-11-2019, 12:15 PM)raulp Kirjutas: Kuidas seda haakeseadmele mõjuvat koormust üldse reaalselt mõõdetakse? Kas võetakse käru tagant lahti?
Ainult nii saabki.
Ja nii kaalutakse ka. Ise teed ju sama, ainult kaaluks on omaenda käsi. Koorem on paigas, kui suudad kerge pingutusega tiislist tõsta. Pead kõvasti pingutama, on koormus juba piiripealne tavaautole. See konksukoormus käib "napakate" seadmete kohta nagu korvtõstukid jms, lisaks ka
suured paadihaagised, mida sabas veetakse. Sa võid tühja haagist vedada, kui selle tegelik kaal ei ületa autole lubatut AGA ka seesama koormus konksule peab klappima. Selline
3,5-tonnine suurte peravurridega RIBi haagis elab tühjalt ikka jubedalt konksupeal, kuigi kaaluliselt on ta ju "kõigest" tonn. Seda ei jõua üksi tiislist tõstagi ehk olgu BE load ja sõiduautol lubatud piduritega a'la 2 tonni, konksukaaluga läheb asi ikkagi lõhki. Paadihaagised ongi kõige vaevalisem teema...
Tavahaagistel pole kunagi tühjalt sellist koormust, seal reguleerid koormaga. Näiteks
seuhke tore "käru", kolme silla peal pole mingit koormust konksule, kuigi lubatud on 150 kilo. Tegelik, kui tühjale kaal alla panna, on vast 50 kilo, mitte rohkem. Seega saab seda enamuse sõidukatega tühjalt sabas tarida. BE peab olema.
Mis veel:
mitte üks kaal ei tohi lõhki olla!!! Mingit 750+75kg ei eksisteeri. Nagu Zazik mainis, tuleks haagisega sõites auto kandevõimest konksule mõjuv kaal maha arvutada, et jääda autorongina lubatud maksimaalse kaalu sisse! Samas ei tohiks ka kerghaagis ise kaaluda tegelikkuses rohkem, kui selle passis VÕI autole passis lubatud. Kerghaagis ei tekita autorongi aga kaalunumbrid kehtivad ikka. Ja nii avastadki, et enamuse autodega ei saa üle Zubrjonoki üldse midagi vedada. Omad omastarust "jõhkrat maasturit" a'la Mitsu200 jms aga piduriteta on 500 kilo. Samas võid kasti panna tonni ja rohkemgi... Ja kohe teine analoogne
imeasi, kärude kaalud on head, koormus haakeseadmele 140 kg aga paned selle paadihaagise sappa ja peravurri kasti enam panna ei mahu kaalu... 460kg kandevõimet! Sama mure on paadivedajate lemmikveduri
Dodge RAMidega!!! Sellega ei saa autotäie sõpradega jahilegi minna, sest täsimass läheb lõhki!!! Tahad nelja Sõbraga minna, siis peale sinu kolm venda ei tohi kaaluda koos riiete, relvade ja kõige muuga üle 127 kilo nägu!
Reaalselt on see asi "haigemaja" ja Sõbrad laevaehitajad vaevlevad kogu aeg sellega. Kuuldavasti pole keegi veel elulitrit saanud aga küll liimitsad ka "targemaks" saavad ja numbreid õpivad tundma. Täna pole küsimus ammu enam haagise valimises ega isegi juhtimisõigustes vaid veduris! Kõikse õnnetumad on
sellised parima katlaga RAMid! C-kat ja kaalud on veel rohkem pees... Täiesti kasutu auto. Üha enam hakkab kiirtraktor ennast õigustama sedasorti vedurina. Pull on veel see, et vanakooli ainult B-kati lubadega võid 18-tonnise masinrongiga uhada, noortel on 8 tonni piir! See on
2-kohaline T5, piirang 53km/h ehk 60 jookseb ikka välja ja piduriteta võid 3-tonnist sabas vedada B-kati lubadega! Ja hind on ju doodžrämmidega samasse auku töövahendina. Edev ei ole - seda küll. Või kuidas võtta - minu jaoks edevamgi kui suvaline kastikas.